Sky-HT | DLA-NZ7 is binnen!!

Started by Valkyrie, January 19, 2009, 20:56:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

clockwork

Daar staat hij keurig. Ga je er nog een Gramma onder zetten?

Afstellen is inderdaad nog wel een klusje.... :omg:

Veel plezier!
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

HTip

Quote from: Valkyrie on May  9, 2013, 19:38:57
En hij is binnen!!!!  :worship:
Dank voor alle leuke reacties! :)



Nu nog het afstellen, wat een opties allemaal... :o
O0 Wat staat dat toch weer gaaf. Welkom bij de DD-familie :wub:

Instellen is moeilijk, maar begin gewoon met Auto-EQ en ga daarna pas finetunen.

P.S. Reageer je straks even op mijn PM?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: Valkyrie on May  9, 2013, 19:38:57
En hij is binnen!!!!  :worship:
Dank voor alle leuke reacties! :)



Nu nog het afstellen, wat een opties allemaal... :o
:clapping: mooi spul staat er ook mooi tussen.

ga je hem ook verplaatsen als hij daar niet goed staat?

Die center is ook wel knetter lang zeg  :blink:

Madhouse

Dat is geen straf zo'n mooie sub! Geniet er van  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

R

Mooi!! De buren al geinformeerd? Ikzelf zou daar toch wat huiverig in zijn in een appartement.

Valkyrie

Quote from: clockwork on May  9, 2013, 19:45:39
Daar staat hij keurig. Ga je er nog een Gramma onder zetten?

Afstellen is inderdaad nog wel een klusje.... :omg:

Veel plezier!
De subwoofer heb ik naar voren geplaatst in de set, omdat deze anders strak achter de bank staat. Ik heb het gevoel dat de sub wel wat lucht kan gebruiken.
Of ik ook nog een Gramma ga kopen weet ik nog niet. Eerst weer sparen... :D

Quote from: HTip on May  9, 2013, 19:55:15
O0 Wat staat dat toch weer gaaf. Welkom bij de DD-familie :wub:

Instellen is moeilijk, maar begin gewoon met Auto-EQ en ga daarna pas finetunen.

P.S. Reageer je straks even op mijn PM?
Dank je wel Philip. Gisteren heb ik de Auto-EQ gedaan, maar de deuren stonden 25x te trillen in huis! :o Ik denk dat de buren niet zo blij met mij zijn geweest... :crazy:
Heb jij ook wel eens de Auto-EQ gedaan? Want klopt het dat je het volume niet kan aanpassen?

P.S. Antwoord op je PM komt zo ;)

Quote from: Raymond187 on May  9, 2013, 20:02:43
:clapping: mooi spul staat er ook mooi tussen.

ga je hem ook verplaatsen als hij daar niet goed staat?
Jammer genoeg is mijn subkabel niet langer... (is al 7,5m!) Ik ga het eerst hier proberen voordat ik langere kabels ga kopen. :)

Quote from: Raymond187 on May  9, 2013, 20:02:43
Die center is ook wel knetter lang zeg  :blink:
Ja de center is behoorlijk groot inderdaad 8)

Quote from: Madhouse on May  9, 2013, 20:04:58
Dat is geen straf zo'n mooie sub! Geniet er van  ;)
Dank je! :)

Quote from: R on May 10, 2013, 10:32:56
Mooi!! De buren al geinformeerd? Ikzelf zou daar toch wat huiverig in zijn in een appartement.
Ik stond met wat buren in de lift toen mijn vriendin en ik de subwoofer in de lift hadden gezet. Die stonden wat raar te kijken toen ik zei dat het de subwoofer was. Na de Auto-EQ sweeps ben ik wel bang dat ze wat gehoord hebben... Tijdens het muziek luisteren probeer ik er wel rekening mee te houden. Het is niet de bedoeling boze buren te krijgen.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Martijnst1990

Pracht upgrade zeg! 8) Heb de DD18 bij Philip meegemaakt en deze zal daar denk ik niet heel veel voor onder doen, zelfde versterking, alleen wat minder conus oppervlak.

Veel plezier ermee!
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Valkyrie

Quote from: Martijn90 on May 10, 2013, 12:15:05
Pracht upgrade zeg! 8) Heb de DD18 bij Philip meegemaakt en deze zal daar denk ik niet heel veel voor onder doen, zelfde versterking, alleen wat minder conus oppervlak.

Veel plezier ermee!

Dank je :) en dan heb ik de DD-18 bij Philip nog niet eens gehoord! :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raymond187

Quote from: Valkyrie on May 10, 2013, 10:40:19
De subwoofer heb ik naar voren geplaatst in de set, omdat deze anders strak achter de bank staat. Ik heb het gevoel dat de sub wel wat lucht kan gebruiken.

Jammer genoeg is mijn subkabel niet langer... (is al 7,5m!) Ik ga het eerst hier proberen voordat ik langere kabels ga kopen. :)
Ja de center is behoorlijk groot inderdaad 8)
Dank je! :)

Ik stond met wat buren in de lift toen mijn vriendin en ik de subwoofer in de lift hadden gezet. Die stonden wat raar te kijken toen ik zei dat het de subwoofer was. Na de Auto-EQ sweeps ben ik wel bang dat ze wat gehoord hebben... Tijdens het muziek luisteren probeer ik er wel rekening mee te houden. Het is niet de bedoeling boze buren te krijgen.

Ik ken het ik had niet lag geleden een nieuwe subkabel 3M gekocht in de winkel en na meetingen met ARC kwam ik erachter dat de sub echt NODIG ergens anders moest staan. Dus kwam ik 9M te kort :X

Had bij bb&g een sub kabel kunnen lenen en verplaatsen en meten x 10 :D 

Ach....als er boze buren voor je deur staan met hooivorken en fakkels dan strijk ik wel over me hart en neem ik de sub over voor een prikkie  :angel:

HTip

Quote from: Valkyrie on May 10, 2013, 12:27:13
Dank je :) en dan heb ik de DD-18 bij Philip nog niet eens gehoord! :D
Dat komt hopelijk binnenkort ;)

Met de DD18 geen Auto-EQ gedaan, want die werd met de levering meteen afgesteld. Wel in het verleden met mijn SMS-1 en de SVS. Maar die was niet zo krachtig.

Het volume moet je in alle settings gewoon kunnen aanpassen. Heb je de grafiek al op je TV gezien? Dan moet je volume zien en die kan je dan aanpassen. Tijdens de Auto-EQ in ieder geval niet...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Bas Akkerman

#1085
Mooi appartement, mooie subwoofer! ;D

Kan Bjorn je niet verder helpen bij het inregelen van de Velodyne? Of zat dat niet bij de "zoekservice" inbegrepen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Welkom bij de DD familie, een mooie aankoop!! Het afstellen is een kunst op zich. En de auto-eq moet je lekker buiten beschouwing laten. Ik merkte bij mij dat die er weinig van bakte.

Als je zelf niet teveel wil klooien en zeker wilt zijn van een perfecte afstelling dan zou ik daarvoor even contact opnemen met de heren van BB&G. Ze kennen het systeem door en door, en zijn bekend met plaatsing en akoestiek. Maar soms is "zelf uitvogelen" de helft van de fun :-)

Enjoy!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Xander32

Wow, je pakt het gelijk goed aan, een DD15 :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

Quote from: Raymond187 on May 10, 2013, 15:52:45
Ik ken het ik had niet lag geleden een nieuwe subkabel 3M gekocht in de winkel en na meetingen met ARC kwam ik erachter dat de sub echt NODIG ergens anders moest staan. Dus kwam ik 9M te kort :X

Had bij bb&g een sub kabel kunnen lenen en verplaatsen en meten x 10 :D 
Het plaatsen zal ik verder moeten gaan uitzoeken. Dat zal een proces gaan worden waar ik niet 1-2-3 mee klaar zal zijn. De plek waar de sub nu staat is voor mij de beste plaats qua inpassing in de woonkamer. :D

Quote from: Raymond187 on May 10, 2013, 15:52:45
Ach....als er boze buren voor je deur staan met hooivorken en fakkels dan strijk ik wel over me hart en neem ik de sub over voor een prikkie  :angel:
Deze gaat voorlopig niet weg!! :D

Quote from: HTip on May 10, 2013, 23:12:11
Dat komt hopelijk binnenkort ;)

Met de DD18 geen Auto-EQ gedaan, want die werd met de levering meteen afgesteld. Wel in het verleden met mijn SMS-1 en de SVS. Maar die was niet zo krachtig.

Het volume moet je in alle settings gewoon kunnen aanpassen. Heb je de grafiek al op je TV gezien? Dan moet je volume zien en die kan je dan aanpassen. Tijdens de Auto-EQ in ieder geval niet...
De sub heb ik niet bij BB&G gekocht, maar bij een andere officiële dealer. De Auto-EQ krijg ik hier niet goed voor elkaar. Die heb ik geprobeerd en ik denk dat de kopjes van minimaal 5 verdiepingen rondom mijn appartement hebben staan trillen! :o Nu heb ik de sub handmatig bijgesteld op mijn gehoor en ik vind het voor nu acceptabel klinken. Ik weet dat het beter kan, maar dat zal gedurende de tijd van bijstellen op smaak plaatsvinden. :)
Mogelijk zou Bjorn hem natuurlijk altijd nog kunnen komen inregelen...

Quote from: Bas Akkerman on May 11, 2013, 08:42:09
Mooi appartement, mooie subwoofer! ;D
Dank je! :)

Quote from: Bas Akkerman on May 11, 2013, 08:42:09
Kan Bjorn je niet verder helpen bij het inregelen van de Velodyne? Of zat dat niet bij de "zoekservice" inbegrepen?
Bjorn heeft geholpen met het zoeken naar een tweedehands/demo. Uiteindelijk, naast de alternatieven van Bjorn, heb ik deze dus gevonden. Dit was dus niet bij BB&G.

Quote from: skyfox on May 11, 2013, 10:19:02
Welkom bij de DD familie, een mooie aankoop!!
Dank je wel! :)

Quote from: skyfox on May 11, 2013, 10:19:02
Het afstellen is een kunst op zich. En de auto-eq moet je lekker buiten beschouwing laten. Ik merkte bij mij dat die er weinig van bakte.
Als je zelf niet teveel wil klooien en zeker wilt zijn van een perfecte afstelling dan zou ik daarvoor even contact opnemen met de heren van BB&G. Ze kennen het systeem door en door, en zijn bekend met plaatsing en akoestiek. Maar soms is "zelf uitvogelen" de helft van de fun :-)

Enjoy!
Tot nu toe ben ik het zelf aan het uitvogelen, want ik wil ik ook wel weten hoe het werkt. Dat kost misschien wat langer, maar ik ook wel leuk. :)

Quote from: Xander32 on May 11, 2013, 11:06:44
Wow, je pakt het gelijk goed aan, een DD15 :thumbs-up:.
Het kan altijd beter, maar dit is een grote stap in vergelijking met de PSW3500! :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Valkyrie

#1089
Nu een mooie foto van de complete opstelling! :wub:

Zoals het ooit was (2006): :-X


De nieuwe situatie:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

clockwork

Mooie ontwikkeling!

Kan de dealer waar je de DD gekocht heb, hem niet afstellen dan wel tips/aanwijzingen geven?

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Peerless Monster

Quote from: Valkyrie on May 11, 2013, 12:14:55
Nu een mooie foto van de complete opstelling! :wub:


Hopelijk vinden de buren mij nog wel aardig...


Zoals het ooit was: :-X


das mooi!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Valkyrie

Quote from: clockwork on May 11, 2013, 12:21:21
Mooie ontwikkeling!

Kan de dealer waar je de DD gekocht heb, hem niet afstellen dan wel tips/aanwijzingen geven?
De sub heb ik uiteindelijk bij Studio Alkmaar gekocht. Daar heb ik uitleg gekregen hoe je de sub kan afstellen en natuurlijk heb ik ook de handleiding. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

clockwork

Oke. Ik moet eerlijk bekennen dat ik de manual niet heel erg duidelijk vond.  :blush: ik had wel wat tips van een expert nodig om de afstelling helemaal goed te krijgen.

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Valkyrie

#1094
Na een uurtje tekenen heb ik de Velodyne ook toegevoegd op mijn 3D-tekening :D

Let overigens niet op de belichting, die is nog niet op orde... :-X
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

HTip

Prachtig gedaan weer Jurian! Het lijkt zo eenvoudig, maar dat is het natuurlijk niet...

Er is veel info op internet te vinden. Deze review behandelt ook de setup. Misschien heb je er wat aan. http://www.hometheaterhifi.com/volume_10_4/velodyne-dd-18-subwoofer-12-2003-part-1.html

Volgens mij is er op het forum ook een topic over de setup van DD subs.

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Quote from: Valkyrie on May 11, 2013, 12:08:32

Mogelijk zou Bjorn hem natuurlijk altijd nog kunnen komen inregelen...


Dat kan natuurlijk, voor een tarief + reiskosten (en een glaasje water ;D) kom ik hem gewoon afregelen.

Zoals met iedere subwoofer is het zoeken van de beste plek (zonder EQ) het belangrijkst.

Groet,

Bjorn

WickedGame

En ook deze weer gelezen! Man oh man ben je even paar weken op vakantie veranderd iedereen zijn set  ;D

Gaaf die DD15, en je opstelling is om van te smullen! Zeer gaaf! :)

M&G bij Philip ben ik er niet bij, anders hadden we even kennis gemaakt.

high-q

Quote from: Valkyrie on May 11, 2013, 12:14:55
Nu een mooie foto van de complete opstelling! :wub:

Dat is nog eens een verandering! :clapping:
Waarschijnlijk had je in 2006 niet eens durven dromen dat nu zo'n dikke set zou hebben!
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Valkyrie

Quote from: bmateijsen on May 19, 2013, 14:43:33
Dat kan natuurlijk, voor een tarief + reiskosten (en een glaasje water ;D) kom ik hem gewoon afregelen.

Zoals met iedere subwoofer is het zoeken van de beste plek (zonder EQ) het belangrijkst.

Groet,

Bjorn

Dat is wellicht wel interessant! Geef maar via PM aan voor welk tarief je dat kan doen. :)
Afgelopen woensdag was ik nog in Hilversum bij Railpro, maar jammer genoeg had ik geen tijd om langs te komen. :(

Quote from: WickedGame on May 24, 2013, 10:19:25
En ook deze weer gelezen! Man oh man ben je even paar weken op vakantie veranderd iedereen zijn set  ;D

Gaaf die DD15, en je opstelling is om van te smullen! Zeer gaaf! :)

M&G bij Philip ben ik er niet bij, anders hadden we even kennis gemaakt.

Zo ineens kan er veel veranderen inderdaad. Als je een subwoofer gewend ben, ga je hem wel snel missen als die kapot is gegaan! :(
Gelukkig heb ik een mooie vervanger gevonden! Die gaat voorlopig niet weg. :P

Jammer dat je inderdaad niet mee kan gaan naar de M&G van Philip!

Quote from: high-q on May 24, 2013, 10:58:06
Dat is nog eens een verandering! :clapping:
Waarschijnlijk had je in 2006 niet eens durven dromen dat nu zo'n dikke set zou hebben!

In 2006 had ik dit nooit verwacht inderdaad! :) Stukje bij beetje is deze set bij elkaar gekomen en ik ben er erg blij mee. Dit forum heeft wel een virus doen aanwakkeren. Nu ik in mijn eigen huisje woon en veel meer kosten heb, is mijn besteedbare budget flink geslonken. :(
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster