Upgrade buizenverterker

Started by Nelis6, February 7, 2009, 10:29:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nelis6

Aangezien ik de stereo kwaliteiten van mijn HT receiver (Onkyo 805) matig vindt heb ik een tijd terug de Yarland FV34CIII buizenversterker gekocht om eens te experimenteren met buizengeluid. Dat bevalt erg goed.

Nu wil ik eigenlijk een mooie upgrade doen wat betreft mijn stereogeluid.
Ik laat de Yarland nu via de pre-out van de Onkyo mijn front aansturen. Dit wil ik zo houden gezien het gemak (en ruimte) van 1 unit waarvan ik alles aanstuur.

Ik heb de volgende geïntegreerde versterkers op het oog:
Classic 16.6 (1099 euro)
LA Audio A60R (899 euro)
Prima Luna Prologue two (1200 euro tweedehands)

De Primaluna heb ik thuis gehad en dat is zeker een verbetering tov van de Yarland, maar ik ben van mening dat het niet de prijsverhouding 4:1 verantwoord.

Of ben ik beter uit met een losse eindversterker, bv de:
Vincent Sp-331 (800 euro tweedehands)

Zoiezo vraag ik me af wat het verschil is als ik een losse geïntegreerde versterker of een losse eindversterker?

Heeft iemand ervaring met de Classic en de LA audio of kan me er iets over vertellen. Ik heb namelijk nog geen mogelijkheid gevonden om deze thuis te beluisteren.

Ik sta uiteraard ook open voor andere opties!

Alvast dank voor de info....
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

stefan_82

de verhouding 4:1 is wel deels te verantwoorden :)
aangezien de PL2 een versterker is die perfect luidsprekers kan aansturen van bvb 4000 euro...waar uw yarland niet goed mee weg zou komen.
Aangezien je Q-acoustic luidsprekers hebt -wat voor het geld een schitterende speaker is- is het mss niet nodig om in verhouding een "dure" buizenversterker te kopen, zijn toegevoegde waarde zou minimaal zijn aangezien er "zwakkere" schakels in de keten zitten.
Van de voorgestelde versterkers zou ik de PL2 verkiezen boven de meer exotische merken -maar dat is persoonlijk- je vindt deze op de 2de handse markt rond de 1000 euro reeds.
Persoonlijk: indien je je speakers niet zou upgraden, zou ik het houden bij de leuke yarland anders de PL2
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

dre73

heb je wel eens gedacht om de yarland te laten modificeren?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nelis6

Hallo Stefan, dank voor je reply...

De q's zijn alleen voor rear in de surround opstelling. Als fronts heb ik zelfbouw vloerstaanders met hoge kwaliteits onderdelen, Vifa woofers en scan-peak tweeters. Uiteraard ga ik niet draaien met een buizenversterker van rond de 1000 euro op de q's van 9 tientjes het stuk!

Toch dank voor je opmerking!
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

Nelis6

@dre...
Niet aan gedacht goed tip!

Maar misschien ken je het gevoel wel, het is tijd voor iets nieuws. De Yarland mijn een eerste stap in het buizenverhaal en nu wil eigenlijk een stapje verder..
HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Nelis6

HT:
Classe ssp300 /Pathos Cinema X / XTZ 99.26 als surrounds /xtz sub / Chord Rumour 2 / PCH / Sanyo plv-700

Stereo: AVI9.1 actieve speakers / Wharfedale Diamond SW150 / Squeezebox touch

stefan_82

Quote from: Nelis6 on February 15, 2009, 14:19:00
Hallo Stefan, dank voor je reply...

De q's zijn alleen voor rear in de surround opstelling. Als fronts heb ik zelfbouw vloerstaanders met hoge kwaliteits onderdelen, Vifa woofers en scan-peak tweeters. Uiteraard ga ik niet draaien met een buizenversterker van rond de 1000 euro op de q's van 9 tientjes het stuk!

Toch dank voor je opmerking!

sorry..had je onderschrift net voor mijn reply vluchtig gezien en zag ik q-acoustic staan

op hifi.nl staat er nu een PL2 voor 850 euro ..koopje!
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l