Squeezebox Duet werkend krijgen

Started by felix303, February 7, 2009, 15:03:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

felix303

Goedendag,

gisteren heb ik mijn Squeezebox Duet ontvangen, ik had er heel veel zin in, maar het ding drijft me tot waanzin.
Ik ben tot vannacht 2 uur bezig geweest, toen maar gaan slapen, en vanmorgen weer opnieuw een paar uur geprobeerd, maar ik heb nog geen toon gehoord uit het ding.

Ben begonnen het allemaal precies zo aan te sluiten als aangegeven in de handleiding, in precies die volgorde.
Alles wil ik draadloos aansluiten. Dus squeezecenter geinstalleerd op mijn laptop, met de controller aangemeld op het draadloos netwerk (wat verder prima gaat). Daarna gaat het mis.

Het aanmelden van de receiver op het netwerk lijkt goed te gaan (hij doorloopt bijna alle kleuren), maar stopt bij blauw, waarna de controller de melding geeft dat er een verbindingsfout is.

Ik heb de volgende hardware:

Linksys WRT-160N router
Sony Vaio laptop, windows XP, draadloos G (Windows Firewall)
PC met Vista, draadloos N (met Kaspersky Internet Security)

Geprobeerd heb ik:

- De firewalls uit te schakelen
- Virusscanners uit te schakelen
- Vaste IP adressen toe te wijzen aan controller en receiver, buiten de range van DHCP.
- Squeezecenter opnieuw te installeren
- Squeezecenter zowel op laptop als op vaste PC installeren
- Router, PC's en Squeezebox uit en weer aan zetten
- Receiver met netwerkkabel verbonden met router (ook toen werd het Squeezecenter niet gevonden, alleen squeezenetwork voor radiostations); ik heb trouwens ook in de buurt van mijn stereoset niet de beschikking over een ethernetaansluiting, dus dit is geen optie verder.


Het moge duidelijk zijn, voor mij is dit de worst buy ever (tot op heden). :(
Ik ben alleen niet zo van het snel opgeven, dus als iemand me nog een suggestie zou kunnen geven zou dit super zijn :)

Alvast bedankt voor de moeite!
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

hifiman

#1
Kan je vanaf de pc de duet pingen? Zoniet dan ligt het dus aan het draadloze gebeuren..

SSID hetzelfde?
Encryptie methode cq sleutel hetzelfde?

felix303

#2
De controller krijgt verbinding met het draadloze netwerk. dit zou toch normaal alleen kunnen als de encryptie methode hetzelfde is?
In het informatiescherm van de controller wordt ook dezelfde encryptie weergegeven als die waarop de router is ingesteld.

Heb trouwens ook nog geprobeerd de encryptie van WPA2 naar WPA te zetten; maar het probleem bleef dus.

De SSID wordt vanzelf weergegeven als ik draadloze netwerken zoek op de controller, dus dat kan het ook niet zijn.

ook de receiver geeft door die kleuren aan dat hij verbonden zou zijn....

overige instellingen Linksys router:

DHCP enabled
Network Mode: Mixed
Radio Band: Standard 20Mhz Channel
Standard Channel: Auto
SSID Broadcast: Enabled
WPA Personal TKIP 3600 milliseconde
MAC Filter: off
Frame Burst: enabled
AP Isolation: enabled
SPI Firewall: enabled

Pingen geprobeerd naar zowel controller als receiver maar krijg dan de melding: doelhost is niet bereikbaar.

Misschien een idee om de router volledig te resetten?
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

felix303

hij werkt! ;D

het lag aan de instelling AP isolation; dit moest blijkbaar uitstaan. Dat staat het standaard ook, alleen ik heb blijkbaar een keer zitten klooien :-[

maar nu dus toch zeeeeer tevreden met mijn Duet O0

Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

albert

Hallo,

Inderdaad, de isolation mag niet aan, dan wordt elk apparaat in een VLAN opgenomen en zijn ze onderling niet bereikbaar.
gebruik zelf ook sinds een half jaar de duet naar alle tevredenheid.
Alleen de receiver heb ik na een week met een netwerk kabel verbonden. Mijn ervaring is als je redelijk veel mappen wilt openen hij er een beetje in stikt. latency van de reciever is dan ook heel erg hoog.

Veel plezier ermee!

Shorty

Spijtig dat dit soort problemen nog steeds optreden bij dit soort consumentenspullen. Op deze manier blijft het voorbehouden aan hobbyisten.....  :-\

VrGr,

Bart J.

Guester

Ja dat is het zeker.

Bij mij ging het allemaal makkelijk, allen ik had een wep 32 encryptie code sleutel en die pakte hij niet.
Toen bij de router op 64 ingesteld en het was opgelost.

Maar dit zou ik mijn vader/zus/vriendin/etc. inderdaad niet moeten vragen.

Hoe bevalt hij je verder?
Sonos - Spotify

felix303

Quote from: Shorty on February 11, 2009, 09:40:50
Spijtig dat dit soort problemen nog steeds optreden bij dit soort consumentenspullen. Op deze manier blijft het voorbehouden aan hobbyisten.....  :-\

VrGr,

Bart J.

inderdaad spijtig...hoewel de Duet verder eigenlijk behoorlijk eenvoudig werkt. Maar op het moment dat je met draadloze netwerken te maken krijgt en dus met routers, wordt het minder geschikt voor de doorsnee consument. Is moeilijk op te lossen, vanwege de verschillende merken en types.
Een betere beschrijving van wat de diverse mogelijkheden betekenen van routers, had bij mij wel geholpen denk ik.


Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1