Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

JCL

Quote from: mace_be on February 22, 2013, 15:15:22
Hoi,

Onlangs heb ik mijn b&w surround setje(600 s3 serie) aan een forum genoot verkocht.
Nu ben ik opzoek naar een stereo setje, wegens plaats gebrek en een kleine ruimte 30m2 worden het waarschijnlijk bookshelfs.
Graag zou ik 2dehands een 805 setje kopen.

Niemand hier die zijn b&w 805 verkoopt ?  ;D of in de toekomst upgrade plannen ?
Het is niet dringend, ik heb hier Mission 701 spelen om een tijdje te overbruggen.

Is er veel klankmatig en kwalitatief verschil tussen de N805/805S/805D/805Di ?

Er staat wel een setje N805 te koopt, inclusief originele stands. Kost €1500 voor de hele set, weet niet of dat een hele sterke prijs is. Voor details moet je maar even een PM sturen, het betreft een 2e hands setje bij een non-forum sponsor dus denk niet dat ik de link mag plaatsen.

De N805 is wel een lastig aan te sturen speaker, ondanks hun formaat. Wat voor receiver/versterker dacht je er op aan te sluiten? 30M2 is niet groot, maar ook niet zo klein dat een N805 overkill is lijkt me. Ligt ook een beetje aan de indeling/plaatsing.

Wat ik er zelf van heb begrepen is met name de 805Di echt een klap beter dan de N805/805S. Het verschil tussen de N805 en de 805S zou minder groot zijn. De 805D bestaat niet, alleen van de 803 bestaat een S en een D versie. De andere types hebben allemaal óf een S of een D model.

Mario D

Ik ben zelf van 804s naar 804di gegaan en het verschil was enorm, een totaal andere speaker kwa klank. Nog geen moment spijt gehad.

skoebiedoe

#2052
Iemand hier ervaring met de DB1 subwoofer van B&W ?
Hoe hij presteerd tegenover de concurrentie in dezelfde prijsklasse ?
Zijn geld waard of toch beter uitkijken naar iets anders?

WickedGame

Quote from: skoebiedoe on February 22, 2013, 20:33:35
Iemand hier ervaring met de DB1 subwoofer van B&W ?
Hoe hij presteerd tegenover de concurrentie in dezelfde prijsklasse ?
Zijn geld waard of toch beter uitkijken naar iets anders?

Ben ik ook wel naar benieuwd, nog nooit gehoord maar de recensies zijn lovend...

mace_be

Quote from: JCL on February 22, 2013, 17:02:57
Er staat wel een setje N805 te koopt, inclusief originele stands. Kost €1500 voor de hele set, weet niet of dat een hele sterke prijs is. Voor details moet je maar even een PM sturen, het betreft een 2e hands setje bij een non-forum sponsor dus denk niet dat ik de link mag plaatsen.

De N805 is wel een lastig aan te sturen speaker, ondanks hun formaat. Wat voor receiver/versterker dacht je er op aan te sluiten? 30M2 is niet groot, maar ook niet zo klein dat een N805 overkill is lijkt me. Ligt ook een beetje aan de indeling/plaatsing.

Wat ik er zelf van heb begrepen is met name de 805Di echt een klap beter dan de N805/805S. Het verschil tussen de N805 en de 805S zou minder groot zijn. De 805D bestaat niet, alleen van de 803 bestaat een S en een D versie. De andere types hebben allemaal óf een S of een D model.

Dat setje heb ik ook zien staan. Er staat ook een 805 Signature te koop.
Ik denk dat een 2dehands 805Di wat boven mijn budget is. Ik denk dat ik beter uitkijk voor een 805S of de signature die tekoop staat.

Wat ik van de handleiding opmaak is dat de N805 en 805Di makkelijker aan te sturen is dan de 805s ( min impedantie 3.7Ohm vs 4.x Ohm)
Ik heb hier een Marantz SR5005 staan. Een rotel RB980bx die 2x100w (maar deze staat in de verkoop).

Voor de rest heb ik hier een zo goed als werkende Pass labs clone Aleph J (+- 30W) staan. Maar deze kan niet zo veel stroom leveren. +-3.2A moet ik nog nameten.

De bron is een Twisted Pear buffalo DAC.

mace_be

#2055
Quote from: silent cinema on February 22, 2013, 15:51:05
ik vind persoonlijk, maar schiet mij a.u.b. niet af, echt puur persoonlijk een CM1 in 30m2 beter, mooier en makkelijker aan te sturen dan de 805N.

Kan goed zijn, Ik zou de 2 eens moeten kunnen vergelijken.
En beoordelen of de prijsverschil het echt waard is.

Maar ik voel me zo schuldig om een audio zaak in belgie binnen te stappen een luister sessie vragen terwijl je zo goed als zeker weet dat het waarschijnlijk een 2dehandse setje 805's wordt..
Ik weet zelfs niet op Belgische audio zaken speakers op leen meegeven.

Onlangs ben ik een pickup naald gaan halen bij een klein Belgisch speaker fabrikant.
En daar ben ik getrakteerd op een luistersessie. Vond ik wel tof, dat ik een stomme naald kwam halen.. En hij gelijk één uur en half vrijmaakte voor wat te laten horen.

JCL

Quote from: mace_be on February 22, 2013, 21:53:36
Dat setje heb ik ook zien staan. Er staat ook een 805 Signature te koop.
Ik denk dat een 2dehands 805Di wat boven mijn budget is. Ik denk dat ik beter uitkijk voor een 805S of de signature die tekoop staat.

Wat ik van de handleiding opmaak is dat de N805 en 805Di makkelijker aan te sturen is dan de 805s ( min impedantie 3.7Ohm vs 4.x Ohm)
Ik heb hier een Marantz SR5005 staan. Een rotel RB980bx die 2x100w (maar deze staat in de verkoop).

Voor de rest heb ik hier een zo goed als werkende Pass labs clone Aleph J (+- 30W) staan. Maar deze kan niet zo veel stroom leveren. +-3.2A moet ik nog nameten.

De bron is een Twisted Pear buffalo DAC.

De hele nautilus reeks is berucht moeilijk aan te sturen. Cijfers kunnen je dat moeilijk laten zien, mijn CM7 is in theorie ook makkelijk aan te sturen, maar in praktijk moet je er gewoon een hele dikke receiver achter hangen. Een SR5005 gaat een N805 sowieso niet trekken (een CM1 ook niet trouwens). Zeker als je van surround af wilt zou ik de Marantz ook verkopen en uitkijken naar een mooie stereo versterker, of stereo pre/pro. Wat power betreft is het hoe meer hoe beter. De 805 signiture is volgens mij weer een heel andere speaker. Ik ben er niet helemaal zeker van of dat nu een 805 is of een vloerstaander.

Patje4

#2057
Iemand enige ervaring met de dm602?
-Onkyo TX-NR709-Kef Q11-Kef IQ6C-Samsung UE55D7000- Epson TW-3200- Optoma 92 inch-HTPC-PS4-Wii U-Dreamcast

skoebiedoe

Quote from: WickedGame on February 22, 2013, 20:52:05
Ben ik ook wel naar benieuwd, nog nooit gehoord maar de recensies zijn lovend...

Heb eentje in bestelling staan . ;)

WickedGame

Quote from: skoebiedoe on February 26, 2013, 20:34:04
Heb eentje in bestelling staan . ;)

Zo zo gaaf! Maar heb je hem al beluisterd alvorens je hem hebt aangeschaft? En zo ja waar?

skoebiedoe

Quote from: WickedGame on February 27, 2013, 17:48:31
Zo zo gaaf! Maar heb je hem al beluisterd alvorens je hem hebt aangeschaft? En zo ja waar?

Nee,heb hem niet beluisterd maar heb er een goed gevoel bij , neem dus een gok . ;)
Winkel waar ik besteld heb heeft deze ook niet in stock , denk dat er bijna geen winkels zijn die hem in stock hebben mischien bij Sammy ( http://www.alphahighend.be/ )

W.Otter

blijft een raar fenomeen, luidsprekers kopen op de gok
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skoebiedoe

Met zo een sub kan je weinig verkeerd doen denk ik. ;)
Wat mij ook wel bevalt zijn de firmware updates en de volledige integratie met harmony software van Logitech (en aangezien ik een 1100 in gebruik heb. ;) )

WickedGame

Quote from: skoebiedoe on February 27, 2013, 21:31:55
Met zo een sub kan je weinig verkeerd doen denk ik. ;)
Wat mij ook wel bevalt zijn de firmware updates en de volledige integratie met harmony software van Logitech (en aangezien ik een 1100 in gebruik heb. ;) )

Als je hem hebt ontvangen ben ik erg benieuwd naar je bevindingen.

VlisChris

Quote from: W.Otter on February 27, 2013, 20:52:13
blijft een raar fenomeen, luidsprekers kopen op de gok

Half jaar of een jaar geleden ofzo nog gedaan, en beviel me uitstekend :) De speakers daarvoor had ik wel beluisterd, maar door de akoestiek in de kamers waar die set gestaan heeft klonk dat minder/anders dan beluisterd. Dus wat heb je dan nog aan een luistersessie ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

skoebiedoe


W.Otter

en wat heb je precies gevonden?;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

skoebiedoe

Post dvdmartin op 19 pktober ,de 16 de posting.;)

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Matic

Heren,

misschien dat jullie me verder kunnen helpen; ik heb een setje cm1's gekocht via marktplaats in het wit. Er zit echter op beide speakers een lichte beschadiging, dit was me vooraf al bekend maar het valt me meer op dan ik had verwacht. Is er een mogelijkheid om dit te (laten) repareren? Het lijkt erop dat er een klein deukje in het hout zit waardoor er wat lak is weg gechipt, op de andere speaker is er wat (1-2 mm) lak op de rand kapot. Ik ben zelf niet al te handig maar ik kan via google geen bedrijven vinden en ik kom niet verder dan een lakstift...

skoebiedoe


skoebiedoe

Quote from: Matic on February 28, 2013, 17:55:04
Heren,

misschien dat jullie me verder kunnen helpen; ik heb een setje cm1's gekocht via marktplaats in het wit. Er zit echter op beide speakers een lichte beschadiging, dit was me vooraf al bekend maar het valt me meer op dan ik had verwacht. Is er een mogelijkheid om dit te (laten) repareren? Het lijkt erop dat er een klein deukje in het hout zit waardoor er wat lak is weg gechipt, op de andere speaker is er wat (1-2 mm) lak op de rand kapot. Ik ben zelf niet al te handig maar ik kan via google geen bedrijven vinden en ik kom niet verder dan een lakstift...

Ik zou een proffesioneel schildersbedrijf aanspreken( zal dus veel centjes gaan kosten) of inderdaad gewoon effe de lakstift gebruiken( denk dat dit het goedkoopst zal zijn) .

mace_be

als het diep is kan je het misschien best even opvullen met iets voor je de lakstift gebruikt ?

Je gaat wel wat kleur verschil hebben maarja..

W.Otter

ik wil het wel voor je repareren ;)

wordt; plamuren en opnieuw spuiten.

moet wel de exacte RAL kleur hebben.

100 euro excl materiaal kosten (verf, lak, plamuur, schuurmiddel, polijstmiddel) komt op zo'n 30 euro.

dus 130 euro
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF