Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

petervdzwet

Op dit moment ben ik bezig met de aanschaf van een tweetal CM10 S2 speakers voor in mijn woonkamer.
Ik zal (op dit moment) geen surround speakers en ook geen subwoofer aansluiten.

Ik verwacht 50% muziek en 50% films te gaan kijken op mijn nieuwe set.

Op dit moment nu dus nog opzoek naar een goede AV-Receiver aangezien ik wel mijn huidige HDMI apparatuur wil kunnen aansluiten.
Denk aan Apple-TV, Laptop, Chromcast etc etc.

Kunnen jullie mij helpen met de keuze voor een receiver.
Zelf twijfel ik tussen de:
Anthem MRX 710 of de AVR-X7200W
Mochten jullie nog andere tips hebben graag!


Workaholic

#2451
De belangrijkste vraag is : waarom zou je een versterker kopen speciaal voor hdmi aansluitingen en kwaliteit inleveren op audio gebied? Koop liever een ARCAM A39 of andere goede stereo versterker en maak gebruik van een hdmi switch, of je tv etc.

Zou zonde zijn om die CM10's niet achter een goede versterker te zetten. Arcam is een mooie neutrale match weet ik uit ervaring en de CM10 is prima in staat om een groot geluidsbeeld neer te zetten voor films en muziek.




Classé Audio | Pioneer | B&W | AudioQuest | MJ Acoustics

petervdzwet

Quote from: Workaholic on March 10, 2015, 11:31:09
De belangrijkste vraag is : waarom zou je een versterker kopen speciaal voor hdmi aansluitingen en kwaliteit inleveren op audio gebied? Koop liever een ARCAM A39 of andere goede stereo versterker en maak gebruik van een hdmi switch, of je tv etc.

Zou zonde zijn om die CM10's niet achter een goede versterker te zetten. Arcam is een mooie neutrale match weet ik uit ervaring en de CM10 is prima in staat om een groot geluidsbeeld neer te zetten voor films en muziek.

bedankt voor je reactie.
Ik wil echter wel de functionaliteit behouden om het geluid van mijn Apple-TV, Spotify, en laptop kunnen aansluiten.
Hier wil ik dan wel mijn speakers kunnen gebruiker inplaats van alleen mijn TV

Pjotrovic

Ik had afgelopen week dezelfde vraag toen ik bij HOBO binnenstapte. Ik heb de CM10 S2 beluisterd op de MArantz SR 1604 (ivm de eisen die jij ook stelt) maar met daarachter een Dikke Rotel eindbak (1582 geloof ik) (ivm de argumenten die hierboven worden aangegeven)

Op deze wijze dacht ik het beste van 2 werelden te krijgen. En ik kreeg gelijk :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging:
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Dctrl

Aansluitend op bovenstaand heb ik dezelfde setup-wijze, alleen bevat mijn 'eindbak' ook een voorversterker, en daar klinkt het nog ietsje beter mee! De eindbak heeft een power amp input (puur eindbak gebruik voor de receiver: tv of film), samen met 5 inputs en een pre out (gebruik als separate stereoversterker:cd/streamer).

Maar ik had een andere advies-vraag voor de b&w kenners:

Ik ben enorm geneigd de cm10 s1 of s2 (maakt weinig uit, prijs zal bepalen) aan te schaffen als upgrade voor mijn huidige dm604s3 fronts.
Luistergewoonte is minimum 80% stereo. Receiver is marantz sr7008, aparte geïntegreerde versterker is dussun v8i (250w per kanaal in 8ohm, verdubbeling in 4ohm). Player is ud7007 (analoog voor stereo, hdmi voor sacd/bd).
Setup nu is 4.0, met als surrounds de cm5. Een sub heb ik nog nooit gemist, een Center al wel eens, maar dat kreeg ik hier thuis nog niet verkocht. En het is ook de reden van deze vraag: zonder cm10s kijk ik voor een lcr600s3, anders kijk ik nog voor niets.

Ik heb het gevoel qua electronica nu een perfecte match te hebben. De surrounds zijn meer dan voldoende, eerder overkill zelfs (wel top bij sacd!). Hoewel ik eigenlijk zeer, zeer tevreden ben over de oude dm604's, denk ik toch dat deze voor verbetering vatbaar zijn. Met die eindversterker haal ik er toch al het maximale uit, het verschil met versterking door de sr7008 was echt huge. Ook het verschil in DAC (sr7008 vs ud7007) was huge.
Nogmaals, ik ben zeer tevreden met de performance van de dm's, hadden de gedetailleerder en verfijnder cm5'en maar dezelfde punch als de dm's. Hoewel deze laatste dan weer niet moeten onderdoen voor ruimtelijkheid en dynamiek. Eerder stonden in deze ruimte kleine aerial acoustics model 5b's, dit waren overduidelijk naar mijn gevoel de beste luidsprekers, alleen te klein voor de ruimte en muzieksmaak. Qua detail, dynamiek en ruimtelijkheid, en zeker ook snelheid versloegen de aerials met gemak beide b&w's. Dus zijn deze verhuisd naar mijn kleinere bureelruimte, op een pm7004 amp.

Naast klankmatige upgrade zouden de cm10s zeker ook een esthetische upgrade zijn met de reeds aanwezige cm5. En bovendien zou ik ze thuis wel verkocht krijgen gezien hier nu al 2 grote bakbeesten staan!

Iets wat me zou kunnen tegenhouden is de plaatsing: er is minstens een meter tussen luidspreker en zijmuur, maar ze staan vrij dicht tegen achtermuur (voorkant maximaal 60cm, eerder 55cm). De huidige dm604 heeft zijn baspoort aan de voorkant, de cm aan de achterkant. De aerial acoustics heeft er geen!

Dus mijn uiteindelijke vraag: zou de cm10 een echt duidelijke upgrade kunnen zijn voor de toch ook bekroonde dm604s3, waar ik nu (nog steeds) van aan het genieten ben?

Dank voor de aandacht

Dieter
B&W 604S3 * Aerial Acoustics Model 5B * Marantz AVR7008 * Marantz UD7007 * Dussun V8i * Sony 55" 805series display

Arne

#2455
Beste Forumgenoten/muziekliefhebbers,

Ik zit nog in een oriënterende fase maar neig de CM10 S2 met een geïntegreerde stereo versterker aan te schaffen. :pompom:

Het is mijn eerste hifi systeem die ik aan ga schaffen dus ben nog een leek. Ik weet niet welke versterkers het beste matchen met de b&w cm10's. Ik ben me ervan bewust dat het ook een kwestie van smaak is maar zou graag jullie mening willen weten om een wat kleinere selectie te maken waar ik dan naar ga luisteren.

Ik heb tot nu toe de rotel ra-1570 en de Primare i22 geluisterd en vind de primare mooier maar heb het gevoel dat ik wat meer vermogen moet nemen dan de i22 (80watt per channel). Ik heb een mooie aanbieding gezien voor een Primare i32 en van een music fidelity m6i maar deze nog niet kunnen beluisteren.

Wat is jullie ervaring met deze versterkers icm B&W cm?

Uiteraard sta ik open voor advies voor andere (merken) versterkers. Mijn budget is max €2000 ;)


Met vriendelijke groet,,

Arne 

Pjotrovic

Quote from: Dctrl on March 11, 2015, 23:47:25
Aansluitend op bovenstaand heb ik dezelfde setup-wijze, alleen .......Ik ben enorm geneigd de cm10 s1 of s2 (maakt weinig uit, prijs zal bepalen) aan te schaffen als upgrade voor mijn huidige dm604s3 fronts.
Luistergewoonte is minimum 80% stereo. Receiver is marantz sr7008..... Dus mijn uiteindelijke vraag: zou de cm10 een echt duidelijke upgrade kunnen zijn voor de toch ook bekroonde dm604s3, waar ik nu (nog steeds) van aan het genieten ben?

Dieter

Grappig, ik heb de 604 S3 icm SR7005. Ik zoek de upgrade in stereo die jij al hebt, en ben ook op zoek naar mooie deal voor cm10 (s1 of 2)
Ik kan je de LCR 600 S3 zeker aanraden, zou niet mer zonder center willen omdat we in de woonkamer nog best vaan surround willen.

helaas passen mijn DS6 niet meer in de woonkamer wegens gewijzigde inrichting. daarom ook mijn vraag aan de kenners; welke surround backs; de 686 S2 of de cm1 s2? (in combi met de cm 10 welteverstaan)
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

Dctrl

Quote from: Pjotrovic on March 12, 2015, 07:43:40
Grappig, ik heb de 604 S3 icm SR7005. Ik zoek de upgrade in stereo die jij al hebt, en ben ook op zoek naar mooie deal voor cm10 (s1 of 2)
Ik kan je de LCR 600 S3 zeker aanraden, zou niet mer zonder center willen omdat we in de woonkamer nog best vaan surround willen.

helaas passen mijn DS6 niet meer in de woonkamer wegens gewijzigde inrichting. daarom ook mijn vraag aan de kenners; welke surround backs; de 686 S2 of de cm1 s2? (in combi met de cm 10 welteverstaan)

Misschien kan je eerst voor een deftige versterker gaan? Dat zal nodig zijn voor de CM10's, en zal bovendien je 604S3 echt laten zingen!
B&W 604S3 * Aerial Acoustics Model 5B * Marantz AVR7008 * Marantz UD7007 * Dussun V8i * Sony 55" 805series display

Pjotrovic

Die zal idd volgen, wil eerst een esthetische upgrade dus naar witte speakers. Dan een eindversterker toevoegen
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

petervdzwet

De optie van Pjotrovic vind ik ook erg slim.
de twee CM10 S2 speaker aansluiten op een Rotel RB1582 en deze vervolgens aansturen via een Marantz NR1605.
Ik snap alleen nog niet hoe ik dan mijn RB1582 aansluit op de NR1605.

Wie kan dit toelichten?

FeaR1986

Quote from: petervdzwet on March 16, 2015, 12:47:21
Ik snap alleen nog niet hoe ik dan mijn RB1582 aansluit op de NR1605.

Front Pre-Out van de NR1605 naar de input van de Rotel.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

kathos

Quote from: petervdzwet on March 16, 2015, 12:47:21

Ik snap alleen nog niet hoe ik dan mijn RB1582 aansluit op de NR1605.

Wie kan dit toelichten?

gewoon van de pre-out left/right front naar de RB1582.

Ik heb een tijd gespeeld met SR7007+ nad C275BEE eindversterker en B&W CM9, later B&W CM10.
Extra eindversterker gaf zeker een verbetering, maar bedenk dat het voorversterker gedeelte ook een grote invloed heeft op het geluid.
Met de PM14S1 die ik nu heb, is het in ieder geval nog beter dan met de SR7007+eindversterker.

Nu ja, alles kan altijd beter natuurlijk, hangt van budget en keuzes af. Wou het gewoon even meegeven  ;D
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

petervdzwet

Quote from: kathos on March 16, 2015, 13:07:41
gewoon van de pre-out left/right front naar de RB1582.

Ik heb een tijd gespeeld met SR7007+ nad C275BEE eindversterker en B&W CM9, later B&W CM10.
Extra eindversterker gaf zeker een verbetering, maar bedenk dat het voorversterker gedeelte ook een grote invloed heeft op het geluid.
Met de PM14S1 die ik nu heb, is het in ieder geval nog beter dan met de SR7007+eindversterker.

Nu ja, alles kan altijd beter natuurlijk, hangt van budget en keuzes af. Wou het gewoon even meegeven  ;D

Bedankt voor jullie reactie, wat kan het leven toch makkelijk zijn.
Jullie maken me het wel lastig ;)

De PM14S1 bied weer niet de benodigde HDMI inputs die ik nog hebt.

Raden jullie mij aan een NR1605 + RB1582  of toch een AVR-X7200W.
Waar zal ik een beter beleving mee hebben?

kathos

#2463
Als je in de toekomst surrounds en sub gaat aanschaffen zou ik eerder de x7200w kopen ipv de nr1605 + rotel eindversterker.
Indien je dit zeker niet van plan bent is het toch wel zonde om een meerkanaals receiver te kopen. Dan zou ik een stereo amp met hdmi zoals de nadc390dd bijvoorbeeld nemen.
Marantz PM11S3 - Marantz SR7007
B&W CM10 - B&W CM9 rear surround - B&W CM1 surround - B&W ASW610 - Shure SRH1840
Chord 2Qute DAC - Denon DA-300USB DAC - Marantz UD5007 - Chord Epic twin cables + jumpers - VOVOX textura power distributor - VOVOX textura power cord - Furutech Alpha 3 FI-25R / FI-E35R - Soundcare Superspikes - Van Den Hul D 102 III

petervdzwet

Quote from: kathos on March 16, 2015, 20:37:34
Als je in de toekomst surrounds en sub gaat aanschaffen zou ik eerder de x7200w kopen ipv de nr1605 + rotel eindversterker.
Indien je dit zeker niet van plan bent is het toch wel zonde om een meerkanaals receiver te kopen. Dan zou ik een stereo amp met hdmi zoals de nadc390dd bijvoorbeeld nemen.

Kathos, had inderdaad de nadc390dd ook gezien prachtige versterker! echter is de HDMI module 1080p.
Misschien moet ik even 2 maanden wachten aangezien NAD voor de T 758, T 777, T 787, or T 187 model een 4k hdmi mdc module gaat uitbrengen. Hopelijk werkt deze dan ook op de c390dd.

even afwachten dus was er gaat gebeuren.

Roeru117

Let er ook op dat de hdmi module in de c390dd alleen het signaal doorgeeft en er helemaal niets mee doet. Je kunt ook niets instellen, zoals eventuele vertragingen in het geluid/beeld. Daarom gaat bij de video via de TV naar de versterker.

Misschien dat er in de toekomst een 4k module komt waar die mogelijkheid wel aanwezig is.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

petervdzwet

Quote from: Roeru117 on March 17, 2015, 07:31:13
Let er ook op dat de hdmi module in de c390dd alleen het signaal doorgeeft en er helemaal niets mee doet. Je kunt ook niets instellen, zoals eventuele vertragingen in het geluid/beeld. Daarom gaat bij de video via de TV naar de versterker.

Misschien dat er in de toekomst een 4k module komt waar die mogelijkheid wel aanwezig is.

Hey Roeru117 ,

Ik zie in je signature dat jij ook de NAD hebt, kan je toelichten hoe je alles hebt aangesloten en heb je last van lipsync issues?
Thanks

Dctrl

Mijn overweging om up te graden met de CM10 S1/S2 nam toch een verrassende wending: Ik kocht gisteren de 20 jaar oudere Matrix 802 S3.
Heb ze al even kunnen beluisteren met en zonder bass alignment filter, en moet zeggen, wat een ontzettend prachtig geluid. Een heel, heel grote verbetering tov de DM604S3 die ik ervoor had staan (en deze waren al niet slecht of zo). Zo gedetailleerd, ruimtelijk en diep, onnoemelijk. Ik had totaal geen problemen met plaatsing, de laag-kasten een ietsje naar me toe gedraaid, en de midden/hoog-kasten helemaal naar me toe gedraaid.
Ook esthetisch ben ik onder de indruk: op papier zijn de matrixen groter dan de DM604S3, maar ze lijken veel kleiner. Perfect voor onze woonruimte.

Natuurlijk zal ik me altijd blijven afvragen hoe deze matrixen zich vergelijken met de CM10s? Zijn deze oude luidsprekers werkelijk van zo'n ondergeprijsde topklasse dat ze 20 jaar nieuwere CM10s kunnen verslaan? En dat voor een fractie van de prijs? Bovendien is de CM reeks heel erg goed, maar niet van topklasse, daar heb je de 800 series voor. Soms lees ik bijvoorbeeld dat de 805D wordt geprefereerd over de CM10. ???

Misschien nog een voorversterker vraagje:
Is het eigenlijk zonde of net niet om de voorversterker van een surroundreceiver (SR7008) te gebruiken 'uit convenience'? Het zou in mijn geval in elk geval comfortabeler bedienen. Gesteld dat je bron op de analoge CD input zit, en de receiver in Pure Direct staat, dan wordt hij eigenlijk enkel gebruikt voor volumeregeling. Al de rest (Audyssey, surroundprocessor,... is bypassed). De front pre-out gaat dan naar de eindversterker.

Dat wordt nog veel luisteren in de toekomst!
B&W 604S3 * Aerial Acoustics Model 5B * Marantz AVR7008 * Marantz UD7007 * Dussun V8i * Sony 55" 805series display

r-win

Beste B&w mannen,

Op dit moment heb ik een 5.1.2 set staan (mordaunt short 906i fronts ) en ik heb een andere versterker aan deze set gehangen. Het betreft een onkyo 636.
Nu merk ik dat het klankbeeld behooorlijk anders is met de onkyo als met mijn vorige receiver (marantz sr5002) . Dit is niet erg want ik wil toch een speaker upgrade doen.
Ik heb een mooie aanbieding gezien b&w 685 (niet s2) voor 199 per stuk nieuw. Is dit een leuke upgrade ten opzichte van de ms906i?  Wil mijn amp dit ook lekker trekken?

mvg,
Epson TW7200 | Onkyo TX-nr636 | Mordaunt Short 906i | Mordaunt short 902i | Dolby Atmos enabled Onkyo speakers| 5.1.2

Ghosty J

Ik heb mijn b&w speakers te koop staan.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Pjotrovic

Ter info, mn DM 604 S3 staan te koop zie marktplaats
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

danielo

In de serie, slechte plaatsing van speakers. Netflix daredevil :

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Ernst Jan


Arne

Giedenavond B&w kenners/liefhebbers

Ik denk ik plaats mijn verhaal/vraag ook eben bij de mannen van B&W;)


Ik heb sinds een aantal dagen:

B&W cm10s2

Audio-gd master 10 versterker

Audio-gd NFB1 v2015 dac

Sonos connect magna ultimo

Canare 4s11 speakerkabels afgemonteerd met bananenstekkers (single wire)


Ik had zelf even de set van mijn vader bij mij thuis geplaatst om een beeld van de akoestiek van mijn ruimte te krijgen. Een b&w 603-s3 set op een 70watt denon versterker. Dat klonk eigenlijk gelijk goed. Over de akoestiek viel niet veel te klagen. Fijn!

Eerste kreeg ik het bericht van Rob van magna hifi dat ik de sonos connect ultimo kon komen halen. Eenmaal thuis aangesloten klonk het in eerste instantie voor geen meter:). Maar na een paar dagen inspelen werd het al een stuk beter.

Een kleine anderhalve week later kreeg ik weer goed bericht. De versterker + dac stonden klaar op opgehaald te worden. Wederom bij magna hifi langs gegaan om het zware spul te halen. Wat een kanon van een versterker is dat toch:).

Eenmaal aangesloten kon ik het niet laten om hem eerst even warm te laten worden. Ik moest gewoon even luisteren:):). Wat een verschil. Echt het hele geluidsbeeld trok open. Stem mooi in het midden, breed geluidsbeeld, bordenvol detail, mooie diepte, veel rust en alles in balans. M'n mond viel open! Als ik m'n ogen dicht deed kon ik alle toontjes als het ware aanwijzen. Prachtig :wub:.   En dat op de b&w 603-s3 speakers want de b&w cm10-s2 hadden nog een weekje vertragen.

Top service van de mannen van magna hifi en een goede service ook van Marcel van H&C hifi. Erg tevreden! Bedankt.

Ik wachte met smart op de cm10's. Kan alleen maar mooier worden dacht ik.

Vanmorgen dan eindelijk de cm10's binnen gekregen en gelijk aangesloten.  Ook nu kon ik niet wachten en begon gelijk te luisteren. Nu weet ik dat een speaker goed in moet spelen maar de eerste indruk is echt verschrikkelijk! :-[ :crazy: Erg veel hoog, slechte balans, geen rust, plaatsing van het geluid drama, stem heel breed (klinkt eigenlijk links en rechts) dus niet gecentreerd, geluid plakt als het ware aan de speakers en je kunt zeg maar als je je ogen sluit niet de toontjes en dergelijken aanwijzen. :dry:

Ik heb de speakerkabels even omgewisseld naar de "oude" kabels maar dat maakt geen verschil.

OK ik had verwacht dat het geluid niet optimaal zou klinken omdat ze nog moeten inspelen maar dit had ik niet verwacht.

Nu is mijn vraag aan de kenners of dit normaal is?? Gaat dit de komende week echt nog compleet veranderen?

Ik hoop van jullie te horen.

Met vriendelijke groet,

Arne

cccp

Quote from: Arne on April 23, 2015, 01:17:59
OK ik had verwacht dat het geluid niet optimaal zou klinken omdat ze nog moeten inspelen maar dit had ik niet verwacht.

Nu is mijn vraag aan de kenners of dit normaal is?? Gaat dit de komende week echt nog compleet veranderen?
Luidsprekers hoeven niet in te spelen. Het enige wat de komende week verandert is dat jij aan het geluid van de luidsprekers went, wat misschien de suggestie kan wekken dat ze iets anders klinken. Als je de luidsprekers nu niet goed vind klinken en over een week wel, komt dat dus doordat je aan het geluid bent gewend en niet omdat de luidspreker is ingespeeld.