Perfect programma voor het archiveren van je DVD's

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2002, 17:01:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paulie

Beste Jack,

Dankje wel wist ik niet. Denk dat het nu wel werkt.

Er zit ook een uitleenmodule in die ik eigenlijk wil gebruiken voor het uitlenen van mijn DVD's heeft iemand ervaring hiermee.

Groet Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

patrick_vdb

Hi,

Is idd een leuk programma, alleen kan ik maar niet de discipline opbrengen om eenmaal de dvd's erin te zetten, laat staan de lijst bijhouden :-[ Toch maar weer eens voor gaan zitten.

Mvrgr

Patrick

patrick_vdb

Hi Jack,

Je hebt gelijk, het bijhouden is het werk niet, het invoeren eigenlijk ook nog niet echt want mijn verzameling heeft niet een dergelijke grootte als sommigen hier. Het is echt een kwestie van discipline welke ik maar niet kan opbrengen om dit te doen :-[

Mvrgr

Patrick

GTDesign

Voor het inbrengen van de DVD's heb ik inmidels een barcode scanner aangeschaft, werkt super.

Vlearmoes

Mijn bescheiden collectie staat ook op het net; zie signature  ;)
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Stevie

Ik heb er niet eens zoveel (256 nu dacht ik) en ik voer alles zeer secuur in. Zodra een bestelling is geplaatst komtie op de besteld-lijst. Zodra een doos binnenkomt ren ik direct naar boven en boek ze in als 'Owned'.

DVD's die ik uitleen worden ook direct in DVDprofiler geregistreerd.

Het is een discipline, maar extreem veel werk is het ook weer niet. Bovendien is het een probaat middel tegen dubbele inkopen (het is me al eens gebeurd  ::) ) en ook tegen kwijtraken dvd's door uitlenen wordt er mee voorkomen.

Gr,
Steef
.signature: file not found

Paulie

Hallo Luitjes,

Ik heb helaas moeten constateren dat DVD Profiler niet meer te update is en ook de site ligt geheel plat. Hebben andere dit probleem ook. Als dit het einde is van DVD Profiler ben ik niet blij daar ik er voor betaald heb en nu mijn gehele collectie erin heb zitten.

Groet Paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Communicator

Ze hebben momenteel problemen......De wet van Murphy doet daar op dit moment zijn best....no worries....They'll be back!!!!

Paulie

Nu dan zijn die problemen erg groot. Want kan ze vanaf vorige week donderdag of vrijdag al niet meer bereiken.

Dus ik denk dat het meer is dan problemen. ik hoop het niet want ik werk graag met hun programma.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Stevie

Wat googlen geeft toch de indruk dat er een (wellicht heftig) probleem is:
Quote
I just called the 816 number and I spoke to kevin's,(AKA: kcole@BIGFOOT.COM), wife and she said that the servers are down and Kevin is out of town so he hasn't been able to do anything. They were suppose to be back up on the 27th after some kinda update on the 26th. For some reason they are still down and he'll get them up and running soon. She said for sure they were not going out of business. So I am grateful to hear this news. Thanks to acidCORE for the info.

Hopelijk is alles snel weer opgelost...

Een happy (paying) customer,
Steef
.signature: file not found

Paulie

Dat stemt mij dan erg  ;D ;D want dit is een erg prettig pakket om mee te werken.

bedankt voor het sharen van deze informatie.

met blijde groet,

paul
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

Gaeje

is er iets gelijkaardigs voor CD's ook??

Groeten, Gaetan

jaco

Wat ik wel jammer vindt is dat ik niet kan zien wat in een verzamel boxzit aan titles.
Ik heb redelijk wat Westerns, en daarvan komen er vaak boxen uit met 3, 5 of 8 titels.

Als je niet goed oplet zit je dan ook met dubbele, en de streepjescode van de box voer ik normaal in.
(ik snap wel dat ik dan ook de lossen discs kan invoeren, maar die staan vaak niet in de database.)

Iemand een tip buiten alles los invoeren ?

Jaco

Arno P

Ik had versie 2.2 geinstalleerd en na het invullen van mijn gegevens kreeg ik ook het mailtje met een link...hierop geklikt..vlieg ik weer naar de site...maar ik heb nog steeds geen REG code...doe ik iets fout of heb ik een versie te pakken die je alleen kunt kopen ???

(Ook komt er een pop-up waar je je internetverbinding moet selecteren...weird want ik zit al online met adsl...)

surfingjohn

ben bang dat ik net te laat ben, zie nergens meer dat het gratis is!!!!!!
Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

markvl

Volgens mij kun je het nog steeds gratis gebruiken; gewoon downloaden en installeren.

Je moet wel een registratie code aanvragen, maar dat kost niets.
De gratis versie heeft wel wat beperkingen (advertenties, lo-res scans) maar werkt hetzelfde als de premium versie.

Groeten,
Mark
Disclaimer:
Any views or opinions presented in this post are solely those of the author. The author accepts no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided, unless that information is subsequently confirmed in writing.

surfingjohn

Denon AVR-2113 - Focal Chorus 816V -Focal Chorus CC800C - Focal Dome 2.0 - WD Live Tv Hub - Sony KDL 46EX650 BAE - BK XXLS 400

Rhodanos

Versie 2.30 is in de laatste fase van beta testen. Hij zal dus wel binnenkort voor iedereen en dan ook volledig functioneel beschikbaar zijn.

feelgood

hi,

Gebruikt er niemand Movie Collector voor het archiveren van dvd's? Ik gebruik al een tijd de betaalde versie van dit programma en ben er super tevreden mee. Maakt gebruik van een stuk of 12 databases waaronder imdb.
Zie www.collectorz.com. Ze hebben ook archiveringsprogramma's voor boeken, mp3's , cd's en zelfs games.

Ik ken dvd profiler niet maar ik zal ter vergelijk eens een keer de trial versie proberen, maar op het eerste gezicht hebben deze twee programma's veel overeenkomsten.

grt

Patrick
Receiver Marantz SR-7400| Projector NEC HT-1000|5 x B&W VM-1 speakers| REL Quake II subwoofer| Pioneer dv-668

dmeerpa

Oké ik heb de gratis versie binnengehaald  (ondertussen al versie 2.3.1).
Ik merk wel wanneer ik mijn titels sorteer op naam, dan staan ze niet mooi alfabetisch ? iemand een idee..
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Biite

Quote from: dmeerpa on February  5, 2005, 11:46:58
Ik merk wel wanneer ik mijn titels sorteer op naam, dan staan ze niet mooi alfabetisch ? iemand een idee..

Bij de beschrijving zie je ook de titel staan waarop ie sorteert (ik ben de naam ff kwijt). Vandaar dat de sortering soms niet helemaal is wat je verwacht :)
Harman Kardon AVR505, Harman Kardon DVD506, Infinity Primus HCS, VDH The Clearline, VDH MB-Scart, Rel Acoustics SubConnect, VDH Videolink 75, Atacama The Nexus 6 en 10, Marantz RC5000, Panasonic TX-32PX30

dmeerpa

Oké gevonden,

profiel bewerken, dan Titel sorteren (blijkt bij sommige DVD films, dit een verkkerde naam is, of een vreemde taal, ...)

thx.
Pioneer PDP-6080D // Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB991, X-Box series X + Kodi
Zone 1 : Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustics A25
klik hier voor mijn setup

Tube-freak

Ik vind eigelijk dat er altijd zoveel onzin details in dat soort programma's staan.  Misschien dat sommige mensen er wat aan hebben, maar ik heb zelf maar wat in elkaar geflanst met php/mysql.

http://www.marcs-domain.com/movie/demo.php?defaultlayout=movie_title

Er is aleen 1 nadeeltje en dat is dat ik alles nog steeds met de hand in moet voeren maar ik zit te kijken hoe ik dit automatisch kan gaan doen (bijvoorbeeld dmv een IMDB nummer ofzo).  Dit is nog maar een beetje een test versie die ik gemaakt heb.  ik kan dit natuurlijk nog gaan uitbreiden met meer informatie maar wat ik er nu in heb staan vind ik meer dan voldoende.

Maar er zijn genoeg bestaande programmas die dit ook al allemaal doen dus de meeste mensen zullen toch liever die bestaande dingen gebruiken, en dan met automatische invoer. maar ik vond deze van mezelf wel aardig met zoekfunctie en sorteer functie op verschillende velden.

Groeten
Marc
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

ThomasBelgium

Ik zou een programma willen dat dvd's en dergelijke archiveert, maar dan zowel op mac als op pc. Ik gebruik beide platformen namelijk door elkaar... Bij mijn weten is FilemakerPro het enige programma dat en op mac en op pc draait. Dus dat zou dan betekenen dat ik alles zelf moet gaan programmeren van o...

Tube-freak

Nou nou niet aleen Filemaker pro hoor op de MAC.  Wat dacht je van MySQL?? Ik dacht dat dat zelfs geintegreerd was in de laatse versies van MAC OSX.

Apache + MySQL + PHP = GRATIS Hele mooi applicaties bouwen.  Draait ook overal op. Windows, MAC, linux, BSD en nog wel meer.  Uiteraard moet je dan wel een beetje kunnen programeren of je download gewoon kant en klare source codes downloaden, over het algemeen ook allemaal gratis.  aangezien het een webserver is kan je het op een van de computers instaleren en met al je andere computers kan je er ook nog bij over het netwerk met je webbrowser.

Klinkt allemaal ingewikkelder dan het is. 
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai