ALARM SYSTEEM

Started by diceman, June 22, 2003, 20:35:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

diceman

Daar er bij ons in de buurt veel pogingen zijn tot inbraak  >:(,wordt het eens tijd om aan een GOED alarmsysteem te denken.

Er staat nu zoveel spullen in huis dat ije bijna niet meer weg durf te gaan.

Nu weet ik dat er verscheidene mensen hier op `t forum een systeem hebben .

Hou bevalt het,welk merk,hoe laten installeren,misschien een aantal adressen.

Of te wel alle info is meegenomen.

jeroen_B

Bij de formido het draadloze systeem. Werkt goed en je kunt afstandsbedieningen gebuiken. Het systeem zelf is uit te breiden met lichtsignalen/sirenes/beweginssensors infrarood/ deur en raamcontacten. Je kunt er een accy bijkrijgen die het spul aan het draaien houd wanneer de stroom uitvalt.

Voordeel is dat je geen bossen met draden door het hele huis hoeft te trekken!
Een systeem laten aanleggen is niet te betalen!

Verder kun je zelf ook een aantal dingen doen in je huis zoals dievenklauwen op de deuren en ramen zetten en glaslatten vastzetten met schroeven (de spijkertjes stellen niets voor en een raam kun je er in 20 seconde uithalen als hij gespijkerd is).
Dit geld dus voor de kleine raampjes uiteraard  ;D

Bel anders de politie even voor een advies. Dat kunnen ze zelf doen of uitbesteed hebben aan een bedrijf. Dat advies is vrijblijvend en gratis!

jeroen

VlisChris

Met alle respect: als je de kranten mag geloven zijn het juist de doe het zelf systemen die onder de maat zouden presteren, ook al heb je het gevoel dat ze precies doen wat je wilt.
Als je al het gevoel hebt dat je bijna niet meer van huis kan weggaan (mede dankzij van die leuke mensen die er hun werk van maken andere mensen een drama te geven) geef jij mij het gevoel dat je niet de armste van het zaakje bent. Correct me if I'm wrong.
En in dat geval (zowieso eigenlijk) zou ik toch zeer zeker meer geld neertellen, en een degelijke installatie laten aanleggen door een offcieel bedrijf zoals (noem geen namen, weet niet of dat mag).
Dat is een stukje nauwkeuriger. En voor je gemoedsrust waarschijnlijk ook nog eens beter.
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

jeroen_B

ALs jij een echte professional aan de voordeur krijgt moet je heel wat waarde hebben staan dat ook nog eens te verpatsen is voor de dief. Tegen dat soort volk werkt geen 1 alarmsysteem.
Krijg je dat type inbreker aan de deur zeg dan maar dag tegen je spullen!

95% van alle inbraken zijn gelegenheidsinbraken door junks die naar binnen kijken en iets zien liggen wat ze willen hebben.

Je moet goed hang en sluitwerk hebben en een alarmsysteem. Niet alleen op het alarmsysteem vertrouwen!
Ik schat in dat een alarmsysteem laten aanleggen 2 a 3 maal zo duur is als het zelf doen.

jeroen

jaco

Als je rustig wilt slapen (ook als je niet thuis bent) zou je er misschien inderdaad goed aan doen je eens door een kundig iemand te laten voorlichten.
Je zoe de politie kunnen vragen. Of een installateur van alrm systemen.

De al genoemde bouwkundige maatregelen helpen al veel, en kun je als je handig bent wel zelf uit voeren.

Ik heb een officieel aangelegd alarmsysteem, en ook de bouwkundige aanpassingen zijn door een erkend iemand gedaan. Dan wordt het peikfijn aangelegd, en je zit er erg weinig van.
Ik slaap erg rustig (met de helft van het huis op alarm) en vindt het zo wel een vielig gevoel.

Als je het door een erkend bedrijf wil laten doen kun je zoeken onder Borg erkende installateurs. Die geven en certificaat af wat de verzekeraars  ook accepteren. Maar de regelgeving wil overigens nog wel eens veranderen zo af en toe, dus informeer bij je verzekering wat zij noodzakelijk achten, en vraag meerdere bedrijfen om zo niet te veel te betalen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Robbo

Diceman,

'dennis'  hier op het forum is een Borg installateur.   PM hem maar eens.


Rob


VlisChris

Quote from: jeroen_B on June 22, 2003, 21:49:22
Je moet goed hang en sluitwerk hebben en een alarmsysteem. Niet alleen op het alarmsysteem vertrouwen!

Klopt helemaal ja, daar kan maar weinig tegen op.

Quote from: jeroen_B on June 22, 2003, 21:49:22
Ik schat in dat een alarmsysteem laten aanleggen 2 a 3 maal zo duur is als het zelf doen.

jeroen

Maar, dat komt doordat deze systemen beter en betrouwbaarder zijn dan de doe het zelf systemen. Die zullen vaker een foutmelding geven. En wie goed opgelet heeft tijdens het voorlezen van de sprookjes op de basis school weet wat er dan gaat gebeuren  ;D. Juist, dan reageer je er helemaal niet meer op.
Daarom zou ik zelf het niet zelf aanleggen, maar lekker laten aanleggen ook al is het veel duurder.
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

diceman

Mannen alvast bedankt voor de info.

Ik ga dennis eens een pm sturen(robbo bedankt)

QuoteAls je al het gevoel hebt dat je bijna niet meer van huis kan weggaan (mede dankzij van die leuke mensen die er hun werk van maken andere mensen een drama te geven) geef jij mij het gevoel dat je niet de armste van het zaakje bent. Correct me if I'm wrong.
En in dat geval (zowieso eigenlijk) zou ik toch zeer zeker meer geld neertellen, en een degelijke installatie laten aanleggen door een offcieel bedrijf zoals (noem geen namen, weet niet of dat mag).

De armste ben ik niet ;) maar heb het geld ook niet op mijn rug groeien.Ze hebben afgelopen donderdag 75 huizen gecheckt(de dieven dan hé)en met schroevendraaiers geprobeerd of er ergens iets open konden breken.

Ga eens zoeken naar een borg erkend installateur(Jaco bedankt)

Het doe `t zelf ben ik niet zo kapot van.

Deuren en ramen zijn goed beveiligd dievenklauwen goedgekeurd hang/sluit werk etc.

Denk dat ik maar van die segmnet roilluiken voor de ramen doe,tweeledig:
-Dieven buiten de deur
-Totaal verduisterd voor HT ;D

MarcoV

Quote from: jeroen_B on June 22, 2003, 21:49:22
ALs jij een echte professional aan de voordeur krijgt moet je heel wat waarde hebben staan dat ook nog eens te verpatsen is voor de dief. Tegen dat soort volk werkt geen 1 alarmsysteem.
Krijg je dat type inbreker aan de deur zeg dan maar dag tegen je spullen!

95% van alle inbraken zijn gelegenheidsinbraken door junks die naar binnen kijken en iets zien liggen wat ze willen hebben.

Je moet goed hang en sluitwerk hebben en een alarmsysteem. Niet alleen op het alarmsysteem vertrouwen!
Ik schat in dat een alarmsysteem laten aanleggen 2 a 3 maal zo duur is als het zelf doen.

jeroen

Helemaal mee eens. Begin eerst eens met een politie keurmerk, dan ben je al een hele stap verder. Is niet duur, vergeleken met de investering in je apparatuur!

Marco

jeroen_B

Ik weet niet over wat voor soort alarmsystemen jij het hebt christian maar die van mij zit heel simpel en heel doeltreffend in elkaar.
wanneer 1 van de contacten of melders iets zien of het contact word verbroken gaat het alarm gewoon gelijk af !
Ik zou niet weten wat voor een foutmelding er zou moeten komen.
Ik heb hem heel vaak getest en het werkt altijd!

jeroen


dennis

Zoals door sommige aangegeven,heb je meer aan een officieel alarmsysteem(FBII,VISTA) en jawel,daar hangt een prijskaartje aan.Op politie keurmerken moet je je ook niet kapotstaren,want dat zijn inbraakvertagende middelelen.Als je het helemaal goed wil doen,neem je een systeem met een doormeldnummer naar een meldkamer van bv siemens,securicor ed.Deze zullen bij een melding direkt politie waarschuwen..Ik kan nog wel een heel blad vullen met de voordelen van een degelijk alarmsysteem,maar dat schiet ook niet op.Ikzelf werk bij een officiele alarminstallatie bedrijf dat grote bedrijven voorziet van alarmsystemen(JVC Nederland,Banken,Grote autobedrijevn ed)Dus wie er meer info wil hebbben kan me alles vragen.

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

jaco

Ik kan nog iets toevoegen over vals alarm.
Ik heb nu in mijn 3e huis een alarm systeem (2 x verhuisd, ik bezit - gelukkig - geen 3 huizen) . Allemaal netjes door een erkend installateur aangelegd.
Maar bij mijn vorige huis is een bosje plafond opvulstrips door de warmte van de CV ooit omgebogen/gevallen. Dat was rond 06:00 en alarm natuurlijk. Ik was niet thuis, politie via de meldkamer aan de deur, maar die konden niets zien, er is er nog 1 over de schutting geklommen zelfs vertelde de buurvrouw.

Wel 2 dagen later een brief in de bus: als ik er niet voor zorgde dat er iemand op het alarm af komt om politie toegang tot het pand te verlenen de politie niet meer van plan is langs te komen.  Sindsdien heb ik ook maar een abbonoment op een bewakingsdienst.

Ik zou dus inderdaad maar je goed laten voorlichten, want je zit bijvoorbeeld ook met terugkerende kosten. Ik mag nu betalen voor onderhoud alarmsysteem, meldkamer en bewakingsdienst.

Maar ik slaap wel rustig, of ik nu thuis ben of niet.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

rijstfj

Hi

Quotegeplaatst door: dennis  geplaatst op: gisteren om 23:54:13  Als je het helemaal goed wil doen,neem je een systeem met een doormeldnummer naar een meldkamer van bv siemens,securicor ed.Deze zullen bij een melding direkt politie waarschuwen

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Dennis, in mijn geval in de Gemeente waar ik woon heeft de Politie ca.17minuten de tijd nodig om bij een dergelijk stil alarm in de gemeente te komen, daar waar de inbraak plaats vind, mede hierom omdat na kantoor tijd en weekend in de plaatselijke gemeente geen Politie aanwezig is, en deze van buiten af moet komen, dat geld voor meer gemeentes, de betreffende inbrekers weten daar dankbaar gebruik van te maken.
Dus een eigen inbraakalarm met eventueel een sirene en stilalarm met telefoonkiezer naar kennisen (voorbeeld buren of je eigen GSM) kan nooit geen kwaad.
Mvrgr
Frans

VlisChris

Quote from: jeroen_B on June 22, 2003, 22:32:50
Ik weet niet over wat voor soort alarmsystemen jij het hebt christian maar die van mij zit heel simpel en heel doeltreffend in elkaar.
wanneer 1 van de contacten of melders iets zien of het contact word verbroken gaat het alarm gewoon gelijk af !
Ik zou niet weten wat voor een foutmelding er zou moeten komen.
Ik heb hem heel vaak getest en het werkt altijd!

jeroen



tis niet persoonlijk hoor  ;D Maar het is meer uit eigen ervaring (met officiele installaties dan).
Bi mijn vader op kantoor hebben ze sinds 10 jaar een compleet systeem laten aanleggen. En tja, de eerste tijd heb je wat last van kinderziektes  zoals het onnodig afgaan van je installatie. Maar dat is na het fine tunen ook over.
Thuis hebben we ook een systeem hangen. Dat werkt perfect. Nooit geen foutmeldingen mee of wat dan ook. Heerlijk gewoon.
De reden dat ik aanhaalde dat de DIY systemen "minder" zouden zijn is naar aanleiding van verschillende kranten artikellen. Maar dat zal voor een belangrijk deel ook afhankelijk zijn van de handigheid van de persoon die het gaat aanleggen.
Maar kort gezegt: bij de DIY systemen komen er relatief veel foutmeldingen binnen.
Een centrale is wel een uitkomst  ;D. Spaart je heel wat politie werk. Bij kantoor hebben we maar 3 keer gehad dat de politie er was (bij 1 was het ook hard nodig).
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

dennis

#14
Quote from: rijstfj on June 23, 2003, 15:50:42
Hi

Quotegeplaatst door: dennis geplaatst op: gisteren om 23:54:13 Als je het helemaal goed wil doen,neem je een systeem met een doormeldnummer naar een meldkamer van bv siemens,securicor ed.Deze zullen bij een melding direkt politie waarschuwen

Daar ben ik het niet helemaal mee eens Dennis, in mijn geval in de Gemeente waar ik woon heeft de Politie ca.17minuten de tijd nodig om bij een dergelijk stil alarm in de gemeente te komen, daar waar de inbraak plaats vind, mede hierom omdat na kantoor tijd en weekend in de plaatselijke gemeente geen Politie aanwezig is, en deze van buiten af moet komen, dat geld voor meer gemeentes, de betreffende inbrekers weten daar dankbaar gebruik van te maken.
Dus een eigen inbraakalarm met eventueel een sirene en stilalarm met telefoonkiezer naar kennisen (voorbeeld buren of je eigen GSM) kan nooit geen kwaad.
Mvrgr
Frans

Sorry frans,maar er staat dat deze meldkamers direkt de politie waarschuwen en niet dat ze binnen 1 minuut ter plaatse zijn ;)
Die sirene mag je meteen vergeten want die zijn verboden bij wet om buiten te hangen.Je kan het doen,maar niet raar op kijken als je een boete krijgt vanwege geluidsoverlast(als die afgaat natuurlijk).Vaak plaatsen wij optische melders zoals bv flitslichten.Of je moet je alarm via de alarmcentrale melden bij een particuliere beveiligingsbedrijf,maar hoe korter de tijd tussen melding en dat ze ter plaatse zijn zit nl ook weer een kosteplaatje aan.De laatste optie om via een telefoonkiezer naar je eigen mobiel te laten bellen ivm een melding kan een oplossing zijn.Dan maar hopen dat de buren niet op vakantie zijn en jezelf in de file staat ;D.
Via doormelding naar een centrale is toch vaak het makkelijkst en veiligst,maar ja je heb soms van die plaatsen waar de politie er lang over doet om snel ter plaatse te zijn.Wat ook leuk is voor inbrekers zijn sensors die de hele ruimte vol met rook blazen als er alarm is 8)
gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

VlisChris

 ;D Leuk, ik hou van een sigaretje op zijn tijd (zeg maar pakje per dag  :o >:(), maar dat zal nog minder dramatisch zijn dan je hele huis vol rook.... Dan kun je meteen je spullen laten reinigen.
Maar ja, dat is nog altijd sneller/goedkoper/minder dramatisch dan nieuwe spullen kopen.
Dit systeem werken ze nogal eens mee bij tankstations: als iemand niet betaald of er is overval zou het hele terrein heel erg snel met rook worden gezet.
Groeten,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

addicted

Wat ook goed werkt is een duits alarm.
Namelijk een op vier poten.

Yanmik

QuoteWat ook goed werkt is een duits alarm.
Namelijk een op vier poten.
Juist!
Heb hier ook zo iets rondlopen.
Begint te blaffen bij het minste geluid.
Zeer doeltreffend  ;D
Onkyo TX-NR905- PS3 - Focal Chorus 836/816/800 - SVS sub-Marantz DV9500 - Epson TW700(isf)
Kabels: Qed, Profigold, Siltech, Kimber

jaco

Willem, jouw alamsysteem is dan erg ondehoudsgevoelig.
Het moet elke dag een paar keer uitgelaten worden, doet het slecht zonder voeding, en je moet het ook afschrijven in een aantal jaar  ;D

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

diceman

Hé was deze topic helemaal vergeten.

nog steeds geen alarmsysteem :-[ :-\,weet nog niet precies wat ik wil.

Heb wel electrische rolluiken op de beganegrond genomen.

Tweeledig:Inbraakwerend,verduisterend(zodat ik ook overdag films kan kijken) ;)

VlisChris

Dan sla je dus twee dieven vliegen ;Din 1 klap: inbraakbeveiliging, en donkerte om films te kijken. Beter kan het eigenlijk niet. Op deze manier hou je de dieven nog langer buitenshuis ook dan met een alarm. Nu nog zeer goede zware (en helaas dure) sloten op je ramen en deuren en alles erop en eraan, en je bent klaar met je beveiliging.
mvg,

Christiaan
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

blackball147

hoi,

mijn schoonbroer is alarminstallateur ( wel in het belgische ), heeft alle vergunningen en erkenningen, nodig voor de verzekeringen etc.

toen ik mijn huis verbouwde, kon ik hem tuurlijk niet passeren en heeft hij een volwaardig alarmsysteem geplaatst. nu woon ik niet echt in een 'inbraakgevaarlijke' zone, maar toch is het veiligheidsgevoel enorm. ook 's nachts gaat het alarm op als we thuis zijn met een volledige beveiliging van het huis.

qua mogelijkheden grenst het uiteindelijk aan het oneindige, vraag is enkel wat je precies wil, en wat er mogelijk is bij jou. om je een voorbeeld te geven van hetgeen ik heb:

- elk raam heeft een magneetcontact en ter hoogte van de ramen hangt er een glasbreukdetectie ( dus openwrikken of inslaan = alarm)
- aan de voordeur ook een magneetcontact + bewegingssensoren voor de gang en achteraan aan de veranda. speciale sensoren die het vrij rondlopen van de huisdieren garanderen ( 2 katten, 2 honden )
- twee klavieren ( inkomhal en slaapkamer )
- ik heb GEEN melding aan een centrale of politie, maar dat komt er nog.

al bij al vind ik het zeker een goeie investering, zowel voor je eigen veiligheid, als met een optie op het later verkopen van het huis.

nog een laatste tip: laat je zeker goed informeren bij een erkend installateur, en vertrouw niet op die kant-en-klaar systeempjes, die meestal toch niet echt voldoen als het erop aankomt.

als je wil kan ik je eventueel zijn website geven, maar dan via PM, kwestie van geen ongeoorloofde reclame te maken ;D

dennis

Ikzelf werk ook bij een officiele alarminstallateur.
Hou er alleen rekening mee dat wanneer je zgn. PET detectors neemt dat deze max op 2.20 metr hoogte komen te hangen.

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

X(

Het nadeel van de meeste PIR/radar sensor is dat ze een heel subtiel klikje maken als ze iets detecteren, komt daarbij nog dat ze dikwijls een rode led hebben die dan begint te branden.

In een HT waar je alle ledjes van al je toestellen hebt afgeplakt omdat je blacklevels er anders weer op achteruitgaan is zo'n sensor geen oplossing.

dennis

Quote from: X( on August 16, 2003, 12:36:30
Het nadeel van de meeste PIR/radar sensor is dat ze een heel subtiel klikje maken als ze iets detecteren, komt daarbij nog dat ze dikwijls een rode led hebben die dan begint te branden.

In een HT waar je alle ledjes van al je toestellen hebt afgeplakt omdat je blacklevels er anders weer op achteruitgaan is zo'n sensor geen oplossing.

Ben ik het totaal oneens mee.Je heb gewoon de keuze tussen pirren met ledje en zonder ledje.
En dat klikken is gewoon uit te zetten.Dan programmeer je gewoon je pir in ruststand uit. ;)

gr
dennis
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.