Apple's NEW G5 Monster

Started by AppleMies, June 24, 2003, 17:23:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Selmar_Cleef

Zal ik het anders formuleren.

De PC's van Apple stonden/staan bekend als PC's die vaak gebruikt worden bij zwaar grafische toepassingen zoals CAD en foto/video bewerking. Indirect hoort daar dus ook de besturingssoftware bij. Zonder een OS heb je niets aan een PC.

Mies, zoals jij het in je post beschrijft begrijp ik ook een beetje de verwarring bij Melvin die van mening was/is dat ik mij tegenspreek in een post.

AppleMies

Quote from: Melvin on June 26, 2003, 18:58:08
Linux draait ook prima op een G4 hoor :) Op de G5 weet ik het zo meteen nog niet, de 64bit ondersteuning zal nog wel ff duren.

SUSE PPC versie toevallig??  Misschien al 64 bit ook. Linux is al heel lang 64 bits versie verkrijgbaar. Ik geloof van RedHat en Suse toch? Vooral voor  de zwaardere server toepassingen. (xs4all en Versatel/VUURWERK servers draaien al sinds er internet is op LINUX servers. MARKTPLAAST.NL is 100% LINUX)  Die zijn vast ook al 64bits)  Na WWDC zullen er best een aantal geeks mee bezig zijn.   Apple heeft eigenlijk met hun OSX versie van Free BSD gedaan waar we allen al eeuwen op zaten te wachten voor LINUX: een retegoeie desktop versie van LINUX OpenSource.


gr


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Quote from: Selmar_Cleef on June 26, 2003, 18:59:33
Zal ik het anders formuleren.

De PC's van Apple stonden/staan bekend als PC's die vaak gebruikt worden bij zwaar grafische toepassingen zoals CAD en foto/video bewerking. Indirect hoort daar dus ook de besturingssoftware bij. Zonder een OS heb je niets aan een PC.

De hele prof Audio Visuele wereld zweert bij APPLE platform.   Alle oorspronkelijk programmatuur is er ooit op ontwikkeld. Blijft met de komst van de nieuwe G5 / XSERVER zeker nog wel zo.

Quote
Mies, zoals jij het in je post beschrijft begrijp ik ook een beetje de verwarring bij Melvin die van mening was/is dat ik mij tegenspreek in een post.


Ach.......


gr


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Erik

Even mijn bijdrage:

Een jaar of wat geleden de tijd dat de imacjes oprukten, keek ik altijd met bewondering en veel respect naar ze. En dacht dat ze in alles beter en efficienter waren dan de pc.
Totdat ik eens systeembeheerder sprak, die vertelde wat de vervelende kanten waren van de macs. Waar je allemaal mee te maken kreeg en wat er weer beter was aan de pc.
Het was een hele waslijst, dus moraal van het verhaal het zijn beide leuke machines, maar ze hebben beide hun voor en nadelen.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Melvin

Kun je daar wat specifieker in zijn Erik ? Gewoon uit interesse, wij hebben nu redelijk wat iMac's en PC's in een netwerk met Linux servers hangen en dat werkt echt prima.

Erik

#30
Had het graag gewild, maar het was al een tijd geleden en ben het eerlijk gezegd alweer vergeten. Stond me bij dat het allemaal niet daagse dingen waren waar ik zelf nooit bij had stilgestaan.
EĆ©ntje die me bijstond was idd die eenknopsmuis, maar zoals je al zei kun je ook een losse 3 knops muis kopen en iets met printen en dat ze ook wel eens vast zaten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Quote from: Melvin on June 26, 2003, 21:27:54
Kun je daar wat specifieker in zijn Erik ? Gewoon uit interesse, wij hebben nu redelijk wat iMac's en PC's in een netwerk met Linux servers hangen en dat werkt echt prima.

Sterker nog. Windows heeft het samengebruik met ander server OS per default dicht getimmerd. Heel irritant van MS. Je moet in de registry van je werkstation settings aanpassen bij MS om het aan een andere server als een Windows machine te hangen. Kan mij niet voorstellen dat de iMac problemen gaven. Tenzij natuurlijk de systeembeheerder in kwestie een Windows systeem onderhoudt.

gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Melvin

Hoe bedoel je Mies ? Over domein controllers ? Wel hier gebruik ik Win2k en WinXP workstations aan een Linux domein controller (via samba) en dat werkt prima, geen registry hacks nodig ofzo.

Mark S

Tot mijn grote vreugde heb ik hier sinds donderdag een 1.8 G5 staan met een 20" Cinema Display. Er zijn al een aantal PC gebruikers (buren, vrienden) komen kijken. Steeds als de visite weg is moet ik de vloer weer dweilen omdat ze de boel hebben ondergekwijld vanwege de looks, specs, en de uitgebreide features. Als ze de mogelijkheid en middelen hadden zouden ze ALLEMAAL willen switchen naar Mac.

Erik

Ach ik moet zeggen dat mijn pc ook niet helemaal groot lelijk is.
LCD 19 inch
Logitech draadloze optische muis en draadloos toetsenbord (+oplader).
Nu nog een Shuttle kast en ook ik kan gaan dweilen.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

AppleMies

Voor de PC modders al hier.......... ;D

http://www.billnoll.com/g5/   8)   :P

Zo mooi krijg je het NOOIT........hoeveel neon je ook in je (transperante) PC propt.......  ::)

En voor de Gigahertz fetisjisten: APPLE/IBM belooft 3GHZ G5 's aan voor zomer 2004.  Dat is dus 6 Ghz voor de dual processor machines........ahumm. :P  De G5 architectuur is specifiek op dual processor performance ontworpen dus dat wordt nog leuk en dat straks i.c.m. OS X Panther.....64 Bit!!

gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Mark S

#36


Quote from: Erik on September 14, 2003, 00:50:19
Ach ik moet zeggen dat mijn pc ook niet helemaal groot lelijk is.
LCD 19 inch
Logitech draadloze optische muis en draadloos toetsenbord (+oplader).
Nu nog een Shuttle kast en ook ik kan gaan dweilen.



eeeh, check this out...
http://www.apple.com/keyboard/
:)

En Mies, ik zit ook met smart te wachten op Panther en de G5 optimized versie van FCP 4. Het loopt nu al als een tiet maar 2 tieten is natuurlijk veel lekkerder. (not even to mention a dual G5)

AppleMies

Jammer dat het keyboard niet de "metal" high tech look van de G5 heeft gekregen. Ook jammer dat een soort mini dock ontbreekt voor het keyboard en de muis. 's Avonds naar huis en keyboard op de dock, 's ochtends de accu's weer vol. Ach, misschien komt iemand nog op het idee daar ::) Al beloofd Apple battery life van 9 maanden. Op de dag dat je batterij op is komt het niet uit voorspel ik. Heet de wet van Murphy...


gr.



Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Mark S

Apple is idd altijd op zijn zachtst gezegd erg optimistisch over haar producten, dus ook over de levensduur van accu's e.d.
Zag hier trouwens mooie flatpanels in metal look die bij de G5 matchen, vooral de 24" http://www.eyegonomic.com
:P

Erik

Tja die kasten zien er idd wel erg mooi uit. Daar wint mijn shuttle combi het helaas niet van.  :'(
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Mark S

Veel gaatjes boren en een spuitbusje alu-kleur pakken. Neonbuisje er achter. Voila!