Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

mace_be

Op marktplaats staat een paar 805s te koop voor 1300€ is dat een realistische prijs ?
De verkoper is maar 1 dag actief op marktplaats.nl, de foto's lijken me wel orgineel. Moet ik argwaan hebben ?


http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m651979264-bowers-wilkins-805s.html#

JCL

Laatst stond er een setje N805 te koop (dus 1 generatie eerder) voor €1400 incl. stands. Als je nagaat hoe duur die stands zijn, dan is dit wel een realistische prijs lijkt me.

Zoals altijd: ga wel eerst kijken, dergelijke dingen zou ik nooit blind kopen.

mace_be

Ja, ik ging zowieso ze eerst beluisteren.
Heb de verkoper een mailtje gestuurd.
Ben benieuwd

mace_be

Ja lap, de advertentie is al verwijderd..   ???

mP

Quote from: mace_be on March  5, 2013, 19:54:32
Ja lap, de advertentie is al verwijderd..   ???
marktplaats en de 1 dag registratie mensen.
Ik vermijd ze altijd. Hopelijk komt er snel weer iets langs voor je.
Emotiva UMC-200 | XPA-3 | UPA-200
XTZ 99.36 MKII Fronts | center XTZ 99.26 | Highland Audio Oran 4301 surround
Luxman L-505V  | Luxman I 550V  | Kekkoh fronts

mace_be

Dankje,

Inderdaad, ik heb wel ondertussen een mailtje gehad van de "verkoper"..

De mail begon zo :

Hoi, Ik waardeer uw interesse in mijn luidsprekers.
De 805S zijn in perfecte staat. Ik ben van plan om het te verkopen aan een serieus persoon.
Ik kocht de luidsprekers, terwijl ik werkte in Netherlands als een politieagent in een uitwisselingsprogramma. De uitwisseling programma eindigde, dus ik terug naar huis in het Verenigd Koninkrijk.
Maar er is geen probleem, ik kan de luidsprekers voor u verzenden

De rest van de mail kent iedereen  ;D

skoebiedoe

#2081
Quote from: WickedGame on February 27, 2013, 21:41:59
Als je hem hebt ontvangen ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.


Alléé, hij staat opgesteld en snel ingeregeld maar ga het nog wel eens allemaal opnieuw doen.

Vrij grote zware doos,goed ingepakt met instructies van hoe te openen.
Sub is degelijk van kwaliteit en afwerking (heb de pianozwarte gekozen),wel handig dat je de basisplaat (met dsp) kan verdraaien tegenover de cones zodat je de display altijd kan zien.
Spikes en rubbervoetjes zitten erbij,niks speciaal.

De software waar je hem mee kan instellen (enkel voor windows geen mac ) is vrij eenvoudig te noemen maar alles staat er infeite op.
Kabeltje usb naar serial zit erbij en de software kan je dan op de website downloaden.
Connectie maken verliep hier probleemloos.
Is wel best dat je de handleiding erbij neemt (kan je downlaoden op de site)
Roomcorrection software werkt vrij snel en alles is erbij geleverd om te kunnen meten, meetmicrofoon,alle benodigde kabeltjes en dan een mini usb geluidskaartje (moet je gebruiken want anders werkt de software niet.)
Meting zelf is de standaard sweep met een min van 8 meetpunten....is gewoon kwestie van op ok klikken en de software berekent dan de rest enkel wederom spijtig dat je niet weet wat hij insteld (dus geen grafische equalizer zoals bij de sms) maar eventueel kan je zelf nog aanpassingen doen en je kan het resultaat van de verandering direct horen...(5 bands grafische equalizer)
5 presets die je zelf kan benoemen en je kan uw instellingen zelf saven op de pc zodat je deze eventueel nadien snel kunt inladen in de sub (als er een firmware update is geweest bv)

Eventueel kan je natuurlijk ook alles instellen op de dsp zelf via het display en de knopjes.
Aansluitmoegelijkheden zijn er genoeg volgens mij,ikzelf gebruik nu de xlr maar kan ook via rca.
Opstarten via autosensing of via trigger is ook een optie en eventueel via serialpoort .

Kga hem nog wat laten inspelen en dan nog eens afregelen .
Heb nog niet echt getest dus kan geen mening geven.
Hij werkt,dat is het enige wat ik op dit moment kan zeggen.

foto's komen nog.
Versterker van de cdm is binnen  en ze gaan eens kijken wat het eventueel kan zijn .(dus wordt nog opgevolgt)


Heb zojuist effe de ssd disk ingestoken gehad en de scene van Master and Commander bekeken op voor mij een normaal kijkvolume ( -18 DB )
Voor niet ingespeeld te zijn klonk dat toch best goed.
De sub kwam verassend uit de hoek. ( en daarmee bedoel ik niet dat hem ging wandelen,dat spel beweegt zelfs gene mm.)

..( hopelijk krijg ik geen last met de buren hier.)

Ahja,sub staat dan nog in de stand muziek....dwz eq volledig flat...heb nog de stand impact,normaal is dat de stand voor film ( volgesn B&W)


FeaR1986

Vandaag even bij HiFi Klubben geweest. De B&W CM9 en CM8 stonden er ook, en ik neem terug dat ik B&W altijd wollig vind klinken. De CM9 is nog steeds niet mijn speaker (en de PM1 die er naast stond ook niet overigens). In die speakers mis ik echt emotie en het directe geluid. Ik vond de PM1 zelfs nog minder dan de CM9. Aan de versterking kon het eigenlijk niet liggen, een    
Denon PMA-2020AE aangestuurd door een DCD-2010AE. Maar toen de CM8, voor een B&W loopt deze speaker relatief ver door in het hoog en was soms letterlijk aan de "schelle" kant. "Schel", want ik doe het vergelijk met de CM9 die er naast stond. In vergelijking met mijn Focal viel het nog wel mee. De CM8 ging zelfs relatief laag voor het formaat speaker. Mocht B&W echt met een CM10 komen, dus de sound van de CM8 op het formaat van de CM9, dan ga ik dat denk ik een heel leuke speaker vinden.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

W.Otter

Quote from: skoebiedoe on March  6, 2013, 06:23:01

Alléé, hij staat opgesteld en snel ingeregeld maar ga het nog wel eens allemaal opnieuw doen.

Vrij grote zware doos,goed ingepakt met instructies van hoe te openen.
Sub is degelijk van kwaliteit en afwerking (heb de pianozwarte gekozen),wel handig dat je de basisplaat (met dsp) kan verdraaien tegenover de cones zodat je de display altijd kan zien.
Spikes en rubbervoetjes zitten erbij,niks speciaal.

De software waar je hem mee kan instellen (enkel voor windows geen mac ) is vrij eenvoudig te noemen maar alles staat er infeite op.
Kabeltje usb naar serial zit erbij en de software kan je dan op de website downloaden.
Connectie maken verliep hier probleemloos.
Is wel best dat je de handleiding erbij neemt (kan je downlaoden op de site)
Roomcorrection software werkt vrij snel en alles is erbij geleverd om te kunnen meten, meetmicrofoon,alle benodigde kabeltjes en dan een mini usb geluidskaartje (moet je gebruiken want anders werkt de software niet.)
Meting zelf is de standaard sweep met een min van 8 meetpunten....is gewoon kwestie van op ok klikken en de software berekent dan de rest enkel wederom spijtig dat je niet weet wat hij insteld (dus geen grafische equalizer zoals bij de sms) maar eventueel kan je zelf nog aanpassingen doen en je kan het resultaat van de verandering direct horen...(5 bands grafische equalizer)
5 presets die je zelf kan benoemen en je kan uw instellingen zelf saven op de pc zodat je deze eventueel nadien snel kunt inladen in de sub (als er een firmware update is geweest bv)

Eventueel kan je natuurlijk ook alles instellen op de dsp zelf via het display en de knopjes.
Aansluitmoegelijkheden zijn er genoeg volgens mij,ikzelf gebruik nu de xlr maar kan ook via rca.
Opstarten via autosensing of via trigger is ook een optie en eventueel via serialpoort .

Kga hem nog wat laten inspelen en dan nog eens afregelen .
Heb nog niet echt getest dus kan geen mening geven.
Hij werkt,dat is het enige wat ik op dit moment kan zeggen.

foto's komen nog.
Versterker van de cdm is binnen  en ze gaan eens kijken wat het eventueel kan zijn .(dus wordt nog opgevolgt)


Heb zojuist effe de ssd disk ingestoken gehad en de scene van Master and Commander bekeken op voor mij een normaal kijkvolume ( -18 DB )
Voor niet ingespeeld te zijn klonk dat toch best goed.
De sub kwam verassend uit de hoek. ( en daarmee bedoel ik niet dat hem ging wandelen,dat spel beweegt zelfs gene mm.)

..( hopelijk krijg ik geen last met de buren hier.)

Ahja,sub staat dan nog in de stand muziek....dwz eq volledig flat...heb nog de stand impact,normaal is dat de stand voor film ( volgesn B&W)



prachtig!! gaat je platen speler niet stuiteren? ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: FeaR1986 on March  9, 2013, 16:23:57
Vandaag even bij HiFi Klubben geweest. De B&W CM9 en CM8 stonden er ook, en ik neem terug dat ik B&W altijd wollig vind klinken. De CM9 is nog steeds niet mijn speaker (en de PM1 die er naast stond ook niet overigens). In die speakers mis ik echt emotie en het directe geluid. Ik vond de PM1 zelfs nog minder dan de CM9. Aan de versterking kon het eigenlijk niet liggen, een    
Denon PMA-2020AE aangestuurd door een DCD-2010AE. Maar toen de CM8, voor een B&W loopt deze speaker relatief ver door in het hoog en was soms letterlijk aan de "schelle" kant. "Schel", want ik doe het vergelijk met de CM9 die er naast stond. In vergelijking met mijn Focal viel het nog wel mee. De CM8 ging zelfs relatief laag voor het formaat speaker. Mocht B&W echt met een CM10 komen, dus de sound van de CM8 op het formaat van de CM9, dan ga ik dat denk ik een heel leuke speaker vinden.

cm8 vond ik ook wat schel waarschijnlijk door het gebrek aan laag. de cm9 vind ik vooral het mid/laag erg mooi een mooie heldere kickdrum. het hoog is helder en daardoor vrij neutraal. een warme luidspreker is het niet maar aangevuld met een sub geeft het een mooi volle sound!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skoebiedoe

Quote from: W.Otter on March  9, 2013, 20:16:57
prachtig!! gaat je platen speler niet stuiteren? ;)


Nee,de sub geeft geen trilling door aan de kast en zelfs met de cdm had ik geen last van stuiteren van de arm. ;)

W.Otter

echt prachtig die db1! nieuw gekocht? stond laatst nog ergens een demo model voor 2600 geloof ik. volgens mij heb ik die link hier ook geplaatst.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skoebiedoe

#2087
Is nieuw gekocht ja...uw demo model kwam te laat. ;)



FeaR1986

Quote from: W.Otter on March  9, 2013, 20:24:03
cm8 vond ik ook wat schel waarschijnlijk door het gebrek aan laag. de cm9 vind ik vooral het mid/laag erg mooi een mooie heldere kickdrum. het hoog is helder en daardoor vrij neutraal. een warme luidspreker is het niet maar aangevuld met een sub geeft het een mooi volle sound!

Wellicht dat door het schelle de CM8 mij wat meer aansprak, ik ben niet echt fan van de B&W-sound verder namelijk. Maar de ruimte waar de PM1 en de CM9 stond was ik zo weer uit weg. Op één of andere manier mis ik toch emotie in die speakers en vooral laag. Ik had serieus het idee dat de CM8 lager ging dan de CM9.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

JCL

Quote from: FeaR1986 on March  9, 2013, 23:26:11
Wellicht dat door het schelle de CM8 mij wat meer aansprak, ik ben niet echt fan van de B&W-sound verder namelijk. Maar de ruimte waar de PM1 en de CM9 stond was ik zo weer uit weg. Op één of andere manier mis ik toch emotie in die speakers en vooral laag. Ik had serieus het idee dat de CM8 lager ging dan de CM9.

Mijn ervaring met de CM8 is juist dat deze laag mist. Ik heb de CM8 uitgebreid geluisterd toen ik opzoek was naar een CD speler. Ik merkte daar dat het laag brommerig was, zeg maar heel wel "wwwwwwww". Meer laag horen dan laag voelen. De CM7 die ik zelf heb zijn daar een stuk beter in, die hebben ook meer body dan de CM8. Of de CM8 beter wordt als je er een zwaardere versterker achter hangt weet ik niet, maar ik heb toen geluisterd met een Denon 4810 (geen bi-amp) en dat is bepaald geen lichte jongen.

Wat ik zo mooi vind aan de CM serie is de helderheid en detail in het hoog. Maar ook het midden is goed en de CM7 weet daar echt gevoel/diepte in aan te brengen. Bij een piano hoor je bijvoorbeeld echt een piano, niet alleen de tonen maar ook het apparaat zelf. Laag is ook prima in orde, ook al speel ik met een sub erbij. De sub gaat pas spelen vanaf 46 hz (even uit het hoofd). Dit alles natuurlijk even los van het design wat ik echt prachtig vind.

De PM1 heb ik ook een keer beluisterd. Dit is kwa detail echt een stap beter dan de CM serie. De demo die ik heb gehad was op een Primare set (types weet ik zo niet meer, kan ik wel nazoeken). Kwa budget totaal buiten bereik (hele stereo set was €10.000+) maar klonk echt prachtig. Laag is natuurlijk hét zwakke punt van de PM1 maar voor zijn formaat komt er een prima geluid uit. Wat ik me er nog van herinner is dat met name het midden en het hoog geweldig veel detail bevatten. Als daar ooit een zuil van komt zou ik daar wel serieus naar willen kijken. De PM1 zoals hij nu in de markt staat is leuk als rear of in combinatie met een hele dikke sub. Maar ik denk dat je voor stereo dan beter voor een mooie vloerstaander kan gaan (804D of CM9).

Mario D

QuoteMaar ik denk dat je voor stereo dan beter voor een mooie vloerstaander kan gaan (804D of CM9).

De 804Di is een prachtige speaker, is voor mij in ieder geval de eindbestemming.  :smile:

Mario D

Quote from: skoebiedoe on March  9, 2013, 21:55:25
Is nieuw gekocht ja...uw demo model kwam te laat. ;)




Erg mooi hoor die driver.  :headbanging:

Kan je de subwoofer nu ook draaien los van de onderkant zodat de display vooraan blijft. ??

skoebiedoe

Effe mezelf quoten :

"Sub is degelijk van kwaliteit en afwerking (heb de pianozwarte gekozen),wel handig dat je de basisplaat (met dsp) kan verdraaien tegenover de cones zodat je de display altijd kan zien."

Je kan deze dus verdraaien,maar natuurlijk geven ze wel de raad om er geen draaimolen van te maken .;)
Infeite heb je de display niet echt nodig, via de pc of laptop werkt makkelijker en geeft meer overzicht.

JCL

Quote from: kalimero on March 10, 2013, 05:32:37
De 804Di is een prachtige speaker, is voor mij in ieder geval de eindbestemming.  :smile:

Dat zeg je nu, maar er zitten er nog 3 boven hoor :D

Lazybird

@JCL, dat klopt maar, je moet de luidspreker wel afstemmen op de ruimte. Ik heb een keer een 802D gehoord in een te kleine ruimte niet om aan te horen, zo ontzettend zonde  :nopompom:. De apparatuur (mono blokken classe) die de 802D aanstuurde was ook dik in orde dus daar lag het echt niet aan.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

skoebiedoe

Heb net gekeken naar Skyfall en ik zit hier nog altijd met een glimlach op de lippen... ;)
De sub kan heel goed mee in films en gaat voor mij voldoende laag.Op luisterstand -17Db bij mij kon je de trillingen in de vloer heel goed voelen en werd er voldoende druk opgebouwd dat ik effe het gevoel kreeg dat ik naar adem moest happen. ;) (de scene waar de heli neergaat in dat huis)

In muziek schitterd de sub door afwezigheid maar hij is er wel wanneer het moet. ;)



skoebiedoe

Heeft er iemand hier ervaring met de inbouw speakers van B&W en dan met name de CCM 818/816 serie.


mel

Hallo,

Kan iemand mij zeggen of 850 euro voor 2 stuks van CDM 7 NT ( volgens verkoper in zeer goede staat ) redelijk is?

Bedankt voor het antwoord
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820

Pjotrovic

Quote from: mel on March 21, 2013, 20:37:09
Hallo,

Kan iemand mij zeggen of 850 euro voor 2 stuks van CDM 7 NT ( volgens verkoper in zeer goede staat ) redelijk is?

Bedankt voor het antwoord

Tja, heb ze wel eens voor 700 zien staan op MP..
Marantz SR7005 - Pana TXP 46S10 - B&W CM6 S2 - B&W M1 S2- Pioneer DV 575A (ivm SACD) Mede8er 600xd3 - Synology 212+  -PS4 --PS3 slim- Samsung H380R - Cisco - HD recorder -

mel

Quote from: Pjotrovic on March 21, 2013, 21:37:59
Tja, heb ze wel eens voor 700 zien staan op MP..

Nog meningen of tips? Ik hoor het graag

mucho gracias
Lyngdorf MP 40 / M&K : 3xS150 - 2xS150T - Atmos : 2xLCR 850 - 2x X12 / JVC N5 / Panasonic DPU B 820