Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Valkyrie

Voor de lange donkere avonden heb ik even wat nieuwe blurays gekocht:





Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

MVG


Raymond187


Valkyrie

Quote from: Raymond187 on November 17, 2013, 11:26:29
kung fu panda is een topper  :thumbs-up:
Quote from: MVG on November 16, 2013, 19:04:05
Leuke aankopen! Kungfu panda  :thumbs-up:

Kungfu panda 1 vond ik erg leuk, dus ik ben benieuwd naar Kunfu panda 2. Afgelopen weekend hebben we Harry Potter gekeken en beide delen waren erg gaaf! :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Deel 2 heb je mooie scenes om je geluid te testen/ van genieten.

Stukje met de water druppel bv  :wub:

Valkyrie

Inmiddels is de oude KEF subwoofer ook verkocht. :smile:

Ondanks dat ik dacht dat het een rustig jaar zou gaan worden zijn er toch diverse upgrades gedaan (en niet de minste!! :o ):
- Velodyne DD15
- Auralex Great Gramma
- 2x Inakustik NF-1302 interlinks
- 2x KEF Reference 201

Het is toch elke keer weer genieten als de set staat te spelen. :popcorn:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Quote from: Raymond187 on November 26, 2013, 10:03:27
Deel 2 heb je mooie scenes om je geluid te testen/ van genieten.

Stukje met de water druppel bv  :wub:

Beide films vond ik erg gaaf! De kwaliteit van de verschillende scenes is erg hoog.
De films vindt ik alleen wel erg donker opgenomen soms. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Quote from: Valkyrie on November 26, 2013, 10:04:49
Inmiddels is de oude KEF subwoofer ook verkocht. :smile:

Ondanks dat ik dacht dat het een rustig jaar zou gaan worden zijn er toch diverse upgrades gedaan (en niet de minste!! :o ):
- Velodyne DD15
- Auralex Great Gramma
- 2x Inakustik NF-1302 interlinks
- 2x KEF Reference 201

Het is toch elke keer weer genieten als de set staat te spelen. :popcorn:

Het is maar wat je rustig noemt ;) Alleen het geweld al van een DD15 kan je al niet rustig noemen ;)

henkhifi

audio innovations 500 audio note dac audio note cd speler audio note speakers alles zwaar gemodificeert burmester zilver interlinks

Valkyrie

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets in mijn eigen topic gepost heb. De laatste tijd ben ik niet meer zo actief bezig met het zoeken van verbeteringen en upgrades. Elke keer als ik de set beluister ben ik blij met het geluid. Natuurlijk kan het beter, maar daar hangt dan ook meteen een prijskaartje aan. De belangrijkste verbetering zou de akoestiek zijn. Dat is alleen niet makkelijk te wijzigen. T.z.t. als ik verhuis dan hebben we op dat vlak een uitdaging. ;D

Daarom ben ik nu weer bezig met een andere (oude) hobby, modeltreinen. Dat is overigens ook een hobby met een "virus". Mijn schoonvader heeft mij weer aangestoken.
Sinds kort ben ik weer eens bij de modelbouwzaak geweest en ik kon het niet laten om een paar wagentjes te kopen. :angel:

Van de week heb ik maar meteen een complete trein besteld: :pompom:







De verzameldrang is weer gekomen! :ph34r:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Oehh treintjes! Leuk!

Welk merk gaat het om? Zelf heb ik bij mijn ouders nog een gigantische verzameling Marklin staan.

Valkyrie

Quote from: WickedGame on January 10, 2014, 12:51:16
Oehh treintjes! Leuk!

Welk merk gaat het om? Zelf heb ik bij mijn ouders nog een gigantische verzameling Marklin staan.

Ik heb hoofdzakelijk Fleischmann, verder nog enkele modellen van Roco, een 3-tal wagens van Lima en 1 omgebouwde Marklin-loc. Allen zijn gelijkstroom H0.
Al met al een grote verzameling al, dus nog leuker om het uit te breiden! :D

Een opsomming (zo even uit mijn hoofd):
- 7 stoomlocs
- 3 diesellocs
- 3 oude diesellocs (die nog van mijn vader zijn geweest)
- 5 elektrische locs
- 3 treinstellen
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

skyfox

Haha, treintjes, geweldig!! Had ik vroeger ook, van dat hele kleine n-spoor.

Zelf vind ik passagierstreinen erg gaaf, voor de ICE trein. Misschien ooit ook maar weer mee starten... Hmmz...

Het gevoel van tevreden zijn met de audio ken ik trouwens. Ik zou nog wel eens iemand naar de akoestiek willen laten kijken en wil nog wel eens een dedicated eindbak uitproberen... Maar daar zit weinig prioriteit achter.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Valkyrie

Quote from: skyfox on January 10, 2014, 13:35:39
Haha, treintjes, geweldig!! Had ik vroeger ook, van dat hele kleine n-spoor.

Zelf vind ik passagierstreinen erg gaaf, voor de ICE trein. Misschien ooit ook maar weer mee starten... Hmmz...

Het gevoel van tevreden zijn met de audio ken ik trouwens. Ik zou nog wel eens iemand naar de akoestiek willen laten kijken en wil nog wel eens een dedicated eindbak uitproberen... Maar daar zit weinig prioriteit achter.

In het begin spaarde ik veelal Nederlandse treinen, maar nu ben ik meer fan van de stoomlocs!
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Dat modeltreinenvirus is ook weer hard toegeslagen... Sinds mijn schoonvader met zijn Marklin-baan bezig is begint het bij mij ook weer te kriebelen. Jammer genoeg heb ik geen ruimte om een grote baan te bouwen.
Gisteren heb ik weer een nieuwe (en voorlopig laatste) bestelling geplaatst: :wub:

Fleischmann 411972

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Arcenon

Wauw wat een droomset Valkyrie, perfect mijn smaak qua grootte en inrichting haha. Mooie apparatuur zeg! Ook mooi dat zinnetje bij je PF foto, als ik later ''groot ben'' en financieel de ruimte kan nemen om mijn set uit te bouwen begin ik ook met een kolosale centerspeaker, vervolgens de fronts en zodoende verder te groeien.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

Valkyrie

Quote from: Arcenon on January 17, 2014, 13:56:08
Wauw wat een droomset Valkyrie, perfect mijn smaak qua grootte en inrichting haha. Mooie apparatuur zeg! Ook mooi dat zinnetje bij je PF foto, als ik later ''groot ben'' en financieel de ruimte kan nemen om mijn set uit te bouwen begin ik ook met een kolosale centerspeaker, vervolgens de fronts en zodoende verder te groeien.

Dank je wel! :blush: Een aantal jaren terug had ik niet verwacht dat mijn set zou uitgroeien tot hetgeen er nu staat. :satisfied:
Gewoon langzaam aan uitbreiden en dan kom je vanzelf tot een mooie set! Als je de tweedehands-markt goed in de gaten houdt komt het wel goed. Daar komen zat leuke spullen voorbij. ;)

Persoonlijk zou ik wel eerst op zoek gaan naar de fronts. Daarna kan je altijd nog op zoek naar een bijpassende center. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Arcenon

Quote from: Valkyrie on January 17, 2014, 14:11:49
Dank je wel! :blush: Een aantal jaren terug had ik niet verwacht dat mijn set zou uitgroeien tot hetgeen er nu staat. :satisfied:
Gewoon langzaam aan uitbreiden en dan kom je vanzelf tot een mooie set! Als je de tweedehands-markt goed in de gaten houdt komt het wel goed. Daar komen zat leuke spullen voorbij. ;)

Persoonlijk zou ik wel eerst op zoek gaan naar de fronts. Daarna kan je altijd nog op zoek naar een bijpassende center. ;)

Wat betreft mijn front speakers ben ik voorlopig nog wel tevreden, echter de center zou ik graag zwaarder willen want ik meen dat deze net iets tekort schiet in wat ik ervan verwacht. Tuurlijk krijg je dan kleuring in het geluid maar de aanschafprijs (center kost minder natuurlijk) en de prioriteit van mijzelf + het feit dat de de center meestal zeldzamer is tweedehands dan ga ik liever eerst voor de center.

Maargoed, ik ben ooit begonnen met een standaard JVC setje, toen JBL, toen voor het eerst een receiver enzovoorts, dus ik kan dan zeker wel leven met wat kleuring in mijn surround bubble.

De KEF reference serie staat zeker ook op mijn lijstje.
Bluesound Powernode 2I N330 + Dali Rubicon 6

WickedGame

Quote from: Valkyrie on January 17, 2014, 14:11:49
Dank je wel! :blush: Een aantal jaren terug had ik niet verwacht dat mijn set zou uitgroeien tot hetgeen er nu staat. :satisfied:
Gewoon langzaam aan uitbreiden en dan kom je vanzelf tot een mooie set! Als je de tweedehands-markt goed in de gaten houdt komt het wel goed. Daar komen zat leuke spullen voorbij. ;)

Persoonlijk zou ik wel eerst op zoek gaan naar de fronts. Daarna kan je altijd nog op zoek naar een bijpassende center. ;)

Heel herkenbaar, zo heb ik ook mijn set bij elkaar gekregen.

Etiennevh

Dat vind ik ook het leukste, het samenstellen en 2e hands of demo alles voor leuke prijzen kunnen krijgen. Als je alles zo in een keer kunt kopen is er ook weinig aan te beleven als je het mij vraagt :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Gisteren heb ik nog een leuke set sneltreinwagens binnen gekregen. Deze kan ik mooi combineren met de stoomlocomotief die ik al eerder binnen had gekregen.



De postbode zal erg blij met mij zijn geweest. De afgelopen periode heb ik de volgende pakketjes mogen ontvangen: :angel:
11-01 2 personenwagentjes
11-01 Complete goederentreinset
16-01 Stoomlocomotief
28-01 Berg rechte rails voor in de vitrine
28-01 Trafo (die was ik kwijt)
29-01 Set sneltreinwagens
30-01 Rongenwagen

Dit waren allemaal losse pakketten en zelfs die van mijn vriendin zijn niet meegerekend. ;D
Mijn vriendin vindt het voor nu wel weer even genoeg...  :police:

Misschien wordt het toch wel tijd voor een apart modeltreinen-topic.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Loondijke

Leuk hoor Valkyrie :).

Heb zelf van Marklin een enorme verzameling liggen thuis en ben rustig aan bezig om voor m'n nichtje een baan te bouwen. Kunnen 2 treinen op, redelijk eenvoudig allemaal.
Probleem is alleen, dat ik de treinen niet rijdend krijg  :unhappy:. Zit ik nog even mee te stoeien, maar kan me niet herinneren dat ik iets fout doe nu. Even weer knutselen dus  :coffee:.

Ben je ook bezig met een baan? Of alleen verzamelen?
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

Valkyrie

Quote from: Loondijke on January 30, 2014, 13:26:17
Leuk hoor Valkyrie :).

Heb zelf van Marklin een enorme verzameling liggen thuis en ben rustig aan bezig om voor m'n nichtje een baan te bouwen. Kunnen 2 treinen op, redelijk eenvoudig allemaal.
Probleem is alleen, dat ik de treinen niet rijdend krijg  :unhappy:. Zit ik nog even mee te stoeien, maar kan me niet herinneren dat ik iets fout doe nu. Even weer knutselen dus  :coffee:.

Ben je ook bezig met een baan? Of alleen verzamelen?

Ik zou graag een grote baan willen maken, maar daar heb je ook een grote ruimte voor nodig. Dat heb ik nu niet, dus dat is iets voor later.
Voor nu verzamel ik dus diverse treinen (bij voorkeur stoomtreinen). Ze staan allemaal netjes in de vitrine in de studeerkamer, dus ik zie ze dagelijks. :)

Misschien dat ik binnenkort wel een stukje baan bouw waar de treinen heen en weer kunnen rijden. Ruimte voor een echt rondje heb ik niet. :(
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

Ik heb weer een mooie update te melden: binnenkort hangt er een beamer in de woonkamer! :pompom: :pompom: :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Zeker een mooie update! En dan met hetzelfde Stewartscherm als in je (weer) prachtige render? En welke beamer gaat het worden?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive