Voorstel nieuwe rubriek

Started by Yanmik, January 30, 2009, 15:58:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Yanmik

Ik had een idee voor een nieuwe rubriek op het forum.
Een rubriek waar mensen instellingen kunnen posten van bepaalde apparatuur.
Nu kan je dit her en der op het forum wel vinden maar lijkt me beter als de settings van apparatuur overzichtelijk gepost worden binnen 1 rubriek.
Ik denk aan bvb instellingen van bepaalde projectors, tv's, surroundversterkers, ps3, ms3 media server, popcornhour enz...
Men maakt dan een korte topictitel met naam van het toestel en daarin geeft men persoonlijke instellingen.
Makkelijk om eens te vergelijken met settings van andere eigenaars en om eventuele problemen of onduidelijkheden te kunnen oplossen.

Interesant idee of niet ?
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

Sol

Zeker interessant!
Zal wel mooi bijdragen aan de effectiviteit van het forum. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

DVDGuy

Af en toe is er al iemand die dat soort zaken post, bijv. m.b.t. de Denon; ik vind het een interessante gedachte!
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

sj0er-D


Yanmik

Zal het dan niet te ingewikkeld en onoverzichtelijk worden met nog een onderverdeling ?
Mijn idee was een rubriek waar je snel kan in plaatsen/opzoeken van settings van 1 bepaald toestel.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

blue-eyes

Bedoel je dan sec de instellingen? Ik denk dat er veel discussie gaat ontstaan in een dergelijk topic.
Of is dat juist de bedoeling?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Sol

Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2009, 20:10:37
Bedoel je dan sec de instellingen? Ik denk dat er veel discussie gaat ontstaan in een dergelijk topic.
Of is dat juist de bedoeling?

Discussie wil ik niet meteen zeggen, maar ik denk juist dat het wel positief is om onderling de meningen te bespreken m.b.t. 'de beste instellingen'.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

blue-eyes

Quote from: Sol on January 30, 2009, 20:20:03
Discussie wil ik niet meteen zeggen, maar ik denk juist dat het wel positief is om onderling de meningen te bespreken m.b.t. 'de beste instellingen'.

Dan bedoelen we hetzelfde ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg werkt het overnemen van instellingen niet aangezien elk toestel en situatie anders is.
Neem bv de bekende settings voor Pioneer plasma's, als ik ze nameet kloppen ze simpelweg bij 90% van de apparaten niet.
Probleem met een nieuwe rubriek zou zijn dat mensen ervan uit gaan dat dit WEL werkt.
Ik ben er dus voorstander van om dit gewoon binnen de topics te houden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Yanmik

QuoteJammer genoeg werkt het overnemen van instellingen niet aangezien elk toestel en situatie anders is.
Inderdaad, klopt helemaal.
Ik dacht enkel dat het voor velen een idee gaf van welke instellingen iemand gebruikt om zo misschien zelf op weg te raken met eigen juiste instellingen te vinden.
Zou dan niet topics willen waar discussies beginnen over de instellingen maar gewoon dat mensen hun eigen settings kunnen posten.
Kan nu ook op diverse subforums maar mijn idee was meer om het op 1 plek te centraliseren.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

JeKa

Je kan toch gewoon een topic voor een betreffend apparaat starten in het board waar het apparaat onder valt, waarom een volledige rubriek?

Yanmik

Tuurlijk kan dat.
Maar mijn idee was net om alles wat specifiek met instellingen te maken heeft samen te brengen in 1 rubriek.
Wil je dan eens kijken hoe iemand zijn tv of versterker heeft ingesteld hoef je niet meer te gaan zoeken naar alle topics over een bepaald toestel en dan nog zoeken of er ook settings zijn gepost of niet.
Het ging me net om het makkelijker en overzichtelijker maken.

Maar is maar een idee natuurlijk.
Iedereen zijn mening.
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

DVDGuy

#12
Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2009, 20:10:37
Bedoel je dan sec de instellingen? Ik denk dat er veel discussie gaat ontstaan in een dergelijk topic.
Of is dat juist de bedoeling?
Quote from: Blue-Eyes on January 30, 2009, 20:26:58
Dan bedoelen we hetzelfde ;)

De eerste berichten van deze Stagiare Administrator :thumbs-up: :tounge:
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com