Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

HTip

Goed gedaan weer! Je hebt zeker aangetoond dat meten = weten. Nu alleen nog de foto roteren, dan is het helemaal goed ;)

Goed testbeeld ook 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Quote from: HTip on May 14, 2014, 21:16:50
Goed gedaan weer! Je hebt zeker aangetoond dat meten = weten. Nu alleen nog de foto roteren, dan is het helemaal goed ;)

Goed testbeeld ook 8)

Done ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

R


high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Valkyrie

Inmiddels is het scherm via de Fibaro FGRM-222 aangesloten op de Z-wave. Zo kan ik het scherm vanaf mijn Iphone en Ipad besturen. :) Het geeft zelfs de mogelijkheid om het scherm via internet te bedienen. :D

Quote from: skyfox on May 15, 2014, 07:10:22
Mooi werk!
Quote from: R on May 15, 2014, 19:57:27
Nice!!!
Quote from: high-q on May 16, 2014, 09:01:48
Mooie upgrade + pics. Geniet ervan!

Dank! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1281
Nu heb ik nog de laatste uitdaging. Mijn Arcam heeft een HDMI switch aan boord met maar 1 uitgang. Daarnaast is de switch HDMI versie 1.1. :(

Ik kan nu 2 dingen doen:
1. HDMI splitter kopen en nog een extra HDMI-kabel. Nadeel is dat er dan 3 HDMI-kabels tussen de componenten zitten. Ik verwacht dat dit wel ten koste van de kwaliteit zal gaan.
2. Een nieuwe HDMI switch kopen met 2 HDMI uitgangen.

Ik denk dat ik voor een nieuwe HDMI switch moet gaan. :unsure:
De lengte vanaf de bron is 2m en naar de TV 10m.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1282
Inmiddels heb ik weer een mooie update binnen, een 5 meter lange Inakustik HDMI Referenz! O0

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Je gaat lekker. Stewartscherm en inakustik Referenz HDMI. Samen met de DD-15 zitten we aardig op 1 lijn 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Atmoz


Wow, erg mooie kabel zeg  :worship:
Echt wel dik ook zo te zien hè?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Valkyrie


Quote from: HTip on May 20, 2014, 18:52:23
Je gaat lekker. Stewartscherm en inakustik Referenz HDMI. Samen met de DD-15 zitten we aardig op 1 lijn 8)

Klopt! Qua apparatuur zitten we aardig op 1 lijn. :) Maar toch zijn er een hoop verschillen, zoals de speakers, voor/eindversterking, projector en natuurlijk alle tweaks bij jou!! Het zit hem ook in het beschikbare budget wat je voor de hobby hebt. Wat dat betreft ben ik ook nog relatief jong met mijn 28 lentes. ;)

Van de week heb ik al 2x film gekeken en zo'n scherm geeft wel weer een extra dimensie. Het scherm is 110" en toch is het niet heel extreem groot. :)
Ik merk wel dat het goed donker moet zijn om het beeld eruit te laten spatten. Bij schemering is het beeld redelijk, maar wanneer het buiten donker is zie je dat het beeld op het scherm onwijs goed. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het type doek, maar ik ben ik erg tevreden mee!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie


Quote from: Atmoz on May 20, 2014, 19:19:49
Wow, erg mooie kabel zeg  :worship:
Echt wel dik ook zo te zien hè?

Tsja wat is dik? Deze kabel is 12mm in doorsnede. :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Valkyrie on May 22, 2014, 16:46:54
Klopt! Qua apparatuur zitten we aardig op 1 lijn. :) Maar toch zijn er een hoop verschillen, zoals de speakers, voor/eindversterking, projector en natuurlijk alle tweaks bij jou!! Het zit hem ook in het beschikbare budget wat je voor de hobby hebt. Wat dat betreft ben ik ook nog relatief jong met mijn 28 lentes. ;)

Van de week heb ik al 2x film gekeken en zo'n scherm geeft wel weer een extra dimensie. Het scherm is 110" en toch is het niet heel extreem groot. :)
Ik merk wel dat het goed donker moet zijn om het beeld eruit te laten spatten. Bij schemering is het beeld redelijk, maar wanneer het buiten donker is zie je dat het beeld op het scherm onwijs goed. Dit heeft natuurlijk ook te maken met het type doek, maar ik ben ik erg tevreden mee!
Zou wat zijn als we alles hetzelfde hadden ;) Maar je mag niet klagen met je 28 lentes. Ik ben al iets meer ervaren in het leven ;D

Mijn projector zet ook geen prachtig beeld neer als er omgevingslicht is. Dat is het nadeel van een homecinemaprojector. Een scherm zoals Black Diamond zou dat probleem oplossen, maar dan praat je over andere bedragen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

#1288
Quote from: HTip on May 22, 2014, 17:13:50
Zou wat zijn als we alles hetzelfde hadden ;) Maar je mag niet klagen met je 28 lentes. Ik ben al iets meer ervaren in het leven ;D

Mijn projector zet ook geen prachtig beeld neer als er omgevingslicht is. Dat is het nadeel van een homecinemaprojector. Een scherm zoals Black Diamond zou dat probleem oplossen, maar dan praat je over andere bedragen ;)

De jongen waar ik de beamer gekocht heb begon ook al over Black Diamond. Het is een mooi concept, maar mij iets te prijzig. ;)

Inmiddels ben ik ook verder met de zoektocht naar een HDMI-switch. Ik had een mooie switch gezien, maar ik zag ook dat de Oppo BDP-103 een HDMI input heeft en 2x een HDMI output. Erg interessant, want dan zou ik geen switch nodig hebben als ik alles via de Oppo zou afspelen. :hehe:

Humax 5050c /Xbox360 / Laptop ---> Arcam AV9 ---> Oppo ---> TV / Projector
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

cardas49

Quote from: HTip on May 22, 2014, 17:13:50
Zou wat zijn als we alles hetzelfde hadden ;) Maar je mag niet klagen met je 28 lentes. Ik ben al iets meer ervaren in het leven ;D

Mijn projector zet ook geen prachtig beeld neer als er omgevingslicht is. Dat is het nadeel van een homecinemaprojector. Een scherm zoals Black Diamond zou dat probleem oplossen, maar dan praat je over andere bedragen ;)

Bij hoogcontrast projectoren vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Ja, het zwart is bij het minste beetje omgevingslicht al minder, maar het plaatje blijft nog aardig intact. Dat is bij lagere segment beamers (zoals mijn TW2900) een ander verhaal. Daar kun je onder geen beding omgevingslicht hebben.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

HTip

Quote from: mark235 on May 22, 2014, 21:33:13
Bij hoogcontrast projectoren vind ik dat eigenlijk wel meevallen. Ja, het zwart is bij het minste beetje omgevingslicht al minder, maar het plaatje blijft nog aardig intact. Dat is bij lagere segment beamers (zoals mijn TW2900) een ander verhaal. Daar kun je onder geen beding omgevingslicht hebben.
Hangt dacht ik af van het aantal lumen van de lamp en daar zijn de nieuwere projectors, mede door 3D, beter in. Mijn JVC HD950 heeft een hoog contrast voor die tijd met 60.000:1, maar vind het niet leuk als ik even een paar lampjes aan doe. Zeker aan de zijkant ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

cardas49

Quote from: Valkyrie on May  3, 2014, 21:30:40
Ik heb weer een mooie update te melden: binnenkort hangt er een beamer in de woonkamer! :pompom: :pompom: :pompom:

Nog gefeli btw! Beamer is voor mij nog altijd de grootste toevoeging van de hobby. En het went bizar snel. Totdat je daarna bij de familie  weer eens op een 42 incher gekeken hebt. Zag ik het goed dat een TW6100 je plafond gaat verfraaien?

Ah zie het al, de TW5900 dus. Welcome to the Epson fold.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Valkyrie

Quote from: mark235 on May 23, 2014, 19:54:16
Nog gefeli btw! Beamer is voor mij nog altijd de grootste toevoeging van de hobby. En het went bizar snel. Totdat je daarna bij de familie  weer eens op een 42 incher gekeken hebt. Zag ik het goed dat een TW6100 je plafond gaat verfraaien?

Ah zie het al, de TW5900 dus. Welcome to the Epson fold.

Dank je wel! :) Ik heb al een paar avonden films gekeken en het is echt heerlijk! :popcorn:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1293
Gisteren was er weer een pakketje, de König HDMI Matrix Switch. Deze heb ik overgenomen van forumgenoot sauron. De switch is nog als nieuw! Deze heb ik dan ook meteen aangesloten gisteren en werkt prima. Nu kan ik ook TV kijken op de beamer en bluray's op de TV. Toch wel handig zo'n matrix switch! :)





Vandaag ben ik eens verder gegaan met het uitwerken van de nieuwe afstandsbediening. Ik wil mijn Ipad gaan gebruiken i.c.m. CommandFusion. In eerste instantie wist ik niet echt wat ik wilde hebben, maar gelukkig heb ik nu ook grafisch gezien ideeën. Hopelijk kan ik binnenkort de eerste screenshot posten! ::)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Ik ben erg benieuwd naar dat commandfusion. Hoe stuurt dat de apparaten aan? En werkt het dan qua interface zoals de Philips afstandsbedieningen (ben even de naam kwijt, zo een die Htip ook heeft...).
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Het is al een poosje stil in mijn eigen topic, maar dat betekend niet dat ik stil heb gestaan. Er is de afgelopen periode een hoop gebeurd, dus tijd voor een update! :)

Vorig jaar ben ik druk bezig geweest met het programmeren van CommandFussion. Dat ging allemaal niet zo gemakkelijk. Ik ben avonden bezig geweest om de scripts en codes te begrijpen. Ondertussen had ik ook een mooie skin gezien van MediaPortal. Het leek mij leuk om deze na te bouwen. Op een gegeven moment begon het aardig te lukken, maar jammer genoeg ging na een programmeerfout de Arcam AV9 kapot. De Arcam deed helemaal niks meer... :nopompom:

Balen natuurlijk! Maarja, je wilt ook muziek kunnen blijven luisteren. Daarom ben ik direct op zoek gegaan naar een vervanger die ik, wanneer de Arcam weer gerepareerd was, makkelijk zou kunnen verkopen. Daarbij kwam ik een zo goed als nieuwe Anthem MRX500 tegen die voor een zeer schappelijke prijs aangeboden werd. Deze had ik dan ook meteen gekocht en daardoor kon de Arcam rustig gerepareerd worden bij de importeur. De Arcam kwam weer als nieuw terug van de importeur. Hij was helemaal nagekeken. :)

Nadat de Arcam was gerepareerd hebben mijn vriendin en ik de Arcam met de Anthem vergeleken. Dit hebben we rustig meerdere avonden gedaan en hierbij vonden wij dat de Anthem net een stukje beter was iedere keer.
Daarom stond dus ook de Arcam te koop. ;) Deze is inmiddels verkocht. :)

Aangezien de Anthem een receiver is hebben wij ook de eindversterker naar de importeur gestuurd. Deze is namelijk ook al een aantal jaren oud en het leek mij verstandig om deze na te laten kijken. Ook hoorden we een tikje.
Hopelijk komt die weer snel terug, want het geluid is rechtstreeks vanaf de MRX500 toch minder.

In februari zag ik het project van NEEO, dus daar heb ik er ook maar 1 van besteld. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1296
Foto's van de Anthem :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

En hoe vind je het instellen van ARC gaan? Lukt dat een beetje en hoor je verschil?

Valkyrie

Quote from: Raymond187 on March  3, 2015, 15:03:29
En hoe vind je het instellen van ARC gaan? Lukt dat een beetje en hoor je verschil?

De ARC heb ik nog niet uitgeprobeerd. In mijn appartement heb ik allemaal sprinklers hangen en ik ben toch wel een beetje bang dat deze af zouden kunnen gaan. :unsure: Met het inregelen van de Velodyne trilde de deuren ook al bijna uit de kozijnen.

Misschien hebben de forumsponsors hierbij ervaring?
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

de sweep gaat niet lager dan 20hz. En dr sprinklers gaat op temperatuur toch.