Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

El Nino

Quote from: Hopjesvla on January 15, 2012, 10:48:14
Geloof me, het klinkt niet slecht ;)

Ik weet wel dat ik er nog niet alles uit haal hoor, maar ben met een nieuw vrijstaand huis bezig met een woonkamer van 98m2. Met dat in mijn achterhoofd ik heb ik ze ook vast gekocht.


Prima, er zijn dus nog steeds mensen die groot kunnen denken. 98 m2 dan kun je er nog een setje 802D als rears bij gaan zetten  8)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Rene30

Ik heb een vraagje over mijn boxen in combinatie met een versterker. Ik heb nu 2x B&W CM7 staan naar volle tevredenheid. Dit staat aangesloten op een Rotel RSX-1057. Ik zie en lees veel over meer power is beter voor je boxen zodat ze nog meer tot hun recht komen. Ik zit er aan te denken om op mijn Rotel een eindversterker aan te sluiten: Rotel RB-1572/1582. Ga ik er dan op voorruit met mijn boxen ? Of gooi ik mijn geld nutteloos weg?

Een 2de vraag. Het idee is om de boxen een keer te vervangen voor de B&W 805 Diamonds. Ga ik dan inleveren op het laag? Oftewel MOET er een subwoofer bij (liever niet) of blijf ik met die boxen op hetzelfde niveau qua laag of nog beter ga ik er op vooruit ?

Wat zijn jullie adviezen?
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

WickedGame

Quote from: Rene30 on March 24, 2012, 17:59:16
Ik heb een vraagje over mijn boxen in combinatie met een versterker. Ik heb nu 2x B&W CM7 staan naar volle tevredenheid. Dit staat aangesloten op een Rotel RSX-1057. Ik zie en lees veel over meer power is beter voor je boxen zodat ze nog meer tot hun recht komen. Ik zit er aan te denken om op mijn Rotel een eindversterker aan te sluiten: Rotel RB-1572/1582. Ga ik er dan op voorruit met mijn boxen ? Of gooi ik mijn geld nutteloos weg?

Een 2de vraag. Het idee is om de boxen een keer te vervangen voor de B&W 805 Diamonds. Ga ik dan inleveren op het laag? Oftewel MOET er een subwoofer bij (liever niet) of blijf ik met die boxen op hetzelfde niveau qua laag of nog beter ga ik er op vooruit ?

Wat zijn jullie adviezen?

Power kan geen kwaad en zou met een dergelijke eindtrap wel meer controle kunnen opleveren.

Even op de 805 Diamond, het is een erg goede luidspreker toch zal je in het laag wel iets gaan missen tegenover een staander. Of het gemis teveel is om een subwoofer te plaatsen kan alleen jijzelf bepalen. Het is namelijk niet zo dat de 805 Diamond geen laag weergeeft.

jwhifi

Iemand interesse in een paar z.g.a.n. CM7 in de kleur Wenge? Voor wie het goed wil doen natuurlijk  ;D

Mario D

Iemand die toevallig een set B&W 804 Diamond weet staan, liefst nieuwstaat en Piano of rosenut.
Budget Max. 5500€.


sjorss

Hallo B&W liefhebbers,

Ik ben op zoek naar een vervangende tweeter voor mijn B&W Matrix 1 uit 1987.
Tot voor kort had ik er nog veel plezier van tot één van de tweeters het liet afweten.
Ik heb contact gehad met bwgroup in België maar die konden me niet verder helpen. (geen onderdelen meer beschikbaar)
Het gaat om art.nr. ZZ07838
Wie kan me verder helpen?

Lucky.L

Weet iemand of de 801D weer in het programma komt,tot nu toe zit hij er nog niet in.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

Mario D

Quote from: kalimero on April 18, 2012, 17:23:06
Iemand die toevallig een set B&W 804 Diamond weet staan, liefst nieuwstaat en Piano of rosenut.
Budget Max. 5500€.



En gevonden/opgehaald dankzij een forumlid.  :worship:  :pompom:  :D

Softpower

Quote from: Gaeje on December 28, 2011, 10:17:46
Softpower hoe bevalt de combo 805 en cm? Want ik heb 4x cm5 rondom maar sluit niet ui van ooit de 805d als front te gaan zetten

Een wat verlate reactie... Ik ben zeer tevreden. ze integreren mooi in het 5.1 geluidsbeeld... Je hoort wel verschil maar vind het niet storend.. De 805's zijn opener... De cm's zijn in stereo zeker niet on par maar dat mag je ook niet verwachten. In een 5.1 opstelling gaat het erg goed...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Huub1980

Leuk!! Het grote B&W topic  :clapping:

Ben nieuw hier op dit forum; ben sinds 1,5 jaar fan van B&W producten na het aanschaffen van een paar CM5s om beter geluid te hebben voor muziek in stereo in mijn 5.1 Yamaha setje van toen.
Hierna volgende nog een Zeppelin Mini voor leuke muziek onderweg en op mijn werk. Dus ook gezien wat er nog meer was van B&W, mooi spul allemaal.
Ik was altijd wel veel aan het luisteren naar muziek en van kinds af aan stond ik al te kwijlen in winkels als Expert en andere elektronica zaken in Helmond.

Na een beetje gespaard te hebben en een financiële meevaller was het tijd voor een upgrade, dus dacht een complete HT set met de CM serie van B&W en een leuke AV receiver, maar voor de muziek wilde ik toch eens de CM9 vergelijken met het vergelijkbare model van de 800 serie; de 804 Diamond. Vergelijkbaar in frequentie bereik en vergelijkbaar in afmeting.

Dit gedaan in een winkel in Eindhoven, dus de CM9 tegenover de 804 diamonds op de M3 versterker van NAD, het verschil was naar mijn idee niet heel groot maar vooral in het hoog klonk de 804 naar mijn idee veel helderder, de CM9 werd naar mijn idee schel en vervelend. Dus ik wel besloten om voor frontspeakers te kiezen uit de Diamond serie. Maar nu werd mij aangeraden om dan voor muziek alleen een Stereo versterker te nemen voor een betere aansturing.

Door mijn werk ben ik iedere keer 6 weken in het buitenland (naast 6 weken thuis) dus had ik hierdoor ook tijd om me wat verder te verdiepen in de materie om een uiteindelijke keuze te maken.

Uiteindelijk even moeten wachten voor de laatste luistertest maar de keuze was daarna gevallen op toch de 803 Diamonds, hoewel ik bang was in het begin om zo een grote speaker in de woonkamer te plaatsen (het is denk ik even wennen), dit in combinatie met een set van Classé. Ik was toen ook zeer geïnteresseerd in Musical Fidelity maar de mogelijkheden van de CP-800 voor versterker met zijn onboard DAC en de mogelijkheden spraken mij heel erg aan. Dus dat was mijn set die besteld was.

Ik heb hier nog 1,5 weken van kunnen genieten voordat ik weer voor 6 weken moest gaan werken en dat was heerlijk, wat een geluid, maar tijdens die 6 weken een hoop gelezen en eigenlijk spijt ervan dat ik niet gelijk voor de 802s had gekozen, zo veel groter zijn ze niet maar het zou een grote stap zijn volgens de verschillende reviews.

Ik had de 802 voor het eerst gehoord tijdens een Demo in de winkel in Eindhoven, in combinatie met de AMS serie van Musical fidelity, maar daar ook gelijk de knoop doorgehakt om de 803s te ruilen voor de 802s
Hier geniet ik al weer een paar dagen van de 802s, ze zijn verschrikkelijk mooi om te zien en ontzettend mooi om naar te luisteren, het verschil met de 803 is inderdaad groot (het laag is meer aanwezig en strakker, en zang heb ik nog niet zo mooi gehoord), ik heb er zeker geen spijt van dat ik ze heb geruild.

Ik kan alleen maar zeggen dat als je er de centjes voor over hebt, dat dit een geweldige investering is, iig beter dan een leuke audi :)

Hier nog enkele foto's;








Cheers,
Huub
B&W 802, Classé CP-800 & CA-2300 & CDT-300

W.Otter

wauw! mijn droomset! :inlove: zou je ze niet iets meer van de muur zetten? of is dat niet nodig bij de 802? nogmaals prachtige set! heel veel plezier ervan
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

knubbe

Ahhh bah, ik ben niet vlug jaloers te krijgen maar het is je gelukt hoor..
Prachtige set !! Ook voor mij de ultieme set. Leuk om je verhaaltje te lezen :D
Woon je zelf ook in Eindhoven?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Eddye

Wat een prachtige set. Daar zal je veel plezier van hebben, die weken dat je er naar kan luisteren.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

WickedGame

Quote from: Huub1980 on May 21, 2012, 16:00:09
Leuk!! Het grote B&W topic  :clapping:

Ben nieuw hier op dit forum; ben sinds 1,5 jaar fan van B&W producten na het aanschaffen van een paar CM5s om beter geluid te hebben voor muziek in stereo in mijn 5.1 Yamaha setje van toen.
Hierna volgende nog een Zeppelin Mini voor leuke muziek onderweg en op mijn werk. Dus ook gezien wat er nog meer was van B&W, mooi spul allemaal.
Ik was altijd wel veel aan het luisteren naar muziek en van kinds af aan stond ik al te kwijlen in winkels als Expert en andere elektronica zaken in Helmond.

Na een beetje gespaard te hebben en een financiële meevaller was het tijd voor een upgrade, dus dacht een complete HT set met de CM serie van B&W en een leuke AV receiver, maar voor de muziek wilde ik toch eens de CM9 vergelijken met het vergelijkbare model van de 800 serie; de 804 Diamond. Vergelijkbaar in frequentie bereik en vergelijkbaar in afmeting.

Dit gedaan in een winkel in Eindhoven, dus de CM9 tegenover de 804 diamonds op de M3 versterker van NAD, het verschil was naar mijn idee niet heel groot maar vooral in het hoog klonk de 804 naar mijn idee veel helderder, de CM9 werd naar mijn idee schel en vervelend. Dus ik wel besloten om voor frontspeakers te kiezen uit de Diamond serie. Maar nu werd mij aangeraden om dan voor muziek alleen een Stereo versterker te nemen voor een betere aansturing.

Door mijn werk ben ik iedere keer 6 weken in het buitenland (naast 6 weken thuis) dus had ik hierdoor ook tijd om me wat verder te verdiepen in de materie om een uiteindelijke keuze te maken.

Uiteindelijk even moeten wachten voor de laatste luistertest maar de keuze was daarna gevallen op toch de 803 Diamonds, hoewel ik bang was in het begin om zo een grote speaker in de woonkamer te plaatsen (het is denk ik even wennen), dit in combinatie met een set van Classé. Ik was toen ook zeer geïnteresseerd in Musical Fidelity maar de mogelijkheden van de CP-800 voor versterker met zijn onboard DAC en de mogelijkheden spraken mij heel erg aan. Dus dat was mijn set die besteld was.

Ik heb hier nog 1,5 weken van kunnen genieten voordat ik weer voor 6 weken moest gaan werken en dat was heerlijk, wat een geluid, maar tijdens die 6 weken een hoop gelezen en eigenlijk spijt ervan dat ik niet gelijk voor de 802s had gekozen, zo veel groter zijn ze niet maar het zou een grote stap zijn volgens de verschillende reviews.

Ik had de 802 voor het eerst gehoord tijdens een Demo in de winkel in Eindhoven, in combinatie met de AMS serie van Musical fidelity, maar daar ook gelijk de knoop doorgehakt om de 803s te ruilen voor de 802s
Hier geniet ik al weer een paar dagen van de 802s, ze zijn verschrikkelijk mooi om te zien en ontzettend mooi om naar te luisteren, het verschil met de 803 is inderdaad groot (het laag is meer aanwezig en strakker, en zang heb ik nog niet zo mooi gehoord), ik heb er zeker geen spijt van dat ik ze heb geruild.

Ik kan alleen maar zeggen dat als je er de centjes voor over hebt, dat dit een geweldige investering is, iig beter dan een leuke audi :)

Hier nog enkele foto's;








Cheers,
Huub

Je 1e post en wat voor 1  :clapping:

Erg mooi die pianolak uitgevoerde luidsprekers. En dat in combinatie met Classé een heel gelukkig huwelijk.

VlisChris

#1914
Mooie set hoor.
Heb je de speakers tussen de foto's door verder naar voren getrokken? Voor mijn gevoel staan ze op de laatste twee foto verder naar voren dan de eerste foto met je speaker?


Uhm, zie post hieronder :P
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WickedGame

Quote from: Christiaan S on May 22, 2012, 11:12:55
Mooie set hoor.
Heb je de speakers tussen de foto's door verder naar voren getrokken? Voor mijn gevoel staan ze op de laatste twee foto verder naar voren dan de eerste foto met je speaker?

Zijn op de laatste 2 ook andere speakers  ;D

VlisChris

Tijd voor koffie :-\ :D :D :D
Lekker lomp van me hahahahaha.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

WickedGame

Quote from: Christiaan S on May 22, 2012, 11:16:28
Tijd voor koffie :-\ :D :D :D
Lekker lomp van me hahahahaha.

Je was zo onder de indruk  ;D


VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

JCL

Prachtige setup! Zoals je al merkt: iedereen is jaloers ;) Echt een machtige speaker die ook wel een machtige versterker lust. Geloof dat ook dat bij deze set wel goed zit ;)

Huub1980

Ja juist ik had ze inderdaad toen ik de 803 had staan in het begin te dicht bij de muur staan, later had ik ze verder naar voren gezet wat een stuk beter was.
802 heb ik nu tussen de 20 en 30 cm van de achterwand staan wat al een goed effect geeft, ik zal hier in de loop van de dagen meer gaan experimenteren met de plaatsing.

En nee ik kom niet uit Eindhoven, wel redelijk in de buurt :)

Cheers,
Huub
B&W 802, Classé CP-800 & CA-2300 & CDT-300

W.Otter

die verkoper hoeft het hele jaar niet weer te werken ;) echt mooi in zwart! ben indd heel jaloers maaaar 1980 kom je he? dan heb ik nog zo'n 8 jaar om het te evenaren  :sneaky: (doelen stellen in het leven he  :angel: )

oja en: gefeliciteerd! :pompom:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

wist je wel dat die bolvorm in Groningen gemaakt wordt? marlan heet 't volgens mij hetzelfde spul als bowlingballen en biljartballen. het triplex wordt in scandinavie gedaan geloof ik.. het is echt een hele multiculturele speaker;) is ook wel te horen, speelt alles af :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nooff

Quote from: W.Otter on May 22, 2012, 16:33:52
wist je wel dat die bolvorm in Groningen gemaakt wordt? marlan heet 't volgens mij hetzelfde spul als bowlingballen en biljartballen. het triplex wordt in scandinavie gedaan geloof ik.. het is echt een hele multiculturele speaker;) is ook wel te horen, speelt alles af :)
De bolvorm of het materiaal dat men gebruikt?  ;)

W.Otter

de vorm waarschijnlijk ook;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF