Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robbert54

 :worship: heel knap, dat autocad wil ook nog een keer onder de knie krijgen

Verder ontzettend mooie vloer uitgekozen. en dito plisse-gordijnen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

jaco

volgens mij klopt de toe-in van de links en rechts luidspreker niet helemaal  ;)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Valkyrie

Dank voor de complimenten. :) Voor mijn werk gebruik ik AutoCAD al een paar jaar (alleen dan 2D).
Het gebruik van de "camera" en het licht kan nog wel stukken beter. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Quote from: jaco on January 19, 2011, 06:43:50
volgens mij klopt de toe-in van de links en rechts luidspreker niet helemaal  ;)

Op het bovenaanzicht klopt het allemaal wel, maar misschien dat de hoek van de camera de vertekening geeft.
Vanavond ga ik weer vrolijk verder klussen, want er moet ook nog een eettafel en een salontafel in. :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Vandaag ben ik weer op stap geweest voor meubelen. Bij het kopen van de bank had ik al leuke eetkamerstoelen gezien, maar twijfelde nog... Uiteindelijk heb ik besloten om ze toch te kopen. :) Nu nog op zoek naar een mooie eettafel. ;D

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Je bent goed op weg zo te zien! Ik ben heel benieuwd naar het totaalplaatje als alles af is.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: Madhouse on January 22, 2011, 18:21:58
Je bent goed op weg zo te zien! Ik ben heel benieuwd naar het totaalplaatje als alles af is.

Er is nu al van alles gekocht en ik ben gelukkig bijna klaar! Op een gegeven moment wordt je het ook een beetje zat. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Madhouse

Quote from: Valkyrie on January 22, 2011, 18:23:05
Er is nu al van alles gekocht en ik ben gelukkig bijna klaar! Op een gegeven moment wordt je het ook een beetje zat. ;)

Dat herken ik wel ja. Op een gegeven moment wil je gewoon in je huis aan de slag en dat geeft uiteindelijk wel een voldaan gevoel.

Tip: Maak alles in 1x af, anders komt het er nooit meer van (zeg ik die nog steeds plinten in de hal moet leggen).  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Valkyrie

Quote from: Madhouse on January 22, 2011, 18:26:41
Dat herken ik wel ja. Op een gegeven moment wil je gewoon in je huis aan de slag en dat geeft uiteindelijk wel een voldaan gevoel.

Tip: Maak alles in 1x af, anders komt het er nooit meer van (zeg ik die nog steeds plinten in de hal moet leggen).  ;)

Je ziet zoveel dingen waarvan je zegt "dat zou wel leuk kunnen staan". Aangezien je nog geen basis hebt (tsja zwart van de speakers/meubel) kan je alle kanten op en de keuze te maken welke kleuren is echt lastig. Maar zoals je aangeeft is het belangrijk om alles in 1x af te maken, dat ben ik dan ook wel van plan. :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

CoSo

Dat gaat er allemaal mooi uitzien.  :worship:

Vind het altijd wel leuk een nieuw huis en alles weer lekker uitzoeken  ;D

Valkyrie

Quote from: CoSo on January 23, 2011, 16:02:43
Dat gaat er allemaal mooi uitzien.  :worship:

Vind het altijd wel leuk een nieuw huis en alles weer lekker uitzoeken  ;D

I hope so ;)

Vandaag ben ik verder gegaan met het intekenen van de eethoek. Wederom dus weer even een render van de situatie. ;)

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jowi

Toch zit je zo een heel eind van de fronts en het scherm af hoor, goeie 5 meter zo te zien. Ik zou de hele bank 1,5 a 2m naar voren schuiven, heb je ook wat meer afstand tot de rears, en je ruimte zal groter aanvoelen. Probeer niet alles tegen de muur aan te zetten ;)

Dirk

Quote from: jowi on January 23, 2011, 18:57:18
Toch zit je zo een heel eind van de fronts en het scherm af hoor, goeie 5 meter zo te zien. Ik zou de hele bank 1,5 a 2m naar voren schuiven, heb je ook wat meer afstand tot de rears, en je ruimte zal groter aanvoelen. Probeer niet alles tegen de muur aan te zetten ;)
lijkt me idd ook een probleem.
zo goed als geen ruimte tot je rears maakt dat een mooie bubble haast onmogelijk te bereiken wordt.
3,5m is trouwens een erg leuke kijkafstand voor de gemiddelde plasma of PJ-scherm...5m is volgens mij al wat teveel van het goede ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Etiennevh

donders wat een mooie tekeningen! word een mooi appartementje!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jowi

#565
Quote from: Dynky on January 23, 2011, 19:34:44
lijkt me idd ook een probleem. zo goed als geen ruimte tot je rears maakt dat een mooie bubble haast onmogelijk te bereiken wordt.
3,5m is trouwens een erg leuke kijkafstand voor de gemiddelde plasma of PJ-scherm...5m is volgens mij al wat teveel van het goede ;)
Inderdaad. Plus, als de bank 1,5 a 2 meter naar voren komt, is er desnoods achter de bank ruimte genoeg voor een groot, breed dressoir én pad om te lopen... prima dus. De bank komt wel wat dichter bij de eethoek maar ik denk dat het in de praktijk niet zo erg lijkt dan op de tekening.

Valkyrie

Dank je wel Jowi voor je toevoeging! Het geeft mij weer stof om over na te denken. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Quote from: Valkyrie on January 23, 2011, 21:48:41
Dank je wel Jowi voor je toevoeging! Het geeft mij weer stof om over na te denken. :)
Dan krijg je wel "problemen" met de plaatsing van je speakers volgens ITU (30 en 110 graden), wat je op de vorige pagina hebt getekend ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirk

Quote from: HTip on January 23, 2011, 22:49:12
Dan krijg je wel "problemen" met de plaatsing van je speakers volgens ITU (30 en 110 graden), wat je op de vorige pagina hebt getekend ;)
hij kan het altijd eerst ff zo proberen...en eventueel de fronts een beetje naar binnen toe halen (dus dichter bij elkaar)
zal wslk ook een breder geluidsbeeld geven als ze ietsje dichter bij de tv komen te staan, want nu staat die rechter front wel wat ongelukkig in het hoekje gedrukt  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

Quote from: Dynky on January 23, 2011, 22:56:24
hij kan het altijd eerst ff zo proberen...en eventueel de fronts een beetje naar binnen toe halen (dus dichter bij elkaar)
zal wslk ook een breder geluidsbeeld geven als ze ietsje dichter bij de tv komen te staan, want nu staat die rechter front wel wat ongelukkig in het hoekje gedrukt  ;)
Jurian had een ontwerp gemaakt volgens ITU 5.1 en dat is nu een beetje het raam uit ;)

Kijk maar eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83868.msg1843055#msg1843055
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Dirk

Quote from: HTip on January 23, 2011, 22:59:27
Jurian had een ontwerp gemaakt volgens ITU 5.1 en dat is nu een beetje het raam uit ;)

Kijk maar eens hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=83868.msg1843055#msg1843055
die had ik wel gezien, maar 't lijkt me wel wenselijk die akoestische eigenschappen van je speakers in de gegeven ruimte toch eerst in dat "plan" mee te nemen.
maw ; als de front beter klinkt wanneer ie straks 60cm uit de hoek staat, zou ik het wel weten...ook al zegt ITU of welke norm dan ook dat het ideally not done is  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

HTip

Heb je gelijk in. Theorie is ook maar een richtlijn, geen wet. Afstraalgedrag van de speaker is zeker bepalend voor de plaatsing. Je hebt helemaal gelijk dat de ideale opstelling diegene is die Jurian het beste vindt klinken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Het probleem zit hem meer in de eethoek of daar nog wel ruimte genoeg voor is, maar dat gaan we gewoon uitproberen. Nu heb ik de 3D tekening zodanig ingetekend dat de opstelling het beste wordt. Dan gaat mijn huidige TV-meubel tegen de achterwand staan. Ik moet alleen kijken of mijn toekomstige speakerkabels door de leidingen (19mm) heen kunnen (lengte wordt dan 7m). De speakerkabel van de center en de HDMI-kabel leg ik dan rondom (lengte wordt dan 10m).
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

jowi

Quote from: Valkyrie on January 24, 2011, 09:18:29
Het probleem zit hem meer in de eethoek of daar nog wel ruimte genoeg voor is, maar dat gaan we gewoon uitproberen.
Een mogelijkheid is nog om de tafel 90 graden te draaien en met 1 kant tegen de muur te zetten.

Jarnoootje

Quote from: Valkyrie on January 19, 2011, 13:42:40
Dank voor de complimenten. :) Voor mijn werk gebruik ik AutoCAD al een paar jaar (alleen dan 2D).
Het gebruik van de "camera" en het licht kan nog wel stukken beter. ;)

ik werk ook al jaren 2d met autocad, civieltechnisch tekenaar, is het dan moeilijk om 3d te leren tekenen? wil het graag ook kunnen, handig in mijn werkzaamheden soms, maar vooral leuk voor thuis!

Heb jij jezelf dit aangeleerd of d.m.v. een cursus ofzo?

Trouwens even ontopic, wat een geweldig appartement! al die ramen ... super gaaf!