Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Lucky.L

Ik denk dat luidsprekers een van de weinige dingen in audio zijn die wel moeten inspelen!
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Arne

Quote from: cccp on April 24, 2015, 19:46:15
Luidsprekers hoeven niet in te spelen. Het enige wat de komende week verandert is dat jij aan het geluid van de luidsprekers went, wat misschien de suggestie kan wekken dat ze iets anders klinken. Als je de luidsprekers nu niet goed vind klinken en over een week wel, komt dat dus doordat je aan het geluid bent gewend en niet omdat de luidspreker is ingespeeld.

Ik had één speaker verkeerd aangesloten dus ze stonden uit fase:). Nu klinken ze heel goed O0.

Overigens geloof ik wel in inspelen. Alles moet even soepel worden en dat komt het geluid ten goede. Mijn mening:).

Laurens_B

Quote from: Arne on April 24, 2015, 21:45:22
Ik had één speaker verkeerd aangesloten dus ze stonden uit fase:). Nu klinken ze heel goed O0.

Overigens geloof ik wel in inspelen. Alles moet even soepel worden en dat komt het geluid ten goede. Mijn mening:).

Klopt, echter duurt dit enkele seconden, en is vrijwel altijd in de fabriek gebeurt.

danielo

Quote from: Laurens_B on April 25, 2015, 08:45:45
Klopt, echter duurt dit enkele seconden, en is vrijwel altijd in de fabriek gebeurt.

B&W is hier iets milder in maar ik heb wel respect hou ze inderdaad aangeven dat het vooral de luisteraar die over tijd zich aanpast en niet de speakers. Hun uitleg over transport en temperatuur kan ik ook nog wel inkomen. Dit staat er in de handleiding van mijn speakers die een aantal 'semi' losse onderdelen inzitten wat zich misschien wat verplaatst en moet inzakken of zo.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Arne

Quote from: danielo on April 25, 2015, 12:08:05
B&W is hier iets milder in maar ik heb wel respect hou ze inderdaad aangeven dat het vooral de luisteraar die over tijd zich aanpast en niet de speakers. Hun uitleg over transport en temperatuur kan ik ook nog wel inkomen. Dit staat er in de handleiding van mijn speakers die een aantal 'semi' losse onderdelen inzitten wat zich misschien wat verplaatst en moet inzakken of zo.



^^

Pjotrovic

Gisteren de CM6 S2 besteld (en meteen een paar M1 voor surround erbij). Ben benieuwd hoe die thuis klinken! In de winkel (HoBO Amersfoort) hadden ze (weer) veel geduld met me, super gasten daar, al aardig wat liters van hun koffie op  :worship:
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Laurens_B

Quote from: Pjotrovic on April 26, 2015, 09:47:53
Gisteren de CM6 S2 besteld (en meteen een paar M1 voor surround erbij). Ben benieuwd hoe die thuis klinken! In de winkel (HoBO Amersfoort) hadden ze (weer) veel geduld met me, super gasten daar, al aardig wat liters van hun koffie op  :worship:
Gefeliciteerd, zal erg lekker klinken.
Heb je deze misschien gehoord naast de CM5 S2, of de CM10 S2? Ben benieuwd naar de verschillen tussen deze luidsprekers.

Pjotrovic

thanks! Kan niet wachten!

(alle speakers hieronder betreffen de S2)
ik heb in een vorige luistertest, nadat ik de 683s2 al had afgeserveerd (die zouden een achteruitgang tov mijn 604S3 hebben betekend),  de CM10 naast de CM9 beluisterd. De CM10 waren duidelijk een stapje hoger. Gezien mijn beschikbare apparatuur en budget was de CM9 voor mij toen prima. Deze luistertest was 1,5 maand geleden. Ik liep toen naar buiten in de stellige overtuiging dat ik de CM9 zou gaan kopen!

Toch knaagde er iets. Ik heb al vanaf 1998 van die grote zuilen. Zuilen zijn  bijna altijd te prevaleren boven boekenplank. Maar
- ik heb nu op zolder een HT ruimte waarin ik loeihard kan gaan met films en series en gamen, de noodzaak bombastische Db hoogten te bereiken in de woonkamer is er niet meer
- het oog wil ook wat, ik ben die grote zuilen in de woonkamer een beetje zat

Dus ik naar Hobo getogen om de CM1 en de CM5 te beluisteren (en stiekem de 600 serie, wie weet..). De CM1 en CM5 klinken echt super lekker. (Er stond ook een Monitor Audio GX50, die is ook erg fijn maar wat minder mooi (imo))
Mijn woonkamer is 30 m2 + 10m2 open keuken) dus de CM5 leken me de berste keus van de twee. . Voor de volledigheid nog even een subje erbij aangesloten en ik was verkocht. De detail, het ondanks de typische B&W ' onder een deken'- geluid toch heldere weergave en vooral het estetische verhaal, het prijskaartje van 600,- minder dan de Cm9 (per stuk!). Maar toen.. Ik had ze al zien staan, niet aangesloten in een hoekje ( :eh:) de CM6 S2 met de ' CM10 tweeter'  er bovenop 8). Sommigen vinden die tweeter helemaal niks maar ik vind het er super vet uitzien.Ik vroeg aan de verkoper, is het veel moeite die nog even aan te sluiten?  >:D

Pff wat een andere dimensie. Het geluid van de CM10 maar dan in het klein als het ware. Het mooie bij HOBO is dat je zelf kan spelen welke speaker je wilt luisteren. ik had maar 1 switch nodig om verkocht te zijn, mijns insziens de 300,- per stuk meerprijs tov de cm5 dubbel en dwars waard. Zoveel meer detail, sprankelend hoog en breed middengebied! Geloof me de CM5 klinken al fantastisch maar dit is toch echt een andere klasse. Op termijn zal ik er een extra versterker tussen willen (verwacht ik) maar goed eerst maar eens hiervan gaan genieten
Had ik al gezegd dat ik er ook een Blue Sound Node bij gekocht heb? O0 Ik ga de komende dagen zo relaxed genieten van Hi res audio! Mijn NAS staat vol met HD tracks die ik tot nu toe nog nooit heb kunnen luisteren omdat mijn SR7005 die niet slikt en ik geen losse DAC heb
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

1nt3gr@

Quote from: Arne on April 23, 2015, 01:17:59
Giedenavond B&w kenners/liefhebbers

Ik denk ik plaats mijn verhaal/vraag ook eben bij de mannen van B&W;)


Ik heb sinds een aantal dagen:

B&W cm10s2

Audio-gd master 10 versterker

Audio-gd NFB1 v2015 dac

Sonos connect magna ultimo

Canare 4s11 speakerkabels afgemonteerd met bananenstekkers (single wire)


Ik had zelf even de set van mijn vader bij mij thuis geplaatst om een beeld van de akoestiek van mijn ruimte te krijgen. Een b&w 603-s3 set op een 70watt denon versterker. Dat klonk eigenlijk gelijk goed. Over de akoestiek viel niet veel te klagen. Fijn!

Eerste kreeg ik het bericht van Rob van magna hifi dat ik de sonos connect ultimo kon komen halen. Eenmaal thuis aangesloten klonk het in eerste instantie voor geen meter:). Maar na een paar dagen inspelen werd het al een stuk beter.

Een kleine anderhalve week later kreeg ik weer goed bericht. De versterker + dac stonden klaar op opgehaald te worden. Wederom bij magna hifi langs gegaan om het zware spul te halen. Wat een kanon van een versterker is dat toch:).

Eenmaal aangesloten kon ik het niet laten om hem eerst even warm te laten worden. Ik moest gewoon even luisteren:):). Wat een verschil. Echt het hele geluidsbeeld trok open. Stem mooi in het midden, breed geluidsbeeld, bordenvol detail, mooie diepte, veel rust en alles in balans. M'n mond viel open! Als ik m'n ogen dicht deed kon ik alle toontjes als het ware aanwijzen. Prachtig :wub:.   En dat op de b&w 603-s3 speakers want de b&w cm10-s2 hadden nog een weekje vertragen.

Top service van de mannen van magna hifi en een goede service ook van Marcel van H&C hifi. Erg tevreden! Bedankt.

Ik wachte met smart op de cm10's. Kan alleen maar mooier worden dacht ik.

Vanmorgen dan eindelijk de cm10's binnen gekregen en gelijk aangesloten.  Ook nu kon ik niet wachten en begon gelijk te luisteren. Nu weet ik dat een speaker goed in moet spelen maar de eerste indruk is echt verschrikkelijk! :-[ :crazy: Erg veel hoog, slechte balans, geen rust, plaatsing van het geluid drama, stem heel breed (klinkt eigenlijk links en rechts) dus niet gecentreerd, geluid plakt als het ware aan de speakers en je kunt zeg maar als je je ogen sluit niet de toontjes en dergelijken aanwijzen. :dry:

Ik heb de speakerkabels even omgewisseld naar de "oude" kabels maar dat maakt geen verschil.

OK ik had verwacht dat het geluid niet optimaal zou klinken omdat ze nog moeten inspelen maar dit had ik niet verwacht.

Nu is mijn vraag aan de kenners of dit normaal is?? Gaat dit de komende week echt nog compleet veranderen?

Ik hoop van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Arne

Hoi Arne,

Hopelijk klinken ze al een stuk beter nu en heb je zelf al een oplossing gevonden.
De CM10's zijn "lastige" speakers, als je het mij vraagt. Zelfs toen ik ze een keer geluisterd heb op een Rotel RB-1582 MKII en RB1080 eindversterker,
kreeg ik er geen rustig gevoel bij. De speakers leken mij continu om meer te vragen. Nog meer vermogen (daar kan het in jouw situatie denk ik niet aan liggen)
en betere balans.

Ik zou de speakers eens verzetten om te kijken of dat een betere balans geeft. Jouw omschrijving dat het geluid niet gecentreerd is zou hiermee te maken kunnen hebben.
Voor meer balans kun je de speakers dichter of juist verder van de muur afzetten. (hoe dichter bij de muur, hoe meer laag, en vice versa).
Rondom de speakers zou ik tussen de 30 en 50 cm vrij houden, kijken hoe ze dan klinken en daarna eens opnieuw proberen met tussen de 50 a 70 cm vrije ruimte.
Dan zul je hier meteen een verschil in merken qua geluid.


B&W 2x DM605s2 | LCR600s3 | 2x DS6 | 2x DM603s2
Integra DTR-70.2 | DPC-7.9 Panasonic TX-P46GT30 Kenwood DM9020 Oppo BDP-103EU Dynavox High/end (3x, FL, C, FR) Audioquest Black Lab (2x, FR + FL Laag)König 4x2,5mm (SR, SL, SBR, SBL) W&M HD-01 (4x)

nostradamus99

#2484
Howdy HT Broeders,

Ben me aan het verdiepen in de diverse B&W modellen en had wat vraagjes..
Bedoeling is om de huidige magnat 5.1 set in mijn huiskamer aan te pakken.
Verdeling is 90% film, 10% muziek zo vermoed ik

Heb gisteren geluisterd naar de CM1 S2, CM5 S2, 685 S2 en de 686 S2
Naar mijn smaak waren dit de winnaars van hoog naar laag:
CM5 S2
CM1 S2/ 685 S2
686 S2

De CM1 valt op door een mooi "laid back" geluid gekoppeld aan een strakke vormgeving met WAF appeal.
De 685 deed (in de beperkte luistersessie) niet echt onder voor de CM1 maar is iets "vermoeiender. fiks groter van stuk en niet te krijgen in pianolak.

Mijn vraag is zijn de S2 varianten echt die extra knaken waard? Zie links en rechts wat aanbiedingen van de 1e generatie van oa de CM1 en vraag me af of ik daar niet beter voor kan gaan. (dus bijv beter een CM1 1e generatie dan een 685 S-2)

/losse rant
Baal daarnaast wel een beetje dat de kleurstelling eigenlijk bepaald welke kant je op "moet" gaan (niks moet maar je snap wat ik bedoel)
De CM serie zet B&W weg als een "luxere"versie waardoor je ook gelijk "vast"zit aan de pianolak. (dus ook op zoek moet naar een Center met pianolak kleur). Dus een combi met bijv 685 als fronts plus een CM C (pianolak) is qua uiterlijk niet echt een optie..
/einde rant

bask04

ik heb nu de CM8 aangeschaft
daarvoor de CM8S2 gehoord in de winkel.
ik kon geen verschil echt horen.
Zeker niet het prijsverschil.
Maar dat zegt misschien ook wat over mij

zordak

Goedendag,

Zonet heb ik een set CM9 s1 besteld voor het vervangen van mijn JBL Northridge E100.
ik heb gekozen voor de S1 omdat ook ik het verschil niet hoor tussen de S1 en de S2.

Nu mijn vraag ik heb een Marantz SR 7007 en 2 monoblokken Marantz MA500.
Nu heb ik mijn JBL's op de monoblokken aangesloten.
Wat adviseren jullie ,de CM9 op de monoblokken of op de SR7007 aansluiten.

RPO

Ik denk op de monoblokken, maar je moet het gewoon proberen.
Sowieso: ik heb láng geleden ook de Northridge E100's gehad....best aardig als je niets anders gewend bent.
Jouw nieuwe speakers zullen een gróte stap voorwaarts zijn, op monoblokken of receiver.
Veel plezier!
Classé SSP-800 + CA-5300, B&W 804S & HTM3S ,PV1 en Kef Q1-tjes. Pioneer LX-6090, Dune HD Max, QNAP 469L.

Stuff

+1

Ik heb hier cm8 op de sr7007 en ik heb daar MA500 monoblokken aan toegevoegd.
Dat heeft vooral meer controle in het laag opgeleverd.
Versterker: Marantz SR7007 4x Marantz MA500
Bron: Marantz UD5007, Pioneer N-P01, Humax IRHD-5000C, Synology DS212+.
Speakers: B&W CM8, CMC, CM1, PV1D
Beeld: Panasonic 42" plasma.

zordak

Door een fout in de winkel ben ik met de CM9 S2 de deur uitgelopen voor 50 euro meer dan de S1. :pompom:

Ik heb ze nu aangesloten op mijn Marantz MA500 monoblokken.
De speakers staan nu 24 uur continue te spelen op een rustig volume.
Mijn receiver heb ik na de inmeting geblokkeerd zodat deze niet harder wil dan -20 db.(Marantz SR7007)
Het volume heb  ik zelf nog niet harder gehad dan -35 db.

Hoe lang moet ik de speakers laten inspelen voordat ik het volume harder zet??
En hebben mijn monoblokken wel genoeg vermogen voor de CM9 S2 ??

Laurens_B

#2490
Quote from: zordak on June 20, 2015, 13:50:59
Door een fout in de winkel ben ik met de CM9 S2 de deur uitgelopen voor 50 euro meer dan de S1. :pompom:

Ik heb ze nu aangesloten op mijn Marantz MA500 monoblokken.
De speakers staan nu 24 uur continue te spelen op een rustig volume.
Mijn receiver heb ik na de inmeting geblokkeerd zodat deze niet harder wil dan -20 db.(Marantz SR7007)
Het volume heb  ik zelf nog niet harder gehad dan -35 db.

Hoe lang moet ik de speakers laten inspelen voordat ik het volume harder zet??
En hebben mijn monoblokken wel genoeg vermogen voor de CM9 S2 ??

Je hoeft je receiver niet te begrenzen voor het inspelen. Je kunt direct uit de doos de speakers belasten, dat verandert niet met speeluren. Het is niet zoals met een auto motor of iets dergelijks.

Mario D

Quote from: Laurens_B on June 20, 2015, 15:08:09
Je hoeft je receiver niet te begrenzen voor het inspelen. Je kunt direct uit de doos de speakers belasten, dat verandert niet met speeluren. Het is niet zoals met een auto motor of iets dergelijks.

Meestal drijf ik nieuwe speakers niet tot hun uiterste in het begin, iets in mij zegt dat dit niet 100% mag en alles nog wat los moet komen.
Veranderen van klank zal het absoluut na een tijd inspelen.

Laurens_B

Quote from: kalimero on June 20, 2015, 15:37:28
Meestal drijf ik nieuwe speakers niet tot hun uiterste in het begin, iets in mij zegt dat dit niet 100% mag en alles nog wat los moet komen.
Veranderen van klank zal het absoluut na een tijd inspelen.

Ik snap de voorzichtigheid met nieuwe speakers wel. Echter, er is niets wat stuk kan gaan als ze vers uit de doos komen wat niet stuk zou gaan na bijvoorbeeld 1000 uur spelen. Zordak hoeft absoluut niet bang te zijn om iets stuk te maken. Let er wel op dat je versterker goed om kan gaan met 3-4 Ohm, ik heb een Yamaha RX-A2020 in protect gekregen met een paar B&W speakers, op -12dB, zonder YPAO.

Voor wat betreft inspelen is dit wel een leuk artikel van Audioholics, met metingen:

http://www.audioholics.com/loudspeaker-design/speaker-break-in-fact-or-fiction

Zelf hoorde ik absoluut geen verschil met mijn B&W speakers tussen nu en toen ze net uit de doos kwamen. Maar, andere mensen andere ervaringen.

Struis

Altijd leuk dit. Ik ben aan het luisteren geweest naar de CM8, 9 en 10, de vorige 805 diamond en de Harbeth C7ES-3, M30.1 en Super HL5 Plus.

Nadat ik van de CM8 naar de 9 ging, vroeg ik me af waarom iemand de 8 zou kopen. Wat een verschil naar mijn idee!
De 10 voegde gewoon weer extra toe, erg cool.
De 805 diamond heeft mooier hoog, maar mist naar mijn idee teveel, dus hoefde van mij niet.
De Harbeth C7ES-3 vond ik niet wat, maar de M30.1 en Super HL5 Plus misschien nog wel meer dan de CM9 en CM10.

Hoe dan ook, net verhuisd, dus voor nu een set gemodifieerde 603S3 van Musifoon in Emmen...

Ik heb overigens alles gedraaid op mijn 30 watt Vanderveen buizenversterker. Dus vermogen nodig? Neh, dat viel echt alles mee. Een goede stabiele voeding die kan leveren? Ja, dat waardeerden ze zeker. Maar de CM10's draaiden echt heel goed op die buizenversterker.... (goed, misschien mis ik iets aan laag, maar ik heb het niet gemist iig)..

Dat wordt nog interessant als ik het bij elkaar heb gespaard..

Ik draai ook alleen maar stereo (geen HT), en voornamelijk vinyl. Ouderwets dus....
Harbeth M30.1 speakers, Accuphase C-11/P-11 voor- en eindversterker en Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Thorens TD-124/Jelco SA-750DB/Ortofon 2M-Blue, dCS Delius DAC met Verona klok, Naim NDX streamer, Marantz CD-11LE CD speler, Nakamichi 682ZX cassettedeck, Tascam MD-350 minidisc recorder, Rel 212SE subwoofer.
2e set (die er naast staat om mee te spelen en experimenteren):
Harbeth P3ESR 40th Anniversary Edition met Skylan stands, Exposure 2010SD geintegreerde versterker gemod door Musifoon, Parasound HCA-2200 MKII eindversterker, Naim NDX1 (gedeeld met set 1), Rel Strata 5 subwoofer.

Laurens_B

#2494
Quote from: Struis on June 22, 2015, 18:32:08
Altijd leuk dit. Ik ben aan het luisteren geweest naar de CM8, 9 en 10, de vorige 805 diamond en de Harbeth C7ES-3, M30.1 en Super HL5 Plus.

Nadat ik van de CM8 naar de 9 ging, vroeg ik me af waarom iemand de 8 zou kopen. Wat een verschil naar mijn idee!
De 10 voegde gewoon weer extra toe, erg cool.
De 805 diamond heeft mooier hoog, maar mist naar mijn idee teveel, dus hoefde van mij niet.
De Harbeth C7ES-3 vond ik niet wat, maar de M30.1 en Super HL5 Plus misschien nog wel meer dan de CM9 en CM10.

Hoe dan ook, net verhuisd, dus voor nu een set gemodifieerde 603S3 van Musifoon in Emmen...

Ik heb overigens alles gedraaid op mijn 30 watt Vanderveen buizenversterker. Dus vermogen nodig? Neh, dat viel echt alles mee. Een goede stabiele voeding die kan leveren? Ja, dat waardeerden ze zeker. Maar de CM10's draaiden echt heel goed op die buizenversterker.... (goed, misschien mis ik iets aan laag, maar ik heb het niet gemist iig)..

Dat wordt nog interessant als ik het bij elkaar heb gespaard..

Ik draai ook alleen maar stereo (geen HT), en voornamelijk vinyl. Ouderwets dus....

Ik deel jouw ervaring volledig m.b.t. CM8/9/10. Maar met zulke vergelijkingen is het altijd dat als je de 9 hoort, je je afvraagt waarom je de 8 zou kopen, toen ik de 10 hoorde had ik weer hetzelfde bij de 9. Maar zo gaat dat altijd als je verschillende segmenten naast elkaar hoort. Ik denk dat als je een CM9 mee naar huis zou nemen nadat je de 10 hoort, je alsnog heel tevreden bent als je ze in je eigen huiskamer hoort. Zelf speel ik nog op de 683 S2, waar ik nog erg tevreden mee ben, al kijk ik soms wel naar de CM10.... is toch echt een onwijs goede speaker IMO, en ik vind de looks geweldig.

Overigens vraag ik me af of iemand hier de CM10 naast de 804/803 Diamond heeft gehoord. Ik lees op verschillende plekken dat de CM10 toch gevaarlijk dicht in de buurt komt van die speakers, wat natuurlijk allerminst bijzonder te noemen is gezien de prijsverschillen. Op verschillende plekken las ik zelfs dat mensen de CM10 verkiezen boven de 804 op geluidskwaliteit, natuurlijk zijn er ook weer mensen die dit hard tegenspreken.

zordak

ik kan een setje Marantz MA 500 monoblokken overnemen van een kamaraad.
Nu heb ik al zo'n set thuis staan en zijn deze aangesloten op mijn CM9.

Zou het nut hebben om deze set aan te schaffen en te gebruiken voor bijvoorbeeld biampen of bruggen van mijn CM 9.
Of is dit te veel vermogen voor mijn speakers ?

Christof_G

Er gaat naar het schijnt dit jaar nog een nieuwe 800 reeks komen en die zou een ander design hebben dan de huidige 800 reeks.
De prijs zou ook weer serieus naar boven gaan, er is sprake van 25% tot 30% hoger dan de huidige reeks.
Speakers: 3 x M&K Sound S150 | 2 x M&K S150T | 2  x M&K MP150 | 4 x B&W CCM663RD | 2 x A*BNB 10PP sub | 2 x JL Audio E112
Elektronica: Arcam AV860 + PA720 + PA410 | miniDSP 2x4 HD | Bluesound Node 2i
Video: JVC N7 | Vero V | Panasonic UB424

danielo

Quote from: Christof_G on July 31, 2015, 11:04:28
Er gaat naar het schijnt dit jaar nog een nieuwe 800 reeks komen en die zou een ander design hebben dan de huidige 800 reeks.
De prijs zou ook weer serieus naar boven gaan, er is sprake van 25% tot 30% hoger dan de huidige reeks.

Ben bang dat design wel eens achteruit kan gaan was 1 van de redenen om de huidige versie te kopen voor de zekerheid :) Dat er nieuwe komen is niet vreemd tot nu toe updaten ze om de 5 jaar +/-.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Mmpzandee27

Quote from: Laurens_B on June 22, 2015, 19:56:43
Ik deel jouw ervaring volledig m.b.t. CM8/9/10. Maar met zulke vergelijkingen is het altijd dat als je de 9 hoort, je je afvraagt waarom je de 8 zou kopen, toen ik de 10 hoorde had ik weer hetzelfde bij de 9. Maar zo gaat dat altijd als je verschillende segmenten naast elkaar hoort. Ik denk dat als je een CM9 mee naar huis zou nemen nadat je de 10 hoort, je alsnog heel tevreden bent als je ze in je eigen huiskamer hoort. Zelf speel ik nog op de 683 S2, waar ik nog erg tevreden mee ben, al kijk ik soms wel naar de CM10.... is toch echt een onwijs goede speaker IMO, en ik vind de looks geweldig.

Overigens vraag ik me af of iemand hier de CM10 naast de 804/803 Diamond heeft gehoord. Ik lees op verschillende plekken dat de CM10 toch gevaarlijk dicht in de buurt komt van die speakers, wat natuurlijk allerminst bijzonder te noemen is gezien de prijsverschillen. Op verschillende plekken las ik zelfs dat mensen de CM10 verkiezen boven de 804 op geluidskwaliteit, natuurlijk zijn er ook weer mensen die dit hard tegenspreken.



Haha die gedachte spelen bij mij ook wel eens rond. Ik heb de CM10 S2 nog nooit gehoord, dus weet ook niet of er echt heel erg veel verschil inzit. Ook heb ik dat met mijn Rel T7 sub, die wil ik ook upgraden naar een Rel s3 of Pv1d van B&W. Eerst maar is sparen want heb pas een Lyngdorf Tdai 2170 gekocht met een Bluesound Node.

KayaRahnee

Bij mijn zoektocht naar "gewenste klank" werd mij ook B&W speakers aangeraden, echter is het de bedoeling om deze aan te sturen door mijn PrimaLuna DiaLogue Two buizenversterker.

Iemand ervaring met B&W (type?) op buizenversterker (en dan vooral op PrimaLuna)?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.