Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Sol

Quote from: flash1982 on June 14, 2010, 19:53:06
dikke versterker op die 800d :withstupid: :baaa: :crazy:




What the hell! Heiligschennis, zeg ik je!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

p.willemse

T lijkt alsof iemand een gestolen speaker probeert aan te prijzen, door te laten zien dat ie het doet... misschien denkt die kerel wel dat die kasten honderd euro per stuk kosten...  ;D
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

Robbert54

no way! wat slecht! volgens was het ook aangesloten met een 2mm dikke speaker "kabel"
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Shepherd Moon

iemand die weet wat die kerel aan het brabbelen is? mss wordt het dan duidelijk.
het slaat zowiezo op niets om zo een speaker op zo een ding te zetten.
:crazy:
HT: denon AVC-A1 SE upgrade, B&W 704, B&W HTM-7, B&W 705, 2x REL R-505, Panasonic VT50 50", Pioneer BDP-LX91, Mini-dsp 2x4
Stereo: Marantz PM14 KI, CD17 KI, ST17

flash1982

Quote from: Shepherd Moon on June 15, 2010, 14:40:49
iemand die weet wat die kerel aan het brabbelen is? mss wordt het dan duidelijk.
het slaat zowiezo op niets om zo een speaker op zo een ding te zetten.
:crazy:

geen id.. tis niet mijn taaltje...  lijkt ook wel of die maar 1 speaker heeft :confused:

JCL

Als ie er maar 1 heeft kan ie hem misschien bi-ampen :P

Ziet er een beetje raar uit allemaal. Sloop je de speaker ook niet door er zo'n "versterker" op te zetten?

bafke

Ik snap niet dat sommige mensen de 683's "bassy" vinden..ik heb er een paartje staan en vind ze eingelijk niet 'bassy' genoeg..

Ik vind dat er weining 'movement' in de lage toners zit..ik bi amp ze emt een pio sc-lx72..kdenk dat ik de bi amping eens ga afzetten om te zien wat dat geeft..
Epson TW5910 - Kingpin CS210 - Samsung PS50A500 - Pioneer SC-LX72 - Front: B&W 683 - Rear: B&W 602.5 - Sub: BK XXLS400 - Medi8ter 600 - PS3 - Squeezebox Touch - Synology 519PRO

TopGun2010

Geen last van, werk met 4 x 683 i.c.m. een PV1 op een Denon AVR-4308. Ik gebruik op de achterste de bass-plug's omdat het anders zelfs te veel is! Hoe is jouw opstelling?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Ghosty J

Ligt er natuurlijk ook aan wat je gewend bent en wat je mooi vind.
misschien staan je speakers in je reciever wel op small en/of een subwoofer instelling aan.

@topGun2000
Heb je het wel over je eigen set ? ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

TopGun2010

@ Ghosty, ik had laatst zo'n gekke droom: ik was bij een aardige man die bijna net zo'n set heeft als ik hier heb staan..................... ;)  Alles goed met je??

Andere vraag: iemand ervaring met verschillende digitale coaxiale kabels? Zit er klankverschil tussen goedkope en dure kabels? Zo ja, graag tips!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Digitale kabels zit niet zo gek veel verschil in hoe het klinkt. Nadeel van coax is dat het kan storen. Zelf gebruik ik liever optisch, stoort niet en klinkt altijd prima.

Over je basspluggen, werkt dat echt? Ik heb die van mij er wel eens 5 minuten ingedrukt, maar werd er bepaald niet vrolijk van! Heb ze nog wel ergens liggen (denk in de doos) maar ga ze nooit meer gebruiken ;)

TopGun2010

Werkt prima! 4 x 683 + PV1 geeft echt een beetje te veel bass, 2 achter met plug maakt het geheel mooi strak en rustig. Is de 683 geen mooie speaker voor jou?
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Ongetwijfelt! Het laag klinkt bij mij zo rond de 80 hz niet helemaal top. De sub begint dan, de speakers gaan eruit en dan wil de sub nog wel eens een beetje brommen. Meer laag uit de speakers en een sub die lager begint is voor mij zeker een upgrade! Beetje jammer dat het me ruim 1000e gaat kosten ;)

TopGun2010

Hobby's kosten geld!!  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

JCL

Daar ben ik inmiddels achter gekomen :P Probleem is ook dat ik het idee heb dat ik ook een andere versterker moet kopen bij 683 en dan gaat de teller pas echt lopen!

Ghosty J

Quote from: TopGun2010 on June 18, 2010, 16:40:08
@ Ghosty, ik had laatst zo'n gekke droom: ik was bij een aardige man die bijna net zo'n set heeft als ik hier heb staan..................... ;)  Alles goed met je??
Zekers, ik luister nog vaak naar je ceedeetje, lekkere muziek ondertussen heeft Shazam al verschillende artiesten gevonden die er opstaan ;)

Zijn ze al aardig ingespeelt? Moet binnenkort richting Goningen camping spullen ophalen bij me schoonouders, dus kan dan wel ff langs komen om de boel te meten met een DB meter.

Quote from: TopGun2010 on June 18, 2010, 16:40:08
Andere vraag: iemand ervaring met verschillende digitale coaxiale kabels? Zit er klankverschil tussen goedkope en dure kabels? Zo ja, graag tips!!
Kijk eens in één van de kabel topics, daar kan je genoeg info vinden ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ghosty J

Quote from: JCL on June 18, 2010, 21:30:49
Ongetwijfelt! Het laag klinkt bij mij zo rond de 80 hz niet helemaal top. De sub begint dan, de speakers gaan eruit en dan wil de sub nog wel eens een beetje brommen. Meer laag uit de speakers en een sub die lager begint is voor mij zeker een upgrade! Beetje jammer dat het me ruim 1000e gaat kosten ;)
zie in je onderschrift een Rel staan alleen op je eigen page kan ik die Rel niet terug vinden. Welke Rel sub heb je op dit moment?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

JCL

Strata III. Heb de cross-over rond de 80 staat, iets lager meen ik, 76 ofzo. Je merkt gewoon dat hij in dat gebied niet zo tof klinkt, wanneer het lager gaat is het geen probleem. De 685 zijn ook eigelijk geen speakers die je zonder sub kunt laten spelen. Toen ik de 685 kocht heb ik iets van 3 maanden zonder sub gedraait, maar toen de REL kwam merkte je toch dat er behoorlijk veel laag miste (wat ook logisch is bij zulk formaat luidsprekers).

Misschien dat 684 iets voor mij is, heeft wat meer laag en is wat makkelijker in de aansturing. Ook hoor ik wel eens verhalen dat het laag een stuk beter wordt van een betere versterker, maar het lijkt me dat de Denon 2808 die ik nu heb wel geschikt is voor  deze speakers. Ben een beetje bang dat wanneer ik naar 683 (of CM serie, maar dat gaat helemaal duur worden) en dikkere versterker ga upgraden het behoorlijk wat geld gaat kosten en de opbrengst relatief gezien laag is.

p.willemse

goede optie, hjeb hier de 684 (en 686) draaien, met een rel strata 5, nergens last van...
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

JCL

Jammer dat ik die 864 niet zo mooi vind... Misschien als school straks tot rust is gekomen (lees: als alle toetsen achter de rug zijn) eens bij de A/V zaak naar binnen wandelen om een en ander uit te proberen :)

El Nino

Dit weekend m'n Meridian G95 (recentelijk om laten bouwen voor bi-amping) en aangesloten (bi-wired) op m'n net geleverde Nirvana kabels........op de B&W's 805s......WOW!! Dat klinkt als een volwaardige pre-eind combinatie......... en dat voor een all-in-one systeem. Geweldige sound stage, mooi gelaagdheid en een weergaloos hoog.

I'am a happy man  8)
Linn Klimax - Solo | B&W 802 D3 in puur stereo | Crystal Cable Reference Diamond | Devialet Phantom

Sol

Quote from: El Nino on June 20, 2010, 22:19:15
Dit weekend m'n Meridian G95 (recentelijk om laten bouwen voor bi-amping) en aangesloten (bi-wired) op m'n net geleverde Nirvana kabels........op de B&W's 805s......WOW!! Dat klinkt als een volwaardige pre-eind combinatie......... en dat voor een all-in-one systeem. Geweldige sound stage, mooi gelaagdheid en een weergaloos hoog.

I'am a happy man  8)
Gefeli! ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

VIP

#1322
Simpele vraag

Zwart is - en rood is + neem ik aan.

En is het beter om de terminals (bruggetjes) ertussenuit te halen en de kabel gewoon doortrekken ?

Mvg VIP.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Ghosty J

rood is plus zwart is min
maar als je alles het zelfde hebt aangesloten dan kan er ook niks uit fase staan.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mark89

#1324
Omdat ik een beetje raar ben en veels te veel tijd over heb ben ik bezig met een leuk projectje: het natekenen van een 800d in google sketch up. Nou ben ik een enorme pietlut en zodoende stond de teller al op 26000 polygonen de vorige keer dat ik keek, maar nu zit ik een beetje vast met het tekenen van de binnenkant van de grille. Weet iemand toevallig waar ik plaatjes kan vinden hiervan?

Plaatjes plus een van mijn andere projectjes:
Focal 1027Be fronts | Focal 1027Be rears | Focal 706 heights | B&W HTM7 | B&W ASW750 | SVS PC13Ultra | Elac Discovery | Antimode 8033b | Siltech Paris interlink | W&M HD-01 HDMI Cable | Rotel 1095 | Rotel 1075 | Marantz AV8802a | Marantz UD7007 | Marantz SA7003 | Sony PS3 | Microsoft Xbox One X | Microsoft XBOX360 | Samsung 55JS9000