Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

JCL

Toch wel apart. Bij mijn 685's klapperen ze als een gek! Heb het idee dat ze wel 2 of meer centimeter naar binnen en naar buiten kunnen. Mijn 686's hebben dat minder, maar die hebben dan ook een kleinere woofer.

mjtdevries

Quote from: Ranger on June 26, 2009, 09:57:34
Maakt het echt wat uit om de koperen strip van de aansluitingen op de B&W 684 te vervangen door een kabeltje met spades? Dan creeer je toch ook weer een overgang?

Op de 604 vond ik het wel iets verschil maken.
(mijn vader kon het zelfs in een blinde test vaststellen, bij een testtoon. De sweep ging dan 1kHz verder voor hij 'm niet meer kon horen)

Maar de reden is volgens mij niet dat die overgang van die strip nou zo slecht zou zijn.  Die strip is een platte geleider in een magneetveld, en dat zou effect kunnen hebben.

Maar je kan het heel makkelijk zelf even uitproberen met een stukje speaker kabel. (zonder spades)
dus wat let je? :)

JCL

Hoe kun je hem dan aansluiten zonder spades? Zou je dan de onderste terminal kunnen gebruiken voor de normale kabel en vanuit hetzelfde "gat" kunnen doorlussen naar de terminal daarboven?

mjtdevries

#1053
inderdaad twee kabels door hetzelfde gat.
Met 2,5mm2 kan dat wel.

Als je 4 mm2 kabels hebt zal het wel lastig worden :)

PallMall

Ik snap er niks meer van..... Ik had eerst op mijn cm9's een sony surround reciever aangesloten, maar toen had ik totaal geen bas en bovendien maakte hij er op hogere volumes een rommeltje van. Vervolgens heb ik een Sony stereo versterker uit 1979 met 2x28 watt aangesloten en had ik een prima (niet echt gedetaileerde) bas maar uiteraard mindere midden en hoge tonen. Nu heb ik als overbrugging, tot ik in het najaar mijn Burmester geïntegreerde versterker kan kopen, een 2e hands Rotel ra980bx (2x100w) aangeschaft.  Maar nu zijn de midden en hoge tonen echt super gedetaileerd maar de bas is weer op mijn reciever nivo. Ik krijg pas mooi geluid als ik de versterker op "11 uur" draai. Er zijn bij de speakers "pluggen" meegeleverd om in de poort te doen mocht de bas te dreunend worden, maar die kon ik alleen bij de 79ér Sony gebruiken.
Nu vraag ik me af of de cm9's misschien gewoonweg te veeleisend zijn aangezien bas makkelijker te verkrijgen is dan echt goede hoge tonen en een rotel van 2x100w dit dan toch zeker voor elkaar zou moeten krijgen, of moet ik gewoon wachten op mijn burmester?
Kortom, ik ben gewoonweg vanaf het begin al een beetje teleurgesteld in mijn speakers. Ik weet dat het speakers zijn die vragen om een goede versterker dus ik had verwacht dat het met deze Rotel wel goed zou komen, maar dat is dus niet het geval....


Mario D

Ik zou zeggen probeer eens een parasound versterker te lenen en zie wat je daar van vind, deze hebben meestal een dampingfactor van >800 en houd volledige controle.

De bassweergave van de parasound is gewoon erg lekker, zelfs een Halo A23 die ik reeds gehad heb speelde mijn receiver op zijn sloffen weg.

Wat je aanhaald over de rotel kan ik me volledig in vinden.

Smaken verschillen natuurlijk maar ik vind dat parasound super is bij B&W.  :smile:

Ghosty J

Quote from: PallMall on July  4, 2009, 01:10:06
Ik snap er niks meer van..... Ik had eerst op mijn cm9's een sony surround reciever aangesloten, maar toen had ik totaal geen bas en bovendien maakte hij er op hogere volumes een rommeltje van. Vervolgens heb ik een Sony stereo versterker uit 1979 met 2x28 watt aangesloten en had ik een prima (niet echt gedetaileerde) bas maar uiteraard mindere midden en hoge tonen. Nu heb ik als overbrugging, tot ik in het najaar mijn Burmester geïntegreerde versterker kan kopen, een 2e hands Rotel ra980bx (2x100w) aangeschaft.  Maar nu zijn de midden en hoge tonen echt super gedetaileerd maar de bas is weer op mijn reciever nivo. Ik krijg pas mooi geluid als ik de versterker op "11 uur" draai. Er zijn bij de speakers "pluggen" meegeleverd om in de poort te doen mocht de bas te dreunend worden, maar die kon ik alleen bij de 79ér Sony gebruiken.
Nu vraag ik me af of de cm9's misschien gewoonweg te veeleisend zijn aangezien bas makkelijker te verkrijgen is dan echt goede hoge tonen en een rotel van 2x100w dit dan toch zeker voor elkaar zou moeten krijgen, of moet ik gewoon wachten op mijn burmester?
Kortom, ik ben gewoonweg vanaf het begin al een beetje teleurgesteld in mijn speakers. Ik weet dat het speakers zijn die vragen om een goede versterker dus ik had verwacht dat het met deze Rotel wel goed zou komen, maar dat is dus niet het geval....


wat is veel of weinig bas?
ik draai ook Rotel en B&W de meeste vrienden vonden in het begin er te weinig bas in zitten... maar toen ik uitlegde dat je in het lage gedeelte nu de instrumenten kon opnoemen vonden ze het geluid eigenlijk veel mooier :)
al eens een andere cd geprobeerd?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PallMall

Quote from: Ghosty J on July  4, 2009, 14:10:19
wat is veel of weinig bas?
ik draai ook Rotel en B&W de meeste vrienden vonden in het begin er te weinig bas in zitten... maar toen ik uitlegde dat je in het lage gedeelte nu de instrumenten kon opnoemen vonden ze het geluid eigenlijk veel mooier :)
al eens een andere cd geprobeerd?

Ik begrijp dat ik nogal vaag was in m'n post. Maar voor de duidelijkheid; ik ben zeker niet op zoek naar een dreun bas waarvan de glazen in de kast gaan dansen, maar ik wil wel dat het geluid helemaal in verhouding is! Ik ben van mening dat het geluid optimaal moet zijn als "tone off" is ingeschakeld en dat is het nu zeker niet. Nu zijn de cm9's ook wel wat lastiger aan te sturen met een gevoeligheid van 89Db.

En ik heb zeer veel cd's geprobeerd ;)

Ik luister met name veel dire straits, maar heb hier ook een cd van faithless liggen waarbij de bas dus wel moet knallen, en dat blijft uit!

Ik vraag me af of B&W de cm serie toch niet meer als ht speaker op de markt heeft gezet waarbij een losse sub nodig is?

Ach stiekem geniet ik toch wel erg van m'n speakertjes 't is alleen zo dat ik het gevoel heb dat er meer in moet zitten ;)

Ghosty J

Quote from: PallMall on July  9, 2009, 20:19:27
Ik begrijp dat ik nogal vaag was in m'n post. Maar voor de duidelijkheid; ik ben zeker niet op zoek naar een dreun bas waarvan de glazen in de kast gaan dansen, maar ik wil wel dat het geluid helemaal in verhouding is! Ik ben van mening dat het geluid optimaal moet zijn als "tone off" is ingeschakeld en dat is het nu zeker niet. Nu zijn de cm9's ook wel wat lastiger aan te sturen met een gevoeligheid van 89Db.

En ik heb zeer veel cd's geprobeerd ;)

Ik luister met name veel dire straits, maar heb hier ook een cd van faithless liggen waarbij de bas dus wel moet knallen, en dat blijft uit!

Ik vraag me af of B&W de cm serie toch niet meer als ht speaker op de markt heeft gezet waarbij een losse sub nodig is?

Ach stiekem geniet ik toch wel erg van m'n speakertjes 't is alleen zo dat ik het gevoel heb dat er meer in moet zitten ;)

dan blijft er nog over, in of uitdraaien van de speakers dichter tegen de muur zetten als dat kan.
weet niet of ik het al heb gevraagd maar in je reciever staan je speakers op large en subwoofer staat uit ?
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

PallMall

Het is een stereo versterker ;)

En inderdaad kun je met verdraaien verschil maken op je "sweet-spot" maar dan nog is de verhouding niet optimaal.
Het vreemde is dat ik met de 79ér 2x28watt Sony meer bas had....
De hoge en midden tonen zijn echt super nu met de Rotel, allen de bas blijft gewoonweg achter, ik moet de bas nu nog eens een kwartslag bijstellen maar dit komt de middentonen dan weer niet ten goede. Ach ik moet me gewoonweg even behelpen met deze versterker en later dit jaar kan ik eens serieus op zoek naar iets beters!

PallMall

Edit:
Ik speel mijn cd-tjes trouwens af met een Sony blue-ray  :blush: Dit komt het geluid natuurlijk ook niet echt ten goede.........

Sphinkx

Hoe klinkt de 600 - S3 serie van B&W met een Marantz SR8002?  Ik denk aan een upgrade van mijn Receiver (Marantz SR7400) en zou ofwel terug voor een Marantz gaan of anders eventueel voor Onkyo gaan  (7 of 8 reeks).  BTW veronderstel dat dit geen overkill is voor die B&W boxen?  Sub is trouwens van SVS - PB12+

Uiteraard weet ik dat ik best ga luisteren om best te kunnen oordelen maar een idee hebben naar welke receiver je best gaat is altijd goed om weten voor je bij een dealer binnen gaat...
TV: LG OLED77GX - Xbox X Series - Nvidia Shield 2017 - Marantz SR 5014
Speakers: Self made Subwoofer - Front: Oberon 7 - Center: Dali Oberon Vokal - Surround Back: Dali Oberon On Wall - Rear Surround High: Dali Fazon sat

JCL

Er lijkt mij niets mis met die combi! Overkill heb je niet zo snel last van, de B&W's lusten wel een slokje, zeker de zuiltjes, met name de 604.

VIP

#1063
Nog een foto van de begin / huidige locatie  :)











Natuurlijk de vloer ook goed aangepakt... Zeker 6 cm of meer omhoog.
Muren vol met pur schuim en steenwol...



Alleen moet ik alles nog afwerken kwa bekabeling, vandaar nog geen plinten etc...
En eigenlijk wil ik ook een Mooi stereo meubel voor ergens ernaast.
Mooie verlichting en dan klaar :)


p.s. Weet iemand trouwens of de Bullits op de fst speakers van de 803D afschroefbaar is / te vervangen is voor een metaal look ?

* Classé audio zit er toch wel te prikkelen *

Zoveel nog in de verkoop te doen  :alien:
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

R


Ranger

Wat is een goede interlink en luidsprekerkabel voor de B&W 684 met Denon 1500 versterker en cd-speler? Iets van Van den Hul? Speakerkabel als Royal jade, clearwater of de D352?

Ghosty J

iig geen van den hul, daar wordt het te schel van.
ik gebruik qed interlinks met oehlbach speakerkabels.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Ranger

Hm; hoor je toch wel vaak over van den hul. Dan misschien beter gaan voor de Cardas crosslink.

BWzes03

@VIP:
<Off-topic>
  Thunderdome 9 !! RENG DENG DENG !!!!   :headbanging: :headbanging:
</Off-topic>

Jazeker zijn de bullits in metaal beschikbaar, ik heb ze zelf in mijn 804's vervangen door Aluminium versies..
Moet alleen even zoeken waar ik ze ook weer vandaan had....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

VIP

#1069
Quote from: BWzes03 on August 12, 2009, 13:53:10
@VIP:
<Off-topic>
 Thunderdome 9 !! RENG DENG DENG !!!!   :headbanging: :headbanging:
</Off-topic>

Jazeker zijn de bullits in metaal beschikbaar, ik heb ze zelf in mijn 804's vervangen door Aluminium versies..
Moet alleen even zoeken waar ik ze ook weer vandaan had....
Hey BWzes03,
Bedankt voor je mailtje met de link (top).
Ik ga er wellicht een paar bestellen.
Echter bedenk ik me nu net, dat de pluggen op de 803D al van Alu zijn ?
Maargoed, voor de looks zou ik het al doen.
Heb jij er zelf veel of weining verschil in gemerkt toen je ze veranderde ?

mvg VIP.

*ow voor ik het vergeet te vragen...*
Ik kan lijkt mij toch gewoon de pm15S1 op de voorversterker aansluiten, ipv de 1095 ?
gewoon om eens te vergelijken...
Heb straks 3 weken vakantie.. en als ik echt verschil al hoor kwa (beter) dan overweeg ik nog eens een classe stereo set.
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

BWzes03

Volgens mij zijn alleen bij de Signature 800 series speakers de phaseplugs van metaal, bij alle andere,
van de 805S tot de 800D zijn alle phaseplugs van plastic.

Voor wat betreft het verschil in geluid, ik heb ze direkt ingeschroefd toen ze binnen kwamen, heb geen luistertest gedaan.....
Volgens reviews daarentegen schijnt het zeker een gunstig effect te hebben op de afstraling.
Ik vond het zelf vooral een "mooie" tweak voor het uiterlijk.
Zal eens de plastic versies weer terug steken en een vergelijking doen .... ben zelf ook wel benieuwd.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Robbert54

#1071



Rotel :inlove: :inlove:
B&W :wub: :wub:
Mariah Carry :crazy: :crazy: :crazy: :crazy:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

wil

Quote from: Ghosty J on August 11, 2009, 09:03:29
iig geen van den hul, daar wordt het te schel van.
ik gebruik qed interlinks met oehlbach speakerkabels.
Tja, en dan te bedenken dat ik voor mijn toenmalige B&Ws, die juist wat frisheid konden gebruiken maar niet te schel moesten worden, voor VdH interlinks heb gekozen, maar vooral geen QED aangezien die juist over-the-top waren.

Kortom, proberen en proberen...  ;)

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

VIP

Quote from: BWzes03 on August 14, 2009, 11:40:25
Volgens mij zijn alleen bij de Signature 800 series speakers de phaseplugs van metaal, bij alle andere,
van de 805S tot de 800D zijn alle phaseplugs van plastic.

Voor wat betreft het verschil in geluid, ik heb ze direkt ingeschroefd toen ze binnen kwamen, heb geen luistertest gedaan.....
Volgens reviews daarentegen schijnt het zeker een gunstig effect te hebben op de afstraling.
Ik vond het zelf vooral een "mooie" tweak voor het uiterlijk.
Zal eens de plastic versies weer terug steken en een vergelijking doen .... ben zelf ook wel benieuwd.
Losdraaien doe je gewoon linksom ? of rechts ?
Wil niks stukdraaien  :o
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

BWzes03

Inderdaad, gewoon linksom... is een plastic kogel, zoals je op de website al gezien hebt, vrij lang nog,
met een messing schroef-draadeind erin.
Wel rustig eruit draaien en recht eruit halen... de conus (voicecoil) zit er zeer dichtbij... kan wel wat hebben, maar uiteraard liever niet...
De phaseplug zit redelijk stevig vast gedraaid, maar aangezien het in de magneet / basket is gedraaid kun je genoeg druk zetten om hem los te krijgen...
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70