Perfect programma voor het archiveren van je DVD's

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2002, 17:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Kijk op www.dvdprofiler.com voor het allerbeste programma voor je archiveren van je DVD's en het mooiste, het is geheel gratis.

Je voert DVD's in via de UPC code, op naam of op DVD herkenning. Je kan de DVD's cijfers geven EN je hebt leuke plaatjes en zoek mogelijkheden. Tevens kun je prachtige lijsten afdrukken.

DVDprofiler is echt zeer de moeite waard, velen van ons gebruiken het al.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crazyman

#1
Een nadeel echter, als je een film wilt toevoegen aan de wish-list en deze is nog niet uit op dvd, kan je deze niet toevoegen...
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

J.A.F._Doorhof

#2
Je kunt hem natuurlijk zelf toevoegen als je een UPC code weet.

Maar dit is natuurlijk ook normaal, als een DVD er nog niet is, dan weet je ook niet wat het gaat worden, toch ?
Ik ben gewend met programma's te werken waar je pas een maand na release de updates kreeg. Tot nu toe werkt DVDprofiler echt perfect.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crazyman

#3
Nee, ik denk dat iedereen wel een wens-lijst heeft van dvd's en films(die nog niet op dvd zijn) die hij of zij graag wil hebben.
Een nadeel is nu dat ik met 2 dbase's zit 1 voor de wishlist en dvdprofiler.
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

J.A.F._Doorhof

#4
Tja,

Als je het zo bedoelt  ;D, heb ik ook nog wel wat titels zoals BTTF en SW.

Maar je moet het zien in het licht van DVD-Profiler, als je een wishlist zonder UPC's zou kunnen aanmaken kan dit inderdaad handig zijn, maar vergeet niet het is een gratis programma, en voor dat geld  ;D kan het VERSCHRIKKELIJK veel. Zelfs veel meer dan Laserdisc register dan $ 35,00 per jaar kost, en eigenlijk niets meer was dan een DBase structuur zonder plaatjes en andere gadgets.

Die wishlist hou ik dan wel bij in een ander pakket  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

crazyman

#5
Yep daar heb je gelijk in. Op het bovengenoemde kleinigheidje na is het een zeer leuk proggie,
zeker de online collectie. Altijd handig als ik weer eens een vraag krijg of ik een bepaalde dvd heb of als ik niet meer precies weet welke ik nu ook alweer had. Dan zoek ik de dichtsbijzijnde internet aansluiting en zoek ik het op !
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Stevie

#6
Wel een beetje jammer dattie stuk is nu  :'(

error '8000ffff'
Catastrophic failure
/mycollection.asp, line 67

Cya,
Steef
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

#7
Probeer je database te repareren ?

En anders gewoon opnieuw downloaden van de MYprofiler site.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

#8
QuoteTja,
Maar je moet het zien in het licht van DVD-Profiler, als je een wishlist zonder UPC's zou kunnen aanmaken kan dit inderdaad handig zijn

Die wishlist hou ik dan wel bij in een ander pakket  ;D.
Een beetje laat deze reactie, maar DVD Profiler heeft gewoon een wishlist in zich.
Je kunt, indien de DVD nog niet bekend is, zelf een fake UPC toevoegen met de juiste titel.
Je moet dan wel, zodra je de DVD hebt, deze opnieuw invoeren met de echte UPC.
Maar R1 discs zijn vrij snel bekend. R2 is een ander verhaal.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

iztok

Even een tip:
op www.imdb.com kun je ook een uitgebreide lijst opstellen in de my movies sectie. Erg handig, je kunt er categorieen aan geven bv. heb je op DVD, wil je nog kopen, heb ik nog op VHS of Laserdisc, of bijvoorbeeld die wil ik nu nooit kopen.  :)

Een nadeeltje zit er wel aan, DVD's die wel op regio 2 zijn uitgebracht en niet op regio 1 staan er niet bij  :'(

J.A.F._Doorhof

Hi,

En welkom op ons forum.

Ik gebruik IMDB altijd voor het beslissen of ik een film WEL of NIET aanschaf. Wist niet dat je er ook je films kan bijhouden.

Vindt DVD-Profiler leuker omdat je ook de special features kan zien, een plaatje van de DVD etc. etc. Maar DVD-profiler is een beetje aan me vastgegroeid de afgelopen maanden  ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Heb je al een pennetje om de streepiescode in te lezen, of tik je die elke keer over? ;D
.signature: file not found

J.A.F._Doorhof

Typen,
Maar als je begint met een wat grotere collectie in te voeren is het verstandig het op naam te doen, je hoeft dan vaak de DVD's niet uit de racks te halen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Rurouni


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

dENDen

Inderdaad een heel fijn programma'tje!!

Programma'tje gedownload, 'even' alles ingevoerd, op barcode... pffff 160 titels maal 12 cijferige code = 1920 cijfertjes ingetoetst.  
Vanaf nu maar netjes bijhouden, moet nu alle films nog een cijfer geven en aan mijn vrouwtje vragen wanneer we ze ongeveer gekocht hebben. (daar is zij nl. best wel handig in.)

hier mijn collectie



robbie V

Goeie tip,

Ik gebruikte het al een paar dagen maar die statistieken zijn inderdaad groots. Benieuwd hoe lang het gratis blijft.

Stevie

Zolang genoeg mensen blijven betalen als ze dit programma echt serieus blijven gebruiken zal er altijd een gratis versie beschikbaar blijven denk ik. Je blijft wel last houden van de beperkingen, zoals low-res images en nagging ads in het programma en op de gegenereerde web-pagina.

Alleen nog ff afwachten wanneer ze de hi-res download problemen in de betaalde nieuwe 2.0 versie hebben opgelost... :(

Errug blij met dit pakket in elk geval ;)

Gr,
Steef

http://dvdprofiler.com/mc.asp?alias=eendje.org
.signature: file not found

Bart_M

Grrrrr...  >:(
Steeds meer titels worden overschreven met slechte covers of verkeerde namen/commentaar.

Heel leuk dat iedereen aan het uploaden is, de kwaliteit wordt er niet beter op.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Grtn,
Bart

J.A.F._Doorhof

Klopt, gewoon verbeteren en opnieuw uploaden, maakt het toch weer leuk even bezig zijn met je hobby.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

markvl

En als een entry goed genoeg is: gewoon locken.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

Ice Qbe

Quote from: Krunk on December  4, 2002, 18:49:44
Grrrrr... >:(
Steeds meer titels worden overschreven met slechte covers of verkeerde namen/commentaar.

Heel leuk dat iedereen aan het uploaden is, de kwaliteit wordt er niet beter op.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Grtn,
Bart

Had ik bovenstaand probleem maar...
Hoe ik het ook probeer (ik heb het prog al tig ginstalleerd/gedeinstalleerd), ik blijf de volgende foutmeldingen houden :
* tijdens het starten van dvd profiler : access violation (een van de bekende windows bugs...ik draai win 2000)
* tijdens het proberen te uploaden : socket error #11004

Heeft iemand soortgelijke problemen meegemaakt...en opgelost ??

If so : please tell me

grtz
_________________
It crazy to see, people be
What society wants them to be...BUT NOT ME !
http://up.to/iceqbe

ikke

 ::)
Is there one cd music archiver that uses upc code's.
That's very handy when you have a barcode scanner.

Sorry for the bad englisch.


J.A.F._Doorhof

Hi,

DVDProfiler supports a barcode scanner.

Greetings,
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Stevie

Yes, DVDprofiler supports barcode scanning, BUT it is not suitable for CD's, and that was the question from ikke.

The www.cdprofiler.com site *does* exist, but it routes to dvdprofiler ;D

Gr,
Steef
.signature: file not found