H3D II binnen !!

Started by J.A.F._Doorhof, June 25, 2003, 13:31:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Eindelijk zijn de H3DII's binnen gekomen.

De HD-Aux boards volgen één deze dagen/weken.

De II's zullen morgen afgestuurd worden naar de mensen die ze in bestelling hebben staan.
De HD-Aux's volgens zodra ze binnen zijn.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass


FTX

En is er ondertussen al een betere schatting wanneer de HD-aux kaarten er gaan zijn?

Filip

J.A.F._Doorhof

Ze zijn Maandag vanuit Amerika verzonden.

Geloof me na het zien van de H3DII kan ik niet meer wachten op de HD-Aux, volgens zeggen zou de MP mod overbodig worden, dus ik ben ZEER benieuwd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Ik heb hem ook (op de keukentafel liggen)

De kaart zelf ziet er prima uit ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Spacebass

Tja zo ongeduldig als ik ben ;) , beeld heb ik en geen scanlines ;D , moet vast nog een hoop afgeregeld worden, maar goed kan in iedergeval weer film kijken...

jaco

Nou ik heb hem geinstalleerd. Eerst een horizontale en verticale groene balk bij PAL, maar na PC nog een keer aan en uit (fysiek) is dat ook opgelost.

Beeld ziet er prima uit, en ik heb ook een aantal nieuwe regeldingen. Maar ik draaide nog met een 1.6 versie, dus die kunnen ook wel in de 2.0 versie gezeten hebben.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Jaco,

Eerste indruk tov H3D-I ?    Een duidelijk verschil ?

Rob

FTX

Hier blijft hij nog liggen tot de HD-aux er ook geleverd is :)

Filip

J.A.F._Doorhof

HD-Auxen worden morgen naar ons verstuurd vanuit DLD.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FTX

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 30, 2003, 23:58:23
HD-Auxen worden morgen naar ons verstuurd vanuit DLD.
Dan zal hij hopelijk volgende week wel hier zijn en kan de installatie van beide kaarten beginnen:)

Filip

charlez

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 29, 2003, 10:02:00
Geloof me na het zien van de H3DII kan ik niet meer wachten op de HD-Aux, volgens zeggen zou de MP mod overbodig worden, dus ik ben ZEER benieuwd.

Moest je je Radeon 9500 met MP mod dan toch weg doen, zend me dan maar een PM.

mvg
Sony vpl-xw5000 / Denon AVC-X8500HA  / Klipsch RF-62 / Klipsch RC-62 II / Klipsch RB-61 / Klipsch RS-62/ Klipsch RW12D / Oppo udp-203 / Apple TV4K

Spacebass

#12
Frank...ziet er heeeeeeel mooi uit! helaas lukt bij mijn TI-4200 1440x960 niet maar ach
1600x1200 ziet het er ook heel aardig uit ;D

Absoluut geen spijt van de aanschaf!  Nou nog die HD-AUX en dan ben ik die Ti ellende ook kwijt  ;)

jaco

Het ziet er prima uit, al heb ik maar ongeveer 30 minuten gekeken.
Ik vindt het moeilijk om het verschil met de versie 1 aan te gevend, omdat ik die al een week of 3 geleden ingeleverd had. Dus vlak na elkaar heb ik het niet gezien. Ik denk dat je het ook meer in de mogelijkheden dan in de absolute beeldkwaliteit moet zoeken.
Maar door de extra mogelijkheden zou je in sommige situatie's best wel eens beter beeld kunnen maken/krijgen (enhancements)

Jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Charlez, mijn MP mod blijft voor de HDTV mogelijkheden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi

De uitspraak is ook onzin over de MP mod want hij zit namelijk tussen de weergever en bron.
Dus na de grafische kaart en als je die niet meer gebruikt zet je hem na de uitgang van de H3D en gebruik je hem daar met de voordelen die bekend zijn.

Rob

J.A.F._Doorhof

 ???
Wat bedoel je daar nu weer mee  ;D.

Er komt een HD ontvanger in mijn PC en daarmee wil ik de MP mod gebruiken.

De HD-aux boards blijken bij Immersive getest te zijn in vergelijk met de MPmod en het beeld was beter met de HD-Aux, ben dus benieuwd als de MP mod overgezet kan worden op de HD-Aux of dat nog beter wordt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pietnoeck

Hi Frank,

Wat bedoel jij met een HDTV ontvanger in je PC stoppen ?
Voor zover ik weet bestaan die nog niet aangezien de specificaties nog niet bekend zijn.
Het lijkt er wel op dat je met een Hauppage en progdvdb/mytheater en een stevige pc de stream zal kunnen ontvangen.

Robert

Quote from: pietnoeck on July  2, 2003, 16:37:52Wat bedoel jij met een HDTV ontvanger in je PC stoppen ?
Voor zover ik weet bestaan die nog niet aangezien de specificaties nog niet bekend zijn.
Het lijkt er wel op dat je met een Hauppage en progdvdb/mytheater en een stevige pc de stream zal kunnen ontvangen.

Ja Frank, vertel eens, wat hou je achter voor ons ;D


MvrGr.
Robert

Eddy

QuoteDe HD-aux boards blijken bij Immersive getest te zijn in vergelijk met de MPmod en het beeld was beter met de HD-Aux, ben dus benieuwd als de MP mod overgezet kan worden op de HD-Aux of dat nog beter wordt.

De technische info over de H3D is blijkbaar heel summier. Of ik moet op de verkeerde sites zoeken. En zeker voor de HD-Aux. 't Zou bv interessant zijn te weten hoe de video output stage is ontworpen. Zoals:Wat is de RGB uitgangsspanning, 0.7 volt of een wat hogere zoals 1.5 volt? Dat scheelt weer wat in de S/N. Is de output voorzien van een volwaardige linedriver zodat hij gemakkelijk een lange coax kan sturen? en met een (instelbare) slope zou helemaal tof zijn, om de coax verliezen op te heffen. En de video bandbreedte vermelden bv. Deze dingen zeggen veel meer dan uitspraken als "t' ziet er zo goed uit als de MP-mod"

Eddy

J.A.F._Doorhof

Over HD
Ik ga ervan uit dat er een PC kaart voor op de markt komt, dus daar wil ik de MP voor gebruiken.

Over de MP MOD en HD-AUX
Het is en blijft gissen in het donker.
Wat ik wel zeker weet is dat de HD-Aux een zeer welkome oplossing is ten opzichte van een standaard videokaart. Zelf heb ik geen problemen gehad met de Radeon op mijn CRT maar mensen met een Plasma of bepaalde digitale projectoren hebben wel judder omdat ze niet op 50 of 59.94 hz kunnen draaien.

De beeldkwaliteit is zeker weinig over bekend, te weinig zelfs. Maar we krijgen ze binnenkort en dan zal ik mijn bevindingen wel posten.

het is trouwens 1 Volt waarop de MP mods uitsturen en niet 1.5.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rob_Dingen

Hoi Frank

Ik bedoel er mee dat de MP mod een losse modificatie is die ook achter de HD aux geknoopt kan worden.
Het vergelijk wat er gedaan is gaat over het verschil tussen de Radion met MP mod en de HD aux uitgang.
Dus als je de MP mod achter de HD aux uitgang zet heb je nog meer winst.
DE MP mod stuurt gewoon 700MV uit oftewel in=uit en je kunt met een jumper een hoger voltage kiezen.

Rob

J.A.F._Doorhof

QuoteIk bedoel er mee dat de MP mod een losse modificatie is die ook achter de HD aux geknoopt kan worden.
Het vergelijk wat er gedaan is gaat over het verschil tussen de Radion met MP mod en de HD aux uitgang.
Dus als je de MP mod achter de HD aux uitgang zet heb je nog meer winst.

;D ;D ;D ;D ;D

Dat hoop ik ook zeker, maar als dat NIET zou gebeuren of als het verschil te klein is dan kies ik zeker voor de MP mod voor mijn HD uitzendingen.

Het probleem is dat op een GEWONE Radeon het verschil zeer goed te zien is in schoonheid van het signaal en de diepte van het beeld, en de kleurweergave.

Als de MP mod inderdaad alleen filtert wat voor troep er in de videokaart van de PC zit kan het in de PRAKTIJK mischien wel zo zijn dat de HD-aux er slechter van wordt (zie het niet gebeuren trouwens maar goed).

Zie het als de Component uitgang van de Marantz vs SDI, het kan die kant op gaan.
SDI op de marantz is minder dan component, maar op bijna elke andere speler (wel goedkoper dan maar goed) is het andersom.

Wat nu als de HD-Aux echt is wat ze zeggen een SUPER cleane output kaart met een veel betere kleurresolutie dan de Radeon's, als je daar dan de voor de videokaart geoptimaliseerde MP mod op gaat zetten, wat gebeurt er dan ???

Mijn gutfeeling zegt me dat het te verbeteren is, alleen al door de 1V omschakeling (welke ik standaard gebruik), maar aan de andere kant kan er door de filtering eventueel ook wat achteruit gaan.

Aangezien niemand (behalve de makers) de HD-Aux nog heeft gezien en helemaal al niemand de MP mod op de HD-Aux is het nog gissen.

Het enige dat wel bekend is op dit moment (volgens Immersive) is dat de HD-Aux ZELF net zo goed of beter presteert dan een Radeon met MP mod, hoewel ze dit op het forum nog steeds niet bevestigen.

Het is spannend in ieder geval, ik was met de HD-I al ZEER tevreden, de HD-II heeft op dit moment al een voorsprong in diepte, detail en vooral kleurscheiding als de HD-Aux daar nu nog verbetering in kan brengen dan ben ik al meer dan tevreden.......... [stiekem]en dan toch nog een keer de MP proberen[/stiekem] ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Eddy

QuoteZie het als de Component uitgang van de Marantz vs SDI, het kan die kant op gaan.
SDI op de marantz is minder dan component, maar op bijna elke andere speler (wel goedkoper dan maar goed) is het andersom.
Zo een SDI mod van gemiddeld 500 euro is wel flink duur vind ik. Is het verschil in beeldkwaliteit echt de moeite tov component?

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je een Pioneer 747 of een Denon 1600 pakt dan is het verschil echt de moeite waard, vooral de "schoonheid" van het beeld en de kleurscheiding zijn echt zeer goed te noemen.

Bij de Marantz 8300 is het de allereerste keer dat ik een speler tegenkwam waar het voor de leek niet te zien was maar waar voor andere (mischien iets meer oplettende) kijkers de diepte van de component uitgang een stuk meer was.

Persoonlijk ben ik van mening dat als je een peperdure speler gebruikt je na moet denken over het nut van SDI, als je een speler van laat zeggen onder de € 1700,00 gebruikt dan moet je het bijna blind doen.

Om je een idee te geven, de Panasonic RA82 geeft via component een beroerd beeld maar met SDI echt een fantastisch plaatje, hetzelfde geldt voor de Denon 1600 hoewel die met component al iets beter is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview