Perfect programma voor het archiveren van je DVD's

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2002, 17:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fugazi_2009

Voor DVD Profiler is inmiddels ook een iPhone app beschikbaar, weet niet exact de mogelijkheden hiervan (heb geen iPhone)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

CoSo


master30

Wat is nu de mooiste app dan tegenwoordig.
Heb nu mymovies. Probeer versie.  Voordat ik mijn hele collectie erin zet wil graag de beste en mooiste app gaan gebruiken.

Kan je ook onderscheid maken in dvd, br en hddvd in verschillende lijsten?
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

squeek

Quote from: master30 on September 18, 2011, 15:04:36
Wat is nu de mooiste app dan tegenwoordig.
Heb nu mymovies. Probeer versie.  Voordat ik mijn hele collectie erin zet wil graag de beste en mooiste app gaan gebruiken.

Kan je ook onderscheid maken in dvd, br en hddvd in verschillende lijsten?

Ik gebruik ook mymovies pro op men iphone en heb toch de indruk dat het niet erg completer kan als dit?! of zie ik dat verkeerd?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

master30

volgens mij is het een erg compleet proggie, ik heb de pro versie maar gekocht.

Zag bij filters dat je kan filteren op type drager, ook weer opgelost dus.

van mijn tot nu toe 71 br titels, moest ik er 1 met de hand invoeren en 1 ontbrekende melden.

HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

efsix

Even een oud topic omhoog halen omdat ik nu eindelijk mijn dvd en br wil catalogiseren.
Er zijn bv dvd profiler en Mymovies.
Wie heeft dit goed op de rit?
Ik werk met de iPad en iPhones/mac.

Teejoo

#106
Quote from: efsix on December  8, 2019, 20:22:38
Even een oud topic omhoog halen omdat ik nu eindelijk mijn dvd en br wil catalogiseren.
Er zijn bv dvd profiler en Mymovies.
Wie heeft dit goed op de rit?
Ik werk met de iPad en iPhones/mac.
Ik gebruik al jaren Movie Collector van Collectorz.com. Teller staat inmiddels op dik 1200 titels.

Ik heb ook de andere versies voor CD's en boeken. Werkt echt super op de PC en IOS. Je scant ze gewoon met een app en alles synchroniseert tussen de verschillende platvornen. Het is een soort abonnement, maar dat hoef je niet telkens te vernieuwen om het te kunnen blijven gebruiken. Ik doe dat om de zoveel jaar om even te upgraden naar de nieuwste versie.

https://www.collectorz.com/movie

erwinh

Ik heb My Movies Pro, voor inmiddels 500 BR's. Werkt top. Herkent vrijwel alles via de barcode achterop de doos. Je kan er oeverloos veel op rondkoekeloeren. Selecteren op acteurs, rechtstreeks linken met de IMDB database. Top!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

jantje112

Quote from: Teejoo on December  8, 2019, 21:02:58
Ik gebruik al jaren Movie Collector van Collectorz.com. Teller staat inmiddels op dik 1200 titels.

Ik heb ook de andere versies voor CD's en boeken. Werkt echt super op de PC en IOS. Je scant ze gewoon net een app en alles synchroniseert tussen de verschillende platvornen. Het is een soort abonnement, maar dat hoef je niet telkens te vernieuwen om het te kunnen blijven gebruiken. Ik doe dat om de zoveel jaar om even te upgraden naar de nieuwste versie.

https://www.collectorz.com/movie

Ik heb dat programma ook gekocht destijds en op de Mac zuigt het enorm. Paar keer geprobeerd maar ik kan steeds na een paar 100 titels stoppen en dan loopt alles vast.

Teejoo

#109
Quote from: jantje112 on December  9, 2019, 21:55:52
Ik heb dat programma ook gekocht destijds en op de Mac zuigt het enorm. Paar keer geprobeerd maar ik kan steeds na een paar 100 titels stoppen en dan loopt alles vast.
Nooit last van gehad. Maar ik heb geen mac.

Wat was hun reactie?

efsix

Nou dan lijkt het my Movies te worden.
Ik wacht nog even verdere acties af.

jantje112

Quote from: Teejoo on December  9, 2019, 22:23:59
Nooit last van gehad. Maar ik heb geen mac.

Wat was hun reactie?

Klopt, ik had het cadeau gekregen van iemand die het op windows gebruikt, daar gaat het goed. Advies van de "support" was, probeer het nogmaals.. maar daar had ik geen zin meer in.

Rick-DTS

Iemand nog een Tip welke app het best werkt ? Ik wil dit graag op mijn iPhone gebruiken. Scannen en klaar.
Ik hoef de tech. details etc niet te weten wat er op een 4K bluRay staat. Enkel of ik deze bezit. Raak het overzicht wat kwijt...

sandervg

Dat zou ik ook wel willen weten, maar dan op de PC gericht. Twijfel tussen Zappiti mediaplayer of een Dune + speciale software omdat dit waarschijnlijk wat flexibeler is.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

HarrieA


erwinh

Zoals al eerder gemeld, voor IOS, My Movies Pro. Erg fijne app!
Stereo: Devialet Phantom 1 Black
TV: LG Oled77GX6LA + Panasonic DP-UB9004

Teejoo

Met de collectorz app kun je de film ook scannen en dat synct met de PC versie. Nu in de aanbieding zie ik. Heb zelf ook de windows versie maar weer eens geactualiseerd. Doe ik om de 2-3 jaar.

sandervg

Kunnen die tools ook je NAS scrapen? En zelf matchen (zoals bv. Zappiti en Zidoo dat doen)? Niet zo veel zin om de hele collectie handmatig gaan toe te voegen  8)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Ik heb net ook eens my movies uitgeprobeerd. www.mymovies.dk
Ben niet echt onder de indruk so far. Heb het even lostgelaten op een kleine speciaal hiervoor aangemaakt film collectie, maar meer dan de helft wordt niet of (totaal) verkeerd herkend, nauwelijks metadata in het Nederlands. Als je de volledige versie koopt ben je 100 euro kwijt, ik zou dan toch verwachten dat je wat beters krijgt (bv. koppeling met TMDB voor goede metadata). Of moet ik het meer tijd geven / doe ik iets verkeerd?
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Teejoo

#119
Quote from: sandervg on November 27, 2020, 10:48:46
Kunnen die tools ook je NAS scrapen? En zelf matchen (zoals bv. Zappiti en Zidoo dat doen)? Niet zo veel zin om de hele collectie handmatig gaan toe te voegen  8)
Nee, Collectorz niet. Je kunt wel importeren van andere databases, maar niet van geripte films op een NAS.

Ik scan mijn discs gewoon met de app. Verder wordt wel alles gevonden.

sandervg

Heb ook Yadis geprobeerd. Kon alleen versie 2.3 vinden voor de PC (maar die is uit 2013  :omg:). Werkte niet: alleen maar vastlopers, herkent wel de films, maar haalt geen metadata op. Nog niet echt een succes tot nu toe
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Koiboy

Ik heb mijn collectie in een Excel spreadsheet, met kolommen voor het plaatje, genre, de drager, 3D, 70mm en een linkje naar een recensie van de film en/of van de DVD/BR/UHD uitgave.....en de mogelijkheid om alles te sorteren. Gelijk bij binnenkomst van een nieuwe titel werk ik het overzicht gelijk even bij. Ik zal My Movies eens gaan bekijken.

sandervg

Ben benieuwd naar je bevindingen. Ik heb het ook in een Excel staan, maar ben wat klaar met het vullen ervan. Kost best wat tijd.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Jefften

Ik gebruikte ook altijd mijn Excellijstje.

Maar ik heb nu My movies 3 pro app gekocht voor 11 euro.
Deze werkt echt heel erg goed op mijn Iphone.
Het scannen van de barcode gaat echt heel snel. dus ik had redelijk snel mijn collectie erin gezet.

Je ziet ook goed hoe volledig de informatie is van de blu-ray die je hebt ingeladen.
Eigen informatie toevoegen is ook echt makkelijk en filters aanmaken voor bijv. alle 4k films of films met Atmos werkt hartstikke snel.

Er is een mogelijkheid om ontbrekende gegevens toe te voegen echter ben ik er nog niet voor gaan zitten om te weten hoe dit werkt.

https://apps.apple.com/nl/app/my-movies-3-movie-tv/id1444998099

Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

sandervg

Mijn probleem met My Movies is dat het niet gericht is op Windows. De windows app is wel geschikt voor invullen, maar eigenlijk niet om door je collectie te bladeren. Totaal niet overzichtelijk (tenzij ik iets verkeerd doe, dan hoor ik het graag :)). Ik vond ook de (Nederlandse) metadata van niet zo'n beste kwaliteit. Ze werken volgens mij met een eigen database ipv linken met Moviemeter/IMDB/TMDB etc.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian