Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

gino28

@ghosty j

ken je dit toevallig zo niet probeer het maar eens

je zult verbaasd staan ook van je sub ;)

bass i love you :wub:
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Mark89

#1526
Quote from: gino28 on October 14, 2010, 21:20:13
@ghosty j

ken je dit toevallig zo niet probeer het maar eens

je zult verbaasd staan ook van je sub ;)

bass i love you :wub:
Ik zou toch oppassen met dit soort grapjes; de 683s zijn daar niet voor gebouwd (sublaag op hoog volume weergeven), een dedicated sub is dat wel. Overigens: als je van (ietwat subtiele) bas in je muziek houdt, probeer dan eens een album van Anders Trentemøller.
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

gino28

ik had het filmpje gezien op joetupe

wel even geprobeerd maar zeker niet te hard

ziet er best eng uit :'(

die muziek zal ik zeker s op gaan zoeken

thanx ::)

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Geen last van te weinig laag hier, maar draai dan ook i.c.m. de PV1...... :pompom: :pompom:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

TopGun2010

Hoe gaat het Gino28? Heb je al de juiste instellingen gevonden om van jouw 683 set te genieten??
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

jaa draait lekker

heb mn set up gevonden
alles in het midden en perfect ;D
mn vorige b&w s gaf ik wat extra laag met de bass knop
maar dat hebben deze jongens echt niet nodig ::)
wel heb ik een aantal tracks gehoord waarbij de tweeter een vervelend randje krijgt :confused:

ik heb het uiteraard nog even bij mn buur geprobeerd op een cm 7 setje en krijg precies hetzelfde te horen
dacht even dat mn tweeter niet helemaal zuiver was om  het zo maar te zeggen

maar verders gewoon wat ik verwacht had
super gewoon ;D
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Goed te horen!! Als je bij de buren hetzelfde effect hebt zal het zeker niet aan de speakers liggen, ik denk aan een slechte opname dan wel slechte eindmix. Jammer, maar dit is bij veel cd's het geval! Wellicht moet je even naar dit topic kijken: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=101589.0
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

bedankt voor de tip
er staat idd veel bij wat ik ook draai

slechte eindmix
ze zullen wel niet zo n goede luidsprekers hebben staan


zou iedereen niet gewoon naar abby road kunnen gaan om op te nemen :blink:

zal wel te duur zijn :confused:

maar goed ik weet welke tracks niet deugen zeg maar
dus gewoon skippen
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Ik heb hier een paar erg goede opnames gekocht:

http://www.cdhut.com.sg/store2/index.php?main_page=index&cPath=10

Overigens van de 500+ cd's die ik heb klinken er ongeveer 100 goed.................. >:(
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

zitten wel leuke titels bij
en betalen met paypal ::)

kwam ook een andere site tegen veel sacd s
acoustic s..nds
nadeel hier is dat ze geen paypal accepteren :-[

je weet misschien dat sacd s in nl niet erg makkelijk is om te krijgen
tip?

tis vreselijk gesteld met de opnames heb je een dikke installatie klinkt de cd niet goed >:(
om gek van te worden :confused:
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

RamonB

Hallo allemaal.

Even een vraagje: Ik sta op het punt om nieuwe speakers van B&W aan te schaffen, maar ben nog aan het twijfelen welke...
Ik heb de 684 geluisterd en vind ze mooi klinken. Nu vraag ik me af of de 683 zoveel beter zijn?
Qua budget moet het wel lukken, maar als ze niet veel verschillen is het misschien zonde van het geld?
Ik heb een Sony STR-DA5200ES versterker.

Gr. Ramon.

Minguel

Quote from: RamonB on November  2, 2010, 12:45:29
Hallo allemaal.

Even een vraagje: Ik sta op het punt om nieuwe speakers van B&W aan te schaffen, maar ben nog aan het twijfelen welke...
Ik heb de 684 geluisterd en vind ze mooi klinken. Nu vraag ik me af of de 683 zoveel beter zijn?
Qua budget moet het wel lukken, maar als ze niet veel verschillen is het misschien zonde van het geld?
Ik heb een Sony STR-DA5200ES versterker.

Gr. Ramon.


Of ze gehoormatig zoveel beter zijn, kan alleen jij bepalen. Geluid vind ik toch persoonlijk. Je vind het mooi of niet. Probeer ze naast elkaar te beluisteren en beslis voor je zelf of je verschil hoort en of dat verschil jou de extra centen waard zijn. Ik heb vorig jaar voor de zelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk voor 683 gekozen. Ik vond deze iets meer volwassen overkomen dan de 684. Ik luister vooral Jazz, akoestisch en instrumentaal.

Minguel



Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

JCL

Quote from: RamonB on November  2, 2010, 12:45:29
Hallo allemaal.

Even een vraagje: Ik sta op het punt om nieuwe speakers van B&W aan te schaffen, maar ben nog aan het twijfelen welke...
Ik heb de 684 geluisterd en vind ze mooi klinken. Nu vraag ik me af of de 683 zoveel beter zijn?
Qua budget moet het wel lukken, maar als ze niet veel verschillen is het misschien zonde van het geld?
Ik heb een Sony STR-DA5200ES versterker.

Gr. Ramon.

Als je voor de 683 gaat kijken (lees: als je daar budget voor hebt) zou je misschien ook kunnen kijken naar CM5 of CM7. De CM8 is wel weer een stukje duurder, maar de CM7 en 683 zul je nu denk ik wel voor hetzelfde bedrag kunnen krijgen. Ik hoor over de 684 altijd een beetje wisselende verhalen, veel mensen geven dan toch de voorkeur aan 685 + sub of 683. Ik ben van 685 + sub naar CM7 gegaan (uiteraard nogsteeds met sub) en dat was echt een ongelovelijke stap voorwaarts. Logisch, daar is de prijs ook na, maar ik sta er zo nu en dan nog van te kijken!

RamonB

CM-serie gaat helaas niet lukken, mijn vriendin vind dat hoogglans effect niet zo mooi en ze moeten ook zwart zijn...(ze zijn zeker niet in het mat verkrijgbaar)
Ik ben ook niet van plan om een sub erbij te gaan nemen. Is de 683 dan misschien een betere optie?

JCL

De 683 geeft iig erg veel laag. Wat dat betreft is dat een prima keuze! De 683 geeft ook meer laag dan b.v. mijn CM7's. Zeker bij films is dat zonder sub absoluut een groot pluspunt van de 683. Tip: ga je speakers eens luisteren op je eigen versterker (of iig een Sony ES versterker met gelijk vermogen), de laagweergave is erg afhankelijk van een goede versterker.

gino28

hoi ramon

ik denk dat de sony niet echt veel laag geeft

sony klinkt nogal plat heb ik ook gehad bij mn vorige set b&w s

toen over gegaan naar marantz ;)

als je voor de 683 gaat  ga je echt geen spijt van krijgen
ik heb ze nu een maandje in  bezit en echt geen spijt van ;D

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Luidsprekers aanschaffen is een lange termijn investering (bij mij in ieder geval!), ik zou zeker voor de 683 gaan. Ga anders bij een goede zaak luisteren MET jouw eigen versterker, dan weet je zeker hoe e.e.a. gaat klinken!  :pompom:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

Hey Ramon, ga vooral zelf luisteren alleen jij zelf kan bepalen of je het mooi vind. Verwacht alleen niet te veel thuis zoals het in de winkel klinkt dit komt meer door je versterker en de ruimte is anders zoals een systeem plafond. Zelf vond ik het verschil tussen de 683 & de 684 dat bij de 683 de stemmen er beter uitkwamen. Zelf heb ik vier 683 waarbij twee de basspoort dicht zit omdat ze te dicht tegen de muur staan hou hier rekenig mee. Probeer trouwens een korting van 20% los te peuteren dit moet makkelijk te halen zijn.

Een subwoofer blijf je altijd nodig hebben ook al gaan ze op papier laag. Zelf gebruik ik een Velodyne SPL-1500R

Quote from: RamonB on November  2, 2010, 12:45:29
Hallo allemaal.

Even een vraagje: Ik sta op het punt om nieuwe speakers van B&W aan te schaffen, maar ben nog aan het twijfelen welke...
Ik heb de 684 geluisterd en vind ze mooi klinken. Nu vraag ik me af of de 683 zoveel beter zijn?
Qua budget moet het wel lukken, maar als ze niet veel verschillen is het misschien zonde van het geld?
Ik heb een Sony STR-DA5200ES versterker.

Gr. Ramon.

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

RamonB

bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga morgenavond nog eens vergelijken tussen de 683 en 684 en dan de knoop doorhakken
gr Ramon

Poldo

Quote from: RamonB on November  3, 2010, 22:53:16
bedankt allemaal voor de reacties.
Ik ga morgenavond nog eens vergelijken tussen de 683 en 684 en dan de knoop doorhakken
gr Ramon

en de 685 met een mooie B&W subwoofer?
Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

nicoverdo

Ik had allereerst de 685 op het oog, maar ik heb toen na het luisteren voor de cm1 gekozen  cm7 em 684 ook nog evem geluisterd klonken ook goed. Kan echter de 684 en de cm7 nog niet kwijt. succes met uitzoeken

TopGun2010

Tot vandaag had ik de Audyssey functie van mijn receiver uitstaan, na enkele tests ben ik eigenlijk wel verrast door het resultaat! Het geluid is voller en meer in balans. Hoe is jullie ervaring met deze functie? Ik ontvang graag tips van ervaren gebruikers.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

In 1 woord: ruk! Maar dat komt doordat de accoustiek hier ook zo is ;) Het systeem werkt opzich goed om de afstanden in te meten, maar de EQ laat ik aan mij voorbij gaan, daar wordt het niet bepaald beter op! Totaal geen laag, totaal geen hoog, mist elke dynamiek, etc.

TopGun2010

#1548
Grappig JCL! ;) Hier is het er wel een stuk beter op geworden. Ik ga dit weekend nog meer testen en goed naar de voor mij bekende cd's luisteren. Anderen?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

Ik heb dat niet op mijn rotel zitten ;)
Gewoon een DB meter kopen :)
Ben nu Avatar aan het kijken :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase