Verschillen in kabels ja/nee

Started by J.A.F._Doorhof, January 14, 2009, 22:50:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ik hoor een verschil tussen de standaard dropveter en een goede interlink

JA
349 (66.5%)
NEE
176 (33.5%)

Total Members Voted: 515

mmuetst

We zijn hier ook aan het meten! Namelijk hoe veel mensen op dit forum verschil horen bij kabels en hoe veel niet. De huidige meting geeft aan: 66,9 % hoort wel verschil en 33.1% niet. Lijkt mij een mooi onderzoek hoe men op dit forum over kabels denkt. Ik vind het ook interessant om te lezen hoe de JA stemmers motiveren waarom ze verschil horen.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

chansig

Quote from: Pathos on November  6, 2022, 22:13:46
Post van de T.S.
Niet specifiek  over een wetenschappelijke onderbouwing...

Nee klopt het staat sowieso in het verkeerde hoekje.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

#1202
Quote from: minplus on November  6, 2022, 22:42:35
Ik heb 4 dozen snotlapjes aangeschaft want ik wist nog niet dat dit een topic voor alleen meters is weters is.
Want als je iets (nog niet) kunt meten bestaat het vanzelfsprekend absoluut niet.
Je hebt helemaal gelijk. :D

Vooral goed blijven lezen. Dan hoef je deze conclusies niet te trekken. Waardoor je reactie kant nog wal slaat.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: mmuetst on November  6, 2022, 23:01:39
We zijn hier ook aan het meten! Namelijk hoe veel mensen op dit forum verschil horen bij kabels en hoe veel niet. De huidige meting geeft aan: 66,9 % hoort wel verschil en 33.1% niet. Lijkt mij een mooi onderzoek hoe men op dit forum over kabels denkt. Ik vind het ook interessant om te lezen hoe de JA stemmers motiveren waarom ze verschil horen.
Dit zou een mooi onderwerp zijn voor iemand die een technische studie doet en op zoek is naar een afstudeer- of promotieonderzoek. Er is vast al (wetenschappelijk) onderzoek naar gedaan in het verleden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

minplus

Helaas is nog niet alles meetbaar.
Met wat mazzel over 100 of 1000 jaar maar ik vrees dat het nog heel wat langer gaat duren.
Maar elk onderzoek levert weer een beetje bij.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Laan

Quote from: chansig on November  6, 2022, 23:16:02
Vooral goed blijven lezen. Dan hoef je deze conclusies niet te trekken. Waardoor je reactie kant nog wal slaat.

Gr. Hans

Last van vallende blaadjes?
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Rowdy

Quote from: chansig on November  6, 2022, 23:14:16
Nee klopt het staat sowieso in het verkeerde hoekje.

Gr. Hans
Dit topic bestaat al sinds 2009. Je hebt regelmatig een reactie in dit topic gegeven, waarom doe je nu moeilijk dat dit topic in het verkeerde hoekje staat en niet in 2009?
Je kunt gewoon RTM doen en vragen om dit topic te verplaatsen.
Maar buiten dat lees ik liever jouw ervaringen betreffende de verschillende kabels die je hebt gehad.

chansig

Quote from: Laan on November  7, 2022, 19:14:25
Last van vallende blaadjes?

Kan me herinneren dat jij begon dat het allemaal niet oké was. Daar reageerde ik op. Je reactie daarop was dat je ging uithuilen en in een hoekje zitten. Ietwat overtrokken..maar zou met de vallende blaadjes te maken kunnen hebben.

De reactie op minplus is dat hij iets meent te lezen wat ik niet schrijf en van daaruit conclusies trek. Als het er niet staat is de conclusie dus een rare..of te wel kant nog wal.

Quote from: Rowdy on November  7, 2022, 19:32:12
Dit topic bestaat al sinds 2009. Je hebt regelmatig een reactie in dit topic gegeven, waarom doe je nu moeilijk dat dit topic in het verkeerde hoekje staat en niet in 2009?
Je kunt gewoon RTM doen en vragen om dit topic te verplaatsen.
Maar buiten dat lees ik liever jouw ervaringen betreffende de verschillende kabels die je hebt gehad.

Op momenten ben ik een beetje traag. En rtm's doe ik niet aan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Kweetniet

 :popcorn:

Zou ook ongesteld kunnen zijn ;D
Infinity. We get you back to what it's all about. Music.

chansig

Medicatie vergeten, dus pas maar op.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Hou op Hans, je lijkt wel een wijf..Laten we het over draadjes hebben.  :colgate:
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

DofN

Quote from: Laan on November  6, 2022, 18:54:30
Wat Pathos schrijft sluit toch prima naadloos en erg uitgebreid aan op de topic titel? Jammer dat het nee kamp weer gaat koeren, tevens erg voorspelbaar.

Wacht even.. Dit draadje gaat over het horen van "verschillen in kabels, ja/nee" en jij wil dat alleen degenen die wel verschillen horen reageren? In het technisch/wetenschappelijk deel van het forum? En dan ga je wat mal lopen doen naar Hans? Die zich daar als gebruikelijk niets van aantrekt? Ik ben je kwijt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Laan

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. Laten we het er op houden dat dit aan mij ligt, om verder gedoe te voorkomen. Moet vooral gezellig blijven.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Quote from: Laan on November  7, 2022, 23:07:06
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.. Laten we het er op houden dat dit aan mij ligt, om verder gedoe te voorkomen. Moet vooral gezellig blijven.

Dat is wat vrouwen doen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.