Perfect programma voor het archiveren van je DVD's

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2002, 17:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ThomasBelgium


Haroldv

Frank,

Hartelijk bedankt voor deze perfecte tip!

Invoer gaat erg snel en de aangereikte informatie is erg compleet.

Klasse.

harold Vaessen

ThomasBelgium


Kingpin

#78
Beetje oud topic maar ik heb zelf maar wat in elkaar gezet aangezien ik niet ben geinteresseerd in alle details van een cd/dvd.
Belangrijk voor mij was in eerste instantie een database voor mijn eigen collectie die de artiest/cd/dvd en cover laat zien.
Tevens een ""uitleen" systeempje om te zien of er iemand wat heeft geleend.
Voor mij voldoende en werkt perfect ... als er iemand interesse in heeft kan ie 'm ook krijgen, werkt op asp met mysql database.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Driven2Shine

Quote from: Kingpin on February 27, 2007, 12:13:04
Beetje oud topic maar ik heb zelf maar wat in elkaar gezet aangezien ik niet ben geinteresseerd in alle details van een cd/dvd.
Belangrijk voor mij was in eerste instantie een database voor mijn eigen collectie die de artiest/cd/dvd en cover laat zien.
Tevens een ""uitleen" systeempje om te zien of er iemand wat heeft geleend.
Voor mij voldoende en werkt perfect ... als er iemand interesse in heeft kan ie 'm ook krijgen, werkt op asp met mysql database.

CD/DVD Systeem
Sorry voor de late reply ;D
Uitgeleende dvd`s.hd dvd`s en blu rays laten zien kan met dvdprofiler ook.
Zie ook mijn site (in signature) deze is opgezet met phpdvdprofiler en die leest de xml uit van dvd profiler.
Het zier er alleen even wat beter uit vind ik.
Met phpdvdprofiler kan je zoveel laten zien als je wilt of juist minder.

Kingpin

Quote from: [SV] on August 19, 2007, 00:30:22
Sorry voor de late reply ;D
Uitgeleende dvd`s.hd dvd`s en blu rays laten zien kan met dvdprofiler ook.
Zie ook mijn site (in signature) deze is opgezet met phpdvdprofiler en die leest de xml uit van dvd profiler.
Het zier er alleen even wat beter uit vind ik.
Met phpdvdprofiler kan je zoveel laten zien als je wilt of juist minder.

Ja dat weet ik, alleen dit systeempje was eigenlijk alleen voor mijzelf bedoelt zodat ik weet wat er in de kast zit en welke ik heb uitgeleend (al die gegevens erbij hoeft voor mij dus niet), vandaar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Eduro

Heeft iemand een tip of oplossing om dvd profiler te gebruiken in combinatie met een mediaserver.

ongeveer als windows mediaplayer, klik de dvd en hij begint te spelen.

Graag opmerkingen en advies

Eduro

Bornin7ty2

Tijd om dit topic weer eens onder de aandacht te brengen, dit is namelijk een erg goed proggie.  Ik heb de geregistreerde versie want de freeware gaat maar tot 50 titels max en das te weinig  ;D

Hier is mijn collectie Blu-rays

Groet,

72

Tube-freak

In de computer totaal van mei staan ook een aantal programmas getest voor archiveren van je films.
dvd-profiler stond er niet bij.

Maar EMDB schijnt ook erg goed te zijn en is gratis.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Criterionlover

Is er ook al een dergelijk app. voor Iphone/Ipod touch ?

T+A ; Sonos

ajbeefde

Quote from: Jack van Dijk on November 17, 2008, 18:31:40
Versie 3.5.0 van DVD Profiler is afgelopen weekend uitgekomen.

net even binnen gehaald, zal me maar registreren anders kom ik met het aantal in de knoei...
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

ajbeefde

Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Bornin7ty2


Nosoforos

DVDPedia voor de mac synct iig wel met mijn iPhone, verder gebruik ik het nooit, maar in principe kan ik dus checken welke films ik in mijn collectie/ verlanglijstje heb staan of welke ik heb uitgeleend.

dmeerpa

#89
Quote from: Criterionlover on November 17, 2008, 19:36:50
Is er ook al een dergelijk app. voor Iphone/Ipod touch ?

Misschien deze

DVD dashboard

http://phobos.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=285859983&mt=8

Pocketpedia deze kan je ook voor je CD, boeken, DVD en games gebruiken (nadeel je kan enkel items toevoegen die je op Amazone kan terugvinden en toevoegen, dit zou aangepast worden in de versie 1.2. Als je een MAC hebt, kan je een programma gebruiken die dit probleem niet heeft, en de gegevns syncen met de iPhone. zie http://www.bruji.com/)

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=284595421&mt=8

2 Bald Dudes - Movie Catalog
demo filmpje : http://www.2balddudes.com/MovieCatalog/MovieCatalog/MovieCatalog_sc_files/movie1.mov

http://itunes.apple.com/WebObjects/MZStore.woa/wa/viewSoftware?id=296117232&mt=8
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

DickVD

hoi HT fans,

Ondersteund DVDprofiler ook (HD)filmbestanden? ???
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

pharaoh

Hahahaha het zit erin... 325 barcodes ingetypt... :dozingoff:
begon al patronen in de cijfertjes te herkennen....
en het blijkt dat ik al dubbele dvd's heb :unhappy: wist ik nieteens ;D

verder prima programmaatje!

greetzzzz Bert
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

fugazi_2009

Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

pharaoh

helaas nog geen ondersteuning voor Mac.
ben na de crash van mijn laptop over naar Mac, en daar is helaas geen programma voor geschreven..... :(
gelukkig had ik alles online gezet en kan ik met een andere windows comp.  alles weer binnen hengelen. :clapping:

blijft een prima programma.
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

fugazi_2009

Versie 3.6.1 is uitgekomen, met de nodige bug fixes: Release Notes
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

fugazi_2009

Zojuist is versie 3.7.1 uitgekomen. 3.7.0 was een week of twee geleden beschikbaar, blijkbaar zaten daar nog wat bugs in. De release notes (http://www.invelos.com/dvdpro/ReleaseNotes.aspx) staan hier.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo

Quote from: pharaoh on March 29, 2010, 13:11:26
helaas nog geen ondersteuning voor Mac.
ben na de crash van mijn laptop over naar Mac, en daar is helaas geen programma voor geschreven..... :(
gelukkig had ik alles online gezet en kan ik met een andere windows comp.  alles weer binnen hengelen. :clapping:

blijft een prima programma.
DVDpedia is anders een goed alternatief voor DVD profiler, heb ze beide en gebruik mymovies op de iphone.
My Movies Pro op de iphone werkt helemaal ideaal met de camera barcode scanner, had 175 blu-ray's binnen het uur gedaan.
Film die niet herkend worden zijn binnen week paraat indien je de gegevens door stuurt.

erwinh

Top, dank voor de tip, ik weet voor alles is een App, maar deze had ik nog niet gevonden  :headbanging:
Fantastische App voor een ieder met een flinke verzameling Blu Ray's of DVD's.
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

pharaoh

Ok goede tip!
Ik zal eens gaan kijken.....zijn er ondertussen 400+ geworden dus een eenvoudige manier van invoeren is wel gewenst!! :eh:
Denon BDP-4010UD     Kimber AGDL     Denon AVC-A1HD+3D Upgrade    Audioquest Rocket 88   fronts: Tannoy Turnberry    Center: Tannoy DC6LCR     rear's: Tannoy 607   Audioquest Sub-3    Tannoy S-Sub 15"     Philips 70"    

erwinh

Werkt goed, je scant de barcode, en het archiveert je Blu Ray of DVD, in een virtuele boekenkast. Gelijk toegang tot gegevens via IMDb, trailers etc. Soms kan hij via de scan echter de titel niet vinden. Dan moet je de titel handmatig invoeren. Gaat ook maar duurt iets langer ;) 150 Blu Ray's in een uurtje! En nu voortaan altijd up to date!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004