Zoektocht naar subwoofer

Started by RP, January 28, 2009, 09:04:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RP

Zo, de zoveelste zoektocht naar een subwoofer hier op het forum. Heb echter veel topic's doorgekeken, maar nergens iets wat voor mij in aanmerking komt (misschien bestaat dit dan ook wel niet met mijn eisen  ;D ).

Ik ben dus op zoek naar een subwoofer ter vervanging van mijn oude Peerless SLS12 sub. Deze speelt in een gesloten behuizing van 80 liter en wordt aangestuurd door een Reckhorn A401. Voor muziek is deze subwoofer goed, alleen met film mis ik toch een beetje het bioscoop gevoel. Omdat ik de Reckhorn graag wil behouden i.v.m budget, ben ik op zoek naar een andere driver en ontwerp. Ik heb al een beetje rond zitten kijken naar verschillende drivers, maar heb nog niet echt iets gevonden. Zo lijkt mij een Dayton RSS390 wel een mooie driver, maar in wat voor behuizing en zou mijn reckhorn dit wel kunnen trekken?

Hebben jullie miscchien iedeën?

Mijn wensen voor de sub zijn:

- moet goed uit de voeten kunnen in een kamer van 8 x 6 x 3
- ik kijk 95% films dus waarschijnlijk een BR?
- het lieft in combinatie met mijn Reckhorn versterker
- de behuizing liever niet groter dan 250 liter bruto
- budget voor driver, max 350 euro
- Marantz SR-4500 - Marantz DV-6500 - Parasound HCA-2200MkII - Infinity Kappa 8.1i - 4 x Infinity Reference 51MKII - Infinity Kappa Video II - Panasonic TH42-PV70 - Sony VPH-1271QM - Holo3D - Reckhorn A401 - Peerless SLS-12 - Boston TSU 501 -

yorkie13

ik heb kortgeleden een subwoofer met een Eminence Lab 12 woofer gebouwd, in een 95 liter kast geruned op 22 hz
deze stuur ik aan met een Reckhorn A401 en dat gaat prima
als je interesse hebt mag je wel eens komen luisteren waar deze subwoofer toe in staat is
tevens lijkt me de genoemde Dayton woofer erg mooi

PaulSQ

#2
Misschien een idee om een TL behuizing te bouwen voor de SLS?


http://www.lautsprechershop.de/hifi/index_en.htm?/hifi/ct221_en.htm

ik heb zelf een exodus shiva aangeschaft, speelt in 50 liter netto prima, moet eigenlijk wel electronisch gecorrigeerd worden in mijn nogal betonnen kamer van 5m bij 5m
Arcam AVR 390 KEF R700 / R300  ICEpower 1200AS2  BK 400XXLS

RP

Quote from: RA SUBS on January 28, 2009, 09:17:03
als je interesse hebt mag je wel eens komen luisteren waar deze subwoofer toe in staat is

Bedankt voor het aanbod, ik zal het in mijn achterhoofd houden.

Ik ga me eerst is verdiepen in het ontwerp wat PaulSQ voordraagd. Lijkt me wel een interesant ontwerp, aangezien ik ruimte genoeg heb en het budget technisch heel interesant is!
- Marantz SR-4500 - Marantz DV-6500 - Parasound HCA-2200MkII - Infinity Kappa 8.1i - 4 x Infinity Reference 51MKII - Infinity Kappa Video II - Panasonic TH42-PV70 - Sony VPH-1271QM - Holo3D - Reckhorn A401 - Peerless SLS-12 - Boston TSU 501 -