Quarantine

Started by svmnb, February 1, 2009, 10:40:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb



Amerikaanse remake van de Spaanse horror [REC] uit 2007.
Vrijwel compleet gekopieerd van het origineel, dus 0,0 eigen inbreng. Wel zijn de sfeer, opbouw en spanning hetzelfde, dus het is geen slechte film.
Jammer dat die Amerikaanse nitwits geen ondertitels willen lezen, anders was deze film gewoon overbodig geweest.

Mijn waardering van de film (niet van het jatwerk): 8/10


Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

DJ-Foxx

is dit soms weer zo'n soort van docufilm ala cloferfield?? :dozingoff:

Sol

Quote from: DJ-Foxx on February  1, 2009, 11:42:46
is dit soms weer zo'n soort van docufilm ala cloferfield?? :dozingoff:

Wat was dat een rukfilm zeg!!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

svmnb

Quote from: DJ-Foxx on February  1, 2009, 11:42:46
is dit soms weer zo'n soort van docufilm ala cloferfield?? :dozingoff:

Yep, veel 'schokkende' camerabeelden en soms razendsnel gemonteerd. Nogmaals: als je [REC] hebt gezien, kun je Quarantine gerust overslaan, want ze zijn 99% identiek.
Offtopic: Cloverfield vond ik een geweldige film, zo zie je maar. ;D
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

DJ-Foxx

Quote from: Sol on February  1, 2009, 11:57:45
Wat was dat een rukfilm zeg!!

you said it  ;) wel een beetje gelijk heb je.. ;D

J.A.F._Doorhof

Onze (Annewiek en mijn) mening was/is dat REC meer sfeer heeft.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Quote from: DJ-Foxx on February 17, 2009, 23:58:50
you said it  ;) wel een beetje gelijk heb je.. ;D

Als je de trailers ziet, denk je: "Gave film, die moet ik zien".
Maar als je dan eenmaal de film aan het kijken bent, voel je je flink genaaid. Hoog Godzilla-gehalte, en eigenlijk gewoon oersaai.

[REC] en Quarantine heb ik nog niet gezien, misschien maar eens een keertje gaan doen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

J.A.F._Doorhof

Over de film zelf, ik vond het wel een interessante film, lekker sfeertje goed verhaal en genoeg schrikeffecten.
Maar goed ik ben wel een liefhebber van horror.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 18, 2009, 09:01:53
Over de film zelf, ik vond het wel een interessante film, lekker sfeertje goed verhaal en genoeg schrikeffecten.
Maar goed ik ben wel een liefhebber van horror.

Dán moet ik hem / ze zeker gaan kijken. ;D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

DJ-Foxx

#9
Quote from: Sol on February 18, 2009, 12:04:25
Dán moet ik hem / ze zeker gaan kijken. ;D

zone-horror zender een optie ;D lekker veel troma cheap horror films alla howling I/II/III/IV  >:D

J.A.F._Doorhof

Zone horror is leuk maar dat is nu net het soort wat ik minder vind.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sol

Quote from: DJ-Foxx on February 19, 2009, 01:54:56
zone-horror zender een optie ;D lekker veel troma cheap horror films alla howling I/II/III/IV  >:D

Zitten die ook in het Ziggo-pakket? :P
Er zijn inderdaad mindere soorten van horrorfilms, maar over het algemeen kan ik ze allemaal wel waarderen.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

denada

Het is wel een belediging voor [REC] om vergeleken te worden met dit ontzettend slappe aftreksel ervan. Het is inderdaad een remake, maar op een of andere manier krijgen ze het in Hollywood voor elkaar om de complete sfeer te killen, die [REC] juist zo supergoed maakt..

Van sommige juweeltjes moet je gewoon afblijven, hopelijk wordt Let The Right One In niet op eenzelfde slechte maniet geremaked..

Deze film krijgt van mij een 5je, REC was toch duidelijk een 9 !

rattaplan

Erg matige film. Leuk concept alleen niet bijster goed uitgevoerd. (REC) moet ik overigens nog wel zien, hoop dat deze beter is.

The Foundation

puur tijdverlies !
wat een einde !

heb het uitgekeken omdat ik niet kon wegzappen , de batterijen waren plat