Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Fabian1

Naast de spikes zitten er nog rubberen voetjes bij die je in plaats van de spikes kan monteren. Tevens krijg je er de "plints" bij. Hiermee staat de speaker op een kleine verhoging en tevens iets stabieler omdat de spikes of rubberen voetjes weer onder de plint worden gemonteerd. Hiervan in de footprint iets groter. Bij mij gaf het naast meer fysieke stabiliteit een iets strakker laag.

Ik hoop niet dat ik je uitpakfeestje heb verpest, maar je vroeg er zelf om...  :P

Fabian

gino28

ik vroeg het me af
de verkoper kon het me niet precies vertellen
nee je hebt mn uipakfeest echt niet verstoord
ik heb ook nog wat anders te doen
speakerkabel een beetje op pimpen andere stekkers
de voorbereiding zeg maar
tot het echte feest kan beginnen :headbanging: :headbanging:

op welke vloer heb jij ze staan?
plavuizen of hout vloerbedekking
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

#1452
http://www.htforum.nl/~showcase/usersetdetail.php?id=253  ::)

Nu staan ze echter wel op de plints.

gino28

nice

ik heb ook plavuizen
leuk om uit te zoeken wat het beste is

mooie setup btw

ook in het zwart zie ik
is gewoon het mooiste
en tijdlozer
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

#1454
Ik moet zeggen dat ik wengé ook mooi vind, echter hebben we al veel bruin houten meubelen. Vandaar de keuze voor iets anders. Tevens wellicht iets makkelijker weg als ik het te koop zet in de toekomst.

gino28

iets sneller weg heb ik gemerkt met mn 603
binne een halve dag verkocht
terwijl er op mp nog iemand stond met 603
in de kleur calvados
en die staan er nog steeds
zwart raakt niet verveeld en past overal bij

ja het vrouwtje wil ook wat ::)
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

#1456
Oja, foampluggen voor de reflexpoorten zitten er nog bij. Tevens wat boekjes.

Waar ga je ze mee aansturen als ik vragen mag?

gino28

foampluggen ??? ???

die heb je niet nodig
bass moet je voelen niet horen

nee ik heb die pluggen bij mn 603 s ook niet gebruikt

al was het soms wel nodig aan de achterkant
sommige opnames zijn wat voller als de ander

vooral toto livefields 8)
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1


Ghosty J

Ben nog steeds heel erg tevreden. Ben niet eens aan het kijken voor andere speakers alleen zwaardere versterking :)

Quote from: TopGun2010 on September 28, 2010, 10:13:42
@ gino28, perfect! Draai met 4 (net als Ghosty J!), ben er erg tevreden mee. Geheel moet wel een aantal weken inspelen. Have fun!!  :clapping:
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Muziek moet in evenwicht klinken ;)

Quote from: gino28 on September 28, 2010, 20:28:57
foampluggen ??? ???

die heb je niet nodig
bass moet je voelen niet horen

nee ik heb die pluggen bij mn 603 s ook niet gebruikt

al was het soms wel nodig aan de achterkant
sommige opnames zijn wat voller als de ander

vooral toto livefields 8)

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

gino28

marantz pm7001 ki
en sa7001 ki

ik hoop echter dat  het voldoende power is

ik had altijd wel het gevoel dat er meer aangehangen kon worden
maar we zullen het zien

anders moet ik die ook maar upgraden ;D ;D

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

gino28

ghosty j

je hebt gelijk hoor

dat riepen ze wel eens op een hardcore feest

dat je hart uit het lijf geblazen wordt :wacko:

maar niet op mn installatie
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

Quote from: gino28 on September 28, 2010, 20:42:45
marantz pm7001 ki
en sa7001 ki

ik hoop echter dat  het voldoende power is



Mooi. Power genoeg denk ik al zegt vermogen niet zo veel. Als ie maar stabiel blijft zodra er meer stroom gevraagd wordt. Volgens mij heeft Ken Ishiwata dat wel begrepen hoor  ;).

gino28

jaa

ken weet wel wat ie doet

pearl lite in zwart  :inlove:


net buiten budget :eh:

misschien op 10-10-10
staatsloterij ;D
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

Quote from: gino28 on September 28, 2010, 20:28:57
sommige opnames zijn wat voller als de ander

vooral toto livefields 8)


Moet je Michael Bublé - Caught in the Act DTS HD Master Audio track eens opzetten.....  O0

gino28

kan ik wel opzetten
maar ik denk dat er weinig geluid uitkomt ;D

zaterdag maar eens proberen ::)
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

wiemelen

Ik stond net op het punt de CM7 aan te schaffen (haalt het voor mij nipt van de Totem Acoustic Sttaf), nu ik lees dat de CM8 er aan komt.
Vraag is nu natuurlijk of de CM7 nog makkelijk te verkrijgen is nadat de CM8 op de markt is en de CM7 voor mij beter zou zijn dan de CM8.
Maar ik wil dolgraag ook nog de CM8 horen vooraleer een beslissing te nemen :)

Reden dat ik de CM7 boven o.a. de CM9 verkoos is dat de bas bij de CM9 te nadrukkelijk aanwezig was. De CM9 heeft natuurlijk ook een dubbele woofer.
Ik ben benieuwd of dit bij de CM8 ook zo nadrukkelijk zal zijn. Deze heeft er ook 2, maar die zijn (iets) kleiner.

Heeft iemand ook een idee van de officiele release datum?  Bij B&W België reageren ze alvast niet op mijn mail  >:(

groeten,
Kurt




Nooff

Quote from: wiemelen on October  1, 2010, 18:02:57
Ik stond net op het punt de CM7 aan te schaffen (haalt het voor mij nipt van de Totem Acoustic Sttaf), nu ik lees dat de CM8 er aan komt.
Vraag is nu natuurlijk of de CM7 nog makkelijk te verkrijgen is nadat de CM8 op de markt is en de CM7 voor mij beter zou zijn dan de CM8.
Maar ik wil dolgraag ook nog de CM8 horen vooraleer een beslissing te nemen :)

Reden dat ik de CM7 boven o.a. de CM9 verkoos is dat de bas bij de CM9 te nadrukkelijk aanwezig was. De CM9 heeft natuurlijk ook een dubbele woofer.
Ik ben benieuwd of dit bij de CM8 ook zo nadrukkelijk zal zijn. Deze heeft er ook 2, maar die zijn (iets) kleiner.

Heeft iemand ook een idee van de officiele release datum?  Bij B&W België reageren ze alvast niet op mijn mail  >:(

groeten,
Kurt




Heb je niet liever wat meer body? De CM8 is echt veel te smal voor een zuil vind ik persoonlijk. Daar zitten 13cm woofertjes in en de kast is maar 16,5cm breed. Dat zijn een beetje MA BR5 afmetingen, verschrikkelijk iel speakertje  :crazy:

gino28

yes yes

tomorow b&w day :pompom: :pompom: :clapping: :headbanging:

pickin up my speakers
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

wiemelen

QuoteHeb je niet liever wat meer body? De CM8 is echt veel te smal voor een zuil vind ik persoonlijk. Daar zitten 13cm woofertjes in en de kast is maar 16,5cm breed. Dat zijn een beetje MA BR5 afmetingen, verschrikkelijk iel speakertje

Onze 2de keuze was de Totem Acoustic Sttaf ... ook zo'n kleine smalle luidspreker, maar toch een indrukwekkend geluid!!

Major_Ton

Quote from: Nooff on October  1, 2010, 18:08:42
Heb je niet liever wat meer body? De CM8 is echt veel te smal voor een zuil vind ik persoonlijk. Daar zitten 13cm woofertjes in en de kast is maar 16,5cm breed. Dat zijn een beetje MA BR5 afmetingen, verschrikkelijk iel speakertje  :crazy:

Die 13cm woofertjes hebben een redelijk hoge Mms en dat gecombineerd met een erg lange slag zorgt voor veel meer body dan je zou denken. Of je het ook nog mooi klinken blijft persoonlijk, maar ik denk dat velen onder de indruk zullen zijn.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Nooff

Quote from: Major_Ton on October  1, 2010, 23:42:03
Die 13cm woofertjes hebben een redelijk hoge Mms en dat gecombineerd met een erg lange slag zorgt voor veel meer body dan je zou denken. Of je het ook nog mooi klinken blijft persoonlijk, maar ik denk dat velen onder de indruk zullen zijn.
Dat wil ik wel geloven hoor, maar met meer body bedoel ik een speaker die wat grootser is qua formaat. Ik vind die CM8 echt veel te iel als speaker, zo'n gevalletje "stoot me niet aan want dan val ik om". Ik heb persoonlijk liever de CM7, dat is gewoon meer "speaker" om te zien.

Major_Ton

Quote from: Nooff on October  2, 2010, 01:52:01
Dat wil ik wel geloven hoor, maar met meer body bedoel ik een speaker die wat grootser is qua formaat. Ik vind die CM8 echt veel te iel als speaker, zo'n gevalletje "stoot me niet aan want dan val ik om". Ik heb persoonlijk liever de CM7, dat is gewoon meer "speaker" om te zien.

Helemaal waar. Ik denk ook dat de CM-8 veelal verkocht zal worden wanneer man en vrouwlief samen komen kijken en luisteren ;)
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase