Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Ghosty J

20% haal je wel als je alleen speakers haalt :D

Quote from: JCL on October  6, 2009, 03:26:43
Bekend probleem. B&W is super streng met adviesprijzen. Daar wordt nauwelijks vanaf geweken. De truck is, als je een set in 1 keer koopt, om de overige dingen (bijna) gratis te regelen. Dingen als spikes, pluggen, kabels, stands, etc... Daar wordt het geld op verdient. De marges op de B&W's zijn relatief laag.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mario D

Quote from: [email protected] on October  5, 2009, 20:35:44
Iemand een idee waar je terrecht kunt voor B&W speakers(komplete 5.1 set 600 reeks)aan een goede prijs?
Heb al een paar dealers en internetshops gecontacteerd maar die zaten allemaal op identiek dezelfde prijs.(normaal 2600 euro en ze geven allemaal dezelfde korting nl 300 euro.)
Als er iemand een goeie tip heeft dan hoor ik het graag.

PM me maar even.  ;)

Mario D

Zit er eigenlijk een groot klankmatig verschil tussen de 683 & CM9, deze lopen niet zoveel uit elkaar maar er zit 1000 Euro verschil op.??


VIP

#1128
Quote from: kalimero on October 10, 2009, 10:29:24
Zit er eigenlijk een groot klankmatig verschil tussen de 683 & CM9, deze lopen niet zoveel uit elkaar maar er zit 1000 Euro verschil op.??


De kast cabine waar de luidsprekers in behuizen is één van de grote verschillen wat het geluid zal beinvloeden.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

Mario D

Quote from: VIP on October 10, 2009, 13:21:41
De kast cabine waar de luidsprekers in behuizen is één van de grote verschillen wat het geluid zal beinvloeden.

Deze is toch MDF zoals de 683 of heb ik het mis.

De afwerking van de 683(en de hele 6XX reeks) is Vinyl en de CM9 echt houtfineer.

Ghosty J

Quote from: kalimero on October 10, 2009, 10:29:24
Zit er eigenlijk een groot klankmatig verschil tussen de 683 & CM9, deze lopen niet zoveel uit elkaar maar er zit 1000 Euro verschil op.??


bij de cm serie zit de bass poort aan de achterkant, bij de 683 aan de voorkant.
daarom heb ik afgezien van de cm serie, ze moesten te ver naar voren staan.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

luistervinkje

Quote from: VIP on October 10, 2009, 13:21:41
De kast cabine waar de luidsprekers in behuizen is één van de grote verschillen wat het geluid zal beinvloeden.

Heb afgelopen week op de beurs in Surhuisterveen deze http://www.pioneer.nl/nl/products/42/99/161/S-A4SPT-PM/index.html
luidsprekertjes mogen beluisteren welke gemaakt zijn van massief eikenhout  :) , stond er versteld van wat hier uit kwam met een budget pioneer versterkertje en cd speler. deze luidsprekers kosten volgens mij ook zo iets van € 1000,00 per stel.
In eerste instantie meende ik ook dat er een sub bij aangeloten was , maar de mijnheer van Pioneer stelde nadrukkelijk vast dat dit niet het geval was.
Rotel RSP 1098 en Rotel RDV 1093 Rotel RMB 1095 voor de fronts, RMB 991 voor de center RMB 1050 voor de r. B&W  803N  B&W Center HTM 1S 3 x REL Q200E  speakerkabel  KIMBER  4 tc en 8 tc BI-AMPING  interlink KIMBER HERO en digi siltech HF-9 G3 SE

Robbert54

hier ook nog maar even laten zien: ben er zoooo blij mee :clapping: mijn nieuwste aanwinst:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Mario D

#1134
Edit.

R

Goed gedaan, mooi hoor!!

JCL

Quote from: The Vampire on October 10, 2009, 20:29:22
hier ook nog maar even laten zien: ben er zoooo blij mee :clapping: mijn nieuwste aanwinst:



Daar mag je ook met recht trost op zijn! Super mooie speakers, staan hoog op het verlanglijstje (maar dat duurt nog wel een aantal jaren).

ksi

Mooie aanwinsten, die CM reeks ziet er fantastisch uit.

Robbert54

Quote from: kalimero on October 10, 2009, 22:11:25
Na een bewogen dagje eerst in een plaatselijke Hifi winkel gaan luisteren naar de CM9 omdat ik toch wel benieuwd.
Mijn 683's waren reeds verkocht en wilde vooral in stereo beter.
Na de luistersessie was ik toch wel overtuigd van de kwaliteit van de CM9.

Op Marktplaats had ik een splinternieuw setje zien staan voor 1795 Euro  :o, dus ik heb zonet even 300KM gereden...........En jawel de CM9 staan vrolijk in te spelen.  :smile: :pompom: :smile: :pompom:




altijd baas boven baas he?! :devil:

gefeliciteerd met je mooie speakers! :worship: heb je ook Wengé?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Mario D

Quote from: The Vampire on October 11, 2009, 02:23:19
altijd baas boven baas he?! :devil:

Ik noem het gewoon geluk hebben. :D ;)

gefeliciteerd met je mooie speakers! :worship: heb je ook Wengé?

Tnx, jij ook hoor, die CM1's zijn ook zeer mooi.  :worship:
Ik heb ook Wenge maar de rest van mijn set is helaas zwart (686-HTM61) dus nu nog van deze af geraken en binnen afzienbare tijd de center en rears aanschaffen in het wenge van de CM reeks.  :pompom:


Robbert54

wat neem je er dan bij? cm- c en cm1's of cm- c2 en cm5's??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

wie iemand trouwens nog mooie stands voor bij de CM1's?? de originele lijken mij zo groot... :-\ of valt dit in het echt nog behoorlijk mee??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jurian

#1142
Ik heb ze op "Dynaudio stand 1" staan. Nette smalle stand voor een schapelijke prijs.

De orginele B&W stands zijn veel te grof voor zo'n klein speakertje naar mijn mening.

Robbert54

Quote from: Jurian on October 13, 2009, 22:19:55
Ik heb ze op "Dynaudio stand 1" staan. Nette smalle stand voor een schapelijke prijs.

De orginele B&W stands zijn veel te grof voor zo'n klein speakertje naar mijn mening.
heb je een foto :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

berry11

B&W front 640i-B&Wrear DM 620i- B&W sur100-B&Wcenter LCR 60 S  ben er al jaren blij mee

vraag ik zoek een driver 1 keer 26mm voor mijn 620i is stuk van daar mis hem lol

wie weet of heb er een hoor het graag
800shd met PLi Jade3 500s met PLi Jade
sharp32ins fullhd
yamaha 1700 hmdi
B&W 640-B&W 620i- B&W 100-B&W LCR 60 S 0.4snoer BK subs interlink ixos 1081

Mario D

Quote from: The Vampire on October 13, 2009, 01:19:04
wie iemand trouwens nog mooie stands voor bij de CM1's?? de originele lijken mij zo groot... :-\ of valt dit in het echt nog behoorlijk mee??

Op de FS-700 gaan ze wel heel mooi staan denk ik.
Deze kosten wel 300 Euro voor de set, maar ik weet wel een adres waar je deze kan kopen als Replica's voor 150 Euro.
Alsook andere mooie replica stands.  ;)
Als je interesse hebt PM je maar.

JCL

Ik gebruik zelf Attacame Nexus stands. Goed en goedkoop, maar je moet wel van het design houden. Voor mij maakte het niet zoveel uit (heb ook een redelijk grote kamer) maar ze kunnen wat lomp lijken. Foto's staan in mijn topic (zie sig), de prijs was volgens mij iets van 120 Euro voor de 50 centimeter modellen.

Major_Ton

Geruchten bereikten mij dat B&W volgend jaar een nieuwe '800' serie gaat aankondigen. Eens gaat het natuurlijk gebeuren, maar volgend jaar is al erg dichtbij ;) Ik heb helaas geen link voor jullie, maar misschien weet iemand anders al meer?
Set 1: BlueSound Node N130 - Topping E30-II - Lyngdorf TDAI 1120 - PrimaLuna EVO-200i - JBL 4309 - Supra PLY 3.4S - LG 77G2 - Sony PS5

Set 2: Werk PC - Topping D10s - Wadia PowerDAC Mini - Tannoy S6LCR - VdH CS122 - Sony KD 75XF9005

Alex Groningen


BenWfan

Quote from: Major_Ton on November 27, 2009, 20:55:58
Geruchten bereikten mij dat B&W volgend jaar een nieuwe '800' serie gaat aankondigen. Eens gaat het natuurlijk gebeuren, maar volgend jaar is al erg dichtbij ;) Ik heb helaas geen link voor jullie, maar misschien weet iemand anders al meer?

Waarschijnlijk maart, wordt al het nodige over gespeculeerd, van een geheel nieuwe opbouw uit aluminium (inmiddels weer achterhaald) tot een simpele redesign. Wat iedereen wel verwacht is dat de gehele serie met diamond tweeter wordt uitgerust, dus vanaf de 805d. Prijzen gaan stevig omhoog, met name aan de onderkant (805, 804) denk aan 40% voor de "instappers". Hetgeen natuurlijk ruimte openlaat voor een vernieuwde 700 serie... oid.

groet,
Classé CAP 2100