Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JCL

Quote from: Ghosty J on September 24, 2010, 08:57:31
Genieten kan nog niet, dat gebeurd pas na 2 weken ;)


Haha, klinken ze echt zo brak de eerste 2 weken? Ik merkte idd dat mijn 685 ook beter ging klinken na de eerste 2/4 weken (veel opener). Toch was het tot die tijd ook al genieten. In het geval van de CM7, alleen al vanwege het uitzicht idd!

dxL

#1426
De CM7 is populair de laatste tijd merk ik ;D. Mijn paar CM7's zijn afgelopen week ook geleverd samen met de Rotel RC-1550 en RB-1552. Power genoeg dus, maar ik speel veel elektronische muziek en soms op een luid niveau, dus die extra wattjes kunnen wel van pas komen :P .

Ik kan alvast nu al genieten van het geluid dat deze speakers voortbrengen! Heel mooi stereobeeld + zuiver (zonder te scherp te zijn), gedetailleerd en krachtig geluid. Wat mij opvalt is dat het laag erg goed gecontroleerd blijft bij hoge volumes, zonder vervorming dus (vroeger was ik wel wat anders gewoon!). Alleen mijn meubels trillen dan mee ::).

Juist heb ik last dat de middentonen me te hard overkomen, maar met veel evenwijdige, vlakke muren verwondert mij dat niets. Wat textiel gebruiken op strategische plaatsen en ik kan weer genieten voor enkele jaren :pompom:.

Ghosty J

zal ze zeker de eerste paar dagen niet volluit draaien, snachts lekker ruisen dan gaat het inspelen wat sneller :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

dxL

Ja dacht ik ook, maar veel luid hebben ze nog niet gespeeld. Heb me nog ingehouden :P. Ik moet wel zeggen dat het geluid al aardig veranderd is i.v.g. met de eerste keer dat ik ze uitprobeerde, vooral rustiger dan. Wellicht zijn de luidsprekers én ikzelf al vrij ver in het gevorderd in het inspeelstadium.

Mark89

Over de CM7 gesproken: B&W heeft de CM8 aangekondigd welke hoogstwaarschijnlijk de CM7 gaat vervangen als kleinste vloerstaander in het CM-gamma. (http://www.youtube.com/watch?v=GcvVSmcvJB4)
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000

Atmoz


Ziet er (heel) goed uit die CM8 zeg :worship:

Wat zou de prijs gaan worden?

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

dxL

#1431
Idd de CM7 wordt vervangen door de CM8. De grootste verschillen zullen de kleinere kast zijn (16,5 cm i.p.v. 20 cm breedte) en 2 woofers i.p.v. 1. De prijs lijkt waarschijnlijk toch iets goedkoper te gaan worden dan de CM7: 1250 pond per paar. Omgerekend volgens de huidige koers is dat 1464,72 euro, maar ik gok dat ze dat toch zullen afronden naar 1500 of mss zelfs 1600 euro.

Zie: http://whathifi.com/news/BandW-adds-slimline-CM8-floorstander-to-its-range/

JCL

Dat de CM8 zou komen was volgens mij al bekend, daarom kon ik mijn CM7's ook ex-demo overnemen. De CM8 is letterlijk een kleine CM9. Daarnaast komt de kleur hoog glans wit in het assortiment en gaat Wenge eruit! De prijs voor de CM8 zou boven die van de CM7 moeten liggen, tussen de 800 en 1000 euro.

Robbert54

Quote from: JCL on September 26, 2010, 20:50:19
Dat de CM8 zou komen was volgens mij al bekend, daarom kon ik mijn CM7's ook ex-demo overnemen. De CM8 is letterlijk een kleine CM9. Daarnaast komt de kleur hoog glans wit in het assortiment en gaat Wenge eruit! De prijs voor de CM8 zou boven die van de CM7 moeten liggen, tussen de 800 en 1000 euro.
Wenge eruit ??? balen voor mij zeg :bored:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ja vreemd idd! Je leest op die link dat hij nog wel leverbaar is. Maar ik had contact met een audio zaak in Limburg voor een paar CM1 met korting (oeps ::)) en die wist mij te melden dat Wenge eruit ging! Dat verhaal van de CM8 had ik al gehoord van de dealer die mijn CM7's heeft geleverd.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

in Amerika 2200 dollar dus denk idd dat de CM8 1600 euro gaat kosten
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dat kost de CM7 nu ook (advies) zouden ze hem echt even duur maken? Ik begreep van de dealer dat hij duurder zou zijn.

Robbert54

denk het haast niet. zowel UK als US prijzen komen overeen met de Nederlandse. dus denk dat je gewoon uit kunt gaan van 1600
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Quote from: The Vampire on September 27, 2010, 01:27:39
denk het haast niet. zowel UK als US prijzen komen overeen met de Nederlandse. dus denk dat je gewoon uit kunt gaan van 1600
Meestal is het gewoon 1 op 1, dus zou het niet gewoon 2000-2200 euro per paar zijn? lijkt me nog redelijk, 1000-1100 per stuk.

kruzer

Hm, de CM8 lijkt me in eerste instantie toch een upgrade tov de CM7?  2 woofers ipv 1, dat zou me persoonlijk verbazen indien deze hetzelfde geprijsd worden. Ik hoop stiekem dat ze duurder worden, zodat ik geen spijt krijg van mijn keuze.  :P  Ze zijn wel slanker, had beter uitgekomen in mijn installatie thuis  :-\
Hoe dan ook, ben blij met m'n setje!!  Zien er nog steeds hetzelfde uit qua looks (knapste design van het ganse gamma imho).  :clapping:

Major_Ton

Zoals het er nu uitziet, gaan de CM-8 speakers Eur 899,- p.s. kosten. Ik ben benieuwd hoe het laag zich zal verhouden t.o.v. de CM-7. 2x 13cm vs. 1x 16,5cm... De smalle baffle zal de afstraling en plaatsing zeker ten goede komen. Die is bij de CM-1 ook al fenomenaal in die prijsklasse.
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Nooff

Quote from: Major_Ton on September 27, 2010, 09:04:31
Zoals het er nu uitziet, gaan de CM-8 speakers Eur 899,- p.s. kosten.
Dat valt me dan enorm mee, aangezien er qua opbouw weinig verschil meer is tussen de CM8 en CM9. Ik had ze eerder rond de 1000 gegokt, het meerprijsverschil t.o.v. de CM7 is nu maar € 100,- en de CM9 kost opeens € 400,- meer dan een CM8?

Major_Ton

Nou niet te hard roepen dat de prijs meevalt hè? Als de NL importeur dit ziet gooien ze de prijs alsnog omhoog naar 999,- omdat jullie er om 'vragen' :D :D

Maar er zit toch wel een fors verschil tussen de CM-8 en CM-9 hoor. Het enige wat gelijk is, is de tweeter. Ik vermoed dat de CM-8 iets vriendelijker zal zijn wat de aansturing betreft. De CM-9 vraagt om een krachtige maar toch subtiel klinkende versterker wil je hem goed en niet 'commercieel' laten klinken. Ik ga er een beetje van uit dat de CM-8 iets meer 'recht voor z'n raap' zal zijn.

Vermoedens, vermoedens...
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Robbert54

Ik moet nog maar zien of di cm8 wel beter zal zijn dan de cm7 de smalle kast hoeft niet perse te betekenen: beter. Daarbij gaat de cm7 eruit, dus een vergelijking qua prijs hoeft niet echt gemaakt te worden. Qua design lijkt hij me wel erg mooi aansluiten bij mijn Cm1's. Alleen jammer dat wengé er dan weer helemaal uitgaat :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gino28

he

yes yes upgraden naar de b&w 683
komend vanaf b&w 603 s3
in black ash natuurlijk lekker tijdloos
alleen nog 2 weken wachten :( :(
maar ja maakt het wel leuk
kan bijna niet slapen
ach ja kinderen ::)
hoe maak je ze blij
marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls

Fabian1

Ga je geen spijt van krijgen. Als je de 603 tonaal mooi vindt, doet de 683 er een schepje bovenop in positieve zin. Mooie speakers voor een nette prijs. Draai al een tijdje met deze zuiltjes als fronts. Nog geen spijt van gehad.

Fabian

TopGun2010

#1447
@ gino28, perfect! Draai met 4 (net als Ghosty J!), ben er erg tevreden mee. Geheel moet wel een aantal weken inspelen. Have fun!!  :clapping:
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Orion

Quote from: Fabian1 on September 27, 2010, 23:18:02
Ga je geen spijt van krijgen. Als je de 603 tonaal mooi vindt, doet de 683 er een schepje bovenop in positieve zin. Mooie speakers voor een nette prijs. Draai al een tijdje met deze zuiltjes als fronts. Nog geen spijt van gehad.

Fabian

Same here ;)
Pioneer PDP-LX508D Onkyo TX-NR808 B&W 683 685 HTM61 PS3 slim 250gb

gino28

he

yes yes update
goed telefoontje gehad :sigh:
kan zaterdag de b&w ophalen :pompom: :pompom:
kan echt niet wachten hoe het gaat klinken
kan iemand mij vertellen wat er zoal bij zit van accessoires
buiten de de spikes om

ja b&w hier komt niet anders meer
had met de 603 al erg veel plezier
maar ja je wilt een keer wat anders he

ooh nog 4 nachtjes :sarcasm:


trouwens die cm9 hier zijn ook errug mooi
in het wit super
alleen of wit ook wit blijft

marantz pm7001-ki marantz sa7001-ki b&w 683 w&m black magic vdh d102mkiii vdh the name  w&m ac-02 w&m hd-01 sony KDL-46ex500 sony hd r900 via blue kabelmanegment w&m bs512 vls