Yamaha sound??????

Started by jos r, January 14, 2009, 22:09:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jos r

Hallo.
Ik sta voor een bepaald probleem.
Ik wil graag een nieuwe versterker(receiver)aanschaffen en kom er niet helemaal uit.
Ik heb nu een Denon 3805 en altijd een 3910 daarop aangesloten gehad naar volle tevredenheid.
Nu we toch doorgaan naar de nieuwe Hd audio en videoformaten heb ik er sinds kort een Sony bdp 5000 es bij.
Nu valt mij het een beetje tegen om alles via de Sony te regelen dus ik wil een nieuwe versterker(receiver).
Ik ben nu de laatste jaren Denon gewend maar heb hiervoor ook een Yamaha gehad die naar mijn zin was(maar ja is alweer zolang geleden)
Nu is het geval dat een oom van mijn vrouw bij Yamaha werkt en ik tegen een goede korting een Yamaha dsp z7 kan kopen.
Ik kan hiervan alleen nog geen reviews vinden(ja Avs volg ik net zoals meerdere forums die hierover gaan)
In audiovision staat een test maar zoek nog een winkel waar ik dit blad kan kopen.
Mijn vraag is dus kan iemand mij iets vertellen over de klank van een Yamaha ten opzichte van een Denon.
Ik heb echt al veel gelezen maar een mening hier vind ik ook belangrijk om te zien.
Mijn speakers Piega P4.
Alvast bedankt.
Gr.Jos

JERRY66

De sound van yamaha is nog steeds goed. :bigsmile:

Mijn rx-v2400 ingeruid voor een dps-z7.  :smile: :smile:

Ik maak voor stereo gebruik van zelfbouw speakers. vifa -scanspeak units. Deze units zitten in b.v dali speakers.
elac voor suround.

De klank de z7 is meer dynamisch en voller dan van de rx-v2400. Het hoge geluid uit de elac jettweeter is wel iets minder hoog.

De plaatsing van het geluid is vele malen beter.

Het stereo geluid is een het een hele verbetering. Al ik gebruik maar van mijn nad cd speler komt het geluid heel natuurlijk over.
In vergelijk met de 2400 die dan schel (een hoger geluid) over kwam. Daar maakte ik voor stereo veel gebruik van een denon 3930.
Nu komt de nad c542 goed tot zijn recht.

Ik heb ook  naar een denon 4308 en 3808 geluisterd deze vond  een warme klank geven en minder dynamisch . De plaatsing van het geluid is minder.

De yamaha dsp-z7 klinkt gewoon beter als denon.
Je zal veel plezier hebben aan de geluidsveldprogramma s en instel mogelijk heden.

De interne video processor van ABT is ook heel goed. Vooral op gebied van het scalen.
Mijn video bronnen laat ik scalen door deze procssor. zelfs de denon 3930.




yamaha dsp-z7, yamaha as3000, oppo bdp-95, sl1200Mk2, lg oled , ps3,wii
fronts elac 210ce, 
suround elac bs204.2,  elac bs203.2 en  elac cc200.2

Starred

Quote from: jos r on January 14, 2009, 22:09:17
Nu is het geval dat een oom van mijn vrouw bij Yamaha werkt en ik tegen een goede korting een Yamaha dsp z7 kan kopen.

Neem er gelijk maar 2 dan  ::)

jos r

Quote from: Starred on January 28, 2009, 17:55:55
Neem er gelijk maar 2 dan  ::)

Als het zo makkelijk ging zou ik een handeltje beginnen ;D
Yamaha werd me alleen afgeraden omdat ik Piega speakers heb en dat zou te schel en koud zijn deze combi.
Nu kon ik bijna nieuwe Piega's(xl) kopen maar die koop ging niet door.
Nu kan ik mijn speakers wel makkelijk verkopen en zag ook B&W xt4 speakers(wil gewoon wat meer laag vanuit mijn hoofdspeakers maar wil wel graag design omdat mijn vrouw dat erg belanrijk vind)
Zouden de Dsp7 en de XT4's beter matchen.
Prijstechnisch zou dat voor mij ook een goede combi. kunnen zijn.
Gr.Jos

marz01

Ik denk dat je beter wat meer geld in de speakers kan steken dan in je receiver.
Verschillen in speakers is vele malen groter dan het verschil in het topsegment van receivers.

De xt4 wordt ook vervangen door de xt8: http://www.avblog.nl/bowers-wilkins-xt8-luidsprekers/
pana 65st50E , b&w m1,velodyne spl1000ultra, apple tv4, synlogy ds216j, yamaha rx-v673, subdude

jos r

Quote from: marz01 on January 28, 2009, 20:39:25
Ik denk dat je beter wat meer geld in de speakers kan steken dan in je receiver.
Verschillen in speakers is vele malen groter dan het verschil in het topsegment van receivers.

De xt4 wordt ook vervangen door de xt8: http://www.avblog.nl/bowers-wilkins-xt8-luidsprekers/

Snap wel wat je bedoelt maar voor alles is altijd een betere.
Moet ook allemaal wel een beetje in het budget passen.
Er zijn betere speakers ik weet het maar ja het oog wil ook wat(bij vrouwlief dan ;))
Gr.Jos

eisha2002

Marantz en Onkyo vint ik goede match met Piega zelf heb ik de 906 in samenwerking met Piega en dat bevalt me zeer goed. Kijk ook eens naar de voor- en eind combinatie van Marantz passen ook goed Piega

Vincent

Goedeavond,

Ik zou zelf persoonlijk nooit een Yamaha nemen bij de sound van Piega. De XT past er een stukje beter bij. Deze zijn wat minder helder door het ontbreken
van de bandtweeter. Ik vind persoonlijk de XT4 ook een wat mooiere speaker dan de Piega qua klank. Ik heb nog een setje in het zwart staan met een kleine
beschadiging dus als je interesse hebt kan ik altijd wel wat leuks voor je doen.

Grt

Vincent