Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

JCL

Wat is de rest van je setup? Ik ging van 600 serie naar geheel CM serie. Dan had ik een eindbak voor de fronts (die trok dat prima) maar de center en de rears misten power. Ik merkte echt dat het geluid veel meer los kwam nadat ik de 4308 had gekocht (die kwa power een beetje gelijk staat aan de einbak, mits je bi-ampt).

Bi-ampen levert idd een mooie verbetering op, maar je hebt wel meer power nodig voor de rest van de set. Een 2808 in bi-amp is best aardig voor een CM9, maar als je er alles uit wil halen zou ik naar een andere receiver óf 5-kanaals eindbak kijken.

Let op als je naar hogere Denon's gaat kijken, de modellen verschillen amper van elkaar maar de prijzen liggen soms fors hoger. Zo koop je b.v. voor 1400 euro nog een 4308. Voor een 4810 betaal je ruim 2050 euro! Voor die 650 euro krijs je weinig bijzonders extra. Voor die 650 euro kun je wel een mooie 2e hands eindbak kopen ;)

Eddye

Als centerspeaker heb ik een B&W LCR60 S3, en als surround speakers B&W 602 S3. Ik heb een L vormige woonkamer, waar ik het HT gedeelte in het kleine stuk heb opgesteld, dat is ongeveer 2,5 bij 3,7.

De keuze voor een 4310 is ook dat deze nu voor rond de €1500 te koop is, maar het kan ook zijn dat ik tegen een leuke eindbak aanloop. Ik ben eigenlijk goed tevreden over de 2808, maar wat meer HDMI aansluitingen kan ik zonder problemen vullen :)
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

JCL

Als je een budget hebt van 1500 euro en voorlopig geen andere surrounds/center wil aanschaffen dan zou ik een eindbak kopen. Voor 1500 euro koop je (nieuw iig) geen receiver die wel het maximale uit je speakers haalt. 2e hands kun je kijken naar b.v. een 4308 of Marantz 8002 (zijn die een beetje gelijk aan elkaar?). Verder zou je ook eens naar Rotel of Onkyo kunnen kijken, hoewel die laatste niet mijn match is maken ze wel kwaliteit en volgens andere klinkt het wel lekker met B&W. Kwestie van smaak dus ;-)

FeaR1986

Quote from: Eddye on June  2, 2011, 13:37:30
De keuze voor een 4310 is ook dat deze nu voor rond de €1500 te koop is, maar het kan ook zijn dat ik tegen een leuke eindbak aanloop. Ik ben eigenlijk goed tevreden over de 2808, maar wat meer HDMI aansluitingen kan ik zonder problemen vullen :)

Nadeel van een AVR-4310 is dat je toch weer een "oud" model koopt. Want de AVR-4311 is al uit en over een paar maanden wordt de AVR-4312 wellicht aangekondigd. Als je niets geeft om HDMI 1.4 en dergelijke is een AVR-4310 een prima machine. Echter zou het mij niet lekker zitten om zo veel geld voor een ouder apparaat neer te leggen. Zeker niet aangezien je het alleen zou doen voor meer vermogen en wat extra HDMI-ingangen. Het aantal HDMI-ingangen is inderdaad alleen op die manier op te lossen. Maar ik denk dat je voor meer vermogen niet een extreem grote stap maakt. Als ik zo dit topic lees dan zijn de B&W CM9 niet echt makkelijke speakers (wat ben ik blij dat ik toch maar voor Focal ben gegaan dan in plaats van de CM9, want anders had ik ook dit probleem gehad) en dan kom je met een eindbak een heel stuk verder. Als je een beetje een deftige eindbak kan vinden voor zeg 1000 euro dan zal deze over het algemeen meer en stabieler vermogen hebben dan de AVR-4310 en je bent goedkoper uit. Niet dat de AVR-43xx geen mooie receiver is. Grote kans dat de upgrade van mijn AVR-2809 ook naar een Denon uit die serie gaat. Maar alleen voor het vermogen zijn er dus betere opties.

Maar goed, dat is mijn mening  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Eddye

Het is een luxeprobleem, ik ben echt echt zwaar tevreden over de speakers. Gelukkig hoef ik niet alles in 1 keer te kopen. Ik weet gewoon vrij weinig van eindversterkers, voorversterkers, DAC's en dergelijke, dus springt als eerste een nieuwe AV receiver in het oog, misschien moet ik eerst van dat idee afstappen. Eerst maar eens gaan luisteren.

Mijn huidige 2808 heb ik ook als oud model aangeschaft, na luisteren vond ik de 2808 beter klinken dan de toenmalige 2109. De features zijn misschien wat ouder, maar door een duurder type te kiezen is dat vaak al minder. De nieuwste features worden toch als eerste op de duurste modellen uitgebracht.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Ghosty J

#1730
Zijn er hier nog mensen die naar Eindhoven gaan dit weekend?

Wil je zelf de speaker - door de vakpers omschreven als 'beste luidspreker ooit gemaakt' van Bowers & Wilkins - horen, zien en voelen? Kom dan op 9 of 10 juli naar Eindhoven en ervaar zelf de sublieme geluidskwaliteit van de Nautilus speaker. Deze luidspreker is volledig compromisloos ontworpen met de allerbeste sound als uitgangspunt.

http://photos.bwgroup.com/emails/consume/2011/110706-NL-show/NL-n.html?hq_e=el&hq_m=970102&hq_l=1&hq_v=f212583516
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Niemand die daar heen gaat?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Eddye

Helaas niet, dit weekend oproepdienst. Had ze graag willen horen en zien, ook al kan ik ze nooit betalen.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

FeaR1986

Quote from: Ghosty J on July  9, 2011, 14:16:00
Niemand die daar heen gaat?

Ik heb niet zo veel met B&W, maar ik zou best langs willen aangezien ik met audio best wat heb. Zeker om alleen die Nautilus al eens in het echt te zien en te horen, helemaal op vier Classé eindbakken. Maar... er is iets wat mijn tegenhoudt: zoals jullie wellicht zien ben ik net 25 en heb het idee dat ik in veel winkels daarom nog steeds wordt aangezien als de persoon die thuis nog met een Logitech Z-5500 aan het spelen is. Zeker toen iemand me laatst op 20 - 21 schatte qua leeftijd. Dus dan loop ik niet echt met een fijn gevoel rond op zo'n demo.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

KILLorBE

Off Topic:

Quote from: FeaR1986 on July  9, 2011, 15:02:42
Maar... er is iets wat mijn tegenhoudt: zoals jullie wellicht zien ben ik net 25 en heb het idee dat ik in veel winkels daarom nog steeds wordt aangezien als de persoon die thuis nog met een Logitech Z-5500 aan het spelen is. Zeker toen iemand me laatst op 20 - 21 schatte qua leeftijd. Dus dan loop ik niet echt met een fijn gevoel rond op zo'n demo.
Daar moet je je absoluut niks van aantrekken, leeftijd en/of uiterlijk (maatpak of type bouwvakker) zegt namelijk erg weinig tot niks in de audio/ht wereld.
Zelf kom ik weleens bij de betere audio zaken met het vuil onder m'n nagels op een oude scooter of fiets om iets te kopen, of om te informeren, en ik word eigenlijk nooit vreemd aangekeken.

Mensen die niet in de betere audio apparatuur geïnteresseerd zijn zullen zelden een winkel binnen stappen waar ze dat verkopen, en dat weten verkopers/geïnteresseerden ook.

Ik weet van sommige mensen wat ze doen (Maatpak), en wat ze ongeveer verdienen (Veel meer dan mij, 10x of meer), maar het zijn en blijven gewone mensen, als ze thuis komen dan gaat het pak uit en gaan ze aan de slag met wat dan ook, net zoals ik.

Ik zeg: Als je kunt, gewoon gaan! Je zult gegarandeerd een mooie dag hebben (Zou wel willen ruilen, ik kan helaas niet).
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

Softpower

Ik heb het voor morgen in de planning omdat ik graag die nautilussen wel eens wil horen. Gisteren nog over gediscussieerd. De huidige 800d en 802d zouden de nautilus weg spelen. Maar goed ze blijven natuurlijk wel aanspreken. Ik ben ook benieuwd naar die combi... Dinsdag wordt er bij mij volledige classe set geleverd op 805d (glossy white) dus dan maakt de combi met de nautilus me erg nieuwsgierig....

Voor de mensen die denken dat de nautilussen niet echt verkocht worden. Ze hebben er continu 30 sets in backorder staan.  Althans is mij verteld. Dat komt omdat ze door slechts 2 vaste personen gemaakt geassembleerd worden. Dus binnen heel b&w zijn er maar 2 mensen die nautilussen maken ( en dat zijn altijd dezelfde 2, een man en een vrouw) dus als er 1 ziek is ligt de productie stil....
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Eddye

En? zijn jullie nog wezen kijken/luisteren?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Softpower

Quote from: Eddye on July 11, 2011, 12:35:02
En? zijn jullie nog wezen kijken/luisteren?

Nee helaas :nopompom:

Kleine niet lekker dus kon ik niet weg...

VAndaag natuurlijk weer springlevend. Maar goed dat hoort erbij...
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Ghosty J

#1738
Ben er geweest, zag er leuk uit. klonk goed. Alleen een setje B&W 803 Diamond speelde ze helemaal weg. maar dat mag ook wel na 15 jaar ;)
Ze hadden het er over dat er misschien wel binnenkort een nieuwe versie uit kwam van de Nautilus. Omdat de huidige 800 serie beter klinkt.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

#1739
Filmpje in 1080.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Eddye

Ik dacht dat de speakers veel slanker waren. Waarschijnlijk worden ze door B&W altijd vanuit een andere hoek op de foto gezet. Ineens vind ik ze een vreemde vorm hebben, als je ze recht van voren ziet.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Eddye

Vraagje mensen,

Ik zit nu lekker op de bank muziek te luisteren, en ineens valt het me op dat ik steeds meer details begin te horen. Eigenlijk al een beetje sinds gisteren, maar nu heel duidelijk. Beginnen mijn nieuwe CM's dan eindelijk ingespeeld te raken?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Softpower

Quote from: Eddye on July 18, 2011, 18:20:14
Vraagje mensen,

Ik zit nu lekker op de bank muziek te luisteren, en ineens valt het me op dat ik steeds meer details begin te horen. Eigenlijk al een beetje sinds gisteren, maar nu heel duidelijk. Beginnen mijn nieuwe CM's dan eindelijk ingespeeld te raken?

Dat kan heel goed.. Hoeveel uur heb je er op zitten?
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Eddye

Ik heb het niet bijgehouden, maar ik denk tussen de 150 en 200 uur ongeveer.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

twani

#1744
Quote from: Softpower on July  9, 2011, 19:52:53
Ik heb het voor morgen in de planning omdat ik graag die nautilussen wel eens wil horen. Gisteren nog over gediscussieerd. De huidige 800d en 802d zouden de nautilus weg spelen. Maar goed ze blijven natuurlijk wel aanspreken. Ik ben ook benieuwd naar die combi... Dinsdag wordt er bij mij volledige classe set geleverd op 805d (glossy white) dus dan maakt de combi met de nautilus me erg nieuwsgierig....

Voor de mensen die denken dat de nautilussen niet echt verkocht worden. Ze hebben er continu 30 sets in backorder staan.  Althans is mij verteld. Dat komt omdat ze door slechts 2 vaste personen gemaakt geassembleerd worden. Dus binnen heel b&w zijn er maar 2 mensen die nautilussen maken ( en dat zijn altijd dezelfde 2, een man en een vrouw) dus als er 1 ziek is ligt de productie stil....
2 man maar? Prutsers :D

evilniek

#1745
Quote from: Softpower on July  9, 2011, 19:52:53
Dus binnen heel b&w zijn er maar 2 mensen die nautilussen maken ( en dat zijn altijd dezelfde 2, een man en een vrouw) dus als er 1 ziek is ligt de productie stil....

Dus deze man en vrouw, zorgen zeg maar voor de voortplanting van de Nautilussen.  :tongue2:
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Ghosty J

De nieuwe 800 serie speelt de naut helemaal weg. iig dat heb ik zelf mogen horen in eindhoven.
mensen die aanwezig waren van B&W bevestigden dit.

Quote from: Softpower on July  9, 2011, 19:52:53
Ik heb het voor morgen in de planning omdat ik graag die nautilussen wel eens wil horen. Gisteren nog over gediscussieerd. De huidige 800d en 802d zouden de nautilus weg spelen. Maar goed ze blijven natuurlijk wel aanspreken. Ik ben ook benieuwd naar die combi... Dinsdag wordt er bij mij volledige classe set geleverd op 805d (glossy white) dus dan maakt de combi met de nautilus me erg nieuwsgierig....

Voor de mensen die denken dat de nautilussen niet echt verkocht worden. Ze hebben er continu 30 sets in backorder staan.  Althans is mij verteld. Dat komt omdat ze door slechts 2 vaste personen gemaakt geassembleerd worden. Dus binnen heel b&w zijn er maar 2 mensen die nautilussen maken ( en dat zijn altijd dezelfde 2, een man en een vrouw) dus als er 1 ziek is ligt de productie stil....
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Softpower

Quote from: Eddye on July 18, 2011, 19:07:16
Ik heb het niet bijgehouden, maar ik denk tussen de 150 en 200 uur ongeveer.

Dan denk ik dat je eindelijk zo ver bent... De b&w's hebben meer tijd nodig dan vaak wordt aangenomen.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

Softpower

Quote from: Ghosty J on July 18, 2011, 22:08:26
De nieuwe 800 serie speelt de naut helemaal weg. iig dat heb ik zelf mogen horen in eindhoven.
mensen die aanwezig waren van B&W bevestigden dit.

Klopt is algemeen bekend.. Maar een nautilus wordt meestal niet om het geluid gekocht... Dat dus niet eens zo verkeerd is. Het heeft 15 jaar geduurd voordat ze weggespeeld worden door eigen fabrikaat. Ze worden gekocht door rijke lui geadviseerd door binnenhuisarchitecten (kunst, bla bla bla) omdat ze in alle kleuren van de regenboog te krijgen zijn en zo als kunst in het interieur worden geintegreerd met goed geluid op de koop toe.
Classe Audio CA-5100, CA-2200, SSP-800, CDP-300
B&W 805d (F), CMC (C), CM1 (R), PV1 (alles in wit)
Marantz UD7006, Rotel RC1070, Control4 HC300, Synology DS710+, DS207+, Axis 215PTZe
Audioquest Carbon/Chocolate (HDMI), King Cobra (XLR), Rocket 88 (LS, F/C), Type4 (LS R)
Pana 42VT30E

vester86

#1749
heren en dames, ik heb een vraag.

de afgelopen 1,5 jaar heb ik met veel plezier geluisterd naar een setje 603 s2's. deze aangevuld door 2 subs, het laag van de 603's filterde ik wat af voor de rust binnen de speaker (en omdat de subs een wat voller laag geven), deze set heb ik vanavond echter verkocht met de bedoeling hier een setje boekenplank speakers voor terug te kopen.

en daar gaat mijn vraag over. ik heb vandaag o.a. de CM1 beluisterd, wat ik een érg mooie speaker vond. hoog was prachtig (veel mooier dan de 603) en voor zo'n klein kastje komt er een indrukwekkende hoeveelheid laag uit. maar ik heb het gevoel dat ik wat body mis. aangezien de cm8/9 boven mijn budget ligt en de CM-5 wellicht nét zou kunnen was ik benieuwd wie mij wat meer over het verschil tussen deze 2 speakers kan vertellen.

in de winkels hier in de buurt hebben ze geen cm-5 op vooorraad en die zou speciaal besteld moeten worden omdat deze niet populair is i.t.t. de cm1 of 8.

andere speaker die ik erg mooi vond was de monitor audio rx-1, daarvan hoop ik binnenkort het grotere broertje ook te kunnen luisteren, de rx-2

edit: in de marktsectie staat ook een set 705's te koop, vallen zeker binnen budget. is dit te vergelijken met de CM1/5 ?? (qua uiterlijk vind ik die erg mooi)