JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Started by JCL, February 6, 2009, 12:09:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Martijnst1990

Mooi hoor! :D

Staat erg netjes zo, kabels nog een beetje fatsoeneren en het ziet er gelikt uit :) Mijn meubel komt misschien ook morgen binnen. Toevallig ook een Norstone.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Maro

Mooi meubel idd. Nadeeltje (kan ook voordeeltje zijn  :D ) is dat je er niet veel meer apparatuur in kwijt kan. In mijn geval snel een probleem.  :D  Ben wel benieuwd hoe je de kabels netjes gaat wegwerken met zo'n open meubel. Er ligt nogal wat..
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

JCL

Meubel is al aardig vol idd. Na de zomer hoop ik het huis uit te gaan, dan veranderd er sowieso wel een en ander. Rede dat ik nu zo'n groot meubel nodig heb is omdat de TV erop moet staan en de center speaker er in moet zitten. Ik kan me voorstellen dat ik als ik straks een eigen appartement hebt de TV aan de muur hang en de center speaker op de bovendste plank zet.

Om dezelfde rede wacht ik nog even met het écht wegwerken van de kabels. Dit is vaak wel erg veel werk en over 3 maanden moet alles weer los. Nu alles meer naar het midden geschoven, dan valt het iig wat minder op.

JCL

Gisteren een leuk telefoontje gekregen: de Denon was gemaakt!

Geen halve maatregelen, het hele loopwerk is vervangen. Dus ik vanmiddag naar Apeldoorn gegaan om hem weer op te halen. Laatste keer dat ik er was even met de verkoper staan praten. Hij was zelf lyrisch over de B&W PM1. Eindigde ermee dat hij me graag een demo gaf als ik de Denon weer op kwam halen. Na alle positieve verhalen leek me dat natuurlijk erg interessant.

Het eerste wat opvalt: wat een kleine speaker! Op de foto's lijkt het nog wat, in het echt is het echt een klein ding. Zoals we gewend zijn van B&W heeft het veel power nodig om lekker te klinken. Een grote Denon versterker hadden ze zo niet staan, dus ik heb het aan hun overgelaten om er een passende versterker achter te hangen. Dat was uiteindelijk een combinatie van Primare (PRE32, A34.2 en CD32). Vanaf de eerste klanken klonk deze combinatie prachtig! De PM1 laat een schitterend gedetailieerd beeld horen en klinkt veel groter dan hij eruit ziet. Ook de hoeveelheid laag die eruit komt is verbazingwekkend. De Primare weet de speaker prima onder controle te houden en het laag is veel, diep en strak. Niet dat het echt een vloerstaander klinkt, maar veel groter dan je zou verwachten. Wat me vooral opviel is hoeveel detail er in het geluid zat. De viool bij Katie Melua, de zachte tikjes bij Keane, sommige dingen had ik nog nooit eerder (zo helder) gehoord.

Al met al is de PM1 een prachtige speaker. Toch zou ik hem niet snel kopen. Rede is met name dat je er voor muziek een sub bij moét hebben. Ook zou het voor mij weer een enorme investering zijn om op dat niveau te komen. De set zoals ik hem vandaag geluisterd heb kost nieuw +/- €10.000 en dat is toch wel heel erg veel geld. Het klonk echt prachtig, maar ik weet niet of het ook 3x zo prachtig is als wat ik nu al heb. Dan zou ik denk ik sneller voor de 800DI serie gaan, over duur gesproken...

Ten slotte, omdat ik weet waar jullie van houden: foto's. Inclusief de foto hoe het was voordat het nieuwe meubel kwam (de goeie dit keer :P).

JCL

En nog een paar:

HTip

Fijn dat je speler weer is gemaakt. En je foto's bevestigen weer dat je een goede keuze hebt gemaakt met je nieuwe meubel.

Altijd leuk om een demo te krijgen op apparatuur die ver boven je budget ligt. Als je dan thuis komt en het klinkt gewoon ook goed, dan krijg je weer meer waardering voor je eigen set. Is het trouwens een idee om jouw Denon receiver te gebruiken voor de demo?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Quote from: HTip on June 29, 2012, 20:20:10
Fijn dat je speler weer is gemaakt. En je foto's bevestigen weer dat je een goede keuze hebt gemaakt met je nieuwe meubel.

Altijd leuk om een demo te krijgen op apparatuur die ver boven je budget ligt. Als je dan thuis komt en het klinkt gewoon ook goed, dan krijg je weer meer waardering voor je eigen set. Is het trouwens een idee om jouw Denon receiver te gebruiken voor de demo?

In theorie wel, maar ik had geen zin om 20 kilo mee te slepen in de trein >:D Bovendien moest ik ook nog met BD speler terug.

De demo was gewoon voor de leuk, ik ben zeker niet van plan om op korte termijn andere speakers te gaan kopen. Na de zomer ga ik hopelijk het huis uit, dan stroomt het geld er al snel genoeg uit. Gelukkig kun je als je alleen bent ook veel sparen, dus wie weet komt er dan weer iets nieuws. Als ik straks op mezelf woon en ik heb er budget en ruimte voor, komt er eerst een full-hd beamer!

JCL