Het grote B&W topic.

Started by Hertog_Martin, June 19, 2003, 22:09:42

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

AudiAddict

80 % stereo, 20  % is voor het film kijken samen met de vriendin.. waarbij de Harmon Kardon & JBL satelite speakers van totaal 500 euro al meer dan voldoende zijn :).

Een beetje subwoofer, 8 serie center en bijv 6 serie rears is daarom voor mij voldoende. Ik draai mijn muziek toch in stereo.

Indien ik de Arcam zou kopen, kan ik deze later uitbreiden met een pre/voor versterker die 804's voorziet van extra "stroom" ? Dan kan ik er alleen maar op vooruitgaan zou ik hopen?

bmateijsen

Quote from: AudiAddict on March  1, 2009, 17:42:07
80 % stereo, 20  % is voor het film kijken samen met de vriendin.. waarbij de Harmon Kardon & JBL satelite speakers van totaal 500 euro al meer dan voldoende zijn :).

Als dat voldoende is, dan gewoon scheiden.. Goedkope surround receiver nemen.
En gewoon een goede stereoset neerzetten met als basis de N804.

QuoteEen beetje subwoofer, 8 serie center en bijv 6 serie rears is daarom voor mij voldoende. Ik draai mijn muziek toch in stereo.

Indien ik de Arcam zou kopen, kan ik deze later uitbreiden met een pre/voor versterker die 804's voorziet van extra "stroom" ? Dan kan ik er alleen maar op vooruitgaan zou ik hopen?

Je doet nu alleen maar compromissen sluiten met jezelf... Ga voor een goede dedicated stereo-setup, ipv alles combineren.

Groet,

Bjorn

AudiAddict

Moet ik dan switchen tussen stereo en surround? Liever heb ik vanwege de beperkte ruimte in de meubel gewoon 1 apparaat ;)

Als ik toch besluit om te gaan voor een surround receiver, zijn er eventueel andere occasions/merken/modelnummers waar ik beter voor rond kan kijken?

Ik heb zelf de rotel 1067 bij hobo gehoord op de 804 en dat klonk erg goed? Volgens mij is deze even goed of iets beter als de Arcam? De 1067 was een occasion overigens en deze kan ik nog steeds meenemen voor 1400 euro.

Ik wil ook best 2000 euro uitgeven voor een receiver ipv 1000, dan heb ik tenminste 1 apparaat. Maar ik moet zeggen, ik heb dus de Rotel 1067 met de 804 S aangesloten gehad bij Hobo en deze klonk wat mij betreft perfect. Dan kan het later toch alleen maar beter worden?

Wellicht heeft hobo hierbij erg dure kabels gebruikt, maar zoveel zou dat in de bassweergave toch niet moeten uitmaken?

bmateijsen

Als jij vind dat het goed klinkt met de 1067, wie zijn wij dan om het anders te vertellen?
Uiteindelijk wordt het jouw set en jij moet er iedere dag naar luisteren ;).

Film met verschillende luidsprekers zal nooit optimaal klinken, dus waarom daar dan een A/V receiver voor kopen?
Of wil je liever gewoon horen dat het met de AVR350 geen probleem is? In jouw setup zal het met de AVR350 prima gaan... maar verwacht niet dat je er ook nog een extra set 804s voor surround en een HTM1s aan kan gooien.

Groet,

Bjorn

Quote from: AudiAddict on March  1, 2009, 18:53:41
Moet ik dan switchen tussen stereo en surround? Liever heb ik vanwege de beperkte ruimte in de meubel gewoon 1 apparaat ;)

Als ik toch besluit om te gaan voor een surround receiver, zijn er eventueel andere occasions/merken/modelnummers waar ik beter voor rond kan kijken?

Ik heb zelf de rotel 1067 bij hobo gehoord op de 804 en dat klonk erg goed? Volgens mij is deze even goed of iets beter als de Arcam? De 1067 was een occasion overigens en deze kan ik nog steeds meenemen voor 1400 euro.

Ik wil ook best 2000 euro uitgeven voor een receiver ipv 1000, dan heb ik tenminste 1 apparaat. Maar ik moet zeggen, ik heb dus de Rotel 1067 met de 804 S aangesloten gehad bij Hobo en deze klonk wat mij betreft perfect. Dan kan het later toch alleen maar beter worden?

Wellicht heeft hobo hierbij erg dure kabels gebruikt, maar zoveel zou dat in de bassweergave toch niet moeten uitmaken?

Gerrit RSV Mille

Quote from: WickedGame on February 19, 2009, 11:16:27
Waarmee ga je ze aansturen, want de 803S zijn niet de meest easy speakers om te sturen naar mijn mening. Wel een mooie speaker  ;D

Hier heb ik toch even een vraag over als dat mag. Ik zie dat de 803S een sensitivity heeft van 90DB. Ik heb zelf de 703 die een sensitivity heeft van 91DB.

Nu snap ik alleen niet de opmerking dat ze niet eenvoudig zijn om aan te sturen? Waarom dan niet? Een luidspreker met een dergelijk (hoog) rendement lijkt me juist wel gemakkelijk aan te sturen?

Of wordt hier iets anders bedoeld?

Groeten,

Gerrit

AudiAddict

Bjorn bedankt voor het advies, ik ga de koop van de Arcam 350 toch uitstellen en eerst diverse stereo setups bekijken in de winkel.

Voorlopig dus nog even wachten!

WickedGame

Quote from: Gerrit RSV Mille on March  1, 2009, 20:46:48
Hier heb ik toch even een vraag over als dat mag. Ik zie dat de 803S een sensitivity heeft van 90DB. Ik heb zelf de 703 die een sensitivity heeft van 91DB.

Nu snap ik alleen niet de opmerking dat ze niet eenvoudig zijn om aan te sturen? Waarom dan niet? Een luidspreker met een dergelijk (hoog) rendement lijkt me juist wel gemakkelijk aan te sturen?

Of wordt hier iets anders bedoeld?

Groeten,

Gerrit

Als je het technisch bekijkt zou je het met een lichte versterker prima moeten doen. Klopt ook wel de 803S zal muziek produceren. Maar de 803S vergt zover ik tot nu toe altijd heb ervaren een flinke stabiele versterker om echt los te komen. Zeker voor en eind combinaties zijn op deze speakers echt aan te raden. Ik let om deze reden alleen al niet eens meer op de opgegeven specificaties.

Gerrit RSV Mille

OK dat begrijp ik wel. De speaker maakt natuurlijk de kwaliteit van je versterker hoorbaar. Tja als je een dergelijke kwaliteitsluidspreker gebruikt dan zul je ook een bijbehorende versterker (en bron apparatuur) moeten aansluiten om tot een goed resultaat te komen.

AudiAddict

Ik heb een gebruikt setje 804S op het oog, echter heb ik van Hobo hifi begrepen dat de garantie van B&W niet kan worden overdragen???

Als dit zo is dan is de aankoop van een setje B&W Speakers voor + - 3000 euro toch wel riskant! Kan iemand mij vertellen of dit echt zo is? Hobo lijkt me in deze toch wel een betrouwbare bron.


WickedGame

#809
Quote from: AudiAddict on March  3, 2009, 13:21:06
Ik heb een gebruikt setje 804S op het oog, echter heb ik van Hobo hifi begrepen dat de garantie van B&W niet kan worden overdragen???

Als dit zo is dan is de aankoop van een setje B&W Speakers voor + - 3000 euro toch wel riskant! Kan iemand mij vertellen of dit echt zo is? Hobo lijkt me in deze toch wel een betrouwbare bron.



Hobo heeft gelijk. Maar ik zou het er niet op af laten hangen. Wat is nu werkelijk de kans dat een dergelijke speaker van die prijs stuk is of niet goed functioneert? Daarnaast heb ik mijn center ook 2e hands en ook zonder problemen. Ik zou het er niet op af laten hangen in iedergeval. Enige wat ik de verkoper zou vragen is of alle accesoires en eventueel dozen bij zitten.

En als je doelt op de 804S die hier op het forum staat dan durf ik wel mijn handen voor in het vuur te steken. Mensen die hier vaak posten zijn over het algemeen echt wel liefhebbers.

Vincent

Blijft natuurlijk een risico wat je neemt. Ik heb al regelmatig een tweeter moeten vervangen van een Nautilus. Van die prijzen wordt je niet vrolijk als je
die zelf moet betalen. Zelfde geldt voor andere klachten.

BWzes03

Ik heb mijn Nautilus 804's ook tweedehands (via hifi.nl), wat je zeer vaak wel kan aannemen is dat speakers van 2000 per stuk nieuw wel goed worden behandeld.....  De "mijne" zijn ondertussen 6 jaar oud, waarvan 2 jaar in mijn bezit, toen ik ze overnam, zat er geen enkele beschadiging op, geen krasje niks.

Uiteraard is het devies, goed luisteren voor je ze overneemt, en zeer goed kijken, zit alles erop/eraan, is alles onbeschadigd en bij dit soort speakers, is de originele verpakking aanwezig...... 
Zeker een must voor het vervoeren, in verband met de "tweeter on top".....
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

Alex Groningen

Binnenkort een afspraak om de B&W 803 s te beluisteren.Graag zou ik wat tips van jullie krijgen,welke versterkers het goed doen bij deze luidsprekers.
Mijn budget voor een goede versterker is tot 1800 euro.

blue-eyes

Quote from: Alex Groningen on March  8, 2009, 09:54:04
Binnenkort een afspraak om de B&W 803 s te beluisteren.Graag zou ik wat tips van jullie krijgen,welke versterkers het goed doen bij deze luidsprekers.
Mijn budget voor een goede versterker is tot 1800 euro.

Zoek je een geïntegreerde versterker of een eindversterker?

Als je een EV zoekt: Parasound match goed met B&W, Bolle heeft een paar leuke EV's te koop voor echt heel weinig geld. Ze zijn wel op leeftijd, maar een servicebeurt is zo gedaan.
Gezien je budget kan je dan ook nog een leuke PRE erbij kopen ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Quote from: Blue-Eyes on March  8, 2009, 10:00:09
Zoek je een geïntegreerde versterker of een eindversterker?

Als je een EV zoekt: Parasound match goed met B&W, Bolle heeft een paar leuke EV's te koop voor echt heel weinig geld. Ze zijn wel op leeftijd, maar een servicebeurt is zo gedaan.
Gezien je budget kan je dan ook nog een leuke PRE erbij kopen ;)

Zoek een geintegreerde versterker,en het liefst nieuw.Heb ook zitten rondkijken naar een eind en voorversterker maar zal dan mijn budget omhoog moeten gooien,heb dat al moeten doen met de luidsprekers (zocht rond de 1500 pst) Wil in de toekomst evt wel kunnen uitbreiden naar een eindversterker.

blue-eyes

Quote from: Alex Groningen on March  8, 2009, 10:21:53
Zoek een geintegreerde versterker,en het liefst nieuw.Heb ook zitten rondkijken naar een eind en voorversterker maar zal dan mijn budget omhoog moeten gooien,heb dat al moeten doen met de luidsprekers (zocht rond de 1500 pst) Wil in de toekomst evt wel kunnen uitbreiden naar een eindversterker.

750 euro, Rotel EV RB1080: linkje

950 euro, Rotel stereo PRE RC1090 linkje

Rotel schijnt goed te matchen met B&W.
Ik weet alleen niet of je een stereo set zoekt of HT?

Vincent heeft een ERG leuk setje van Marantz te koop voor 200o euro vraagprijs (8000 euro nieuw), dit incl. TOP dvd speler / cd speler. Ik weet niet of Marantz met B&W matcht.

Zo maar enkele voorbeelden. 2ehands kopen is tegenwoordig fun! De prijzen zijn enorm laag voor hetgeen je krijgt, zeker als je richting highend gaat (bijv. het setje van Vincent, de rotel set niet).
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Quote from: Blue-Eyes on March  8, 2009, 10:32:20
750 euro, Rotel EV RB1080: linkje

950 euro, Rotel stereo PRE RC1090 linkje

Rotel schijnt goed te matchen met B&W.
Ik weet alleen niet of je een stereo set zoekt of HT?

Vincent heeft een ERG leuk setje van Marantz te koop voor 200o euro vraagprijs (8000 euro nieuw), dit incl. TOP dvd speler / cd speler. Ik weet niet of Marantz met B&W matcht.

Zo maar enkele voorbeelden. 2ehands kopen is tegenwoordig fun! De prijzen zijn enorm laag voor hetgeen je krijgt, zeker als je richting highend gaat (bijv. het setje van Vincent, de rotel set niet).

Ga dus helemaal voor stereo,draai heel veel muziek en kijk te weinig films. De rotels had ik zien staan en dat merk staat ook op mijn lijstje net als de Denon PMA2000AE,Arcam a38,Cambridge 840 .Wil voor dit jaar ook iets goeds hebben en wil achteraf geen spijt van wat ik nu heb staan.Maar goed een flinke vooruitgang gaat het zeker worden met wat ik er nu heb staan.

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on March  8, 2009, 10:32:20
750 euro, Rotel EV RB1080: linkje

950 euro, Rotel stereo PRE RC1090 linkje

Rotel schijnt goed te matchen met B&W.
Ik weet alleen niet of je een stereo set zoekt of HT?

Vincent heeft een ERG leuk setje van Marantz te koop voor 200o euro vraagprijs (8000 euro nieuw), dit incl. TOP dvd speler / cd speler. Ik weet niet of Marantz met B&W matcht.

Zo maar enkele voorbeelden. 2ehands kopen is tegenwoordig fun! De prijzen zijn enorm laag voor hetgeen je krijgt, zeker als je richting highend gaat (bijv. het setje van Vincent, de rotel set niet).

Ik vond de Rotel 1080 echt overtuigingskracht missen op de B&W's. Niet voor niets dat die plaats heeft gemaakt voor de Classé. Marantz en B&W matched in mijn oren echt prima, en zeker de premium lijn heeft een goede match naar mijn mening.

Op B&W vond ik overigens PassLabs echt verbluffend maar ben bang dat die 1800,- euro niet haalbaar zijn. Primare vond ik ook een goede match hebben wel wat analytischer.

blue-eyes

Je moet ook naar het budget kijken WickedGame, gezien zijn budget is Classe lastig haalbaar. En er is altijd wel iets beters te bedenken.

1500 totaal is het budget. Dus geintegreerd of een losse pre en EV.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

WickedGame

Quote from: Blue-Eyes on March  8, 2009, 11:34:06
Je moet ook naar het budget kijken WickedGame, gezien zijn budget is Classe lastig haalbaar. En er is altijd wel iets beters te bedenken.

1500 totaal is het budget. Dus geintegreerd of een losse pre en EV.

Klopt ook, voor dat bedrag zou ik kijken naar Marantz Premium lijn qua matching. Aan de andere kant 2e hands zou ik zeker in de gaten dan houden. Wat je ook zegt parasound is een goede match.

blue-eyes

De Rotel PRE RC1090 en de Parasound 2 kanaals EV kosten minder dan 1500 euro samen.....


Maar goed, puzzelen kunnen we allemaal. Het zijn niet onze oren ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Alex Groningen

Volgens mij heb ik het er een beetje verkeerd neergezet.Heb het over een budget van 1800euro voor een versterker,en zocht luidsprekers tot 1500euro pst alleen zijn die nu 2000pst geworden,de 803s.En zo ga ik iedere keer een stapje verder,nadeel daar aan is dat ik nu gewoon even wat langer door moet sparen.

silent cinema

Ik hoor eigenlijk niemand over een match van NAD bv de C372 icm B&W, of ben ik nu aan het schelden in de kerk  ;D
Sony 75" - Sonos - B&W

WickedGame

Quote from: silent cinema on March  8, 2009, 23:08:08
Ik hoor eigenlijk niemand over een match van NAD bv de C372 icm B&W, of ben ik nu aan het schelden in de kerk  ;D

Heb de ervaring helaas niet met deze combo. Maar de 804 zou ik eerder op de Master Series zetten van NAD.

AnubisNefer

Quote from: Alex Groningen on March  8, 2009, 11:53:27
Volgens mij heb ik het er een beetje verkeerd neergezet.Heb het over een budget van 1800euro voor een versterker,en zocht luidsprekers tot 1500euro pst alleen zijn die nu 2000pst geworden,de 803s.En zo ga ik iedere keer een stapje verder,nadeel daar aan is dat ik nu gewoon even wat langer door moet sparen.

Het voordeel daarentegen  O0
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo