Geen geluid uit fronts na aansluiten eindversterker op Denon AVR 3808

Started by Richard300B, January 18, 2009, 12:59:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard300B

Hoi,

Vandaag mijn Van Medevoort PA220 eindversterker eens aangesloten op mijn Denon AVR 3808 d.m.v. 2 interlinks en die te verbinden tussen de PRE-OUT FR-L/FR-R en ingang van de eindversterker. Kabels van de frontspeakers verwijderd van de receiver en aangesloten op de eindversterker.

CD speler aan en genieten van mooie muziek dacht ik.......... :unhappy:. Helaas het blijft stil, geen geluid uit te krijgen. Handleiding verteld alleen waar je een externe eindversterker op moet aansluiten, verder niks. Ik heb al in het menu zitten kijken maar kan geen instelling vinden die ik zou moeten aanpassen. Ik hoop dus dat iemand voor mij de oplossing heeft.

Alvast dank!!

Groeten,
Richard
Denon AVR 3808
Sony PS3/Argosy HV335T
Tentlabs DIY CD kit
Millon Cobra III+surround+center Sony KDL26T3000 Supra Cable = HT  Audionote Pre kit Audionote kit 1 stereo amp. Rik Stoet Heartbeat 300B mono amp. Sony SCD555ES SACD A&T MP DAC Synthese Floating 3 V.D. Hul/Siltech Cable = AUDIO

Vampire

Je weet zeker dat de Van Medevoort werkt, goed aangesloten is en aansaat?  ;D
Stekker erin?  ::)

Bij mijn Marantz SR4300 (niet echt vergelijkbaar, maargoed) hoef je verder niets in te stellen als je met een losse eindbak wilt spelen.. Gewoon interlinks erin en spelen maar...
Pro-ject Debut II met Grado Gold | Cambridge Audio Evo 75 |  KEF LS50
Epson EH TW-650
Grado SR80

Minimalism: it's the least you can do.

Richard300B

Quote from: Vampire on January 18, 2009, 13:11:13
Je weet zeker dat de Van Medevoort werkt, goed aangesloten is en aansaat?  ;D
Stekker erin?  ::)

Bij mijn Marantz SR4300 (niet echt vergelijkbaar, maargoed) hoef je verder niets in te stellen als je met een losse eindbak wilt spelen.. Gewoon interlinks erin en spelen maar...

Eindversterker staat aan en is goed aangesloten. Heb net alles uitgezet en de boel weer aangesloten zoals het eerst zat en nu weet ik het helemaal niet meer............Heb nu ook geen CD geluid meer in de oude situatie. DVD, radio etc. werkt maar op de input CD geen geluid. Ben een beetje radeloos nu.....

Update:
Ik ben er achter gekomen dat de CD input ineens op zone 2 was ingesteld, nu weet ik dus niet of ik voor weergave via een externe eindversterker zone 2 altijd moet selecteren. Ben in het GUI menu gegaan en heb CD opnieuw toegewezen echter springt het menu dan steeds uit en kan verder geen andere instellingen meer veranderen. Heb wel weer muziek via de CD input maar begrijpen doe ik het niet op dit moment!!

Update:
Ben er even niet meer mee bezig geweest wegens andere zaken maar ben er nu wel achter waarom ik uit het GUI menu wordt gezet als ik de opties van de CD input wil bekijken......Deze input staat standaard op PURE DIRECT dus niet zo vreemd en niet zo helder van mij. Voor de rest wel alles goed aangesloten en ja......ondanks dat ik gebruik maak van een "CD speler kit" van Tentlabs werkt deze feilloos. Vreemde was ook dat wanneer ik naar een DVD luisterde er alleen geluid uit de center en surroundspeakers kwam. Fronts doen gewoon niet mee.

Vraag is nu of er mensen zijn die gebruik maken van een externe stereo eindversterker i.c.m. een Denon AVR 3808 en hoe zij e.e.a. hebben ingesteld.

Zal ook maar een mailtje sturen naar Look en Listen, kijken wat daar uitkomt en zal het resultaat t.z.t. even posten.
Denon AVR 3808
Sony PS3/Argosy HV335T
Tentlabs DIY CD kit
Millon Cobra III+surround+center Sony KDL26T3000 Supra Cable = HT  Audionote Pre kit Audionote kit 1 stereo amp. Rik Stoet Heartbeat 300B mono amp. Sony SCD555ES SACD A&T MP DAC Synthese Floating 3 V.D. Hul/Siltech Cable = AUDIO

SpeedyAndré

Sluit je cdspeler even op een andere ingang aan, zoals aux o.i.d.
De situatie met eindversterker aangesloten heeft normaal gesproken geen invloed op de werking van welke ingang dan ook.
Als de tuner in de 'normale' situatie goed werkt, dan doet ie dat ook met de speakers op de eindversterker.
Misschien is er toevallig iets met je cdspeler fout gegaan, het is tenslotte een 'kit' waar wel eens iets in los kan zitten.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Richard300B

Hoi Allemaal,

Ik zou dit probleem toch nog eens opnieuw tegen het licht willen houden en hoop echt dat er hier iemand op het forum aanwezig is die een losse stereo eindversterker heeft aangesloten op een Denon AVR 3808. Ik heb het probleem gemaild naar Look en Listen echter een duidelijk antwoord krijg ik niet terwijl ik vraag hoe ik e.e.a. zou moeten instellen krijg ik als antwoord of de bekabeling wel goed zit, het zou moeten werken, houd er rekening mee dat alles opnieuw moet worden ingesteld m.b.v. Audyssy etc.

Ik kan hier helaas niets mee, als iemand het zou moeten weten dan zou dat toch de importeur moeten zijn of zou mijn versterker gewoon defect zijn!

Alvast dank.

Groeten,
Richard


Denon AVR 3808
Sony PS3/Argosy HV335T
Tentlabs DIY CD kit
Millon Cobra III+surround+center Sony KDL26T3000 Supra Cable = HT  Audionote Pre kit Audionote kit 1 stereo amp. Rik Stoet Heartbeat 300B mono amp. Sony SCD555ES SACD A&T MP DAC Synthese Floating 3 V.D. Hul/Siltech Cable = AUDIO

Rob G

Heb je de cd-speler al eens direct op de eindversterker aangesloten om te horen of dat werkt?

Hoogst waarschijnlijk ten overvloedde, maar staat de volumeknop op de eindversterker niet volledig 'zacht' gedraaid... (tja, je weet maar nooit he...)