Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

W.Otter

oehh :crazy: een plant op die mooie hoogglans lak  :nowink:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: BJF on July 10, 2013, 07:51:21
Ik denk dat W.Otter bedoelt dat $62.50 per stuk eigenlijk hetzelfde is als $249.00 per 4 stuks. Op $0.25 na dan  ;)

jep  :D

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Raphie on July 10, 2013, 08:12:30
2 zaken die de CM nog steeds extreem lelijk maken:
- de rechte lijnen, het zijn nog steeds lelijke blokken
- de "sokkel" veel lelijker hadden ze die niet kunnen ontwerpen, lijkt wel MDF zelfbouw broddelwerk

met de huidige prijsstelling en concurrentie had ik toch wel verwacht dat ze iets van de 800 serie qua belijning hadden ingebracht. en gewoon wat ranke spikes eronder ipv van zo'n lelijke plaat met doppen

die hoeft er natuurlijk niet onder.. en het rechttoe-rechtaan design vind ik juist heel mooi! die sokkel valt inderdaad wat buiten de boot, het is een mat zwarte plaat maar je kunt natuurlijk zelf wat fabriceren of een mooie zwart granieten plaat er onder leggen met wat mooie spikes?

zijn er eigenlijk van die kruislingse sokkels met spikes te koop die je wel een ziet onder luidsprekers?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

danielo

Quote from: JANJWJMC on July 10, 2013, 10:19:13
Wrong  :P

https://www.youtube.com/watch?v=uEkhlEUhUTU&feature=c4-overview&list=UU_40uY0HZVqTCdGVw7h4ymg

Das toch geen 800 lijn ? Tevens zou een tweeter op een DB1 beetje vreemd staan, het is wel zo dat ze een bal sub hebben dus misschien waren ze dat even vergeten een pianoblack ball zou best geinig zijn.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

W.Otter

DB1 hoort bij de absolute top van b&w dus ja die hoort bij de 800 serie, al staat ie ook heel mooie (en overpriced) bij de CM reeks
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

martin778

Toch wel apart want hij past niet echt bij de 800 serie....

I_Guardian_I

Ben wel benieuwd wat de CM10 brengt t.o.v. de CM9. De ontkoppelde mid-range, de tweeter nu bovenop de kast i.p.v. in de kast, extra woofer + grotere kast inhoud... Dat zijn aardige verschillen!
Heb de CM9 al meerdere keren beluisterd, en vond deze in zijn prijsklasse zeer lekker klinken!
Stereo: Sonus Faber Amati Futura - Graphite -> Yter Loudspeaker Cable -> Devialet D-Premier - Chrome -> LessLoss Original Powercord
Source: Mac Mini / Macbook Pro 15" Retina / iMac 27" -> Devialet Air
Control: iPad Air / iPhone 5S -> Apple Remote / Devialet App

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on July 10, 2013, 10:41:34
zijn er eigenlijk van die kruislingse sokkels met spikes te koop die je wel een ziet onder luidsprekers?


Zoiets zoek ik ook, wil ik onder mijn cm6 hebben, staat mooi en geeft meer stabiliteit.
Wie oh wie?
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

zelf aan de slag met massief aluminium?  :D even langs de machine fabriek  O0
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on July 11, 2013, 09:19:05
zelf aan de slag met massief aluminium?  :D even langs de machine fabriek  O0
Ben niet zo crea bea.
Heb gedacht om zoiets te laten maken.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

knubbe

Stuk staal laten laser/water/plasma-snijden en laten coaten.
Spikes kan je neem ik aan gewoon zo ergens kopen.
Ben je zo klaar, zonder erg creatief bezig te zijn ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

W.Otter

precies! zoiets, zou wel erg vet zijn! maar eenmalig laten maken bij een fabriek zal wel prijzig worden.. dan zul je al een beperkte oplage moeten laten maken
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Quote from: W.Otter on July 12, 2013, 10:48:15
precies! zoiets, zou wel erg vet zijn! maar eenmalig laten maken bij een fabriek zal wel prijzig worden.. dan zul je al een beperkte oplage moeten laten maken

Ik zeg powerbuy ;)
Heb op zich ook wel interesse (heb de CM7), moet er alleen een universeel plateau ontworpen/gejat worden.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

LeonArdusS

Quote from: knubbe on July 12, 2013, 12:08:05
Ik zeg powerbuy ;)
Heb op zich ook wel interesse (heb de CM7), moet er alleen een universeel plateau ontworpen/gejat worden.

Wellicht Powerbuy bij de club die deze beugels levert in de VS.
Kunnen we het in 1x op laten sturen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

wil eerst eens zien hoe dit onder de cm9's staat :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Quote from: LeonArdusS on July 12, 2013, 12:49:51

Wellicht Powerbuy bij de club die deze beugels levert in de VS.
Kunnen we het in 1x op laten sturen.

Verzenden zit daar op 35USD voor 1 set.
Als je daar korting op wil en vervolgens binnen NL moet verder verzenden (6,75EUR) dan denk ik dat je winst minimaal is. Buiten evt. korting op het product om dan !
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

LeonArdusS

Quote from: knubbe on July 12, 2013, 13:50:13
Verzenden zit daar op 35USD voor 1 set.
Als je daar korting op wil en vervolgens binnen NL moet verder verzenden (6,75EUR) dan denk ik dat je winst minimaal is. Buiten evt. korting op het product om dan !


Ik had nog niet naar de prijzen gekeken, ik zit te denken aan een uitvoering in geborsteld alu daar ik een alu plaat in mijn Speakers heb.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

martin778

Hoe verschillend is de 802s80 tov. de 802 SIII en mijn Nautilussen?

Pjotrovic

Quote from: Eddye on July  9, 2013, 19:39:09
Ja, je hebt een aantal posts gemist over de CM10 en de aankondiging staat 2 postst boven je... :hmmm:

Super mooi design, strak en tijdloos. Ben heel benieuwd hoe ze klinken!!!
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

bert170881

Hoi iedereen

Ik ben momenteel bezig met de gedachte om een 7.1 setup op te bouwen met B&W in combinatie met Onkyo.

Spijtig genoeg ben ik niet zo technisch onderbouwd om voor mezelf uit te klaren welke speakers nu het beste met elkaar matchen.

De L/R-speakers zullen de B&W 684 worden, de center B&W HTM61 en de vier surround in-ceiling speakers van het model CCM362 (wegens bouwtechnische beperkingen en hun geringe inbouwdiepte).

Kan iemand mij vertellen of deze vier CCM362 hun werk goed gaan doen en de L/C/R kunnen bijhouden als het volume opengedraaid wordt?

Kunnen jullie me ook zeggen of deze setup het beste in combinatie met een B&W-sub moet of zijn er hiervoor betere alternatieven?

Ik weet het, véél vragen, maar ik hoop dat iemand ze kan beantwoorden!  ;)

W.Otter

sub kun je beter van een andere fabrikant halen, kijk ook eens naar andere receivers, Onkyo is vrij schel met b&w. Denon is een goede combi, daarnaast is Rotel ook de moeite waard.

in-wall luidsprekers weet ik weinig van af maar ik vermoed dat t geen problemen oplevert..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MegaJ

Die CCM362 heeft forumlid Atmoz volgens mij ook ingebouwd, maar dan wel in een soort "klankkast". Zoek eens op Atmoz A/V casa.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

peterbr

Heeft iemand de cm10 al beluisterd? Ben erg benieuwd hoe die klinkt tov de cm8/cm9/804d.
Alvast bedankt!

JANJWJMC

Quote from: peterbr on August 24, 2013, 15:07:05
Heeft iemand de cm10 al beluisterd? Ben erg benieuwd hoe die klinkt tov de cm8/cm9/804d.
Alvast bedankt!

Als goed komt hij in de volgende uitgave van stereoplay.
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

BNJMN

Ik heb persoonlijk een setje CM10 kort horen spelen, de dealer vertelde me meteen dat het ging om een vers uitgepakt en dus totaal niet ingespeeld paar. Dit was uiteraard terug te horen en het is moeilijk om dan een luidspreker te beoordelen, overigens had ik ook niet heel veel tijd meer...

Ik kwam ergens anders voor langs, maar moest deze jongens toch even van dichtbij zien, ik wist dat ze eraan zaten te komen en had al wat foto's gezien. Op de foto's kon mij de look van de tweeter zo bovenop een CM9 al niet echt bekoren, en in het echt vond ik het niet veel beter. Maar goed, dan kunnen ze nog wel goed klinken en ik ga binnenkort nog weer een keer langs om te kijken of ze al een beetje muziek maken. ;D
Speakers:  Front:  B&W N805  Center:  B&W HTM2  Rear:  B&W 685
Aansturing:  Marantz SR7007,  Playstation 3,  Dune HD Base 3D
Beeld:  Epson EH-TW5910,  Kingpin CES240-16:9,  Samsung 40inch LED
Kabels:  Audioquest