Upgrade Audio Physic Spark filter

Started by roberti, March 17, 2009, 23:17:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Interficior

Quote from: roberti on March 20, 2009, 10:32:39
Als in de zuren verdampen en tasten de units aan, of de zuren tasten de claritycaps aan?
In ieder geval weer iets geleerd. Wat is een betere manier om ze vast te zetten?
Het gaat om de units ja. Echter met zo'n hoeveelheid zal het ook allemaal wel loslopen, maar better safe than sorry.

Zelf gebruik ik inderdaad ook een lijmpistool.
Take it or lease it

hifihenk

Quote from: roberti on March 19, 2009, 23:27:45
Ik heb nog niet echt kunnen luisteren, maar de eerste indruk is geen wereld van verschil.
Het lijkt wat ruimtelijker en het hoog wat vloeiender. Morgen maar wat beter luisteren.

Heb je al wat meer kunnen luisteren?
Ik ben erg benieuwd aangezien ik zelf ook de Spark III heb. Aan de andere kant, ik heb geen klagen over deze luidspreker. Vorige week aangesloten op een Linn Akurate 2200 versterker en wat je dan hoort  O0
Goede versterking tilt deze luidspreker tot een heel hoog nivo.

Groetjes,
Henk.
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20

roberti

#27
Quote from: hifihenk on March 26, 2009, 09:33:12
Heb je al wat meer kunnen luisteren?
Ik ben erg benieuwd aangezien ik zelf ook de Spark III heb. Aan de andere kant, ik heb geen klagen over deze luidspreker. Vorige week aangesloten op een Linn Akurate 2200 versterker en wat je dan hoort  O0
Goede versterking tilt deze luidspreker tot een heel hoog nivo.

Ik heb nu inderdaad wat langer kunnen luisteren. In eerste instantie was het verschil subtiel, echter na er wat langer naar geluisterd te hebben vind ik het verschil best groot.
Het geluid is opener en vooral het hoog is vloeiender. Ook heeft het geluid meer kracht op lage volumes.

Het is niet alsof je naar een andere speaker luistert, maar het midden en hoog zijn nog een stapje beter. En voor de totale kosten van €45,- kan het eigenlijk niet fout gaan.
The game of life is hard to play, I'm gonna lose it anyway
The losing card I'll someday lay, so this is all I have to say.

- Johnny Mandel

Wijx wondere wereld

kan ook zijn dat het komt doordat je de weerstandwaardes hebt aangepast. Luister eens kritisch en ga eens klooien met weerstandjes enzo
Versterking: Gryphon Attila
Bron: Benchmark dac 3B
Luidsprekers: Milestones
Bekabeling: XTC (Henno Appel) en Pink Faun

solitaire

#29
Mijn ervaring met filter onderdelen is dat ze een zelfde verschil in klank kunnen uitmaken als iedere andere verwisseling van componenten / onderdelen in een audioset. En net als bij die andere componenten / onderdelen luister je vergelijkend en hoor je soms nagenoeg geen verschil (en is verschil=beter ...?), en soms luister je en 'kli(n)kt' het ineens ! Even een periode veel solderen en vergelijkend luisteren dus 8). Mijn eigen grove richtlijn bij luidspreker ontwerpen is dat de drivers en filteronderdelen een vergelijkbare waarde vertegenwoordigen (al moet gezegt worden dat soms er geen verhouding lijkt te zijn tussen klank en financiele waarde ..., maar als het klikt is het goed :smile:).

succes, leuk project !



Wolf

PS/ en zoals door anderen ook al gezegt is rustig luisteren aan te bevelen (laat die onderdelen lekker 'inwerken'), en verander je snel met het verwisselen van filter onderdelen ook waarden, wat niet uitmaakt, maar wat je ook zeker niet uit het oog mag verliezen
Hinterm Horizont geht's weiter.