Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Mario D

Met de nieuwe 803 lijkt de bol waar de tweeter in zit geWoon te groot voor de kast, bij de 802 lijkt het nog mee te vallen.

Berend van Til

 
Modell    Farben    UVP    Bemerkungen
800 D3             Weiß, Schwarz, Nußbaum    €30.000    TurbineHead
802 D3             Weiß, Schwarz, Nußbaum    €22.000    TurbineHead
803 D3         Weiß, Schwarz, Nußbaum    €17.000    TurbineHead
804 D3        Weiß, Schwarz, Nußbaum    €9.000    
805 D3        Weiß, Schwarz, Nußbaum    €6.000    
HTM 1 D3     Weiß, Schwarz, Nußbaum    €6.000    Center
HTM 2 D3     Weiß, Schwarz, Nußbaum    €4.000    Center


bron: http://blog.auditorium.de/bw-stellt-neue-800er-d3-vor/

knubbe

Slik.. Doe mij maar de D2  :clapping:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Christof_G

800 D3, deze staat niet op de site of in de brochure?
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

danielo

Quote from: Christof_G on September  9, 2015, 18:50:30
800 D3, deze staat niet op de site of in de brochure?

Die komt pas later en ik zie nergens een afbeelding lijkt wel of ze tijdelijk de 802D3 als top zien de komende 6 maanden. Ik moet zeggen ik vind de 802D2 veel mooier en ben blij dat ik deze gekocht heb paar jaar terug. Als ik zo de verschillende eigenaren lees overal denkt meer dan 50% dat ze het nieuwe design niets vinden. Misschien wennen. Vind het nu iets weg hebben van een oude speakers die ze al hadden paar jaar terug of richting kef. Vind de vloeiende lijken van de D2 lijn mooier.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rusher

Zijn dat de prijzen??? Belachelijk veel duurder???

knubbe

Dat ze veel duurder zouden worden was al even bekend, de vraag was alleen nog hoeveel.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Berend van Til

Ben eigenlijk benieuwd waarom ze zoveel duurder zijn en wat we daar als meerwaarde voor terugkrijgen.
De 803 D3 is volgens mij duurder dan de 802 D2. Ben beniewd of je dat ook terughoort.

Former member 78

Toen ik in 2008 mijn eerste set kocht, wilde ik redelijk snel upgraden naar de 802. (is er nooit van gekomen)
Een nieuw setje kostte toen 12k... Ze zullen wel denken, beter duur dan niet te koop :D


danielo

Quote from: Berend van Til on September  9, 2015, 20:08:37
Ben eigenlijk benieuwd waarom ze zoveel duurder zijn en wat we daar als meerwaarde voor terugkrijgen.
De 803 D3 is volgens mij duurder dan de 802 D2. Ben beniewd of je dat ook terughoort.

Het lijkt erop alsof alles beetje doorschuift en dan de 802D3 de 800D2 moet gaan vervangen met een nieuwe top ?

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ivo_205

Wel, ik vind ze mooi maar ze zijn niet echt mijn ding, ik ben meer voor KEF The Reference 5 (ook al ben ik in de minderheid). Ik ga zel wel zeker testen, het draait natuurlijk in de eerste plaats om de klank maar jonges wat zijn ze prijzig.

Raphie

Prijs is idd wel gekkenhuis. Ik ben 100% happy met m'n TAD's had een kort intermezzo met 803s, afwerking schittererend maar qua sound te zijig en idd die scoop rond de 200-500hz, haalt het hele forward karakter weg, alles klinkt groot en "hifi" ben benieuwd hoe deze nieuwe serie gaat klinken?
Andere weg? Of evolutie....
JBL PRX Power!

broodro0ster

Wat is het nut van die koelvinnen als het passive luidsprekers zijn?
HT: Dolby Atmos 7.2.2 | NAD T758 V3 (Full Dirac), KEF R700, KEF R600c, 4x KEF R300, BA A25 atmos, 2x SVS PB-2000
Sony HW55es isf, Kingpin VFS-240, Shield TV
Living: LG 77G2, Boston Acoustics A25, Denon X-2000, Shield TV

danielo

Quote from: broodro0ster on September 10, 2015, 16:31:18
Wat is het nut van die koelvinnen als het passive luidsprekers zijn?

Daar zit nu de crossover in. Deze zit niet meer in de voet wat ik ook minder vind. Er zijn al wat reviewers die een demo hebben gehad maar ze hebben nog een spreek verbod.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Deleted User

#2539
Ik was in de markt voor de 805D, Ik vond 2 jaar geleden de Dynaudio C1 mkII beter klinken. Zeker voor de prijs. Ik denk dat de prijs kwaliteits verhouding is nu ver te zoeken is. Al kijk ik met een schuin oog naar de nieuwe B&W 804 D3. Tijd zal het leren...

Achiel

Altijd van het B&W geluid gehouden, zelf jarenlang met cdm1' s gespeeld. Mijn broer had de eerste generatie 805' s. Maar de prijs kwaliteitsverhouding is wel een beetje scheefgegroeid met de jaren.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

KayaRahnee

Quote from: KayaRahnee on August 18, 2015, 11:36:36
Bij mijn zoektocht naar "gewenste klank" werd mij ook B&W speakers aangeraden, echter is het de bedoeling om deze aan te sturen door mijn PrimaLuna DiaLogue Two buizenversterker.
Iemand ervaring met B&W (type?) op buizenversterker (en dan vooral op PrimaLuna)?

Nieuw probeersel:

Vandaag mijn oude B&WDM17 monitor speakers opgehaald bij een vriend die ze al een tijdje in bruikleen had.
Deze speakers zijn, laat me schatten, zo'n 25 jaar oud en hebben heel wat meegemaakt ...... ik heb ze 3 x van de verdrinkingsdood moeten redden (3 x wateroverlast in woning) .......

Aangesloten bleek dit een totaal andere klank te geven, warme klank.
Oké, misschien ook wel minder gedetailleerd maar misschien draagt ook dat bij tot het feit dat ik het als rustiger ervaar ...... (minder informatie).

Voorlopig laat ik de B&W ees aangesloten en gaan de ProAc's (tijdelijk of ....) de doos in.
http://bwgroupsupport.com/downloads/man ... ochure.pdf
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

KayaRahnee

#2542
Quote from: KayaRahnee on September 17, 2015, 20:59:24
Nieuw probeersel:
Vandaag mijn oude B&WDM17 monitor speakers opgehaald bij een vriend die ze al een tijdje in bruikleen had.
Deze speakers zijn, laat me schatten, zo'n 25 jaar oud en hebben heel wat meegemaakt ...... ik heb ze 3 x van de verdrinkingsdood moeten redden (3 x wateroverlast in woning) .......
Aangesloten bleek dit een totaal andere klank te geven, warme klank.
Oké, misschien ook wel minder gedetailleerd maar misschien draagt ook dat bij tot het feit dat ik het als rustiger ervaar ...... (minder informatie).
Voorlopig laat ik de B&W ees aangesloten en gaan de ProAc's (tijdelijk of ....) de doos in.
http://bwgroupsupport.com/downloads/man ... ochure.pdf

Hierop aansluitend:
Een andere vraag die nu spontaan de kop opsteekt ....... zijn er recentere B&W speakers die dezelfde, of een benadering van de klankkleur die ik ervaar bij de DM17, hebben ?
Of is ook B&W meegegaan in de moderne trend dat speakers een opvallend/schel/scherp geluid moet produceren met zoveel mogelijk boemboem?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Dday

Hier gisteravond de CM8 als surrounds neergezet. Inplaats van de CM5. En lees vaak dat niet veel uitmaakt wat je hebt staan als surrounds, maar film beleving met de CM8 als surrounds is toch intenser. Dan ook besloten dat ze daar mogen blijven staan.

Wat is jullie ervaring met staanders als surround (rears)?

kathos

Quote from: Dday on October  2, 2015, 11:02:27
En lees vaak dat niet veel uitmaakt wat je hebt staan als surrounds, maar film beleving met de CM8 als surrounds is toch intenser. Dan ook besloten dat ze daar mogen blijven staan.

Wat is jullie ervaring met staanders als surround (rears)?

Het is vooral de kwaliteit van de surround speaker die er toe doet denk ik, niet of het nu een staander of monitor is. Als je je monitor door een beter type staander gaat vervangen, gaat dit een verbetering geven. Staanders in surround opstelling zijn wel moeilijker te positioneren omdat ze wat ruimte moeten hebben :-)
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

The Guardian

Quote from: KayaRahnee on September 18, 2015, 20:53:53
Hierop aansluitend:
Een andere vraag die nu spontaan de kop opsteekt ....... zijn er recentere B&W speakers die dezelfde, of een benadering van de klankkleur die ik ervaar bij de DM17, hebben ?
Of is ook B&W meegegaan in de moderne trend dat speakers een opvallend/schel/scherp geluid moet produceren met zoveel mogelijk boemboem?
Ook al oudjes, maar toch wat jonger: de B&W Matrix 801 S3. De laatste zijn circa 1998 gemaakt.

gilles0181

Momenteel heb ik een B&W CM9 en een CMC aangesloten op een Marantz SR7008. Het geluid bevalt me wel, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis.

Kijkende naar het uitgangsvermogen van de SR7008 zie ik:
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing)   200 Watt   
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing)   165 Watt   
- Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)   125 Watt

Ik las op een review site (maar weet niet in hoeverre dit waar is):
QuoteDe impedantie is normaal gesproken 8 Ohm, maar is omlaag gehaald naar 3 Ohm, waarmee je de speaker kunt vergelijken met een 6 Ohm model. Aan de 89dB gevoeligheid kun je ondanks de 3 Ohm toch aflezen dat je niet veel power nodig hebt om een goed resultaat te krijgen.

Hoe kan ik dan zien hoeveel vermogen mijn speakers nu krijgen? Ik heb hem bi-amped aangesloten.

Wat zouden mijn vervolgstappen kunnen zijn om mijn luister ervaring te verbeteren?
* Ik kan natuurlijk de speakers een keer opnieuw afstellen, maar ik heb hier helaas geen ervaring mee.
* Ik zou kunnen gaan luisteren naar de CM9 icm een stereo eindversterker, maar welke stereo eindversterker(s) alsin merken en types zouden dan een goede optie zijn, in de wetenschap dat ik ooit verwacht naar een CM10 S2 of 800 serie ga upgraden? Het budget hiervoor is maximaal 3000 euro. Ik dacht aan de RB-1590 maar weet niet welke kandidaten er van andere merken zijn.

Ik weet vrijwel zeker dat het nutteloos is om nu al de CM9 in te ruilen voor de CM10 S2, voordat ik een fatsoenlijke eindversterker heb.
AVR: Denon X7200WA | AMP: Rotel RB-1582 mkII | Fronts: B&W CM10 S2 | Center: B&W CMC S2 | Sub: Rel T9 | Surround + Back: 4x KEF T101 | Atmos: 4x Q-acoustics QI65CW
Extra: Nvidia Shield TV 2k17 - Sonos Connect - Chromecast 1

Sopper

Quote from: gilles0181 on October  6, 2015, 15:30:51
Momenteel heb ik een B&W CM9 en een CMC aangesloten op een Marantz SR7008. Het geluid bevalt me wel, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis.

Kijkende naar het uitgangsvermogen van de SR7008 zie ik:
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing)   200 Watt   
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing)   165 Watt   
- Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)   125 Watt

Ik las op een review site (maar weet niet in hoeverre dit waar is):
Hoe kan ik dan zien hoeveel vermogen mijn speakers nu krijgen? Ik heb hem bi-amped aangesloten.

Wat zouden mijn vervolgstappen kunnen zijn om mijn luister ervaring te verbeteren?
* Ik kan natuurlijk de speakers een keer opnieuw afstellen, maar ik heb hier helaas geen ervaring mee.
* Ik zou kunnen gaan luisteren naar de CM9 icm een stereo eindversterker, maar welke stereo eindversterker(s) alsin merken en types zouden dan een goede optie zijn, in de wetenschap dat ik ooit verwacht naar een CM10 S2 of 800 serie ga upgraden? Het budget hiervoor is maximaal 3000 euro. Ik dacht aan de RB-1590 maar weet niet welke kandidaten er van andere merken zijn.

Ik weet vrijwel zeker dat het nutteloos is om nu al de CM9 in te ruilen voor de CM10 S2, voordat ik een fatsoenlijke eindversterker heb.

Hang er een mooie Marantz PM-11S3 tussen, zou ik zeggen
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

GOOS88

Quote from: gilles0181 on October  6, 2015, 15:30:51
Momenteel heb ik een B&W CM9 en een CMC aangesloten op een Marantz SR7008. Het geluid bevalt me wel, maar toch heb ik het gevoel dat ik iets mis.

Kijkende naar het uitgangsvermogen van de SR7008 zie ik:
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 1%, 1-kan.-aansturing)   200 Watt   
- Uitgangsvermogen (6 ohm, 1 kHz, 0,7%, 2-kan.-aansturing)   165 Watt   
- Uitgangsvermogen (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0,08% 2-kan.-aansturing)   125 Watt

Ik las op een review site (maar weet niet in hoeverre dit waar is):
Hoe kan ik dan zien hoeveel vermogen mijn speakers nu krijgen? Ik heb hem bi-amped aangesloten.

Wat zouden mijn vervolgstappen kunnen zijn om mijn luister ervaring te verbeteren?
* Ik kan natuurlijk de speakers een keer opnieuw afstellen, maar ik heb hier helaas geen ervaring mee.
* Ik zou kunnen gaan luisteren naar de CM9 icm een stereo eindversterker, maar welke stereo eindversterker(s) alsin merken en types zouden dan een goede optie zijn, in de wetenschap dat ik ooit verwacht naar een CM10 S2 of 800 serie ga upgraden? Het budget hiervoor is maximaal 3000 euro. Ik dacht aan de RB-1590 maar weet niet welke kandidaten er van andere merken zijn.

Ik weet vrijwel zeker dat het nutteloos is om nu al de CM9 in te ruilen voor de CM10 S2, voordat ik een fatsoenlijke eindversterker heb.

De 8 of 6 ohm is de nominale(gemiddelde) impedantie. De CM9's kunnen dippen onder de 3Ohm. Denk dat je wel winst kunt behalen met een stevige(stabiele) eindbak.
* Marantz AV7706 , Xbox Series X , Intel NUC , Hypex Ncore *
* Klipsch RF-7 , RC-7 , RS-7 , RS-52 * 5.2.2 Atmos *
* DIY sub: Dual Dayton RSS315HF Closed *
* DIY sub: Dayton UM12-22 Ported *

Dday

Zelf de 9s2 aan de 7009 hangen. Overweeg zelf de rotel 1582 II. Alleen twijfel ik ook nog over de NAD C275BEE. Beide zouden voldoende power kunnen leveren voor de 9 als 10