Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

JCL

Quote from: TopGun2010 on November  5, 2010, 22:58:04
Grappig JCL! ;) Hier is het er wel een stuk beter op geworden. Ik ga dit weekend nog meer testen en goed naar de voor mij bekende cd's luisteren. Anderen?

I know, bij andere mensen werkt het vaak prima, zal groot en deels aan mijn ruimte liggen.

TopGun2010

@ Ghosty, het Audyssey meet inderdaad ook de afstanden en stelt vervolgens per kanaal het niveau in (kun je gelukkig handmatig aanpasen  ;)), maar wat belangrijker is dat het per kanaal de juiste toonladder insteld om een evenwichtig beeld te krijgen. Ik vond het idée helemaal niets, maar het blijkt eigenlijk heel erg goed te werken!! Na veel testen kan ik zeggen dat mijn systeem met Audyssey aan evenwichtiger, kleurrijker en meer in balans klinkt. @JCL, heb je hier al een keer goed mee getest? Ik zie dat jij ook een Denon receiver hebt. Ik hoor graag ervaringen van anderen, zeker i.c.m. B&W!  O0
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

#1552
Die ladders per speaker kan ik bij mij weten niet. Ik heb een Denon 2808, jij een 4308, daar zou wel eens verschil in kunnen zitten! De 3808 heeft al een totaal ander menu dan ik heb. Een 4308 staat wel érg hoog op mijn verlanglijstje, maar vind hem nu nog te duur (je kan ze voor 1700 nieuw krijgen, maar dat is al ver onder de advies prijs volgens mij). Misschien als jij hem ooit weg doet :D

TopGun2010

Ik hou je in gedachten! Maar, ik heb de 4308 nog maar een half jaar. Kon dit apparaat inderdaad een stuk goedkoper krijgen omdat er een nieuw model kwam (4810). Heb nu wel besloten de A-upgrade te bestellen bij Look en Listen. Deze geeft een beter en uitgebreider Audyssey systeem.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Ja en de 4810 is weer echt associaal duurder! Bied in mijn ogen weinig meerwaarde, ik denk dat die van jou net zo goed klinkt. De 4810 kun je nu ex-demo krijgen voor iets van 2800 ofzo... Voor de Denon liefhebber, de AX1 (oud topmodel) voor 1999. Dat heeft de mens toch even aan het denken gezet!

TopGun2010

#1555
Een mens moet wensen hebben! Als ik de loterij win komt deze zeker in mijn huiskamer: AVC-A1HDA   :pompom: :pompom: :pompom: Als er hier ergens een rijke medemens is?  ;D ;D ;) Je kunt iemand blij maken!!  ::)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

ik zal eerder voor een ander merk gaan :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TopGun2010

@ JCL, ik heb even naar jouw foto's gekeken, ziet er mooi uit jouw nieuwe CM7, hoe bevalt e.e.a.? @ Ghosty: wat is jouw droomversterker/receiver?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Mwah moet dat meubel eindelijk eens verbouwen! Als het goed is komt broer lief de 20e en dan gaan we eens aan het klussen. Over de CM7 blijf ik me verbazen, erg mooie speaker is het! Ik vind ze erg muziekaal, doen het goed in het hoog, sprankelen mooi, maar er komt ook een mooi laag uit! Het is wat dat betreft echt een grote stap ten opzichte van de 685, de 685 is ook een mooie speaker, maar die mist echt een deel in het midden en laag. Wat dat betreft is de Cm7 een erg complete speaker. Omdat ik een sub heb voor het echt diepe laag is er meer dan genoeg laag en heb ik ook niet echt behoefte aan een CM8 of CM9. Een ander groot verschil tussen de 685 en de CM7 is dat de CM7 meer detail laten horen. Die kleine, subtiele geluidjes die in de muziek zitten komen er nu echt mooi uit.

Heb jij de Cm7 vergeleken met de 683 toen je die kocht? Ben ook wel benieuwd naar de verschillen daartussen!

PKfotografie

ik ben thuis aan het verbouwen en wil naar een 2de B&W set gaan.

momenteel heb ik een nad t765 staan met bi-amp  703, cm center, en cm5 als rear. (ook een b&w sub maar even geen idee welke)

nu zit ik te denken aan een 2de versterker voor een andere ruimte en daar dan de 703's aan te hangen en in de huidige situatie de cm9 zuiltjes te plaatsen.

nieuwe versterker mag ook in de huidige situatie en dat ik de nad mee neem naar de 2de lokatie.

iemand goede ervaringen met een versterker onder de 2k?

TopGun2010

Ik heb de 683 vergeleken met de CM9. Eerst vond ik de CM9 veel mooier klinken maar na een paar luistersessies begon ik de 683 steeds meer te waarderen (beter laag). Verder vond ik de pianolak afwerking van de CM9 niet prettig, je ziet er alles op! Verder was het prijsverschil natuurlijk ook erg groot!! Tot op heden ben ik erg tevreden over de 683, zeker na mijn Audyssey ontdekking! Het geluid is nu geheel in balans! Gisteren de nieuwe cd van Jewel gekocht, naast de gewone cd krijg je een cd met dezelfde muziek maar dan akoestisch, helemaal goed!! Hier een link:

http://www.bol.com/nl/p/muziek/sweet-and-wild/1000004009713616/index.html

;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Wat is het stil hier!!! Hoe gaat het met gino28? Nog tevreden? Instellingen veranderd? Hoor graag nieuwe B&W verhalen!  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

hey topgun

tis idd stil hiero

misschien een beetje doof geworden  ofzo

maar hier is het niet stil geweest sinds de introductie van de 683 s
man wat een geluid tis elke dag genieten en hoor steeds cd s met weergave die ik niet eerder had gehoord diep laag weergave praat ik dan over
die dingen knallen echt wel zei de buurman  :P :P


maar ben meer dan tevreden  ;D
ben nog niet uit welke interlink de ene keer vind ik de vdh mooier de ander keer de w&m

misschien nog een andere proberen ;)

we horen zien het wel weer
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Prima gino! Kun je mij uitleggen hoe een digitale interlink verschil in geluid kan geven? Daar snap ik namelijk helemaal niets van!! Een o is een 0 en een 1 een 1  :wacko:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

gino28

topgun

bedoel je glasvezel t o v coax?

coax is beter afgeschermd dus beter beschermd tegen negatieve invloeden zoals wifi

dat hoeft niet duur te zijn ;)

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

EJ

?

Volgens mij is glasvezel volkomen afgeschermd tegen zaken zoals wifi. Beter kan niet.

JCL

Volgens mij ben ik het met Topgun eens. Goede digitale kabels zijn ongelovelijk duur en de meerwaarde ervan is uiterst discutabel!

TopGun2010

Ik bedoel inderdaad of er verschil is tussen coaxiale digitale verbindingen, je hebt kabels van 5 euro maar ook van honderden euro's. Er van uitgaande dat we allemaal over afgeschermde kabels praten, zit er dan nog verschil in klank? Sommige hi-end figuren zullen zeker zeggen dat er verschil is. Maar nogmaals, een 0 is een 0 en een 1 is een 1, of je dit nu door een goedkope afgeschermde of een dure afgeschermde kabel stuurt. Ik dacht dat gino hier mee aan het testen was, maar het kan natuurlijk ook een analoge verbinding zijn.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

blue-eyes

Heren,
Laten we die discussie hier niet voeren. Daar wordt elders al genoeg over gediscuseerd.
B&W speakers is volgens mij het onderwerp. Laten we het leesbaar houden voor diegenen die hier komen op zoekterm B&W.




Btw, eigen mening is nog geen feit ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

gino28

topgun

ben idd met analoge interlink s aan het testen ;)
d r zit behoorlijk verschil in
ben het ook helemaal met blue eyes eens
m n mening is dat coax beter is dan glasvezel
zoals eerder aangegeven

je zou eens kunnen kijken op het fora van bekabeling

discussie s in overvloed de een dit de ander dat 
mijn mening blijft dus ga er ook niet verder op in hier op dit forum :-X
tis nog steeds het grote b&w topic :worship:
laten we dat zo houden
anders krijg je steeds van die reactie s
als iemand iets vraagt wat niet echt met het topic te maken heeft ;)

niet dat mij het wat uitmaakt maar toch
andere wel

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

RamonB

Iemand al een ervaring met de CM8?
Heb besloten nog even door te sparen...Lijkt me wel een mooie speaker.
Gr. Ramon

TopGun2010

#1572
Gino28: OK! Dank voor bericht. RamonB: Ik heb geen ervaring met de CM8, vanwaar deze keuze? JCL weet of ze zijn te vergelijken met de CM7.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Helaas, ik heb alleen de Cm7 gehoord, de CM8 was toen nog niet leverbaar. Was voor mij ook geen optie omdat ik daar veel meer voor had moeten betalen. Ik begreep nu trouwens dat het verhaal dat de wenge kleur uit het assortiment zou gaan uit de lucht gegrepen is. Een dealer wist me vorige week te verzekeren dat die gewoon leverbaar blijft.

RamonB

Ik wilde eerst voor de 683 gaan, maar vind die toch wat te groot overkomen voor mijn huiskamer.
CM8 zijn toch wat smallere en minder diepe speakers. Heb ze alleen nog niet kunnen luisteren, had gehoopt iemand anders al wel.