Blue ray afspelen met power dvd

Started by xxmushuxx, January 26, 2009, 17:05:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

xxmushuxx

Enige tijd geleden heb ik een media center gebouwd. Nu had ik daar Power DVD 6 met het K-lite Codec pack en het Vista Codec Pack opgezet. Hij speelde iedere film af, zowel HD-DVD als Blue ray. Nu heb ik er laatst Power DVD 8 opgezet, maar nu worden de Blue Ray films niet meer weer gegeven. Bij 1 film (the Dark Knight) heb ik wel geluid maar geen beeld. Maar bij een andere film heb ik wel beeld maar geen geluid.
Ik heb vervolgens alle codecs er afgehaald en alleen de K-lite Mega pack er op gezet. Dit geeft geen verbetering. Overigens als ik het met media player Classic afspeel krijg ik een schokkerig beeld.
IK weet zeker dat de PC het aan kan omdat dit niet de eerste blue rays zijn die ik afspeel. Ik heb alleen de speler veranderd en sindsdien krijg ik het niet meer goed.

Wat doe ik fout of zie ik over het hoofd??

ajblancke

vraagje zijn het orginele blue ray films of geripte ??

ben ook wel benieuwd welke speler het beste is , om geripte blue ray films die op de hd schijf staan  , afte spelen

ben ook al een tijd bezig maar zonder resultaat ondanks dat mijn klapkoffer een blue ray aan boord heeft

Tinus_

Voor geripte, AVCHD dus, werkt total media center het beste. Kan je dus gelijk de directory openen en heb je dus gewoon het normale menu van de BluRay.

Helaas werkt dat nog iet bij powerdvd 8 ultra, al staat er wel omschreven dat hij 't zou ondersteunen.

Rebuilding my HT

xxmushuxx

Heb de film nu wel volledig spelen. Het nadeel is alleen dat ik de gehele map er in moet slepen. Als je dat dus doet kan je geen ondertitels selecteren. Ik ga die total mdia center is proberen.

GH

Ik speel met PowerDVD mijn blu ray's af, dat werkt prima. En voor het gemak vaak als ISO geripped naar de harddisk omdat in mijn HTPC geen blu-ray drive zit.

xxmushuxx

Even voor de duidelijkheid... ik download de films via de nieuwsgroepen. Moet ik er dan een iso van maken om ze toch goed werkend te krijgen? (met subtitels dan)

bart_nl

ja PowerDVD 8 herkent de losse files van harddisk niet meer als image en dus werken subtitles e.d. niet. Je moet er een ISO image van maken (bv met ImgBurn) en die image dan mounten (bv met Deamon Tools) als drive zodat PowerDVD denkt dat je van blu-ray schijf afspeelt. Dat werkt dan net als dat je van de orginele blu-ray speelt.
Ik gebruik deze methode ook voor alle blu-rays die ik koop en maak de image dan mbv anydvd.

Tinus_

Thanks, dan ga ik dat vanavond eens proberen.
Rebuilding my HT

goldstrike

En hoe werkt dat nu?

Ik heb me lap (acer asp 7730) via HDMI verbonden met me HK receiver via HDMI naar me plasma.

als ik MKV HD afspeel via BSplayer gaat dat goed(DTS, ondertitels en goed beeld)

Maar als ik een BD image(badman/rambo) invoer in alcohol120 en dan met powerdvd 8 afspeel krijg geen beeld op me plasma..(wel op me lap)
(Zit een 9600m gt kaart in die dat ondersteund)

weten jullie een oplossing? tevens een betere media speler voor de mkv bestanden? BSplayer hapert laatste tijd heel erg en VLC krijg ik blokjes.. :(

ajblancke

ik krijg het ook niet spelend ??

de geripte bluray staat op mijn hd , en geript met any dvd

afz. ton