M&G bij Bas - 'blind' luisteren

Started by B.J., January 19, 2009, 13:44:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

FrankB

Leuke M&G Bas, helaas kan ik er niet bij zijn.

Veel plezier zaterdag!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Nahpets

Quote from: Bas Janssen on February  2, 2009, 14:20:23
Lijkt mij een goed plan 1400 uur? Mag ook eerder, je bent zo een uur of 3 aan het luisteren. Misschien is 1300 beter?
Wat voor cd's willen jullie meenemen?

Zelf zou ik willen beluisteren:
Eva Cassidy - Fields of gold
Sally Oldfield - Mirrors en Waterbearer
Kate Bush - King of the Mountain

Klassieke muziek is niet aanwezig dus die moet door een van jullie worden meegenomen.

En dat 10x? En ook nog muziek van ons/de rest? Dat gaat een latertje worden.

Je muziekkeuze is 3 verschillende vrouwelijke vocalen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 vrouwelijk vocaal (Eva Cassidy bijvoorbeeld/bij voorkeur), 1 modern instrumentaal (jazz, bijvoorbeeld Arne Domnerus/Antiphone Blues, geen Dinae Krall of Patricia Baber, daar krijg ik jeuk van), 1 klassiek (bijvoorbeeld Moessorgski/Schilderijententoonstelling).
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

B.J.

Quote from: Enno on February  2, 2009, 15:29:27
En dat 10x? En ook nog muziek van ons/de rest? Dat gaat een latertje worden.

Je muziekkeuze is 3 verschillende vrouwelijke vocalen. Mijn voorkeur zou uitgaan naar 1 vrouwelijk vocaal (Eva Cassidy bijvoorbeeld/bij voorkeur), 1 modern instrumentaal (jazz, bijvoorbeeld Arne Domnerus/Antiphone Blues, geen Dinae Krall of Patricia Baber, daar krijg ik jeuk van), 1 klassiek (bijvoorbeeld Moessorgski/Schilderijententoonstelling).

Is misschien ook wel zo. Tegelijkertijd hoeft het ook niet in een heel strak schema. Mij part luisteren we naar 3 stukken 10 keer (of 5 keer) en kiezen we er nog een paar die we maar een paar keer beluisteren. We zien het die dag wel.  :)

B.J.

#28
Jacco en Raphie/Audiofile kunnen helaas niet komen. Nog geïnteresseerden?

Helaas zullen we dus niet de el-cheapo cd speler kunnen laten spelen als mijn minder-cheapo cd speler omdat ik niet weet hoe ik beide kan matchen met een weerstand. Kabels wisselen kan nog steeds.

tiptop

Hoi Bas,

Lijkt me wel leuk om na mijn werk nog even te komen.

Maar dat is na vijven. Wel vanuit Amsterdam of Utrecht meestal. Kan dat nog? 'savonds zou ik nog een biertje gaan drinken in Amsterdam, maar dit moet er wel tussendoor kunnen, als het uitkomt ;)

tuur me maar een pm met adres/telnr. Doe ik ook even naar jou. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

KT88

#30
Jammer dat ik dit nu pas zie.........maar ik lig toch plat met griep en longontsteking dus helaas.......

Zonder Jacco is het wel lastig om de levels gelijk te maken denk ik......ga je dat nog doen of wordt het gewoon een casual vergelijk?
De intuitieve geest is een godsgeschenk
en het rationele verstand is een dienaar.
http://kt88.mybrute.com
Join our clan http://mybrute.com/team/33720

eazyq

Damn daar had ik graag bij willen zijn maar dat gaat helaas niet lukken, kan niets meer verschuiven.......
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Nahpets

Bas,

Gaan we zaterdag luisteren? Of ga je het verzetten naar een andere keer gezien de afmeldingen?

Enno
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

garmtz

Ik had eerlijk gezegd al een beetje verwacht dat de animo laag zou zijn en het wellicht niet door zou gaan uiteindelijk... ;)  Maar met weinig man gaat het toch ook wel?

Nahpets

Met z'n 3-en zullen we het best naar ons zin kunnen maken, maar de beslissing is uiteraard aan Bas.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

B.J.

Wat mij betreft gaat het gewoon door. Ik zal vanavond even mijn gegevens PMen!

)p(

Quote from: garmtz on February  5, 2009, 07:58:32
Ik had eerlijk gezegd al een beetje verwacht dat de animo laag zou zijn en het wellicht niet door zou gaan uiteindelijk... ;) 

Waarom, omdat het voorstel was om het dit keer blind te doen?

Voor mij is het een beetje lastig om bij Bas te komen anders was ik zeker gekomen. Wel ging mijn interesse vooral uit naar de cd-speler vergelijking met een nauwkeurige db afstemming. Kabels heb ik zo vaak gedaan dat weet ik wel.

peter

Zee

Ik heb de zaterdagmiddag ook nog steeds vrijgehouden.  Moet ik nog een dropveter meenemen?
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Nahpets

Quote from: Zee on February  5, 2009, 13:08:37
Moet ik nog een dropveter meenemen?

Lekker, zorg ik voor wat zoutjes.  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

tiptop

Moet ik nog kabels/ cd-spelers meenemen? ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.J.

Quote from: Zee on February  5, 2009, 13:08:37
Ik heb de zaterdagmiddag ook nog steeds vrijgehouden.  Moet ik nog een dropveter meenemen?

Ja doe maar

B.J.

Quote from: tiptop on February  5, 2009, 21:17:07
Moet ik nog kabels/ cd-spelers meenemen? ;D

Als je een leuke buizenversterker hebt (die een elektrostaat kan aansturen) dan graag!

tiptop

Quote from: Bas Janssen on February  6, 2009, 08:47:47
Als je een leuke buizenversterker hebt (die een elektrostaat kan aansturen) dan graag!
Pathos, Audio research of BAT zijn wel geschikte kandidaten lijkt me, alleen niet op voorraad hier thuis ;D

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nahpets

Quote from: Bas Janssen on January 19, 2009, 13:44:25
Meet en Greet bij Bas om eens 'blind' wat te gaan testen.

Waarom
Ik wil best wel eens horen of zo'n oude cd speler net zo goed kan klinken als mijn ML390s. Ik wil absoluut niet hiermee bewijzen dat er geen/wel verschillen zijn tussen cd spelers en kabels. Dat moet iedereen zelf weten. Ik denk wel deze verschillen te horen en heb meerdere shoot-outs gehad voordat ik deze apparatuur + kabels heb gekocht. Ik heb wel alle app+kabels gezien dus wellicht speelt hier enige psycho-akoestiek mee. De verschillen leken mij echter zonder twijfel overduidelijk.


Hier is dus helemaal niets van terecht gekomen, de goedkope speler is niet eens aan geweest.  :biggrin:

Wat hebben we dan wel gedaan?

Lekker zitten luisteren (naar muziek en naar elkaar). De set van Bas en Marleen uitgebreid kunnen beluisteren. Muziek die de revue heeft gepasseerd was oa van Eva Cassidy, Kate Bush, Dave Grusin, Arne Domnerus, Chris Taylor en een stapeltje klassiek van Zee. De set van Bas is op zijn best met (vrouwelijke) vocalen.

Bas is tevreden met zijn set (gegeven enige randvoorwaarden als leefbaarheid van de woonkamer) en ik kan daar verder weinig aan toevoegen wat Bas al niet weet. De pluspunten (weergave midden en hoog) zijn duidelijk toe te schrijven aan de ML electrostaten. De minpunten zitten vnl in de akoestiek.

Bedankt voor de gezellige middag. En zoals gezegd, een luistersessie hier is altijd te regelen.

Enno  :)
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

tiptop

Niks van gekomen idd :hehe:

Maar wel gezellig.  :bigsmile: Jammer dat iedereen al naar huis was voordat ik kwam.

Donderdag komt Zee hier als het goed is digitale kabels beluisteren. Hoop dat dit wel zo gaat als gepland. 8)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Nahpets

@Zee:

Linksys apparaatje, is ws ook niet helemaal wat je zoekt? Werkt volgens mij alleen met MCE.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Zee

Het was gistermiddag inderdaad zeer gezellig en leuk om ook Bas en Enno ontmoet te hebben. Prachtige set (zowel optisch als technisch) die het helaas (maar begrijpelijk) moet stellen met een iets minder prachtige akoestiek. Ook leuk een glimp op te vangen van de muziek waar jullie zoal naar luisteren.

De '92 Euro' cd speler is inderdaad niet aan geweest. We hebben nog wel even een dropveter aangesloten tussen de cd speler en de versterker, maar deze was lastig te vergelijken met de kabel die Bas normaliter gebruikt omdat deze de symetrische aansluitingen gebruikt en de dropveter de a-symetische. En er was ook een aanzienlijk verschil in uitgangsniveau (volgens de schaal van de ML383 zelfs meer dan de 6dB die je puur op grond van het verschil sym / a-sym zou verwachten).  Voorzover het echter te vergelijken was constateerde ik overigens geen verschillen tussen de twee kabels waar het om de weergave van de muziek ging; beiden zorgen voor een prima signaaloverdracht.

Bas heel hartelijk bedankt voor de geweldige gastvrijheid!   Je bent altijd welkom voor een tegenbezoek.
Ik ben ook wel heel benieuwd de prachtige speakers van Enno een keer te beluisteren, dus ik kom nog eens die kant op!
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Zee

Quote from: Enno on February  7, 2009, 22:08:48
@Zee:

Linksys apparaatje, is ws ook niet helemaal wat je zoekt? Werkt volgens mij alleen met MCE.


Nee, dit ding doet net zoiets als een squeezebox: de bediening geschiedt met de AB en ze moet dan als display ook nog je tv aan zetten (onhandig dus naar mijn mening).  Het gaat ervan uit dat je pc ergens op je werkkamer staat. Wat ik wil is gewoon met de notebook in de luisterstoel zitten en dan wireless muziek op de set kunnen afspelen met een willekeurige applicatie op de PC (dus bv foorbar, wmp etc).  Een wireless soundcard dus (ik heb alleen digitaal out nodig).  Maar naar mijn weten bestaat dat dus (nog?) niet.  Helaas....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Nahpets

En nog 1:

Creative Xmod

Nou ben ik wat huiverig voor Creative geluidskaarten en gezien de volgende zin uit de product features

QuoteMake your MP3s sound better than CDs


krijg ik een beetje jeuk
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.