Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Ranger

Is zoiets een goede oplossing?

JCL

Ja, volgens mij kan dat prima. Je plaatst de "tandjes" (weet niet hoe je dat officieel noemt) op de plekken waar nu de klemmetjes zitten (dus helemaal aan het begin van de speaker terminal, tegen de kast aan) en je sluit de speaker kabel aan zoals je dat anders zou doen (dus door de terminal open te draaien en ze er van de zijkant in te prikken of via een plug).

Ranger

Wat is een goede luidsprekerkabel tussen de Denon 1500 versterker en 684 speaker?

JCL

Gewoon zelf gaan luisteren en vooral niet al te gek maken. Ik heb er zelf Van den Hul tussen hangen (ook Denon en B&W). Je kan er zoveel aan uitgeven als je wilt, stelt voor jezelf een bepaald budget (b.v. 10% van het totaal) en ga daarvoor shoppen.

WickedGame

Hangt natuurlijk af hoeveel je wilt uitgeven aan een kabel. Maar met de Kimber 4TC of  8TC (ook veel 2e hands te vinden) heb je een hele potentiele kabel in handen.

PallMall

Quote from: Ghosty J on June  9, 2009, 10:27:57
Dat heeft wel degelijk nut. En je hoort het verschil wel! Gewoon ff proberen zou ik zeggen!


Hoe is het mogelijk dat dat nut zou hebben. Ik wil hier niet gaan beweren dat het niet zo is, maar meestal zitten er goede vergulde bruggen. De weerstand (mede ook door de korte afstand) zal nihil zijn. En als je dan ziet dat er aan de achterkant pisbakkenstalen moertjes met kabelschoentjes gebruikt worden.....
Nogmaals ik wil niet beweren dat het niet helpt maar zou graag een onderbouwing zien waarom het wel helpt.

Dan zou het dus ook zo moeten zijn dat, als ik de metalen bruggen zou gebruiken, het ook verschil uitmaakt of ik de speakerkabel op de hf of lf aansluit?

(ik heb zelf trouwens biwire aangesloten in afwachting van een versterker met bi-amp mogelijkheid)

JCL

Dit komt doordat het vergulde bruggetje wat er standaard opzit precies is wat de naam zegt, verguld. Het laagje goud is veel te dun en daaronder zit gewoon metaal.

Minguel

Quote from: Ranger on June  9, 2009, 11:30:38
Wat is een goede luidsprekerkabel tussen de Denon 1500 versterker en 684 speaker?

Ik speel zelf met de 683 i.c.m. Marantz SR8002. Heb gisteren een setje Kimber 8TC aangesloten. Ik was tot nu toe niet helemaal tevreden over de 683. Heb geen technische kennis dus kan het niet goed onderbouwen, maar heb het idee dat de 683 "beter" uit de voeten kan dan mijn Nordost kabels.

Volgens mij een kwestie van een beetje uit proberen.

Minguel

Versterker    : Marantz PM11S2
Mediaspeler  : Marantz NA8005
Speakers      : Dynaudio FOCUS 220 II
Sub              : REL S3

p.willemse

#958
Hmmmm. Ik heb op dit moment tussen alle B&W's en de denon 2309 Monster XP-HP nw kabels liggen...

is dat dan echte meuk, of is het nog wel bruikbaar? En heb ze daarnaast gewoon met de uiteinden in de kabelaansluiting van de denon gedraaid, zonder bananentulpen of wat dan ook... achterop de speakers idem....

is hier winst te behalen die significant beter klinkt?
Pioneer PDP LX-5090 - Denon AVR 2309 - Denon DVD-1800BD - Denon ASD-11R - B&W 684/686/HTM62 - Rel Strata 5 - Linksys DMA 2100 - Sagem ICAD-81 HD - Nintendo WII- Logitech 895

Robbert54

Quote from: Ranger on June  9, 2009, 10:40:47
Is zoiets een goede oplossing?
dit zou idd een goede oplossing zijn.

ben nu wel erg benieuwd hoe de speakers er in het wit uit gaan zien. als ze mooi zijn even een foto sturen naar B&W misschien krijg je nog een leuke reactie terug, en zitten ze volgend jaar in het assortiment!

wanneer krijg je ze binnen dan? hoe ga je dat eigenlijk doen met die deuken die er in zitten? of zie ik daar geen deuken?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PallMall

Ik ben zelf uiteraard ook heel benieuwd hoe ze eruit gaan zien!

Het zijn geen deuken die je ziet, alhoewel het er op de foto's wel wat van weg heeft inderdaad. Het zijn beschadigingen in het lakwerk. De kasten zijn van mdf met een laagje hout fineer, en vervolgens is er voor de warme kleur een rood/bruin achtige vernis over gespoten (dit is ook de bruine kleur op het dempmateriaal dat je ziet), in deze vernislaag zit de beschadiging dus dat is gewoon een kwestie van weg schuren.
Opvallend is dus wel dat de kasten blijkbaar eerst van binnen worden afgemonteerd en vervolgens pas gespoten.

Ik hoop ze dit weekend terug te verwachten.

Ik heb wel nog een tijdje zitten twijfelen of ik nieuwe b&w logo's moest laten maken zodat deze onder de blanke lak konden komen maar dat heb ik toch maar niet gedaan.
Het zou me erger gaan storen als ze niet helemaal recht of op dezelfde hoogte zouden zitten ofzo dan dat er helemaal geen logo's meer op staan.


Robbert54

ik vind een logo toch altijd wel mooi, kun je die niet gewoon via B&W zelf bestellen? dan moet je gewoon eerst even een lijntje aftekenen op de speaker.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

PallMall

Quote from: Robbert54 on June 10, 2009, 19:14:51
ik vind een logo toch altijd wel mooi, kun je die niet gewoon via B&W zelf bestellen? dan moet je gewoon eerst even een lijntje aftekenen op de speaker.

En dan gewoon op de blanke lak i.p.v. eronder? 'T is een optie inderdaad. Ik zou het zelf ook mooier vinden maar durfde 't niet aan om het onder de blanke te doen zoals het hoort, als het dan fout gaat om welke reden dan ook, kijk je er de komende jaren tegenaan!

Bij b&w zelf bestellen is waarschijnlijk geen optie, heb tenminste de ervaring dat zoiets meestal niet mogelijk is! Maar ze zijn goed na te maken bij de letterkundige.

Ghosty J

Quote from: PallMall on June 10, 2009, 22:18:07
En dan gewoon op de blanke lak i.p.v. eronder? 'T is een optie inderdaad. Ik zou het zelf ook mooier vinden maar durfde 't niet aan om het onder de blanke te doen zoals het hoort, als het dan fout gaat om welke reden dan ook, kijk je er de komende jaren tegenaan!

Bij b&w zelf bestellen is waarschijnlijk geen optie, heb tenminste de ervaring dat zoiets meestal niet mogelijk is! Maar ze zijn goed na te maken bij de letterkundige.
probeer eens bij een sponsor Smits of Sights & Sounds
misschien kunnen die wel wat regelen bij B&W, of kijk op MP voor kapotte speakers waar het frontje nog heel van is ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

ik zou het idd over de lak heen doen. je kunt het er wel onder doen, maar dan moet je zeker weten dat het goed zit voor dat je het lakt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

superleo7

Op die foto's van jou zie ik 2 zwarte condensatoren.
Zijn dat mundorf zilver gold versie? Zo nee wat voor versie dan.
Zit er aan tedenken om voor mijn cdm 9 de condensatoren van midden hoog te vervangen.
Je ziet dat de nautulis lijn ook een omzwaai heeft gemaakt van ICW naar mundorf .
Dit zan dan de kostbare type's .

Altijd leuk binnen kanten tezien van speakers.
Het leukste ervan zie ik dat de zelf bouwers al jeran bezig zijn met duurdere type's en simpele filters en de industrie daar later achter aan hobbelt.
Ook B&w dus.
De zelf bouwers zijn zo gek nog niet. ;D

museumdistrict

Hallo allemaal,

Ik zie een aantal mensen die 800 serie speakers modificeren van "S" naar "D". Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat dat in zijn werk? Ik begrijp dat je dan de standaard tweeter vervangt voor de diamond tweeter, maar is dat de enige wijziging, of moet je ook iets met bekabeling, filters, etc.? Hoe zijn de resultaten?

Jullie ervaringen worden op prijs gesteld.

groet,

JCL

Dat zal ook aan het type speaker liggen. Een 803D heeft bijvoorbeeld een woofer meer dan een 803S, dan is het dus meer dan alleen een tweeter. Misschien dat het bij een 805 kan, dan zou je wel een D tweeter van een hoger (lager) type kunnen inbouwen. Wat ik wel eens heb gehoord is dat mensen de tweeter van een Signiture 805 inbouwen in een N805

Stradivarius

Het grote B&W topic is waar ik mijn vraag het beste kan stellen denk ik en dat is het volgende:

Wat is de introductiedatum van de B&W CM1 speakers? Een kennis zegt namelijk dat CM1 speakers van B&W in 2 uitvoeringen zijn uitgebracht. De speakers die nu verkocht worden en de versie zonder chromen randen bij de introductie. Is dit waar en zijn deze qua onderdelen precies hetzelfde? Ik heb namelijk de mogelijkheid om ze over te nemen voor een goede prijs en aangezien de huidige CM1 heerlijk klinken, ben ik dus wel erg benieuwd!
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A

Stradivarius

Quote from: Stradivarius on June 11, 2009, 13:33:28
Het grote B&W topic is waar ik mijn vraag het beste kan stellen denk ik en dat is het volgende:

Wat is de introductiedatum van de B&W CM1 speakers? Een kennis zegt namelijk dat CM1 speakers van B&W in 2 uitvoeringen zijn uitgebracht. De speakers die nu verkocht worden en de versie zonder chromen randen bij de introductie. Is dit waar en zijn deze qua onderdelen precies hetzelfde? Ik heb namelijk de mogelijkheid om ze over te nemen voor een goede prijs en aangezien de huidige CM1 heerlijk klinken, ben ik dus wel erg benieuwd!

Never mind.... :D

De beste vriend was in de war, want het zijn namelijk de CM2 speakers. Wat is het verschil tussen deze 2 eigenlijk?
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A

JCL

De CM1 is een nieuwe speaker, uitgebracht in 2007 of 2008. De CM2 is uit de oude CM reeks (die geloof ik in de jaren 90 is uitgebracht).

Stradivarius

Quote from: JCL on June 11, 2009, 14:36:14
De CM1 is een nieuwe speaker, uitgebracht in 2007 of 2008. De CM2 is uit de oude CM reeks (die geloof ik in de jaren 90 is uitgebracht).

Daar was ik inderdaad ook achter, maar wat is het verschil tussen beide?
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A

Robbert54

even de vraag hier stellen: ik zit momenteel erg te twijfelen tussen de CM1's en CM5's

ik ga ze vooral gebruiken voor surround. en weet nog niet hoe lang het duurt voor ik het surround gedeelte compleet kan maken (budgetgewijs) dus komen ze eerst als front speakers. nou zit ik nog op een slaapkamertje, maar het is wel de bedoeling dat ik dit jaar een eigen plekje krijg, dus qua ruimte weet ik het allemaal niet. verder kan ik de CM1's aanschaffen met standards of de CM5's voorlopig nog even zonder stands.. wat zal ik dan doen?? CM1 of CM5

oh en btw, ze worden nu nog aangestuurd door een philips fr994 receiver, die hopelijk snel word vervangen door de marantz sr7002
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Heb ze zelf niet gehoord, maar afgaand op wat je er op papier van kan opmaken zou ik voor CM5 gaan. De CM5 zou meer laag hebben en dat is wel belangrijk bij een boekplank speaker. Als je later een CM7 of CM9 als front koopt is het verschil ook niet zo groot.

Stradivarius

Quote from: Stradivarius on June 11, 2009, 14:47:42
Daar was ik inderdaad ook achter, maar wat is het verschil tussen beide?

Niemand?
Marantz SR4001 | Monitor Audio RS-1 | Dynaudio SUB 30A