Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mario D

Quote from: W.Otter on July  5, 2012, 20:01:32
wat gaan we m nu eens sturen:P

Dat we een plaatsje gevonden hebben in Duitsland Polen om hem in gevangenschap te plaatsen ipv de speakers.  :D

Een goede verstaander heeft maar een half woord nodig.  ;)


W.Otter

 :clapping:

one down.. how many to go?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A90

Nog wel een aardige anekdote. Ik heb van de week 2 speakers overgenomen van een forumgenoot, de B&W FPM-4

Aangesloten aan een Accuphase 308 voor stereo weergave.

en...

geen bas  ;D

Beetje dom, ik had verwacht dat de FPM-4's meer bas van hunzelf zouden hebben maar dat is niet zo. Maar eens kijken of ik er een subje bij kan scoren.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

W.Otter

tja. dat is wel te verwachten als je naar de diameter van de drivers kijkt en de inhoud van de klankkast.. verwachtingen zijn funest wat dat betreft. welke sub denk je aan?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

A90

Ik weet het nog niet precies maar die PV1 lijkt me wel wat. Niet al te groot maar toch goede recensies.

Moet alleen even kijken hoe ik hem kan aansluiten.
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

LABO

Quote from: A90 on July  8, 2012, 11:41:05
Ik weet het nog niet precies maar die PV1 lijkt me wel wat. Niet al te groot maar toch goede recensies.

Moet alleen even kijken hoe ik hem kan aansluiten.

Als je toch in deze prijsklasse kijkt dan raad ik je aan om ook naar de Velodyne SPL-1000 of 1200 Ultra te kijken / luisteren. Absoluut de moeite waard.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

A90

#1956
Bedankt Labo, die kende ik nog niet. Het ziet er goed uit zeg ! Fraaie spullen en de mogelijkheid om dmv. een microfoon het automatisch te laten regelen, dat vind ik wel wat. Ik zie dat ze ook een SPL 800 hebben, die is net een maatje kleiner en dat komt goed uit want ik zit er dicht op en heb maar een kleintje nodig. Het is alleen maar voor stereo en niet voor films ed.

Tussen de Velodyne SPL 800 Ultra en de B&W PV1D moet het dus gaan, waarbij de Velodyne nog iets goedkoper is.

Zijn dit de beste keuzes naar jullie idee ? Overigens heeft iemand ervaring hier met de PV1D ? 
Accuphase 308 + DAC 30, Harbeth P3ESR, Sony XA5400 ES, Velodyne SPL-800i

LABO

#1957

Voor de Velodyne kan ik je "Beter Beeld & Geluid" in Hilversum aanraden. Perfecte service
Zelf gebruik ik hem ook voornamelijk voor stereo

P.S.  Ik heb geen aandelen haha

Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Softpower

Heb zelf n pv1 (dus niet de d versie) icm 805d's en ben heel tevreden... Een fijn bommetje :D

D versie schijnt weer beter te zijn als je reviews mag geloven...

Heb m nog niet gehoord..

Ik denk dat pv1d beter integreert...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Mario D

Quote from: Softpower on July  9, 2012, 00:05:07
Ik denk dat pv1d beter integreert...

Kun je ook mee geven waarom dit dan zo zou zijn. ??

LABO

#1960
Heb de PV1 ook beoordeeld in combi met mijn B&W 805 Diamond maar de Velodyne is absoluut beter. De PV1 is prima maar B&W is geen sub bouwer dus dan is eigenlijk ook niet zo vreemd dat Velodyne dat beter kan. Maar ik zou zeggen probeer ze beiden en laat de beste winnen.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

Softpower

#1961
Ik vind dat de velodyne (niet gehoord icm b&w, wel met monitor audio) wat boemerig overkwam.. Vandaar mijn gevoel..

Ik ben t eens dat je zelf moet luisteren wat je t mooiste vindt..

Maar ik ben t oneens met t feit dat b&w geen subs kan bouwen..

Er zijn vele slechtere subs dan pv1 en zeker de db1...

Maar gelukkig mogen we daarover van mening verschillen ;)
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Dutchmuscle

Hoi,

Ik ben nieuw hier op het forum.
Nu heb ik de b&w 683 aangeschaft met een denon 2113 receiver.
Voor films goed maar bij muziek krijg ik bij sommige nummers of tonen een bass die zeurt.
Ik heb de optie om mijn receiver te ruilen voor een andere maar welke???
De denon 3313 kan maar lost dit mijn probleem op???
Ik wil wel surround want ik kijk graag films, heb ook al een final s220 sub de center en surrounds volgen nog.
De marantz 7007 is ook een optie maar die ligt gelijk aan de denon 3313.
Wat is wijsheid????

LeonArdusS

Wijsheid is om te gaan luisteren. Er zijn veel factoren die en rol kunnen spelen.
Ik zelf heb ervaren dat de ls kabel van grote inloed op het laag kan zijn, het dus zomaar vervangen van een unit geeft geen garantie dat de sound beter wordt.

Opnieuw, vraag ze op proef en speel met setup en draden en ervar zo wt vor jou de juiste match is.
Vergeet niet om je maximale budget goed te bepalen anders kan je teleurgesteld raken.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jurgen79

Ik denk dat het eerder met de plaatsing te maken heeft, de 683's hebben wel wat ruimte rondom nodig. Dicht tegen te muur aan of in een hoek geeft een boost aan het laag en verpest soms het midlaag. Probeer eens wat te schuiven en kijk of het helpt!
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

JCL

683 heeft ook wel wat power nodig. Denk dat een 2113 daar te weinig van heeft. Gewoon terug brengen en luistersessie aanvragen voor verschillende combinaties. Denon en B&W matched wel lekker!

Dutchmuscle

Ik heb met alle instellingen gespeeld die er zijn maar het blijft.
Ze zijn ook komen luisteren bij mij thuis en hun vonden het ook een raadsel.
Ik heb dikke monster kabel aan de speakers zitten, de speakers staan naar de luisterplek toe gedraaid.
Aan de zijkanten is er genog ruimte zeker 75 cm al niet meer bij de 1 of de ander en een 25 cm van de muur maar wel gedraaid.
Mijn kamer is 4.45 bij 4.20m.
Ik heb momenteel de marantz sr 7007 mee gekregen om te testen.
Volgens hun kwam ik na deze uit bij rotel.
Maar ze hebben gezegt al kom je 100 keer terug geeft niks het moet goed zijn :clapping:
Ook bij een niet hard volume is het hoor baar maar als ik het hard zet wordt het erger.
Niet bij alles is het zo alleen bij sommige nummers of tonen.
Voor films is het goed.

JCL

Quote from: Dutchmuscle on October 25, 2012, 11:32:30
Ik heb met alle instellingen gespeeld die er zijn maar het blijft.
Ze zijn ook komen luisteren bij mij thuis en hun vonden het ook een raadsel.
Ik heb dikke monster kabel aan de speakers zitten, de speakers staan naar de luisterplek toe gedraaid.
Aan de zijkanten is er genog ruimte zeker 75 cm al niet meer bij de 1 of de ander en een 25 cm van de muur maar wel gedraaid.
Mijn kamer is 4.45 bij 4.20m.
Ik heb momenteel de marantz sr 7007 mee gekregen om te testen.
Volgens hun kwam ik na deze uit bij rotel.
Maar ze hebben gezegt al kom je 100 keer terug geeft niks het moet goed zijn :clapping:
Ook bij een niet hard volume is het hoor baar maar als ik het hard zet wordt het erger.
Niet bij alles is het zo alleen bij sommige nummers of tonen.
Voor films is het goed.

Klinkt als underpowered. Waar je ook even mee kan spelen is om ze verder van de muur te halen. 25 cm is wat aan de kleine kant. Ik zou eens 50 cm tot 75 cm proberen.

Dutchmuscle

Net de boxen ruim een meter van de muur gezet om te kijken maar maakt niks uit.
Op de denon had ik ze via biamping gedaan dat hielp niet.
Misschien dat nu nog met de marantz 7007 doen want gewoon helpt ook niet.
Heb het vooral bij het nummer van phil collins-against all odds.
Bij een bepaalde toon zeurt het even.

W.Otter

Quote from: Dutchmuscle on October 25, 2012, 11:55:16
Net de boxen ruim een meter van de muur gezet om te kijken maar maakt niks uit.
Op de denon had ik ze via biamping gedaan dat hielp niet.
Misschien dat nu nog met de marantz 7007 doen want gewoon helpt ook niet.
Heb het vooral bij het nummer van phil collins-against all odds.
Bij een bepaalde toon zeurt het even.

luidsprekers
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: Dutchmuscle on October 25, 2012, 11:55:16
Net de boxen ruim een meter van de muur gezet om te kijken maar maakt niks uit.
Op de denon had ik ze via biamping gedaan dat hielp niet.
Misschien dat nu nog met de marantz 7007 doen want gewoon helpt ook niet.
Heb het vooral bij het nummer van phil collins-against all odds.
Bij een bepaalde toon zeurt het even.

Klinkt als wellicht een probleem in een speaker.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Dutchmuscle

Wat misschien ook een optie is vragen of ze de 683 en de cm8 willen opstellen met de deon.
Misschien is het type luidspreker wel.

W.Otter

je ruimte is vierkant en wellicht is de akoestiek niet goed?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Exxar

Heb je toevallig portbungs bij die luidsprekers gekregen? En als je er gene hebt, kun je altijd met een opgevouwen paar kousen de reflexpoorten toestoppen.

Kun je een foto maken van de kameropstelling?
Kale muren kunnen zelfs een kleine luidspreker opzadelen met een zware dreunende bass.

Dutchmuscle

De foam plugs zitten er ook in. heb verder 2 panelen aan het plafon hangen voor demping.