Pluimgraaff Show in Cafe Engels - 28 & 29 maart 2009

Started by reMC, February 2, 2009, 16:40:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Linked Events

hifiman

Ik heb het in elk geval reuze naar mijn zin gehad (zowel Doelen show als Pluimgraaff show). Ik vond de Audiolife set (op basis van Audio Note speakers) uitblijken in muzikaliteit en een van de weinige sets waar ik gewoon lekker naar kon luisteren  :happy:

tiptop

Mooi he, die buisjes ;) ;D

Ik ga morgen even. Alleen de pluijmgraafshow. Om even bij te kletsen. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

citac

Ben vandaag ook langs beide shows geweest , gelukkig was het niet zo druk en kon je overal wel een goede luisterplek vinden.
Helaas geen demo van Avalon ( fan van ) speakers.
Maar de nieuwe Von Schweikert  Unified 2 monitoren met KR audio versterkers klonken erg goed.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Guester

Nem ook langs de Doelen geweest.
Quad heeft me aangenaam verrast.
Verder was er lekker wat te kijken.
Sonos - Spotify

dre73

ben gisteren ook bij engels en de doelen geweest,persoonlijk vond ik engels dit jaar wat minder.
crafty had voor mij 1 van de betere sets staan,al was het alleen al de prijs kwaliteit 8)
bij audiolife stonden er beertjes op de apparatuur......... ::)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

hifiman

Ik stond gisteren klokslag negen uur al binnen bij de doelen  ;D

Achteraf bleek dat niet zo'n goed plan want de meesten waren nog bezig met opbouwen en er stond nog bijna niks "aan". Ook kreeg ik sterk het gevoel weggekeken te worden als ik ergens interesse toonde of naar binnen liep  :-X Afijn volgende keer maar een uurtje later ernaar toe dus :P

Weer wat leuke luisterervaringen opgedaan, zo vond ik bijvoorbeeld na een eeuwenlange technische lofzang over Dynaudio speakers de set in kwestie erg schreeuwerig klinken, ik vond het helemaal niks  ;D

Positieve uitblinkers voor mij waren:
- de nieuwe doorzichttige speakers van mevrouw van der Kleij (die er zelf trots bij stond).
- de Wilson Audio Puppy's (tot je de prijs hoort  ;D )
- de zeer muzikaal en erg relaxt klinkende set van Audiolife op basis van Audio Note speakers
- de master contemporary's (mooi 3D stereo beeld)
- de set met de italiaanse Opera speakers
- Totem vond ik ook nog wel ok

De rest was ik niet echt van onder de indruk, maar vergeleken bij andere shows is dit nog een redelijk lijstje van positieve uitschieters eigenlijk  :)


yorkie13

ik ben gisteren ook bij de Doelen show geweest en bij Engels

ik vond de nieuwe von Schweikerts monitors erg fijn klinken, kon ze een 10 minuten alleen beluisteren
en de gebruikte seas units waren erg verrassend, o.a. een coax unit

op de Engels show vond ik de master luidsprekers wel mooi
en ook de MC klonken prima voor een 14 cm woofertje
gelukkig niet al te druk overal

hifiman

Het was trouwens ook wel leuk om de memory cd speler van PS Audio in aktie te zien. Tijdens het spelen de cd ejecten en de muziek vrolijk verder spelen  ;D

citac

Handig voor volgend jaar bij Cafe Engels , een verwijsbordje bij de ingang.
Nu moest men de vriendelijke  ;D receptioniste vragen waar de show was.
Jammer dat Audio-Life met Audio Note spullen aan het spelen was, terwijl een kamer verder ook al Audio Note bezig was.
Had liever 47 LAbs , Sun Audio , Musical Affairs of JMR gehoord.
Audio Note speelde op een gegeven moment oorverdovend luid , dacht dat men rekening me elkaar zouden houden ?

Bij binnenkomst van de Doelen was het een grote kakefonie van geluid, hoe kan je daar nu een set goed beluisteren?
Wou een Stax koptelefoon van 5K beluisteren, maar de Quad set die ernaast stond  maakte het onmogelijk.
Pioneer had een mooie stand opgebouwd , maar de HTversterkers stonden er stil bij en derhalve weinig interesse van de mensen.
Verder waren er op de 3e en 4e verdiepingen erg weinig luisterkamers , zoals gezegd sprong de nieuwe Von Schweikert speaker eruit , geluid stond als een huis en men draaide er fraaie muziek, toch wel belangrijk als je de mensen wat langer in de kamer wilt houden.
De Wilson Audio Watt/Puppy 8 klonken indrukwekkend/groots , maar muziek was wel erg audiofiel ( waarom niet gewoon pop of rock voor de verandering?), het meest in de oogspringend waren de Transparant kabels met filters ter grootte van een ouderwets telefoonboek  :o.
De Avalon Aspect zien er op het eerste gezicht best wel leuk uit, maar als je ze langer in je huiskamer hebt zal de design toch wel tegenvallen volgens mij, geen vergelijk met de traditionele avalon designs.
Jammer dat een grote importeur als More Music niet een kamer had gehuurd en de nieuwe Audio Physics of Avalons had laten horen.
Al met al was het een leuke middag, volgend weer denk ik.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

tiptop

Gisteren alleen een paar uurtjes in cafe engels geweest.

GELUKKIG had Audiolife ook een stand met audionote, anders had je gedacht dat het troep was. Bij audiolife 10 x zo muzikaal.
Meneer Qvortrup hoeft van mij geen demo's te geven. Laat 'm maar lekker ontwerpen, daar is ie en stuk beter in.

De sfeer in cafe engels vond ik ook lekker, zij het wat rustiger dan voriger jaar.
Lekker geluisterd, gegeten en gedronken. :)
Veel bekenden tegen gekomen. :)

jammer dat ik de Arabesque heb gemist op de doelen. :-\
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Quote from: tiptop on March 30, 2009, 18:23:30
GELUKKIG had Audiolife ook een stand met audionote, anders had je gedacht dat het troep was. Bij audiolife 10 x zo muzikaal.
Meneer Qvortrup hoeft van mij geen demo's te geven. Laat 'm maar lekker ontwerpen, daar is ie en stuk beter in.
Dat was mij ook opgevallen ja. Bij Audio Note stonden de speakers strak tegen de muur, stond het keihard (2 zalen verder had je er nog last van, echt a-sociaal!) en het klonk eigenlijk voor geen meter. Aan de overkant bij Audiolife klonken diezelfde speakers daarentegen juist er mooi en was er ook duidelijk aandacht besteed aan de plaatsing van de speakers.

Quote from: tiptop on March 30, 2009, 18:23:30
jammer dat ik de Arabesque heb gemist op de doelen. :-\
Das zeker jammer, want die klonken helemaal niet verkeerd!  :)

tiptop

Hoop ik dat ik ze ergens anders een keer kan beluisteren. Leuk als surround in te zetten of zo ;D

Wat gaan ze eigenlijk kosten?



Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

solitaire

de Doelen en Pluimgraaff shows gaan volgend jaar zeker bezocht worden

'k mis te veel :unhappy:



Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Peerless Monster

#38
Wat een ruk show (de Doelenshow voor de duidelijkheid!).
In vergelijking met Veldhoven een aanfluiting.
Ik was na amper 10 sets te hebben beluisterd, zo ontzettend luistermoe, dat ik me naar buiten heb moeten slepen.

Samen met een vriend die ontzettend graag dit wilde meemaken, omdat het zijn eerste keer was (rond 1 uur aanwezig).
Na het welkom van een alleraardigste cassiere, werd het spannend. Een grote hal met een flink aantal setjes die stonden te spelen. Door elkaar!
Dat kan nooit goed gaan en inderdaad. De marktkoopmannen in pak vertegenwoordigen een flink aantal merken.
Even staan kijken bij indrukwekkende Vincents, Onkyo's (sorry Integra's), Xanadu, Stax, Quad, en nog wat andere merken.
Zelfs staan luisteren bij quad, maar die esl's kunnen me niet bekoren. De beste blijft toch de esl57, maar ja die is zo lelijk dat je die niet eens op het toilet wil hebben hangen.
Deze esl's (de 63 dacht ik toch?) waren niet homogeen en de bas waren te vet en het geheel klonk vlak in vergelijking met mijn acoustats.
Eenmaal rondgedwaald in de onderste hal naar de eerste verdieping, waar Tannoy stond te spelen.
De speakers zagen er gelikt uit, maar ook hier te vlak, te plat, plakkerig aan de speakers in vergelijking met wat ik thuis heb. Bijna banaal.
Ik dacht Nina Kinert te horen, maar ze klonk zo slecht en onecht dat ik maar huilend door ben gegaan naar de derde etage.
De tweede etage was niet te vinden. Ook niet met de lift.
Aldaar ongelofelijk veel apparatuur op elkaar gepropt. Eerst rechts Pioneer, met daarnaast mijn lief, mijn droom: Esoteric. Maar natuurlijk ook alleen maar om te showen...
Waar blijven die luistershows nu? Aha Audiac met Thiel en ayre, en natuurlijk de onbetaalbaar lelijke Wilson Puppies....
Ook niet onder de indruk. Zeker niet aan dat soort prijzen.

De volgende ruimte... totem, overgeslagen want dat was in Veldhoven ook al niet goed bevallen met mijn oren.
En het was er ongelofelijk druk.
Daarnaast de grootste aanfluiting van het geheel. Dynaudio.
Vriend van me, wilde echt na 1 nummer al gillend weglopen.
Jeetje wat mistte dat geluid muziekaliteit en Hzen. Er zaten hiaten in het geluid en stond hard. Erg hard om boven al het andere lawaai uit te komen.
Hard wegrennen dan maar.

Een beetje rondgedwaald met ondertussen een gratis koffie, tussen de Pass labs (ook mijn droom), helaas niet te horen, primare, Final, Hedel, nog wat merkjes...
Achter de grote zaal een set met NBS Kabels, dat niet verkeerd klonk. De beste man liet het verschil horen door een doekje over de CD te halen en een Nespa (of zo?) te gebruiken.
Alleen de mensen op het bankje schenen er profijt van te hebben. Te druk om fatsoenlijk de verschillen te beluisteren.
Wel hele vette kabels en hetzelfde qua opbouw van mijn Heavens Gates Ultra Silence...
Op naar etage 4. De eerst volgende set is de AMR met Daluson speakers.
Ze leken wel uit fase te staan. Het geheel klonk heel detailvol en ruimtelijk. Ik mistte alleen focussing en afbakening van instrumenten.
Maar het geheel was zeker niet slecht. Alleen de tulpjes op tafel.......
Piega. Ahum, de vertegenwoordiger (niet in pak) stond erbij te swingen.
Wel leuk dat de mensen die het verkopen het toch mooi vinden.
Erg bokserig en scherp, fel, aggressief. Maar wel ritmisch, maar dat kan ook komen, omdat de man stond te heupwiegen...

Cambridge met mij onbekende kleinere speakers. Het geheel was ook bokserig, vlak. Hier waren we nog het minst lang, maar dat kwam omdat in het volgende lokaal een eindje gelopen moest worden naar de andere kant van de kamer om de set te horen: PS Audio. Ik heb een P500 en heb in Veldhoven vorig jaar een leuke set gezien met Monitor Audio's. Was smaakvol....
Maar nu PS Audio you let me down. Wat een aggressie en wat stond het hard. Precies 1 minuut lawaai tot me genomen en teleurgesteld naar de kamer erop naar binnen...
Wat een genot. Buizen! Op Von sweikerts. Prachtig! Wat een muziek. Technisch was ik helemaal niet in staat om te luisteren, je werd meegezogen in de briljante muziek die ze draaiden.
Maar toch dat buizen... Die bas is op 1 of andere manier te rommelig. Maar al met al onder de indruk.
Even ook heerlijk tot rust gekomen en zeker een kwartiertje zitten luisteren.
De volgende kamer: Crystal (clear? ;D) en Siltech...
bevooroordeeld naar binnen toe.
Maar wat oh wat een prachtig orkest stond daar te spelen! Vriend en ik waren beiden erg onder de indruk.
Maar dat een "simpele" Bryston tot zoiets in staat kan zijn, maar met speakers van 45.000 euro is dat toch...
Echt een live gevoel en het erbij zijn. Complimenten voor Siltech! Had ik niet verwacht.
Toen ze jazz gingen spelen haakte ik af. Vond het niet bijster leuke muziek, maar ook boeide het geheel me niet meer.
Dus alleen met een orkestje dus...

Kamer erna: Vincent op volgens mij Martin Logans. Hmmm transparant en een leuke view.
Bas was bokserig ook hier weer (wat ik veel van speakers vind overigens op die show). Maar het geheel klonk wel aardig.
Niet om over naar huis te schrijven.

Beneden toch maar even door de platenbak heen gegaan om mijn audiofiele teleurstelling van de show, toch af te sluiten;
Een 180 grams Belle and Sebastian en Rufus Wainright. Dus al met al een heerlijke afsluiting van een toch wel teleurstellende middag.
Hopelijk zijn de mensen die naar Cafe Engels zijn geweest, toch meer aan hun trekken gekomen dan ik op zondagmiddag.

Na thuiskomst in de bank geploft en al blijkijkend, mijn vriendin verzucht dat ik nog wel even blijf spelen met mijn set thuis.
Wat een muziek hoorde ik daar weer!!!!!!! Het is weer heerlijk om thuis te komen...



Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

superleo7

Zondag ook naar de doelen geweest en het engels cafe.

Stonden schitterende spullen op gesteld.

Wat mij verbaast zoals meerdere dit melden is toch vaak de muziek keus.
Je heb toch heel vaak het idee dat je op een begrafenis aanwezig ben.
Ik denk dat je wat toegankelijker muziek moet draaien om ook de wat jongere luisteraar te kunnen boeien.

Kwam bij het engels cafe bij de magnepans wat erg mooi klonk maar er stond daar een jazz nummertje op zo sloom en dan hoor ik iemand zeggen dat dit geen trage versie is.
Hij vond hem wel up tempo. Wij hadden het idee dat de platen speler niet op toeren kwam.

Uit eindelijk diverse sets gehoord en voor het eerst audio noot. Ik vond de dure audionoot set een aanfluiting.
Ik kan niet begrijpen dat een importeur dit op deze manier wil showen.
De bas bonkte erover je kreeg het idee dat er een zeer goed kope speaker ala media markt stond tespelen bij wijzen van spreken en dat ze de mensen wilden overtuigen hoe hard het kan maar vervolgens nergens na klonk.
De goed kope set klonk een stuk beter zonder dat gebonk.

De demonstratie van master was weer perfect het hoef je smaak niet tezijn maar daar was zorg aanbesteed met het plaatsen.

Ook Mc vond ik leuk klinken ze mooi opgebouwd speakertje.

Bij de Doelen vond ik de wilson audio ook goed klinken leuke show 2 leuke nummertjes pink floyd en wat ander gepingel.

Dynaudio daar was ik ook niet over tespreken teveel boxie geluid.

Een paar jaar terug het top model gehoord de dynaudio masters dit was wel het mooiste wat ik ooit gehoord had. Met een giga set erachter maar dat klonk totaal niet boxie.
Dit had zo'n gevoel toen of je erbij was zefs met de rolling stones.

Ik vond de martin logan ook wel goed klinken maar vind het laag ook wat klinken of het uit een kastje kom.
Ben ik niet gewend bij mijn eigen logans.

Al met al even goed het bekijken waard maar vind de vad wat leuker.

Ichi

Dat was een erg leuke show!


Ik heb een kort verslag van de Pluimgraaff show met foto's van wat er zoal te horen was op mijn site gezet:
http://www.crafty.nl/nieuws/PluimgraaffLuistershow2009.php

Groet Roland

tiptop

Quote from: superleo7 on March 31, 2009, 10:00:23

Uit eindelijk diverse sets gehoord en voor het eerst audio noot. Ik vond de dure audionoot set een aanfluiting.
Ik kan niet begrijpen dat een importeur dit op deze manier wil showen.
De bas bonkte erover je kreeg het idee dat er een zeer goed kope speaker ala media markt stond tespelen bij wijzen van spreken en dat ze de mensen wilden overtuigen hoe hard het kan maar vervolgens nergens na klonk.
De goed kope set klonk een stuk beter zonder dat gebonk.

Dat was de importeur niet! Dat was de ontwerper en eigenaar van Audio note ;) ;D

Die met de goedkope set was de importeur ;) ;D 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

reMC

Het was weer erg gezellig vonden wij :) Elk jaar weer een leuk weekend!

Quote from: citac on March 29, 2009, 16:39:24
Handig voor volgend jaar bij Cafe Engels , een verwijsbordje bij de ingang.
Nu moest men de vriendelijke  ;D receptioniste vragen waar de show was.
Jammer dat Audio-Life met Audio Note spullen aan het spelen was, terwijl een kamer verder ook al Audio Note bezig was.
Had liever 47 LAbs , Sun Audio , Musical Affairs of JMR gehoord.

Twee jaar geleden stonden we met Sun Audio & Musical Affairs, vorig jaar met JMR & 47 Labs en dit jaar met Audio Note. We houden de afwisseling erin. Dit jaar was met name leuk om 2 uitersten te laten horen: de meest betaalbare Audio Note lijn (Zero set) en de topset (Gaku-On, M9 etc.). Peter Qvortrup is eigenwijs, dat weet iedereen inmiddels wel. Ik snap eerlijk gezegd goed dat veel mensen op zo'n sound afknappen. Het probleem is met name het volume waarop 'ie draait, de opstelling kon namelijk nog best goed klinken (hoewel ik ze meer in onze opstelling prefereer, dan klinkt het intiemer, gevarieerder, losser, minder prominent laag).

Veel forummers gezien in ieder geval, sommigen tot 3x toe in ons zaaltje ;D

Joep


tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Quote from: reMC on March 31, 2009, 23:00:44
Veel forummers gezien in ieder geval, sommigen tot 3x toe in ons zaaltje ;D
Ik voel me aangesproken  ;D

kippekop

Ook op zaterdag geweest. De Doelen maak ik maar niet teveel woorden aan vuil, die locatie moeten ze gewoon niet meer gebruiken. De paar afgesloten zalen nog best interessant, maar dat geprop de in hallen en dan ook nog muziek willen spelen gaat nergens over. Zelf vond ik er niet veel uitspringen, de nieuwe arabesque speelden groots zuiver en mooi, alleen wel erg pinpoint. Grootste afknapper was daarna meteen de audiovectors in de zaal hier tegenover, het kan ook aan de electronica hebben gelegen (2 monoblokken van exposure dacht ik), maar deze redelijk grote speakers konden totaal het niveau van de (ook meeswingende) vertegenwoordiger niet aan: wat een branie aan geluid. Ik heb al eerder een (prive) demo gehad van audiovector en helaas een overschat en te duur merk in mijn ogen.

De Engels show was een stuk prettiger weer. Wel weer irritant zoals reeds gezegd dat je twee ruimtes naast Audio-note de bas nog kon horen doordreunen maar toch wat positieve uitschieters in Master en Crafty. Al met al een prima dagje maar Veldhoven is toch een stuk prettiger.
TV: Sony kdl-40d3500
Apparatuur: Sony STR-DH130, Sony bdp-S350
Speakers: Focal Dome

tiptop

Mischien dat de jongens van Audiolife meneer Q eens kunnen aanspreken over de klachten en dat het ook anders kan ;) :thumbs-up:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

phy

Meneer Q zal hard lachen
hij doet het op zijn eigen manier die shows is gewoon 1 groot theater.
Nou word erover gesproken en hij durft tenminste iets
niet altijd die veilige pingel muziek die je overal hoort.
Nee gewoon knallen met die hap en lachen met die serieuse wenkbrouw fronsende audiofiele gezichten
waarbij thuis toch alles beter klinkt.
Hij geeft ze voer  ;D
geweldig  :thumbs-up: