Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

gino28

 :pompom: :pompom: :pompom:

echt geweldig

staan nu lekker in te spelen

maar klinkt nu al goed

ongelooflijk mmar ja das b&w  :worship:
gewoon goed
ga lekker de hele avond genieten ::)
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Van harte!! Weer een 683 fan  :pompom: :pompom: :pompom: Hou ons op de hoogte van je ervaringen!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

zal ik zeker doen

en fan was ik al van b&w
ze hebben er weer een mooie speaker neer gezet
:worship: :worship: :worship:b&w

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

gino28

zo

even een update van mijn kant

een kleine 30 uur erop zitten en ;D

dik voor mekaar versterker houdt het prima
al heb ik de kraan nog niet echt los gehad ::)

klinkt met de dag beter
we zijn al op de helft ;D ;D

maar wat een speakers zijn dit zeg maar ja dat zijn we wel gewend van b&w :worship:

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

TopGun2010

Goed te horen gino28!! Binnenkort maar een keer de kraan verder open!!!  ;D ;D Ze kunnen behoorlijk knallen deze kanjers, mijn buren zijn er ook blij mee  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

mijn buren zullen er ook blij mee zijn

ene kant 80 jaar :blush: als ze het nog kunnen horen ;)
de andere kant ook een b&w fan  :clapping:

alles gaat hier in harmonie :thumbs-up:
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Ghosty J

Hier gaat de kraan soms ook wel eens open, het nadeel van B&W is dat ze pas lekker klinken met de kraan wat meer open ;)
Heb mijn receiver zo ingesteld dat ze niet kunnen vervormen heb mijn max volume ingesteld op 80. :D
klinkt misschien hard maar 5 van die zware jongens aansturen vraagt ook wel wat vermogen.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

gino28

B&W s

gaan zeker lekker als de kraan wat verder open gaat
en toch lekker strak klinken met alles wat ik van een speaker wil
lekker laag en midden klinkt lekker open
tot nu toe perfecte speaker
en het wordt alleen nog maar beter :clapping:
:worship: :worship:B&W
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

JCL

Heb dat vanavond ook nog even ervaren! U2 - Live at the Rose Bowl gedraait, oh oh oh wat is dat toch genieten! Bijna net zo genieten als a.s. vrijdag wanneer ik ze live kan zien in Rome!!!

Robbert54

ben er toch nog niet uit of ik ze nou zo mooi vind



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Quote from: The Vampire on October  7, 2010, 00:54:10
ben er toch nog niet uit of ik ze nou zo mooi vind




Ik vind het persoonlijk niks, veel te smalle speaker. Hij heeft de looks van een CM, maar hij ziet er uit als een MA BR5 of KEF iQ50. Nee, doe mij maar een wat bredere speaker ala CM7  8)

wiemelen

Probeer ze eens in Rosenut i.p.v. zwart gelakt ... vind ik en vooral mijn vrouw alvast veel mooier  ;)
maar is het niet de bedoeling dat ze goed klinken i.p.v. er mooi uitzien ... combinatie ervan is wel altijd mooi meegenomen  :P

Nooff

Quote from: wiemelen on October  7, 2010, 11:27:25
Probeer ze eens in Rosenut i.p.v. zwart gelakt ... vind ik en vooral mijn vrouw alvast veel mooier  ;)
maar is het niet de bedoeling dat ze goed klinken i.p.v. er mooi uitzien ... combinatie ervan is wel altijd mooi meegenomen  :P
Neuh, een lelijke goed klinkende speaker komt er hier in ieder geval niet in  ::)

kruzer

Hier ook niet!  Goede, "cleane" looks zijn een must!
Ik zou'm zeker overwegen, uiteindelijk is er niet zoveel verschil met de CM7, behalve die paar centimeters slanker.

Robbert54

nee maar die paar centimeter zorgt wel voor een totaal andere look
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

wiemelen

Ik zou de CM7 en CM8 dan wel eens naast mekaar willen zien (en horen).
In de breedte schelen ze "maar" 3,5cm. De CM8 is dan wel weer 5cm hoger.

Heeft iemand trouwens al meer details vernomen over specificaties of wanneer de CM8 bij de dealer staat?
Mijn mails naar B&W België en UK blijven onbeantwoord.
Niet dat ze gelijk alle details moeten prijsgeven, maar een vriendelijk mailtje terug is toch het minste.
Niet echt klantvriendelijk moet ik zeggen.

patrick64

Ik ben aan het kijken om eind dit jaar m'n fronts in mijn 5.1 opstelling te vervangen door nieuwe B&W speakers. Mijn huidige fronts zijn Philips speakers, waar ik nadien een CC6 S2 Center , een ASW 500 sub en DM601 S2 surrounds heb bij gekocht, om daar wat later 2 B&W fronts bij te komen, wat toen wegens budgetaire redenen niet in 1 keer kon. Nu heeft dat wat langer geduurd dan gepland was, maar nu komt het er toch van, eindelijk  ::)
Nu had ik gedacht aan de 684 als fronts, zou dit een goede keuze zijn met de rest van de opstelling? Ik heb al eens gelezen (weet niet of het hier was) dat de CC6 center net wat te licht uitvalt tussen de 684's of valt dit wel mee? Zou een CM7 eventueel ook kunnen of past dit niet kwa geluid met de center en de 601 surrounds?.
laatste vraag: Om goed te zijn moeten de fronts zo'n halve meter van de (achter)muur staan maar dit is in mijn opstelling echt onmogelijk. Het zal hoogstens zo'n 10 cm kunnen zijn. Zal dit, behalve meer laag, problemen opleveren voor het geluid?



TopGun2010

#1492
@patrick64: ik zou jouw center en surrounds niet als basis gaan gebruiken voor nieuwe front-luidsprekers. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of er ruimte is voor een nieuwe opstelling, maar ga gewoon rustig luisteren naar nieuwe fronts, ik kan de 683 aanraden! Mocht het zo zijn dat uiteindelijk de rest van de set niet aansluit bij jouw nieuwe fronts, gewoon even verder sparen en deze ook vernieuwen. In het verleden heb ik ook altijd aansluiting gezocht bij bestaande spullen, het probleem is dat je dan nooit echt verder komt.......................... Succes!!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

gino28

@patrick64

neem de 683 echt super ga je geen spijt van krijgen

kijk anders op mp staat een kerel uit weert die ze voor een leuke prijs aanbiedt

succes
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

patrick64

Quote from: TopGun2010 on October  9, 2010, 11:32:16
@patrick64: ik zou jouw center en surrounds niet als basis gaan gebruiken voor nieuwe front-luidsprekers. Ik kan natuurlijk niet beoordelen of er ruimte is voor een nieuwe opstelling, maar ga gewoon rustig luisteren naar nieuwe fronts, ik kan de 683 aanraden! Mocht het zo zijn dat uiteindelijk de rest van de set niet aansluit bij jouw nieuwe fronts, gewoon even verder sparen en deze ook vernieuwen. In het verleden heb ik ook altijd aansluiting gezocht bij bestaande spullen, het probleem is dat je dan nooit echt verder komt.......................... Succes!!!

Alles in een keer vernieuwen laat het budget niet toe  :( En de 683's vallen eerlijk gezegd ook net iets te duur uit. En mijn center zal misschien iets te ligt uitvallen tegenover de 684 (of eventueel de 683) maar die zal ik dan later nog wel eens vervangen door een zwaarder model.

Quote from: gino28 on October  9, 2010, 18:33:33
@patrick64

neem de 683 echt super ga je geen spijt van krijgen

kijk anders op mp staat een kerel uit weert die ze voor een leuke prijs aanbiedt

succes

Ik geloof het echt dat de 683 een super speaker is, maar zoals hierboven gezegd, net iets te duur, zelfs aan dat "leuke" prijsje"  ::)
Nu ben ik zowiezo van plan om de speakers in de UK te halen, scheelt toch een paar honderd euro met NL/B. In december kan je toch vaak goedkoop over zetten met de auto.
En als je de prijzen daar ziet is dat prijsje op MP direkt een stuk minder leuk  8)



gino28

het was maar een suggestie

klopt in uk is idd een stuk goedkoper
alleen moet je er wel heen rijden en dan is je voordeel ook weg
of je moet er toevallig wezen  ::)

heb ik ook naar gekeken maar het verzenden was me net iets te duur
en kon ook niemand vinden die zo gek was om er heen te rijden :-\

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Mario D

Quote from: patrick64 on October  9, 2010, 19:54:05
Ik geloof het echt dat de 683 een super speaker is, maar zoals hierboven gezegd, net iets te duur, zelfs aan dat "leuke" prijsje"  ::)
Nu ben ik zowiezo van plan om de speakers in de UK te halen, scheelt toch een paar honderd euro met NL/B. In december kan je toch vaak goedkoop over zetten met de auto.
En als je de prijzen daar ziet is dat prijsje op MP direkt een stuk minder leuk  8)

Bij canterbury Hifi bv kosten ze 899 GBP (+- 1030€ => XE converter)
De persoon uit weert (Rob Poels) verkoopt deze slechts aan ietsje meer dus nog steeds een goede koop.
Ik heb bij Rob reeds een CM9 setje gekocht in het verleden en hij is echt wel te vertrouwen, hij haalt zij speakers ook uit de UK trouwens.  ;)

patrick64

Quote from: gino28 on October  9, 2010, 20:15:52
het was maar een suggestie

klopt in uk is idd een stuk goedkoper
alleen moet je er wel heen rijden en dan is je voordeel ook weg
of je moet er toevallig wezen  ::)

heb ik ook naar gekeken maar het verzenden was me net iets te duur
en kon ook niemand vinden die zo gek was om er heen te rijden :-\

Goh, als het 2 tot 300 euro scheelt, daarvoor kan je al eens naar Engeland rijden hoor. Ik woon op een kwartier rijden van Oostende en op een uurtje van Calais.
Als je natuurlijk uit Groningen moet komen ligt het wat anders  :P
Vorige week ben ik ook naar Willich (D) gereden achter m'n Denon, was ook 2tot 300 euro goedkoper en ik heb een euro of 30 diesel verreden, is toch de moeite waard.

Quote from: kalimero on October  9, 2010, 21:20:32
Bij canterbury Hifi bv kosten ze 899 GBP (+- 1030€ => XE converter)
De persoon uit weert (Rob Poels) verkoopt deze slechts aan ietsje meer dus nog steeds een goede koop.
Ik heb bij Rob reeds een CM9 setje gekocht in het verleden en hij is echt wel te vertrouwen, hij haalt zij speakers ook uit de UK trouwens.  ;)
Is idd de winkel waar ik van plan ben om naar toe te gaan  ;D Ze hebben ook een winkel in Dover dus zo ver is dat niet. Ook hebben ze interessante prijzen voor demo-modellen; is dit aan te raden om te kopen?
En weten jullie wat ze hiermee bedoelen: OR BRAND NEW BUT MIS-MATCHED SERIAL NUMBERED PAIRS . Deze zijn namelijk ook een stuk goedkoper. Weet niet wat hier de nadelen aan zijn, zouden nieuwe speakers moeten zijn met  de normale 5 jaar garantie.
Maar het zal pas voor eind van dit jaar zijn dat ik ze zal halen, dus als er ergens nu een mooie deal is ben ik er toch niets mee, helaas  :(

Robbert54

geen opeenvolgende serie nummers  dus ipv 1 en 2 krijg je bij 1 en 36 (noem maar wat)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

patrick64

Quote from: The Vampire on October  9, 2010, 23:16:20
geen opeenvolgende serie nummers  dus ipv 1 en 2 krijg je bij 1 en 36 (noem maar wat)
Ja, OK, dat snap ik  8) Maar is dat dan zo erg? Want het is een serieuze korting die ze daarvoor geven.