Wat is je echt mooiste DVD in je verzameling, qua looks/feel/memories .... etc.

Started by J.A.F._Doorhof, June 21, 2003, 17:26:41

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Voor mij zijn dat :

Evil Dead I, book of the death.
Fantastische verpakking en een prachtige making - off

How the crinch stole Christmass
De versie met Jim Carrey in een fantastisch uitvouw boek, echt werelds.

En nog een paar super LD's:

Lion King
Een magnifieke box met vele extra's en een super transfer.

Jaws
Wederom een te gekke box met heel veel extra's.

Om eerlijk te zijn mis ik een beetje de feel van de LD's, toen ik laatst mijn kast opnieuw inruimde en al mijn LD's tegen kwam kreeg ik toch weer een beetje een hekel aan de DVD's met zijn flimsy verpakking en weinig zeggende artwork (sommige uitzonderingen daar gelaten).
Zou ik oud worden ?  ;D

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Scarp

Fight Club (R2 special edition), in kartonnen doos.

2001: A space odyssey, in kartonen doos, met cd erbij en een stukje 70mm film van een kopie van het origineel

J.A.F._Doorhof

Damn, vergeet ik zowaar wat....

Spiderman
Een box zoals het hoort.

E.T.
Het kan, de LD boxen dik verbeterd.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink


Selmar_Cleef

Voor dvd:

- Blood the Last Vampire Box
- Band of Brothers Tin Box

Voor LD:

- Lion King Box
- Pocahontas Box
- Armageddon Criterion

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Lone Ranger

ET Ultimate dvd.

Verder ben ik niet zo kapot van de dvd verpakkingen.
Oké,Evil Dead boekvorm,LOTR box,BOB box,Spiderman box,Pianist box en nog een berg.

Op laser heb ik veel meer mooie dingen.
Star Wars Definitive 9 discs +prachtig boek en super verpakking.
Diverse Disney's.
Ach,nog veel meer eigenlijk.

Bert

Quote from: RAYMEN on June 22, 2003, 17:45:51
De Rambo tilogy tin box.


Mvrg,
Raymen
Hey cool 8) Waar hebbie deze gekocht? Ik zoek al een tijdje naar een goeie Rambo box.

suyver

Nightmare on Elmstreet 7-DVD box. Met opdruk van Freddy, 2 3D brilletjes en een boekje erbij. Ziet er allemaal zeer verzorgd uit. En dan is de kwaliteit van de transfers (beeld/geluid) ook nog eens zeer goed te noemen gezien het bron-materiaal dat voor handen was.

O, en natuurlijk LotR:FotR (Extended). Ziet er mooi uit en qua beeld/geluid valt er niet veel te verbeteren.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Point7

Ik vind het uitzicht niet zo belangrijk maar volgende vind ik wel mooi verpakt en de film(s) is/zijn ook nog eens zeer goed.

LOTR: FOTR Spec. Edition (zonder beeldjes)
Planet Of The Apes Special Edition (6 DVD's)
CU
Jurgen

Music Server --> Uptone Regen --> Benchmark DAC 3B -> Rudistor RPX-35 amp --> V-Moda LP2

Raymen

QuoteHey cool  Waar hebbie deze gekocht? Ik zoek al een tijdje naar een goeie Rambo box.

Deze is bij play.com besteld,is wel de R1 versie.

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Lone Ranger


Bert

thx for the info :) Jammer dat ie nog alleen op Regio 1 te verkrijgen is. Heb helaas geen dvd speler die regio 1 aankan :'(.

Lone Ranger

Er is ook een aggenebbisch regio 2 box.Echter in een kartonnetje en Dolby Surround.
Ik denk niet dat je dat wilt,maar zeg het toch maar even.

http://www.playserver2.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=88040

Gr.Fred.

kreeuwij

T2: Ultimate Edition (R1)
LOTR:FOTR Special Extended DVD Edition (R1)
Memento (R1)
Marantz VP-12S2 (Color Corrected 30Cyan 77mm)
Marantz SR-8500
5x Anthony Gallo A'Diva Ti + TR-2 Sub
BBK DV971H

garmtz

Ik ben eigenlijk heel erg trots op al mijn Criterion DVDs en LDs. Het is altijd weer bijzonder om de verpakking en extra's op die dingen te bewonderen... In het bijzonder ben ik heel erg blij met Repulsion op LD en Fear and Loathing in Las Vegas op DVD.

neptune

Quote from: suyver on June 23, 2003, 08:35:52
Nightmare on Elmstreet 7-DVD box. Met opdruk van Freddy, 2 3D brilletjes en een boekje erbij. Ziet er allemaal zeer verzorgd uit. En dan is de kwaliteit van de transfers (beeld/geluid) ook nog eens zeer goed te noemen gezien het bron-materiaal dat voor handen was.

O, en natuurlijk LotR:FotR (Extended). Ziet er mooi uit en qua beeld/geluid valt er niet veel te verbeteren.

-Freek.

Ik zag op play wel een 5 DVD versie(r2) van Nightmare on Elm street,en een 8(!) dvd versie Regio 1 op playusa is er ook een 7 DVD-versie?
Lijkt me erg leuk om te hebben, ik weet nog dat ik in de bios deel 5 keek en na de pauze het 3d-brilletje moest opzetten...Was wel cool...
zet hier iets neer

suyver

Ik het de r.1 versie. Het is inderdaad een 8-disc versie (ik had me vergist).
Zie hier voor de specs

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

Grindtegel

Mijn Akira L.E. Tin en mijn Criterions (die van Akira Kurasowa).

en mijn Toy Story Ultimate Toy Box.

en uiteraard mijn Crying Freeman Edition Collecteur Limitee
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

garmtz

Welke Kurosawa's heb je allemaal? Ik heb Seven Samurai en Dodes'ka-den, dan houdt het geloof ik wel op... :-[

MrPink

Dan zou je eigenlijk Rashomon ook moeten hebben. :)
(Ik heb Seven Samurai, Rashomon, Ran, Yojimbo, Throne of Blood, Kagemusha)

Groetjes,
Oscar

Grindtegel

Ik heb Seven Samurai, The Hidden Fortress en Throne of Blood

en ook Ran, maar dat is geen Criterion (Masterworks)
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Leuke vraag...

Qua herinneringen moet ik zeggen 2 films:
Start Gate?dat was de eerste ?Surround? film die ik in de Bios zag.
Jurrassic park I omdat dat de eerste DTS film was en toen heel erg onder de indruk was van de vooruitgang op het gebied van :Grote monsters?

Qua look/feel/extra?s T2 omdat deze en een bijzondere verpakking had en voor mij de eerste met seamless branching.

Het wordt steeds beter, maar deze hebben voor mij wel een speciaal plekje.

Verder koop ik nooit giftsets, en dat zegdt waarschijnlijk genoeg...

tan1415

Mijn mooiste DVDs:

Op dit moment LOTR:FOTR extended.

Maar mijn fave DVD is wel SPR met DTS R1.Maar nu is er ook de R2 2dvd versie met DVD.
En 5th Element Superbit...gewoon een mooie kleurrijke film. Perfect om te laten zien wat DVD kan.

Toekomst...hopelijk de Bruce Lee boxset.

Trouwens waar kan je die Criterion Kurosawas kopen?


patrick_vdb

Quote from: tan1415 on September 15, 2003, 23:15:22
Toekomst...hopelijk de Bruce Lee boxset.

Voor Bruce Lee - fans is die box haast verplichte aanschaf. Niet vanwege de kwaliteit van de dvd's anzich maar idd qua looks en feelings ;)

Heb deze kunnen aanschaffen voor het luttele bedrag van 15 eurocent (had nog wat waardebonnen liggen ontdekte ik) ;D

Mvrgr

Patrick