JCL: Film en muziek op zolder - Denon is gemaakt

Started by JCL, February 6, 2009, 12:09:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

freddie

Allen,

Bedankt voor de vele positieve commentaren en bijdragen tot bepaalde vraagstukken over met name de sub van Rel Strata III. Ook ik heb een 2e hands Strata III gekocht en ga hem over 2weken halen. Ik denk niet dat er nog een handleiding bij zit, vandaar voor mij de handige tips die zoal voorbij komen van zowel JCL als Stadium III.

Mocht ik er ook niet uitkomen dan hoop ik ook een beroep op jullie expertise te doen.

Groet

Freddie
Denon | AVR-4308A | DVD 3800BD | ASD-11R,
Fronts: 2x KEF IQ90| SUB: BK XXLS 400| Rears & Center: KEF HTS 6000
Philips LCD 42PFL9703,
UPC HD Box.

JCL

Natuurlijk mag je een beroep op ons doen! Heel veel plezier van je nieuwe sub, gaat absoluut goedkomen, het is een prachtige machine!

Robbert54

hey!

mooie set hoor! en mooie tv :inlove:

je heb trouwens dezelfde modelauto's als ik heb, en hetzelfde dekbed ;D

zijn die stands van jou er ook in het zwart?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Quote from: The Vampire on November 27, 2009, 13:47:06
hey!

mooie set hoor! en mooie tv :inlove:

je heb trouwens dezelfde modelauto's als ik heb, en hetzelfde dekbed ;D

zijn die stands van jou er ook in het zwart?

Hey!

Over goede smaak valt niet te twisten :P moet wel zeggen dat de laatste modelauto die ik heb gekocht 10 jaar geleden is ofzo.

De stands zijn er volgens mij ook in het zwart en dan kun je kiezen uit glans of mat. De glans variant is wat duurder dacht ik (20 euro ofzo).

Robbert54

ja van mij ook hoor! heb er ongeveer 70

waar kun je die stands bestellen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

70, oef! Dan is het ook niet moeilijk om een paar dezelfde te hebben ;)

Ik heb de stands gewoon bij de hifi (speciaal) zaak gekocht waar de rest van mijn spullen ook vandaan komen. Het is opzich een heel gangbaar merk wat bij de meeste grote(re) HIFI zaken wel wordt verkocht.

Robbert54

Quote from: JCL on November 27, 2009, 17:53:56
70, oef! Dan is het ook niet moeilijk om een paar dezelfde te hebben ;)

Ik heb de stands gewoon bij de hifi (speciaal) zaak gekocht waar de rest van mijn spullen ook vandaan komen. Het is opzich een heel gangbaar merk wat bij de meeste grote(re) HIFI zaken wel wordt verkocht.
ja was hobby he. had drie vitrine kasten volstaan en dan nog 4 schappen, staat nu bijna allemaal op zolder. heb nu een andere hobby ;D  die overigens nog veel meer ruimte inneemt.. maar goed. zal eens op zoek gaan naar die stands.  :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Tijd voor een kleine update!

Afgelopen week via het forum een popcorn-hour overgenomen (A-110). Na wat problemen met vastlopers en instellingen (reset is wat anders dan restore to defaults :P) draait het nu wel redelijk. Alleen via het netwerk heeft hij er geen zin in, loopt bijna meteen vast. Opzich niet heel erg handig, maar ik sla toch alles op op externe HDD en dan is het ook weer niet zo heel verschikkelijk. Kleinere bestanden met lagere bitrates en geen subs willen wel over het netwerk, dus TV series kijken die net zijn gedownload (moeten nog geseed) is geen probleem. Al met al heel wat makkelijker dan het gesleep met de laptop steeds. De PC is dus vervangen door een laptop, die gigantische witte kast is dus ook weg :)

Voor de rest staat er nog een nieuwe monitor voor de laptop in bestelling, een DELL U2410, Full-HD 24" met IPS-paneel. Hopen dat hij snel binnen is :D

Robbert54

Goed bezig! Wel balen dat die popcornhour niet 100% werkt. Had de vorige eigenaar daar ook last van dan? Hoezo moet je trouwens een monitor voor je laptop? Je hebt toch een beeldscherm op je laptop of ben ik nou gek?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

De vorige eigenaar gebruikte een NAS, die heeft het denk ik nooit gebruikt. Opzich is het ook niet zo heel erg, ik sla toch alles op op de harddisk.

De laptop heeft idd een scherm, maar die is geen 24" ;) Beetje een luxe probleem maar kan toch moeilijk wennen aan zo'n klein scherm >:D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

htandre

Quote from: JCL on February 17, 2010, 18:33:29
De vorige eigenaar gebruikte een NAS, die heeft het denk ik nooit gebruikt.

Ik gebruik id een NAS en heb na een goede instalatie nooit problemen gehad met de PCH. (bestanden tot ong. 13 GB)
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

JCL

Hij werkt bij mij nu ook prima. Ik denk dat ik de grote bestanden niet kan afspelen omdat ik nog een antieke hub tussen de router en de popcorn heb hangen. ISO, AVI, etc speelt hij wel gewoon over het netwerk. Alle films worden toch op HDD bewaard en die kan ik zo aansluiten, heb er niet echt last van dus. Kan altijd nog een keer proberen om hem rechtstreeks aan het netwerk te hangen.

JCL

Tijdje geleden had ik wat heb gepost in dit topic. Toch maar eens nieuw leven in blazen, is een en ander gebeurd in de tussentijd!

Een paar maanden geleden heb ik nieuwe speaker kabels gekocht. Ben van "The Twin" naar "Clearwater" gegaan. Een zilveren kabel die heel erg open klinkt en die vooral in het hoog erg mooi is! Eerst had ik het idee dat het hoog wat werd afgeknepen, maar nu is dat helemaal weg :)

Iets waar ik me aan begin te storen is het laag! Toen ik mijn sub kreeg heb ik duidelijk gemerkt hoeveel laag mijn fronts missen. De 685 zijn geweldige speakers, maar ze missen echt een stuk bass (logisch, het zijn ook maar boekplankjes). Opzich valt dit met de sub wel goed te compenseren, maar in het gebied waar de speakers ophouden en de sub begint klinkt het wat rommelig. Ik heb de crossover op 76 hdz staan en daar klinkt de REL gewoon wat blazerig. Dit is wel te verhelpen door het volume flink lager te zetten, maar dan mis je weer laag in de echt diepe tonen. Om dit op te lossen dacht ik er over om nieuwe speakers te kopen! Probleem is zoals altijd: welke? Ik wil sowieso bij B&W blijven. De B&W sound spreekt me erg aan en de center en de rears bevallen prima. Nu heb ik een beetje de keuze uit 3 speakers: de 684, 683 en CM7. Het probleem met die laatste 2 is, wat doe ik met mijn versterker? Gaat die zulke speakers trekken? Ik lees her en der verhalen dat de 683 wel wat vermogen lust en anders heel vlak gaat klinken. Niet echt waar ik op zit te wachten natuurlijk! Zijn er mensen met ideeen over dit vraagstuk? Als er ook een nieuwe receiver moet komen ben ik bang dat het wel een erg duur avontuur gaat worden. Als ik naar de CM reeks ga, moet ik sowieso ook mijn center speaker upgraden. Al met al een aantal lastige keuzes dus.

Robbert54

tsss CM7 natuurlijk :D

maar even serieus, De CM's hebben wel een goede aansturing nodig. dat merk ik zelfs al bij de CM1's denk dat je met de CM's qua geluid ook nog wel weer wat vooruit gaat, maar vergeet niet dat de basspoort aan de achterkant zit (weet niet of dit voor jou voor problemen gaat zorgen) maar aangezien je al een goede sub hebt: waarom ga je niet voor de CM5's?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WilcoL

Quote from: JCL on July 14, 2010, 12:48:21
Tijdje geleden had ik wat heb gepost in dit topic. Toch maar eens nieuw leven in blazen, is een en ander gebeurd in de tussentijd!

Een paar maanden geleden heb ik nieuwe speaker kabels gekocht. Ben van "The Twin" naar "Clearwater" gegaan. Een zilveren kabel die heel erg open klinkt en die vooral in het hoog erg mooi is! Eerst had ik het idee dat het hoog wat werd afgeknepen, maar nu is dat helemaal weg :)

Iets waar ik me aan begin te storen is het laag! Toen ik mijn sub kreeg heb ik duidelijk gemerkt hoeveel laag mijn fronts missen. De 685 zijn geweldige speakers, maar ze missen echt een stuk bass (logisch, het zijn ook maar boekplankjes). Opzich valt dit met de sub wel goed te compenseren, maar in het gebied waar de speakers ophouden en de sub begint klinkt het wat rommelig. Ik heb de crossover op 76 hdz staan en daar klinkt de REL gewoon wat blazerig. Dit is wel te verhelpen door het volume flink lager te zetten, maar dan mis je weer laag in de echt diepe tonen. Om dit op te lossen dacht ik er over om nieuwe speakers te kopen! Probleem is zoals altijd: welke? Ik wil sowieso bij B&W blijven. De B&W sound spreekt me erg aan en de center en de rears bevallen prima. Nu heb ik een beetje de keuze uit 3 speakers: de 684, 683 en CM7. Het probleem met die laatste 2 is, wat doe ik met mijn versterker? Gaat die zulke speakers trekken? Ik lees her en der verhalen dat de 683 wel wat vermogen lust en anders heel vlak gaat klinken. Niet echt waar ik op zit te wachten natuurlijk! Zijn er mensen met ideeen over dit vraagstuk? Als er ook een nieuwe receiver moet komen ben ik bang dat het wel een erg duur avontuur gaat worden. Als ik naar de CM reeks ga, moet ik sowieso ook mijn center speaker upgraden. Al met al een aantal lastige keuzes dus.

Ik denk niet dat dat kan wat je daar zegt: ik zou de plaatsing van de sub eens bekijken & jezelf eens afvragen of je niet teveel output van je sub verwacht: de ervaring leert dat veel mesen hun sub veel te hard laten meespelen... Ik speel zelf met minuscule satellietjes maar het geluidsbeeld is zelfs in stereo enorm homogeen. Natuurlijk lever ik wat in op het mid, maar de "cross" tussen sub & sats is echt erg strak. Ik denk dat jouw combi beter moet kunnen spelen dan mijn systeem, dus ik zou nog eens aandachtig naar de plaatsing en afregeling gaan kijken als ik jou was... Alhoewel de ruimte natuurlijk ook veel kan doen.

Succes & groeten, Wilco
@Woonkamer 1: Epson TW7300 - Kingpin TAB240 - Panasonic 50GT60 - Denon AVR-X4300 - Denon DBT-1713UD - Tannoy Revolution Signature DC6, DC6LCR & DC4 - JL Audio 12w3v3 (2x) @ Hypex DS4.0 (2x) - Technics SLQD33 & Grado Prestige Red - Dune Solo 4k – Nvidia Shield - Synology NAS
@Woonkamer 2: Denon RCD-N10 - Tannoy Arena - Tannoy TS500
@Car: Pioneer z9200DAB - Morel - Phase Linear

JCL

Plaatsing heb ik wel wat problemen mee, mijn ruimte is zo dat ik hem eigelijk nergens anders kwijt kan :( Ik kan de fronts niet verder uit elkaar zetten en de sub er tussen plaatsen ofzo, dat gaat niet lukken. Ik kan de output van de sub wel iets regelen, door high en low level op verschillende volumes te zetten, dat doe ik nu ook wel, maar ik heb het idee als ik de high level nog lager zet dat ik echt laag ga missen.

Robbert54

Quote from: JCL on July 14, 2010, 15:45:24
Plaatsing heb ik wel wat problemen mee, mijn ruimte is zo dat ik hem eigelijk nergens anders kwijt kan :( Ik kan de fronts niet verder uit elkaar zetten en de sub er tussen plaatsen ofzo, dat gaat niet lukken. Ik kan de output van de sub wel iets regelen, door high en low level op verschillende volumes te zetten, dat doe ik nu ook wel, maar ik heb het idee als ik de high level nog lager zet dat ik echt laag ga missen.
anti-mode??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Quote from: JCL on July 14, 2010, 15:45:24
Plaatsing heb ik wel wat problemen mee, mijn ruimte is zo dat ik hem eigelijk nergens anders kwijt kan :( Ik kan de fronts niet verder uit elkaar zetten en de sub er tussen plaatsen ofzo, dat gaat niet lukken. Ik kan de output van de sub wel iets regelen, door high en low level op verschillende volumes te zetten, dat doe ik nu ook wel, maar ik heb het idee als ik de high level nog lager zet dat ik echt laag ga missen.
Plaatsing is wel essentieel he. Duiden die plaatsings-problemen ook op een beperkte ruimte in het algemeen? Zo ja: dan gaan grotere speakers zeker niet het gewenste resultaat brengen. Of jij moet van een boom-bass houden(i.p.v. een bass waarvan je de noten afzonderlijk kan volgen ).

Denk dat jij nu echt geen gekke combi hebt van monitoren versus een sub welke high-level is aangesloten.

Allicht dat je nog eens iemand mee kan laten kijken/luisteren naar de afstelling van de sub - denk dat daar het nodige te halen valt. Gaat dat nog onvoldoende opleveren dan komt een Antimode in beeld (deze zal zo bij zo een verbetering geven).

Tip: benader Rob, alias Stadium III eens ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Ja en nee. Mijn kamer is iets van 7 x 5, zolder kamer. Met ramen aan de voorkant (zoals je ziet op de foto) en een gipswand aan de achterkant. Heel veel van ons huis is van hout, dak, plafond. Het probleem van dat hout is dat het resoneert als een gek! Je hebt dus een redelijke sub nodig om goed druk te kunnen bouwen. Mijn broer had een soort gelijke set in dezelfde kamer en die heeft eindeloos veel subs vergeleken (in huis) voordat hij zijn Strata II kocht. Dat was zo ongeveer de enige sub die hier echt lekker klonk. Hij heeft ook met de platsing lopen expirimenteren, maar dat had meestal tot gevolg dat het bij de buren beter (en vooral harder/meer) klonk dan bij ons! Ik heb ook altijd het idee dat je hem vrij ver moet opendraaien om de diep(ste) tonen er goed uit te laten komen. Probleem is dan dus dat hij gaat "brommen" in de tonen die aan het begin van het bereik van de sub zitten. Vandaar dat ik dacht dat andere fronts dit probleem zouden oplossen. Als ik de "storende" tonen uit de fronts laat komen, kan ik de sub de tonen laten spelen die hij wel lekker kan laten klinken.

Martijnst1990

Heb je toevallig een hoog/schuin dak? Ik heb zelf namelijk ook een zolderkamer, niet heel groot, 20 m2. Maar wel een redelijk hoog dak waardoor hij behoorlijk wat m3 moet vullen. Zelf merk ik namelijk dat ik de sub ook erg ver open moet draaien om de diepe tonen te krijgen. Gebruik een XTZ 99 W12 (12" met 300 watt versterker).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Ja! beide! Ben slecht in schatten, maar denk dat het dak tussen de 5 en de 7 meter hoog is op het hoogste punt.

Xander32

#47
Quote from: JCL on July 14, 2010, 23:33:03
Vandaar dat ik dacht dat andere fronts dit probleem zouden oplossen. Als ik de "storende" tonen uit de fronts laat komen, kan ik de sub de tonen laten spelen die hij wel lekker kan laten klinken.
Indien je frontspeakers zuilen gaan worden met 2 extra bass-drivers (t.o.v. huidige monitoren) verwacht ik een toename van problemen: dan heb je met 2 of zelfs 4 bass-drivers van doen i.p.v. 1 driver (de sub).

Concreet: als je die ene driver van de sub niet lekker aan het spelen krijgt in betreffende ruimte dan gaat dat volgens mij zeker niet lukken met een toename aan bass-drivers ...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JCL

Beetje domme vraag misschien, maar waarom is dat? Wat zou een beter oplossing zijn, een anti-mode of soortgelijk apparaat?

Martijnst1990

Anti-mode heb ik zelf ook wel is aan gedacht, maar weet niet in hoeverre dat voor verbetering zorgt in mijn situatie. En ik vind hem redelijk aan de prijs om te kopen en maar zien wat het doet.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT