Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Mario D

Quote from: patrick64 on October  9, 2010, 23:07:56
Is idd de winkel waar ik van plan ben om naar toe te gaan  ;D Ze hebben ook een winkel in Dover dus zo ver is dat niet. Ook hebben ze interessante prijzen voor demo-modellen; is dit aan te raden om te kopen?
En weten jullie wat ze hiermee bedoelen: OR BRAND NEW BUT MIS-MATCHED SERIAL NUMBERED PAIRS . Deze zijn namelijk ook een stuk goedkoper. Weet niet wat hier de nadelen aan zijn, zouden nieuwe speakers moeten zijn met  de normale 5 jaar garantie.
Maar het zal pas voor eind van dit jaar zijn dat ik ze zal halen, dus als er ergens nu een mooie deal is ben ik er toch niets mee, helaas  :(

Er is niets mis met demo modellen maar je moet ze kunnen zien vind ik, je weet op voorhand niet hoe de gebruikssporen zijn.

Mijn 804s komen ook uit de UK en de serie nummers volgen elkaar ook niet op maar ik vind dat helemaal niet erg omdat ik toch niet van plan ben om deze terug te verkopen.  :D

Als je toch speakers koopt met niet opeenvolgende serienummers laat de nummers dan op de Factuur/aankoopbewijs zetten.
Dan kan garantie geen probleem geven lijkt me.

Nooff

Quote from: wiemelen on October  8, 2010, 11:22:55
Ik zou de CM7 en CM8 dan wel eens naast mekaar willen zien (en horen).
In de breedte schelen ze "maar" 3,5cm. De CM8 is dan wel weer 5cm hoger.

Heeft iemand trouwens al meer details vernomen over specificaties of wanneer de CM8 bij de dealer staat?
Mijn mails naar B&W België en UK blijven onbeantwoord.
Niet dat ze gelijk alle details moeten prijsgeven, maar een vriendelijk mailtje terug is toch het minste.
Niet echt klantvriendelijk moet ik zeggen.

Beschikbaarheid is halverwege November vooralsnog. Gisteren de CM8 (Wenge) in levendelijve mogen aanschouwen. Hij stond aangesloten, maar ik heb alleen de CM9 even kunnen beluisteren. Als je de CM8 koopt, doe het dan in glossy black, want in de andere kleuren is hij op het oog echt te iel. De CM7 gaat helemaal verdwijnen, hij staat al niet meer op de prijslijst van B&W. Vooralsnog worden er combo sets aangeboden straks bestaande uit de CM8 (2x) CMC en CM1 (2x), met als topper de CM9 (2x) CMC2 en CM5 (2x). Beide sets krijgen ondersteuning van de CM10 subwoofer.

Prijzen voor 2010 zijn vast per stuk:

CM9 € 1250,-
CM8 € 900,-
CM5 € 600,
CM1 € 400,-

CMC € 600,-
CMC2 € 1000,-

CM10 (Subwoofer) € 1350,-

TopGun2010

Op B&W kun je prima 20% korting afdingen (volhouden en meerdere zaken proberen), voor een set 683 betaal je dan 1120.- Daar ga ik niet voor naar GB rijden!  8)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Nooff

De CM8 staat nu op de CM productpagina van B&W.

Robbert54

200 duurder dan de cm7's

vraag me af of ze dat waard zullen zijn
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

wiemelen

Interessante specificaties voor de CM8.
Toch vreemd dat de CM8 zo'n 8kg zwaarder zal zijn.

JCL

Komt dat niet gewoon doordat er een extra driver in zit? Let even op, het gewicht van de CM7 op de site van B&W klopt niet. Ze zijn 24 kg per stuk (op de webiste stond iets van 9 vermeld ofzo).

wiemelen

inderdaad, de gegevens op de B&W website lijken verkeerd te zijn voor de CM7.
Deze zou toch rond de 20kg zitten.
Beetje meer dan de 11,5 die ze op de site vermelden en ongeveer gelijk aan het gewicht van de CM8.

Nooff

Quote from: The Vampire on October 11, 2010, 23:02:06
200 duurder dan de cm7's

vraag me af of ze dat waard zullen zijn
100, de CM7 kosten 800 per stuk, de CM8 900 per stuk.

Nooff

#1509
Quote from: wiemelen on October 12, 2010, 00:17:48
inderdaad, de gegevens op de B&W website lijken verkeerd te zijn voor de CM7.
Deze zou toch rond de 20kg zitten.
Beetje meer dan de 11,5 die ze op de site vermelden en ongeveer gelijk aan het gewicht van de CM8.
De CM7 is inderdaad goed 20 kilo  ;)

Robbert54

Quote from: Nooff on October 12, 2010, 00:35:07
100, de CM7 kosten 800 per stuk, de CM8 900 per stuk.
bedoelde natuurlijk 200 per paar. wat heb je nou aan 1 CM8 ;) :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Quote from: The Vampire on October 12, 2010, 01:11:19
bedoelde natuurlijk 200 per paar. wat heb je nou aan 1 CM8 ;) :D
Ah, dan heb je gelijk  :D

patrick64

Quote from: kalimero on October 10, 2010, 08:53:47
Er is niets mis met demo modellen maar je moet ze kunnen zien vind ik, je weet op voorhand niet hoe de gebruikssporen zijn.

Mijn 804s komen ook uit de UK en de serie nummers volgen elkaar ook niet op maar ik vind dat helemaal niet erg omdat ik toch niet van plan ben om deze terug te verkopen.  :D

Toevallig ook gekocht bij Canterbury Hifi?

Mario D

Quote from: patrick64 on October 12, 2010, 09:18:00
Toevallig ook gekocht bij Canterbury Hifi?

Neen een winkel in  Leicester.  ;)

Ik heb trouwens de CM8 gezien op de New Music beurs in Brussel.
Ze waren in het wit pianolak, persoonlijk vind ik dan de CM7 & CM9 mooier.

patrick64

#1514
Quote from: kalimero on October 12, 2010, 17:39:10
Neen een winkel in  Leicester.  ;)

OK, dan komt dat toch voor bij meerdere winkels, die verschillende serienummers. Ik vond het al raar dat ik tot nu toe alleen bij Canterbury hifi , gezien heb dat ze korting geven voor die verschillende serienummers, maar blijkbaar zijn er dan toch nog andere winkels die dat doen.

wiemelen

@ Kalimero : heb je toevallig ook de CM8 kunnen beluisteren?

Mario D

Quote from: wiemelen on October 12, 2010, 22:06:27
@ Kalimero : heb je toevallig ook de CM8 kunnen beluisteren?

Ik heb deze even kunnen beluisteren op een marantz stereoversterker.
Ik vond deze toch wel goed klinken, juist het laag vond ik er niet echt uit komen.
In de kamer ernaast stonden de nieuwe 805's te spelen en dat is toch andere koek.  :worship:

Nooff

#1517
Quote from: kalimero on October 13, 2010, 04:56:41
Ik heb deze even kunnen beluisteren op een marantz stereoversterker.
Ik vond deze toch wel goed klinken, juist het laag vond ik er niet echt uit komen.
In de kamer ernaast stonden de nieuwe 805's te spelen en dat is toch andere koek.  :worship:
Niet zo gek, de B&W CM8 gaat namelijk totaal niet laag...

69Hz - 22kHz ±3dB on reference axis (CM8) tegenover 49Hz - 28kHz ±3dB on reference axis (805D)

Ernst Jan

Quote from: Nooff on October 13, 2010, 13:11:45
Niet zo gek, de B&W CM8 gaat namelijk totaal niet laag...

69Hz - 22kHz ±3dB on reference axis (CM8) tegenover 49Hz - 28kHz ±3dB on reference axis (805D)

Dit zegt dus helemaal niets over "hoe laag" een luidspreker "gaat".

mtissink

Quote from: Nooff on October 12, 2010, 00:35:35
De CM7 is inderdaad goed 20 kilo  ;)
De CM7's zijn mijn vriendjes! :)
Wat een fijne speakers! Tijdje geleden 2e hands via Marktplaats gekocht. Nog steeds geen enkele haar op mn hoofd spijt gehad!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

Nooff

#1520
Quote from: Ernst Jan on October 13, 2010, 14:38:04
Dit zegt dus helemaal niets over "hoe laag" een luidspreker "gaat".
Je hebt gelijk, hij haalt makkelijk 30Hz  ::) Er is een verschil tussen gevoel en werkelijkheid. Helaas gaan de CM8's gewoon echt niet laag, dat heb ik zelf mogen ervaren. Ik weet zelf heel goed dat de praktijk andere resultaten kan geven, maar daarom zeggen de specs ook nog steeds wat over de prestaties van de speaker.

gino28

zo

dat zit dus helemaal goed
was even bang dat mn speakers niet helemaal deden wat ik wilde strakke lage bas :(
heb zojuist even mn interlink vervangen naar mn vdh d102mkiii

en moet zeggen ben helemaal in mn nopjes ;D
jezus wat een bas echt niet normaal

dacht dat ik in een dip zat maar dat is dus helemaal weg
wat een kabel al wel niet kan doen
er zat een nieuwe tussen die nog ingespeeld moest worden maar geloof nooit dat deze kabel het haalt tegenover de vdh

nu dus echt genieten van  de b&w s  ;D ;D ;D

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

gino28

hier nog even een luistertip ;)

voor iedereen die nog twijfelt aan het laag weergave van b&w s
en dan met name de 683
google even op bassotronics  bass i love you
downloaden en :o :o

zet wel even de eventuele sub uit
want dit is echt niet normaal :hehe:


veel plezier ;D
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

gino28

#1523
Quote from: gino28 on October 14, 2010, 21:05:49
hier nog even een luistertip ;)

voor iedereen die nog twijfelt aan het laag weergave van b&w s
en dan met name de 683
bassotronics  bass i love you
downloaden en :o :o

zet wel even de eventuele sub uit
want dit is echt niet normaal :hehe:


veel plezier ;D

ps begin voorzichtig want de uitslag van de woofers is echt niet zuinig
ik schat zo n 2 cm uit de kast :notify:
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Ghosty J

Ik twijfel zeker aan de laag weergave, daarom heb ik ook een Velodyne gekozen ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase