Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 13 Guests are viewing this topic.

M

Dank iedereen voor jullie reacties, maar zit een beetje te twijfelen of ik niet voor de 800D zal gaan. Deze geven een groter geluidsbeeld en meer/dieper laag/druk.
Als ik zachtjes draai, hoor ik weinig laag. Wanneer ik heb open draai, dan komt het wel. Met de Mahlers die ik had hiervoor, had ik dit niet. Die gaven bij zachtjes draaien al een mooi laag.

Ik zou dus voor de 800D kunnen gaan, of een Velodyne DD15 erbij nemen. Wat is wijsheid
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Lucky.L

Ik weet niet hoe groot jouw huiskamer is,maar ik zou dan voor een DD15 erbij gaan!

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

M

#852
Alleen mijn huiskamer meet 6 meter bij 5.60 meter, daar komt dan de keuken bij aan 7 bij 3.50 meter.
Een L kamer dus.
Maar waarom niet voor de 800D gaan?
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Lucky.L

Quote from: Mayko on March 21, 2009, 20:12:14
Alleen mijn huiskamer meet 6 meter bij 5.60 meter, daar komt dan de keuken bij aan 7 bij 3.50 meter.
Een L kamer dus.
Maar waarom niet voor de 800D gaan?
Aan de afmeting van je huiskamer te zien,denk ik dat de 800D te veel van het goede is!
Ik heb zelf in een iets kleinere huiskamer gedraaid met vincent monoblokken [991 plus] icm de 802D,maar ik had zeker geen tekort aan laag.

Mvg Michel
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

blue-eyes

Quote from: Lucky.L on March 22, 2009, 08:12:02
Aan de afmeting van je huiskamer te zien,denk ik dat de 800D te veel van het goede is!
Ik heb zelf in een iets kleinere huiskamer gedraaid met vincent monoblokken [991 plus] icm de 802D,maar ik had zeker geen tekort aan laag.

Mvg Michel

Het voordeel van de 800D is dat je een veel betere overgang tussen de verschillende units hebt, met een losse subwoofer moet je dat nog maar voor elkaar krijgen.

Wellicht is de kamer te klein om het volle potentieel eruit te halen, maar wie zegt dat 80% van het potentieel al niet beter is dan de huidige opstelling?
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

M

#855
Quote from: Lucky.L on March 22, 2009, 08:12:02
Aan de afmeting van je huiskamer te zien,denk ik dat de 800D te veel van het goede is!
Ik heb zelf in een iets kleinere huiskamer gedraaid met vincent monoblokken [991 plus] icm de 802D,maar ik had zeker geen tekort aan laag.

Mvg Michel
Ik heb ook geen tekort aan laag, maar bij weinig volume, dan hoor ik weinig laag, lijkt wel een boekenplank speaker ;) Als ik het volume opschroef, dan komt het wel en klinkt het ook super. Strak en de basloopjes zijn goed te horen en
ik voel de druk zeker in het laag, heerlijk. Maar dan moet het wel redelijk hard staan. Nu kan ik heel vaak zo draaien, want de buurman is nooit thuis :D
Maar zo'n 800D heeft onderin al veel meer laag als de 802D.

Zal Bjorn/Garmt wel eens vragen hoe een DD15 integreert in mijn setup.   
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

M

Quote from: Blue-Eyes on March 22, 2009, 09:15:45
Het voordeel van de 800D is dat je een veel betere overgang tussen de verschillende units hebt, met een losse subwoofer moet je dat nog maar voor elkaar krijgen.

Wellicht is de kamer te klein om het volle potentieel eruit te halen, maar wie zegt dat 80% van het potentieel al niet beter is dan de huidige opstelling?
Er zijn denk ik sowieso niet veel mensen hier die 100% uit hun speakers halen, dus als je 80/85 % haalt doe je het niet slecht is mijn mening ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

blue-eyes

#857
Eens.

Laten we eerst onze ruimtes eens aan gaan pakken. Randvoorwaarde om je app. en speakers optimaal te laten presteren.
En deze investering zal in euro's beduidend minder zijn dan de upgrades in app. en speakers, maar met veel verbetering.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Gerbrand

Mijn dedicated HT ruimte was inderdaad mijn beste upgrade ooit. In mijn vorige flat en in mijn huidige huiskamer klonken mijn 9NTs altijd een beetje helder en niet zo ruimtelijk als ik wist dat ze konden klinken. Nu klinken ze perfect.

In akoestisch opzicht is projecteren m.i. ook beter dan een TV tussen je luidsprekers. Zo'n glazen plaat reflecteert behoorlijk en dat helpt niet echt voor het stereobeeld.

Gerbrand
Dedicated HT, soundproofed. 7.1.2 Dolby Atmos (B&W 9NT + HTM1 LCR)
Versterking: Denon AVC-4700. Eindversterkers: Emotiva XPA-3 + XPA -2
Projector: JVC N5. Bron:  Shield, Oppo BDP83, panasonic UB 900

WickedGame

Quote from: Mayko on March 21, 2009, 15:58:22
Dank iedereen voor jullie reacties, maar zit een beetje te twijfelen of ik niet voor de 800D zal gaan. Deze geven een groter geluidsbeeld en meer/dieper laag/druk.
Als ik zachtjes draai, hoor ik weinig laag. Wanneer ik heb open draai, dan komt het wel. Met de Mahlers die ik had hiervoor, had ik dit niet. Die gaven bij zachtjes draaien al een mooi laag.

Ik zou dus voor de 800D kunnen gaan, of een Velodyne DD15 erbij nemen. Wat is wijsheid

:blink: Geen laag uit je 802D...

Klinkt misschien raar, en misschien compleet tegenstrijdig maar het zou wel eens puur aan versterking of kamer kunnen liggen. De 802D bij ons draait echt een ontiegelijk gecontroleerd laag ook op lage volume's. Sommige bezoekers denken dat we de sub aan hebben staan  :P wat niet het geval is.

Aansturing geschied overigens hier door een CA-2200

Probleem is dat als je naar de 800D gaat je het misschien ook niet oplost. En je met hetzelfde issue blijft zitten.

Ik ken overigens de combo Parasound met 802D niet goed genoeg maar kan wel zeggen dat versterking op het eind deze speakers doen spelen of degraderen tot boekenplanken. Alles wat ik tot nu toe heb gehoord vond ik o.a. de volgende eindbakken wel het prettigst:

- Primare A32 (value for money bak)
- Classe CA-2200
- Pass Labs X350

Carlos

Wat is er op Marktplaats aan de hand ?! Doe af en toe een search op B&W (zoek stiekem nog een paar 805 cherry) en zie vier HTM1's aangeboden worden ? Kan me nog een tijd herinneren dat ik tevergeefs elke week op marktplaats/hifi.nl zocht naar een exemplaar, werden gewoon niet 2e hands aangeboden..
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

WickedGame

Quote from: Carlos on March 23, 2009, 09:31:17
Wat is er op Marktplaats aan de hand ?! Doe af en toe een search op B&W (zoek stiekem nog een paar 805 cherry) en zie vier HTM1's aangeboden worden ? Kan me nog een tijd herinneren dat ik tevergeefs elke week op marktplaats/hifi.nl zocht naar een exemplaar, werden gewoon niet 2e hands aangeboden..

Financiele crisis misschien?  ;D

Geen idee hoor, mar zie ze ook steeds vaker nu. En snap wat je bedoeld. Zelf een jar bezig geweest met het zoeken naar een Cherry kleurige HTM-2, was ook zoeken naar een speld in een hooiberg.

Carlos

Quote from: WickedGame on March 23, 2009, 09:49:48
Financiele crisis misschien?  ;D

Geen idee hoor, mar zie ze ook steeds vaker nu. En snap wat je bedoeld. Zelf een jar bezig geweest met het zoeken naar een Cherry kleurige HTM-2, was ook zoeken naar een speld in een hooiberg.
Zou die zooo sterk van invloed zijn ? Je zou toch denken dat HTM1 bezitters over het algemeen wat financieel draagkrachtiger zijn en niet direct door een crisisje gedwongen zijn hun spul te verkopen ? :)
Arcam, Linn, B&W, D-ILA, Synology

M

Quote from: WickedGame on March 23, 2009, 09:03:32
:blink: Geen laag uit je 802D...

Klinkt misschien raar, en misschien compleet tegenstrijdig maar het zou wel eens puur aan versterking of kamer kunnen liggen. De 802D bij ons draait echt een ontiegelijk gecontroleerd laag ook op lage volume's. Sommige bezoekers denken dat we de sub aan hebben staan  :P wat niet het geval is.

Aansturing geschied overigens hier door een CA-2200

Probleem is dat als je naar de 800D gaat je het misschien ook niet oplost. En je met hetzelfde issue blijft zitten.

Ik ken overigens de combo Parasound met 802D niet goed genoeg maar kan wel zeggen dat versterking op het eind deze speakers doen spelen of degraderen tot boekenplanken. Alles wat ik tot nu toe heb gehoord vond ik o.a. de volgende eindbakken wel het prettigst:

- Primare A32 (value for money bak)
- Classe CA-2200
- Pass Labs X350

Natuurlijk komt er wel laag uit de speaker, maar bij zachtjes draaien niet veel. Als ik hem op 10 voor 10 zet, is er laag zat. Ben wel aan het schuiven geweest met de speakers en moet zeggen dat het een stuk beter is geworden. Gelukkig maar!

Wat je aangaf qua eindversterking weet ik dat Pass erg goed is met B&W, Classe ook wel maar geen CA-2200, deze heeft niet veel over, wel een CA-M400.  Ik denk dat het laag bij jou wordt veroorzaakt door te weinig controle, was van de week bij iemand die een Naim ev had van 80watt, die had ook meer laag dan ik, maar wollig laag, niet strak. Die van mij is retestrak.

Ik schuif gewoon nog even door, het komt nu wel goed :D
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

WickedGame

Quote from: Mayko on March 23, 2009, 19:00:59
Natuurlijk komt er wel laag uit de speaker, maar bij zachtjes draaien niet veel. Als ik hem op 10 voor 10 zet, is er laag zat. Ben wel aan het schuiven geweest met de speakers en moet zeggen dat het een stuk beter is geworden. Gelukkig maar!

Wat je aangaf qua eindversterking weet ik dat Pass erg goed is met B&W, Classe ook wel maar geen CA-2200, deze heeft niet veel over, wel een CA-M400.  Ik denk dat het laag bij jou wordt veroorzaakt door te weinig controle, was van de week bij iemand die een Naim ev had van 80watt, die had ook meer laag dan ik, maar wollig laag, niet strak. Die van mij is retestrak.

Ik schuif gewoon nog even door, het komt nu wel goed :D

CA-2200 niet veel over  :blink: ga je mond eens spoelen  :P met 2 x 200 Watt op 8Ohm en 2x 400 Watt op 4 Ohm lijkt het mij dat die prima de 802D aanstuurt en ook nog strak. Als dat niet zo zou zijn geweest was er wel een andere eindbak gekomen. Tuurlijk monoblokken hebben nog meer in hun mars maar goed dat kost ook wat...

Maar dat de CA-2200 niet over zou houden en met te weinig aan controle lijkt mij toch niet. Je mag de CA-2200 niet met de Naim vergelijken (appels en peren verhaal). Weinig wolligs bij onze 802D te vinden (nou ja die van mijn pa dan, met dank aan moi voor het finetunen).

Enige wat ik kan melden dat de set nu echt compleet goed gebalanceerd is, en alles perfect is afgestemd van stroomvoorziening tot bekabeling.

Maar goed je plaatsing is 1 ding, en zijn de 802D's die je hebt nieuw? Zo ja inspeel periode is lang... conussen van B&W zijn nogal stug :)


blue-eyes

Quote from: WickedGame on March 23, 2009, 21:18:48
Tuurlijk monoblokken hebben nog meer in hun mars maar goed dat kost ook wat...

7500 euro op audiomarkt.de ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on March 23, 2009, 21:21:38
7500 euro op audiomarkt.de ;D

Tja ik kan hoog en laag springen bij die ouwuh maar die krijg ik er niet in... de WAF factor begint dan mee te spelen... (ik denk dat die maar blij mag zijn met mijn ma  :P)

VIP

#867
............
STEREO:B&W 803D, Rotel RMB-1095, kimber monocle xl, Kimber KS1030-102AG, KS1011-102CU
Rotel RSP-1098, MJ acoustics ref 1 mkII
VISION:Pioneer PDP 507XD, Rotel RDV-1092, PS3

stoffels

ik ben opzoek naar een een b&w setje 685 theatre, dit voor mijn ht, wordt aangesloten op een denon 1909.
Nu weet ik dat b&w staat voor een natuurlijke klankkleur maar ik stel me de vraag of deze futureproof zijn. Maw woorden hoe is de kwaliteit van b&w door de jaren heen is en/of de instapreeks snel stuk gaat. Ik zoek toch zeker een een 5 a 8 jaar met de set te doen.

Reden waarom ik dit vraag is omdat ik ze wil gaan halen in UK met de lage pond nu. Je kan daar een setje halen voor rond de 1.200 euro.

De hogere reeksen zijn qua prijs een beetje out of my league. Heb nog een heel huis te verbouwen en moet dus spaarzaam met de centen omspringen.

is de 685 reeks een goede keus of ben ik voor ht beter met de cm reeks ?

alle advies is welkom


JCL

Over de kwaliteit kan ik heel kort zijn, die is top! Ik ken mensen die al 10 jaar spelen met de oorspronkelijke 600 serie en die doen het nog als de dag dat ze uit de doos kwamen. Ook hoor je met regelmaat van mensen die nog een setje DM110 kopen, gewoon voor de fun. Ook deze speakers doen het nog prima. Een van de redenen dat ik B&W heb gekozen is omdat ze zo duurzaam zijn. Ik voorzie totaal geen problemen met mijn speakers (heb ook een set 685, 686, HTM-62) in de toekomst.

Een ding wat je je wel af moet vragen is of je versterker krachtig genoeg is om zulke speakers aan te sturen. B&W's houden van power. Ik heb zelf een 2808 aan mijn luidsprekers hangen en die trekt het prima. Of het verstandig is om 2 modellen lager te gaan zitten weet ik niet, ik zou het iig goed uitproberen voordat je ze gaat kopen.

garmtz

Er is echt geen enkele probleem met de JC-1 en het aansturen van de 802, dus jullie kunnen de tips voor andere versterkers denk ik wel staken... ::)  Op laag niveau is er altijd minder laag hoorbaar, dat ligt er heel simpelweg aan hoe het menselijk gehoor werkt: op lagere niveaus wordt het gehoor minder gevoelig voor laag. Daarom is de loudness knop uitgevonden... ;) 

Een andere reden is dat krachtige versterkers op minder gevoelige/moeilijk aan te sturen speakers vaak een optimaal werkpunt hebben dat ligt op een wat hoger niveau. Het geheel gaat 'leven' als je het volume opendraait. Met gevoelige speakers en bijvoorbeeld een buizenversterker heb je veel sneller het gevoel van dynamiek, ook op zeer lage niveaus. De 802 wil gewoon hard spelen en als ik bij 802-bezitters ben, is dat ook bijna altijd het geval. HET MOET H*A*R*D! >:D

WickedGame

Quote from: garmtz on March 25, 2009, 10:02:51
Er is echt geen enkele probleem met de JC-1 en het aansturen van de 802, dus jullie kunnen de tips voor andere versterkers denk ik wel staken... ::)  Op laag niveau is er altijd minder laag hoorbaar, dat ligt er heel simpelweg aan hoe het menselijk gehoor werkt: op lagere niveaus wordt het gehoor minder gevoelig voor laag. Daarom is de loudness knop uitgevonden... ;) 

Een andere reden is dat krachtige versterkers op minder gevoelige/moeilijk aan te sturen speakers vaak een optimaal werkpunt hebben dat ligt op een wat hoger niveau. Het geheel gaat 'leven' als je het volume opendraait. Met gevoelige speakers en bijvoorbeeld een buizenversterker heb je veel sneller het gevoel van dynamiek, ook op zeer lage niveaus. De 802 wil gewoon hard spelen en als ik bij 802-bezitters ben, is dat ook bijna altijd het geval. HET MOET H*A*R*D! >:D

Ik tip ook niet direct naar een andere versterker, maar het zou een issue kunnen zijn. Grootste idee wat ik erbij had is de acoustiek. Want op lage volumes krijgen wij met de Classé set toch echt wel een goed laag eruit. Vandaar dat ik even vol verbazing las dat men op laag volume geen bas naar voren komt. En tuurlijk hoe harder de volumeknop gaat hoe steviger de bas. Vind uberhaupt wel dat er nogal wat factoren meespelen in bas weergave. Plaatsing speakers, Acoustiek, Demping enerzijds en anderzijds bekabeling (heb vele kabels de revu zien passeren op de set tot het gewenste resultaat gevonden was), aansturing, bron etc.

Het blijft altijd lastig.

En loudness is vloeken in de kerk  ;D

M

Quote from: garmtz on March 25, 2009, 10:02:51
De 802 wil gewoon hard spelen en als ik bij 802-bezitters ben, is dat ook bijna altijd het geval. HET MOET H*A*R*D! >:D
:D ;)
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300

Mordante

Ik ben ooit bij iemand geweest die 802N of 802D had staan met 2 velodyne DD12 of DD15. Dat klonk erg lekker. Hij gebruikte wel een TACT/Lyngdorf pre amp dacht ik die het zo regelde dat het laag <40HZ niet naar de B&W ging maar naar de 2 subs. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat. Was trouwens alleen voor audio en niet voor beeld.

M

De 802D zijn verwisseld van eigenaar :P
LG G2 83
Sony X800m2
Apple 4K 2022
JBL Bar 1300