Vraagjes over BK subs

Started by road rebel, January 30, 2009, 01:22:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

De BK 300 bestaat in het wit: is dat een hoogglans lak of een vinyl wit? Echt wit (type apple of wii) of een "vuil" wit?
Men leest overal hoe goed en hoe laag de BK's gaan, maar wat is de bruikbare topfrequentie van een BK200/BK300? maw, zijn die ook te gebruiken met een sat systeem met een 100hz/120hz cross over?? Omdat heel wat subwoofers die ik gehoord heb boven de 80hz nogal wat ongemakkelijk gaan spelen

marz01

hier staan wat testen van de bk's tussen, met mooie grafiekjes om boven je bed te hangen ;D
http://www.avtalk.co.uk/forum/index.php?t=thread&frm_id=50&rid=0&SQ=0&start=25
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

yorkie13


PaulSQ

#3
Als de subwoofer boven de 80hz in jouw ervaring ongemakkelijk speelt zal dat voornamelijk komen omdat ie (veel) te hard staat ;)

wat voor satalietsetje betreft het?
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

dimitri.v

Hallo,

Heb je een DB meter gebruikt voor de levels?.

Mischien heb je wel kamer-resonanties die je response verpesten....

Ik heb zelf de BK monolith, en heb hier een equalizer op los gelaten met goede resultaten.

Mvg,

Dimitri
ISF gecertificeerde HT enthousiast.

yorkie13

heb je een parametrische Eq of een gewone Equalizer gebruikt ?
en heb je geboost of juist niet, en hoeveel db ?

dimitri.v

Hoi,

Een parametrische. BFD(1124).

Ik heb 1 frequentie geboost, ik meen rond de 35 Hz. een DB of 5.

Eigenlijk heb ik wel meer geboost, maar dan via de sub. Niet via de Behringer.

Eerst heb ik alle levels op 75 Db gezet, en toen de sub response gemeten met Room EQ wizard. Toen bleek dat ik 3 hoge pieken had en alles onder de 40 hz. heel zwak was. Vervolgens heb ik de sub steeds iets harder gezet tot het zwakke gedeelte(15 tot 40 Hz.) op het gewenste niveau kwam.

Daarna ben ik alle pieken, die nu nog een stuk hoger lagen, gaan filteren. Op deze manier gebruik ik voornamelijk headroom op de sub(waar ik genoeg van heb), en niet op de BFD.

Nu ben ik nog bezig een house curve te bepalen, experimenteren dus...

Mvg,

Dimitri
ISF gecertificeerde HT enthousiast.

dimitri.v

QuoteDe BK 300 bestaat in het wit: is dat een hoogglans lak of een vinyl wit? Echt wit (type apple of wii) of een "vuil" wit?

Ik meen dat je bij BK alles op bestelling kunt laten spuiten. In iedere gewenste kleur.

Dimitri
ISF gecertificeerde HT enthousiast.