UPnP AV Media Server voor Linux

Started by rbormans, January 26, 2009, 14:46:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rbormans

Ik zou op mijn Linux systeem (Mepis, Debian based) een UPnP AV Media Server willen runnen.
De server zou gebruikt worden om een Linn Majik DS aan te sturen.

Ik neig momenteel om Mediatomb te installeren, maar mogelijks zijn hier andere ervaringen.





Driven2Shine

Ik zou zeker even naar deze kijken.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Ik gebruik hem zelf op windows en ben er zeer tevreden mee.

rbormans

Quote from: [SV] on January 26, 2009, 14:53:54
Ik zou zeker even naar deze kijken.

http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Ik gebruik hem zelf op windows en ben er zeer tevreden mee.
Ziet er ook goed uit idd !

bmateijsen

LEIA DS, dat is ontwikkeld voor Linux en voor de aansturing van DS producten van Linn.
http://leiads.sommerfee.f-m.fm/


rbormans

#4
Quote from: bmateijsen on January 26, 2009, 17:21:18
LEIA DS, dat is ontwikkeld voor Linux en voor de aansturing van DS producten van Linn.
http://leiads.sommerfee.f-m.fm/
ben je zeker dat dit een Media server is, want mij kwam dit eerder over als een client.

ben namelijk op zoek naar het server stuk voor mijn eigen fileserver, waar jij (als ik het me goed herinner) een embedded server op een qnap nas gebruikt



bmateijsen

Sorry, wat je nodig hebt is Twonkymedia. Dat is ook de enige client die werkt met Linn.

Groet,

Bjorn

Quote from: Raf (B) on January 26, 2009, 18:00:30
ben je zeker dat dit een Media server is, want mij kwam dit eerder over als een client.

ben namelijk op zoek naar het server stuk voor mijn eigen fileserver, waar jij (als ik het me goed herinner) een embedded server op een qnap nas gebruikt




rbormans

Volgens Linn zou elke uPnP DNLA server moeten voldoen. Er blijken op het Linn forum users met MediaTomb. Ik zal het eens proberen (en Twonky achter de hand houden moest het niet lukken).

rbormans

Het is in ieder geval gelukt om Mediatomb als server op de Linux box te activeren.
Op mijn windows XP laptop herkent zowel Kinsky Desktop als Cidero UPnp Media Controller de mediatomb.

Dus nu nog even wachten op de Majik DS ...

bmateijsen

Prima! Het klopt dat iedere upnp moet werken, echter is twonky de meest universele.

Quote from: Raf (B) on January 26, 2009, 23:56:01
Het is in ieder geval gelukt om Mediatomb als server op de Linux box te activeren.
Op mijn windows XP laptop herkent zowel Kinsky Desktop als Cidero UPnp Media Controller de mediatomb.

Dus nu nog even wachten op de Majik DS ...


hifiman

Bij mij deed de Linn Majik DS het prima met mediatomb onder linux.

rbormans

Quote from: Audioloog on January 27, 2009, 08:59:55
Bij mij deed de Linn Majik DS het prima met mediatomb onder linux.
Mooi, wat had je als control point in gebruik met deze combinatie ?

advr

Quote from: Audioloog on January 27, 2009, 08:59:55
Bij mij deed de Linn Majik DS het prima met mediatomb onder linux.

Squeezecenter zeker niet? of is dat geen mediaserver? :music:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

hifiman

Quote from: Raf (B) on January 27, 2009, 09:36:45
Mooi, wat had je als control point in gebruik met deze combinatie ?

Een Nokia 770 internet tablet met daarop Leia.

hifiman

Quote from: advr on January 27, 2009, 10:16:32
Squeezecenter zeker niet? of is dat geen mediaserver? :music:
In elk geval geen upnp mediaserver  :nowink:

rbormans

#14
Quote from: advr on January 27, 2009, 10:16:32
Squeezecenter zeker niet? of is dat geen mediaserver? :music:
Is een optie, en heb ik ook naar gekeken, temeer omdat ik naar alle tevredenheid Squeezecenter heb draaien icm een SB.
Maar in deze oplossing (een plug-in op squeezecenter) moet je een fysische SB opofferen puur voor de bediening van de Linn. Nu vinden de meeste op het Linn forum dat een prima besteding van een SB ;)

Ik meen ook dat je dan enkel de formaten kan spelen die SB ondersteund, en dus niet de specifieke Linn downloads, maar ik heb er mij te weinig in verdiept om dit met zekerheid te beweren.

rbormans

Het is mediatomb geworden (op debian linux), en als controller cidero (op xp). De controller wordt zeker nog vervangen, dat is een ramp, maar hij geeft de muziek door aan de Linn en luisteren is even de prioriteit.

rbormans

Quote from: Raf (B) on February 10, 2009, 21:40:36
Het is mediatomb geworden (op debian linux), en als controller cidero (op xp). De controller wordt zeker nog vervangen, dat is een ramp, maar hij geeft de muziek door aan de Linn en luisteren is even de prioriteit.
De Cidero op de XP netbook is nu al enkel dagen vervangen door PlugPlayer op de iPod touch. Nu werkt het naar alle tevredenheid :)