Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

el-jorge

Quote from: boebla100 on October  5, 2004, 14:53:34welkom tot de familie
maar was het niet verstandiger om een kompleete set te kopen inplaats van nu eerst de versterker,en daarna de boxen. dan had je een mooie korting kunnen bekomen ik zat rond de 23% meen ik met mijn set.
en wat betreft de lcr60 vs lcr600 ik zou altijd voor de lcr600 kiezen om de simple reden dat die veel krachtiger is en dat net wat ietsjes gedetaleerder in klank en daar dient de center uiteindelijk ook voor. voor spraak enz is het de belangrijkste speaker van de ht

Ik heb nog geen geld voor de complete set (en voor alle boxen duurt dat ook nog even, om alles uit te leggen hoe en wat komt misschien later wel), en het was de laatste 5400OSE die ze hadden, dus die wou ik gewoon kopen (mooie prijs vond ik het ook :D. De verkoper deed me al een aanbieding wat betreft boxen (2 fronts + 4m kabel), en daar konden we de volgende keer gewoon over doorpraten zei hij, dus ik denk dat dat wel goed zit. Dus de volgende keer wil ik met hem doorgaan over die 2 boxen, alleen dan nog een centre erbij en kabel voor die centre. Helaas voor mijn geluidsbeeld, komen de rears denk ik pas in het nieuwe jaar :(
Maarja ze zeggen een HT komt stap voor stap, en zo wil ik het ook doen ;)
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

el-jorge

#376
Gisteren is mijn enthousiasme wat getemperd door mijn vriendin en mijn vader. Ik was van plan om deze maand misschien nog wel de B&W boxen te kopen (het enthousiasme liep ook mijn financieen vooruit  ::)) Maar dat heb ik maar even opgeschort tot begin december. Rond die tijd weet ik namenlijk of ik een appartement krijg, en kan ik ook calculeren hoeveel geld ik daarvoor nodig heb om nag wat spulletjes te kopen. Daarna weet ik of ik nog genoeg budget heb om de boxen te kopen, of dat ik nog een beetje bij moet sparen dan (ik had namenlijk een begroting opgesteld, waar ik al rekening had gehouden met verhuizen, en op basis daarvan kon ik de boxen wel kopen :D, maarja je weet het nooit waar je tegen aan loopt met verhuizen). Dit is dan ook gelijk mijn uitleg waarom de rears wat langer op zich zullen laten wachten, dit dus door verhuis perikelen :D.

Maar ik baal wel een beetje, ik wil ze zo graag halen :D.... hmmzz ik moet mijn enthousiasme nog verder indammen :(
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

Rappie

ik zit met het zelfde probleem, wil nieuwe speakers gaan kopen maar aan de andere kant moet de benzine ook betaald worden, en autoverzekering etc. etc.

Maargoed op den duur komen ze er toch wel  :D
Eigenaar van Paulthé

boebla100

ik heb er ook een 4 jaar over gedaan eer ik mijn set bijeen had gespaard.
maar heb er nog geen moment spijt van gehad
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

wil

alles op zijn tijd...  ;) als je maar niet je enthousiasme indamd, dat zou jammer zijn.

wil die ook twee weken nadenkt alvorens hij banaanstekkertjes van 2 euro per stuk koopt  ;D

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

el-jorge

Quote from: wil on October  7, 2004, 11:13:58
alles op zijn tijd...  ;) als je maar niet je enthousiasme indamd, dat zou jammer zijn.

wil die ook twee weken nadenkt alvorens hij banaanstekkertjes van 2 euro per stuk koopt  ;D

Het is dan tijdelijk indammen  ;D want enthousiast blijf ik....
|LG OLED| |Denon| |PS4| |Monitor Audio Radius| |SVS| |Wyrewizard|

copyfile

Ik ben zelf geintereseerd in de b&w dm603 S3 maar vroeg me af weet iemand hier mischien een winkel die deze speakers heeft voor een goede prijs met korting ?
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Rappie

Quote from: copyfile on October 14, 2004, 10:31:44
Ik ben zelf geintereseerd in de b&w dm603 S3 maar vroeg me af weet iemand hier mischien een winkel die deze speakers heeft voor een goede prijs met korting ?

Ik heb deze gisteren beluisterd en die bevalt me super. Echter heb ik de 604 S3 ook zien staan voor 490,- dus dat maakt de stap al een stuk kleiner om toch de grote broer van de 603 te pakken. Vraag me alleen af of die prijsverlaging ook doorgezet wordt in de 603 ....

Vraag me alleen af of mijn SR5300 daar zo blij mee is als hij die grote jongens aan moet gaan sturen  :-X ...
Eigenaar van Paulthé

copyfile

Waar heb je ze geluisterd en hoe duur waren ze daar ? Als dit hier niet mag stuur me dan even een pm.
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Rappie

Quote from: copyfile on October 14, 2004, 12:35:37
Waar heb je ze geluisterd en hoe duur waren ze daar ? Als dit hier niet mag stuur me dan even een pm.

het is het B&W topic, dus ik denk dat het wel over B&Ws mag gaan ? Maaruhm, heb ze bij de lokale hifizaak beluisterd (de kok hifi in veghel) 603's waren 457 per stuk ofzo ....
Eigenaar van Paulthé

copyfile

en daar waren de 604 s3 speakers maar €33 duurder  ???
Epson EMP-TW10H , Yamaha S540 DVD
Denon AVR1905 + B&W DM603S3

Rappie

Quote from: copyfile on October 14, 2004, 13:34:09
en daar waren de 604 s3 speakers maar €33 duurder  ???

bij stassen in de opruiming ja ....
Eigenaar van Paulthé

ewf2001

Ik sinds een maandje eindelijk mijn droomspeakers  :D

Front:     B&W 705
Center:   B&W LCR600
Rear:      B&W 601

Sindien zit ik met een handoekje onder mijn kin om dat ik blijf kwijlen van dit geweldige geluid  ;D

tesamen met mijn nieuwe geweldige STR DA5000ES is dit mijn instalatie.

Scarp

@ewf2001: waarom je keuze voor een center van de 600 serie tussen 705 fronts? Of had je die al? Lijkt mij dat een center van de 700 serie er qua looks en geluid beter bij past.

ewf2001

Quote from: Scarp on October 14, 2004, 14:25:09
@ewf2001: waarom je keuze voor een center van de 600 serie tussen 705 fronts? Of had je die al? Lijkt mij dat een center van de 700 serie er qua looks en geluid beter bij past.

De center uit de 700 serie had er zeker beter bijgepast maar ik heb er geen ruimte voor om deze goed te plaatsen.
Ik mijn kast al wat moeten verbouwen voor deze speaker die ook zeker niet de kleinste is. En ik wil ook wel graag getrouwd blijven ;)
Maar ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben met de 600 en qua geluid past hij er, voor mij, zeker bij.

Rappie

Vraagje, zouden B&W 604 S2's een beetje aan te sturen zijn met mijn SR5300 ?  :-X

Voor de tijd dat ik nog geen geld heb voor een mooie eindversterker tenminste (laten we zeggen half jaartje).
Eigenaar van Paulthé

wil

Volgens mij is de gevoeligheid van deze speaker vergelijkbaar aan die van de 603 S3, en deze laatste zijn prima aan te sturen door de Marantz sr5300. Helaas kan ik de gevoeligheid niet voor je opzoeken, want de website van B&W ligt even plat. Maar als die gevoeligheid 92 dB of meer is zou ik me geen zorgen maken.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

Rappie

Quote from: wil on October 18, 2004, 12:07:26
Volgens mij is de gevoeligheid van deze speaker vergelijkbaar aan die van de 603 S3, en deze laatste zijn prima aan te sturen door de Marantz sr5300. Helaas kan ik de gevoeligheid niet voor je opzoeken, want de website van B&W ligt even plat. Maar als die gevoeligheid 92 dB of meer is zou ik me geen zorgen maken.

wil

90 dB ... zal eens op gaan zoeken wat dat precies inhoud. Maar moet wel lukken denk ik he ?
Eigenaar van Paulthé

hillie

De Marantz SR5300 kan de B&W 604/603s prima sturen, daarover zou ik mij geen zorgen over maken. Ik zou eerder eerst naar de combinatie luisteren. Vind je de combinatie wel goed klinken is heel belangrijk. De DM 604 kan misschien wel zwaar uitvallen. Ik heb een lange tijd terug mijn B&W 603 S2 op een Marantz 5400 geluisterd en dat klink lekker, ook in volle bezetting DM 603/603/VM1/CC6 S2 kan hij uitstekend trekken.

Rappie

Quote from: hillie on October 18, 2004, 12:56:11
De Marantz SR5300 kan de B&W 604/603s prima sturen, daarover zou ik mij geen zorgen over maken. Ik zou eerder eerst naar de combinatie luisteren. Vind je de combinatie wel goed klinken is heel belangrijk. De DM 604 kan misschien wel zwaar uitvallen. Ik heb een lange tijd terug mijn B&W 603 S2 op een Marantz 5400 geluisterd en dat klink lekker, ook in volle bezetting DM 603/603/VM1/CC6 S2 kan hij uitstekend trekken.

heb de 603 S3 uitvoerig beluisterd, en die vond ik goed. Maar aangezien de 604 S2 nu hier te koop staat ...
Eigenaar van Paulthé

Kale Rob

Hallo B&W kenners,

Afgelopen vrijdag ben ik bij Poulissen in Roermond gaan luisteren naar de 600 serie. Ik wil als beginner een leuk setje voor stereo èn surround samenstellen. Ik heb de 602's als front, de 601's als rear in gedachten, met als sub de asw 600. Voor de center moet ik de keuze nog maken, voor de hand ligt natuurlijk de lcr 60, maar hier heb ik nu nog geen ruimte vor in mijn meubel, overigens wel voor de lcr 3.

Wat mij tijdens het luisteren opviel, is dat het geluid van de 601 voller was (meer laag) dan de 602. Dit verbaasde mij enorm,  ik had verwacht dat de 602 duidelijk meer laag zou weergeven. Wel stonden de 602's verder uit elkaar dan de 601's , dus dit heeft natuurlijk wel invloed op het geluid.

Hebben meer personen dit gemerkt, of ligt het voor de hand dat de opstelling in de luisterruimte de oorzaak hier van is?
Aangezien ik dus ook nog veel stereo draai, had ik de voorkeur voor de 602 als front. Maar na de luistersessie ben ik gaan twijfelen of ik niet beter 4*de 601's kan nemen....

Of doorsparen voor de 705 natuurlijk  :), al heb ik deze niet kunnen beluisteren.


boebla100

hoi persoonlijk zou ik door sparen naar de 705 (je zal er geen spijt van hebben ) maar aangezien je ook graag stereo luisters zou het dan niet beter zijn om door te sparen naar de 703 ? is een zeer goeie speaker voor zijn prijs hoop dat de keuze niet te moeilijk zal worden  :D
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Shorty

Dertig jaar jong en dus al redelijk ingespeeld  ;D:
Een setje DM2A II's...

VrGr,

Bart J.

Martin_M

En dat gewoon in de tuin, in weer en wind. Zo maken ze ze tegenwoordig niet meer >:D
Je moet wat als je boven je stand wilt HT'en...
(Klik hier voor showcase  en verslagjes)

Shorty

Zo hebben de buren er ook plezier van  >:D

VrGr,

Bart J.